Spring naar bijdragen

de kilometerstand dus


Eric j
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Mijn wrangler heeft er 170.000 km opzitten en loopt als een naaimachine en is van 1993 4.0 HO

en de Quattro ook 4.0 HO is van '92 en heeft 110.000 km gereden

6 cylinders gaan altijd langer mee dan 4, maar het belangrijkste is voor een amerikaan om er niet hard mee te rijden daar zijn ze niet opgemaakt. In USA rijd niemand harder dan 100 km/uur behalve in films

Als je zo'n HO maar vooziet van zn levenssappen blijft ie wel lopen.

In mn bootje ligt een 5,2 8 cyl ook onverslijtbaar en mn harley is maar een 2 cylindertje met 1450 cc ( 1985)

Ik heb wat met amerikaanse motoren

Ach en ook een wrangler met 60.000 km op de teller kun je pech mee hebben maar kans is bizonder klein als je er maar olie in gooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Mijn 1998 TJ (met viercilinder) heeft er 183.000km's opzitten.

De eerste 5000 waren op benzine, sindsdien op LPG en zeer zelden op benzine.

Op 79.800km's benzinepomp kapot gehad, maar in garantie vervangen (had droog gedraaid)

Na zo'n 120.000km's lek in (plastieken) radiatorkap, maar deze zelf hersteld met TEC7.

Onlangs bij zo'n 178.000km's waterpomp kapot gehad, deze samen met viscokoppeling ventilator vervangen.

Verder nog geen problemen, niets van olieverbruik of -lekkage.

Groeten,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik heb ook een 258 6cyl , maar dan met Weber carburatie . Neemt ook een klein beetje olie , verliest ook wat , maar doet ook alles wat ik wil tussen 1000 en 2000 rpm.

Soms doet ie nog meer dan ik wil : paar weken geleden heeft ie nog in een klap m'n complete koppeling gemold. dry.gif

Kilometerstand is onbekend , teller staat op 65k , maar is er later ingekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Heb Cherokee uit 1994 met 275000km op de teller. Loopt nog als een Jekko. Is 4.0 op gas. Is belangrijk zijn motorolie op tijd te verversen, dan gaan deze blokken enorm lang mee.Zijn de sterkste blokken uit de USA. Het olieverbruik is nihil bij deze kmstand. Rij na elke tankbeurt op gas, ongeveer 40km op benzine om het een en ander gangbaar te houden. Heb me laten vertellen dat 500000km gehaald kan worden mits deugdelijk onderhoud uitgevoerd wordt. Bij deze km stand schijn je wel een koprevisie achter de rug te hebben gehad.Maar voor rond de ?2ooo,-. is dat ook weer voor elkaar. Maar ja, geld is maar geld en Jeep rijden is a way of life.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vorige was een '93 GC 5.2 V8. Heb ik 138.000km op gezet.

- 2001 Infinity speakers in de deuren gescheurd (vergaan)

- 2003 Kentekenverlichting doorgerot (bedrading)

- 2005 Visco bij 130.000

Verder algemeen was ik altijd erg snel door de remblokken en -schoenen heen. Had van mij iets zwaardere kwaliteit mogen zijn. Ook moest de stappenmotor vaak schoongemaakt worden omdattie dan stationair weer eens beroerd liep of afsloeg na de start.

Mijn huidige GC'2000 4.7 V8 ruikt inmiddels aan de ton (98500) :huh: .

- 2005 Startmotor kapot (?575)

- 2005 Stoelverwarming bestuurderszijde (Garantie)

- 2006 Remklauwen, blokken en schijven voor (Coulance-regeling, eigen bijdrage ?300).

De stappenmotor hebben ze kennelijk verbeterd, want die geeft nooit problemen meer. Bij beide auto's was en is het olieverbruik overigens nihil. Verder vind ik het altijd belangrijk om de differentieel en tussenbak olie om de 20dkm te vervangen. En daarbij moet je niet het 'limited slip additive (friction modifier)' vergeten (achteras van de ZJ en bij de Quadra-drive van de WJ in beide assen).

Ape

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...