Spring naar bijdragen

de kilometerstand dus


Eric j
 Share

Recommended Posts

heb ooit eens volvo gereden, ze gaan altijd prat op hun - nog maar net ingereden - 300.000 km standen,

Dit terzijde,

maarre... JEEP bevalt me veel beter, maar hoe zit het eigenlijk met onze duurzaamheid?

Zijn er schrijnende gevallen? ("..na 140.000 ging echt ALLES kapot en heb ik 'm weggedaan"..,

en vooral: is er iemand die het half miljoen al heeft gepasseerd?? smile.gif

Anyway..: Mijn XJ uit '89 (oud ding, LPG, maar ben er hartstikke blij mee) heeft 292.301 km op de klok stond.

Kocht 'm nog geen jaar geleden met 262.000 km.

Wat er in me opkomt is: "ik ken verder niemand met zo'n hoge km stand in een cherokee die nog uitstekend rijdt."

maar ook: "volgens mij houdt ie nog wel een ton vol."

Hoe zijn jullie ervaringen? dry.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Mijn Xj uit '89 is met z'n 185.000 km dus nog een jonkie begrijp ik,

maar zegt de manier waarop die kilometers gereden zijn niet veel meer.

Tevens is het motortype van groot belang, een cherokee met een 4 cylinder is geen 6 inline !

Daar kun je wel een 1/2 miljoen mee halen,

al valt alles van de auto en is alle electric kaduk hij loop nog wel !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn YJ.... ehhh

3000km op de teller tongue.gif

Da's natuurlijk na de motorombouw, toen heb ik de teller op "0" gezet. Blok heeft 2 ton ofzo gelopen. Het chassis heeft er zo'n 90.000 miles opzitten.

Wat er in me opkomt:

Ik had er veel eerder een 4.0 in moeten hangen, of beter: Ik had een YJ met 4.0 moeten kopen destijds! Wat een verschil met de 4.2, dat verbaast me elke keer dat ik met de auto rijdt weer opnieuw!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 200.000 miles club

...ja, mijlen... cool.gif

Zijn nogal wat auto's, waaronder een hoop Jeeps. Even de pagina doorlezen voor alle linkjes van de verschillende jaartallen.

Het leuke is, dat ze ook vermelden wat voor (grotere) reparaties ze hebben gehad.

De TJ staat nu op 113000, kan dus nog wel ff. (Nieuwe radiator)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn teller heeft 66000 gedraaid maar van de rest die er omheen zit weet ik het niet....lijkt me stug voor een 89er.

Zeg 87wrangler , ik heb eerst lang met een XJ 4.0HO gereden en nu dus met een YJ 4,2 , en ik moet zeggen dat ze inderdaad

erg verschillend zijn , maar ik vind de 4,2 niet een onprettige motor. Hij is wat rustiger dan de 4,0 , maakt wat minder toeren

en kan toch prima zijn werk aan. De 4,0 is wel sterker ja , maar ik heb nu een Weber carb. op de YJ en heb me laten vertellen

dat 4,2's daar wel iets meer power van krijgen.

Jouw ervaring is echter toch dat de 4 liter een stuk beter presteert in een Wrangler dan de oude motor begrijp ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb een Grand Cherokee met ca. 150.000 mile,s op teller (220.000 km zeg maar)

Loopt perfect op lpg en heeft wel normaal onderhoud gehad altijd,

Oliedruk meter geeft ook maximale druk aan , bij echte warme motor iets minder ,

Ben toevallig Zaterdag j.l. naar een GMC van 92 geweest en die meter kwam maar net uit de nul stand blink.gifunsure.gifwink.gif

Was wel een 8 cyl met enorm geluid .

Ook wel werk eraan en Veeeeel te duur ,maar wil wel een pickup eigenlijk, maar dat terzijde.

Weet ook niet hoeveel km, s GC nog tegoed heeft,hangt van div. factoren af denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat valt me allemaal nog wel mee (of valt het me tegen? huh.gif ) kwa die km-standen, vrij lage tellerstanden eigenlijk, uitgezonderd JeePieRo dan..

Is er nou niemand met een - liefst XJ Cherokee, want daar rij ik zelf in - Jeep, die na minstens 400.000 km ohmy.gif nog immer over 's Heeren Wegen zoeft?? just curious..

vertelvertelvertel worshippy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan mot ik je teleur stellen want ik heb er maar eentje, maar onze Voyager 3.0 V6 LE '91 die heeft er ook al meer als 320.000 op staan en brengt ons vrouwke elke keer weer waar ze wil zijn, enne als ik er een keer in mag rijden verwonderd het me steeds weer hoe lekker dat dat ding loopt en rijdt.

Het lijkt wel of ik een abbonement heb op de 3 ton laugh.giflaugh.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...