Spring naar bijdragen

Ape

Forum member
  • Aantal bijdragen

    283
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Ape

  • Verjaardag 10/12/1963

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    (Nog)Geen Jeep
  • Bouwjaar
    2008

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Ape's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Het beste handboek voor al het normale onderhoud t/m complete revisies met duidelijke foto's. Vaste prijs
  2. Hi Guys, Bij mij was ooit de blower motor connector slecht geworden. Is een bekend probleem. Na te lezen op WJJEEPS.COM. Hier de link: http://www.wjjeeps.com/blower_motor.htm Greetz, Ape
  3. He Bert, Ik heb destijds een mail gestuurd naar mijn dealer, waar ik de auto ook gekocht had. Het is een officieele Recall geweest in de States. Ik had ook een c.c.-tje naar de importeur gestuurd. De dealer kwam toen zelf met het coulance-voorstel. Greetz, Hans
  4. Post van vier jaar terug: Bij mij is twee jaar geleden wel de "Teves"-modificatie-set gemonteerd en ik rij sindsdien klachtenvrij. Het trillen van de remmen bij de WJ is een al zeer veel besproken onderwerp op dit forum. Ook kun je info vinden op: http://www.wjjeeps.com/brakes.htm Het is in de States een recall geweest. Het probleem zit em in de remklauw die niet goed vrijkomt en waardoor het achterste remblok blijft slepen. Gevolg is kromtrekken van de remschijf. Ik heb ze middels een coulance-regeling (buiten de garantie) kunnen laten repareren (wel materiaal / geen arbeidsloon). De originele remklauwen zijn zwart van kleur, de nieuwe zilver. Greetz, Ape
  5. Bij mij was het wel eens een dikke bromvlieg, die voor de snesoren langsvloog....
  6. Ja, alleen heet het bij de WJ Quadra drive geen LS maar Vari-lock. Er zitten koppelingsplaatjes in de diff's die sluiten bij een te groot snelheidsverschil tussen links en rechts op de as. Om de koppelingen niet te snel aan te laten grijpen moet er Mopar Friction Modifier (LS additive) worden toegevoegd aan de diff olie. Dit voorkomt wringen in krappe bochten of snel genomen rotondes. (http://members.chello.nl/j.doorn12/4WD.htm). Amerikanen omschrijven trouwens het wringen als de "crow-hop" oftewel de kraaienloop. Greetz, Ape
  7. De Limited Slip additive is "Mopar Friction Modifier" en wordt verkocht bij de dealer. Voor Diff: 2,5 pints 75W140 full synthetic gear oil + 2,5 ounce additive. Achter Diff: 3,8 pints 75W140 + 4 ounce additive. De flesjes additive (Mopar) zijn 4 ounce en kosten rond €8 per stuk. Succes! P.s. Het Diff leegzuigen via de vul-plug is het snelst.
  8. Hee Theo, Waarom denk je dat er zoveel assen de soep in draaien bij de WJ. Gewoon omdat de dealers maar wat aan rotzooien. Ze gebruiken inderdaad niet de goeie 75W140 full synth olie maar gewoon 80W90 gearbox olie. Ook "vergeten" ze meestal de friction modifier (additief) waardoor de boel gaat wringen op rotondes en in bochten. En als de boel weer eens kapot is vervangen ze gewoon de hele as voor een nieuwe. Mij is verteld, dat de assen gewoon op de plank liggen. Kassa!!!
  9. 650-700 tpm is heel normaal. Bij koud weer en koude start evt wat hoger. Verder duwt die 1850kg aardig door als je uitrolt en omdat de automaat niet terug maar opschakelt, helpt dat ook al niet. Dus tijdig van het gas richting kruispunt en rotonde en evt tikkie terug naar z'n 2 en afremmen op de motor.....
  10. Je hebt toch niet de Overdrive off schakelaar (O/D) aan staan?.....
  11. Lijkt mij de startonderbreker. Gaf bij mij in het verleden ook problemen. Uiteindelijk is bij mij de startmotor uit het onderbrekingscircuit gehaald. Als ie dan geblokkerd stond (altijd automatisch na 30 sec), kon ik wel starten, maar sloeg ie niet aan, omdat het geen peut en vonk kreeg. Nog een keer op de AB drukken en ik kon starten. Gewoon een keer proberen. Misschien werkt 't.
  12. Beschrijving “Heavy duty” sneeuwkettingen. De REX TR is een robuuste ketting voor Pickup's, 4x4’s en SUV’s. Door het gebruikte materiaal is deze ketting sterk en toch relatief licht in gebruik. Goede grip en lange levensduur. Niet vervormbare 5,5 mm interne kabel, 17 mm dikke ketting, D-verbinding schakel van nikkel-mangaan staal inclusief accessoires. Gebruikers handleiding gedrukt op het grondzeil, reserve schakels en handschoenen. Prijs € 115,-- mail: hansvandoorn@chello.nl (PM werkt bij mij om de een of andere reden niet meer...)
  13. De gasboer is inderdaad weg. Vanwege de crisis en het daarmee wegvallen van de verkoop van nieuwe auto's en zakelijke inbouw van LPG, en tevens de gedaalde benzineprijs, is de verkoop van LPG installaties stilgevallen. Vandaar dat het filiaal in Duiven is gesloten en de verkoop is overgenomen door Wijchen. Ook de garantie loopt via Wijchen. Greetz, Ape
×
×
  • Nieuwe aanmaken...