Spring naar bijdragen

APK keuring


jeeped
 Share

Recommended Posts

Super Mitchell!!!!

Ik ben er wel blij mee, en ik heb ook wel een beetje geluk gehad. Ik heb geen catalysator meer (weggehaald bij plaatsen Flowmaster), dat kan een discussiepunt zijn. Maar belangrijker, de handrem doet het niet. Hoewel je die met een automaat niet gebruikt, schijnt dat toch verplicht te zijn. Verder waren de schijven achter en de remblokken voor op, de rubbers boven de veren waren op en het wiellagerhuis was zo ingesleten dat de remblokken voor veel speling hadden. Dat is allemaal gefixed. Nu alleen de visco nog, maar dat is geen APK punt. Met de nieuwe banden (4x gelijk) voel ik de visco al minder (hoewel dat misschien tussen mijn oren zit <_<)

Volgende stap is ook de stabilisator rubbers et al, die moeten echt vervangen worden. Ik weet niet of dat ooit afkeurpunt betekend, maar het rijdt niet optimaal :D

Oeps, ik ga een klein beetje off topic...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mijn Yj is afgekeurd om dat ie te breed is nu heb ik zitten lezen en wat forum gebruikers hebben dat op gelost door opbouw lampen te plaatsen ,,, nu ben ik op zoek gegaan naar lampen die ik op mijn bumper zou kunnen opbouwen maar kan de juiste niet vinden ,,,, de lampen moeten uiteraard dim/groot licht aan kunnen.

Heeft iemand een site, adres of andere tips waar ik van die lampen kan vinden ????

Hoop snel wat te lezen van jullie zo dat ik mijn YJ goed kan laten keuren (is al over de keurings datum heen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mijn Yj is afgekeurd om dat ie te breed is nu heb ik zitten lezen en wat forum gebruikers hebben dat op gelost door opbouw lampen te plaatsen ,,, nu ben ik op zoek gegaan naar lampen die ik op mijn bumper zou kunnen opbouwen maar kan de juiste niet vinden ,,,, de lampen moeten uiteraard dim/groot licht aan kunnen.

Heeft iemand een site, adres of andere tips waar ik van die lampen kan vinden ????

Hoop snel wat te lezen van jullie zo dat ik mijn YJ goed kan laten keuren (is al over de keurings datum heen)

Stadslicht zit al op de spatborden zo te zien?

Wat word gedaan;

- lampen van bijv. een eend of een ander merk met opbouwlampen

- Een setje mistlampen ombouwen naar dim/grootlicht mogelijkheid.

Kant en klare "keuringssetjes" zijn er volgens mij niet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stadslicht zit al op de spatborden zo te zien?

Wat word gedaan;

- lampen van bijv. een eend of een ander merk met opbouwlampen

- Een setje mistlampen ombouwen naar dim/grootlicht mogelijkheid.

Kant en klare "keuringssetjes" zijn er volgens mij niet....

Klopt stads lichten zitten op de spatborden,,,nu moet ik alleen nog aan opbouw lampen komen (maar wel dim/groot licht)

Mijn probleempje is dat ik veel op bouw lampen kan vinden maar er niet uit kom of dat die lampen dim/groot licht hebben ik kom wel veel mistlampen etc tegen maar daar heb ik niks aan.

wie kan me helpen aan een linkje waar ik de juiste kan vinden !!!!!!!!!!!

Kan ik bij deze bevoorbeeld de juiste lampen in doen ???

images.ashx?i=H13750601-face.jpg&jeep-parts=true&w=150&h=150

Part #: H13750601

Hella 500 Series Driving Light Kit

  • 2 Model500 Lamps, 2 H3 12V55W halogen bulbs and
    2 stone shields
  • Color-coded wiring harness with fused 12V relay
  • Illuminated rocker switch and installation parts
  • High impact black ABS housing
  • Aluminum vapor-coated reflector
  • Upright mounting via single stud

$80.99

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 jaar ???

de apk van autos van voor 1 jan 2005 blijft om het jaar!

( autos van 2005 hoeven ook pas na 4 jaar de 1e apk als ze voorzien zijn van benzine motor Diesel blijft alles het oude)

Bijna goed!!

citaat rdw:

Categorie Keuringsfrequentie Ouder dan 30 jaar, maar van na 1 januari 1960

(voertuigen lichter dan 3500 kg)Eens per twee jaar, te beginnen in 2008*Voertuigen van voor 1 januari 1960

(alle voertuigen licht en zwaar)Vrijgesteld van APK-plicht

Klikkie voor de rest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je schrijft dat je YJ te breed is. Da's wat anders als dat de koplampen teveel naar binnen staan.

Te breed is wat lastiger te verhelpen.... Daarvoor moet je smallere banden en de originele spatbordverbreders monteren. ( Of... de breedte op je kentekenbewijs laten aanpassen :yes: )

Als je lampen te ver naar binnen zitten, kun bijv. je een paar "eend koplampen" op je bumper monteren. Met een beetje fantasie is dat eenvoudig demontabel te maken, zodat de lampen er na de keuring weer vanaf kunnen!:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij een lokale shop 2 op bouw lampen van hella gekocht waar H4 lampen in konden (dat was wel ff wat catalogu's door zoeken).

Deze heb ik op de spatbordverbreders gemonteerd, verders heb ik de bedrading die van de lamp naar me spatbordverbreder loopt weg gewerkt met een stuk chrome douche slang.

Van de week weer ff een afspraak maken voor een nieuwe keuring

Foto's volgen

Benbenieuwd wat me keur meester er van gaat vinden:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Hoe Zit het eigenlijk met de APK voor oldtimers ?

Lees regelmatig dat ze voor 2 jaar apk gekeurd zijn ??

Nieuwe regel ofzo??

Heb ik iets gemist zeker .

Of gaat dat te ver weer 87 :blush:

oldtimers van 30 jaar en ouder moeten om de 2 jaar een apk keuring ondergaan. deze regel geldt ook voor oldtimers met lpg inbouw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

oldtimers van 30 jaar en ouder moeten om de 2 jaar een apk keuring ondergaan. deze regel geldt ook voor oldtimers met lpg inbouw

Kijk, heb ik toch wat gemist dan , weer wat geleerd F.M.

Had dit al eens eerder aangehaald maar een zeker iemand vond dat te ver gaan en en werd '' deleted'':rolleyes::blush:

gr. J.G. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jah, denk ik ook.

/me zag net dat 'ie vermoedelijk ook toe is aan een ander stuurhuis.

To do:

-Kruisje aandrijfas achter

-Stuuras reviseren cq vervangen

-Achterremmen

-Linker koplamp hoger stellen

-Stuurhuis nader onderzoeken of vervangen

<_<

Voorlopig schors ik 'm ff. Geen tijd enzo....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Ruud Verhof

Hallo forummers,

Afgekeurd omdat op de plek van het chassisnummer een roestplek is ontstaan, afgeschuurd om te kijken.... resultaat: een deel van het chassisnummer onleesbaar.....

Wat nu?

a) zelf de 2 vage cijfers inponsen (puntjes)

<_< naar de RDW... en wat verder moet gebeuren $$

Voor 13 april moet ie gekeurd zijn.

Bedankt

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Officieel moet je er mee naar de RDW. :whistle:

Zelf doen is niet toegestaan. Als je het toch doet, en men doorziet dat, zijn de rapen gaar. jekenteken zal dan ingenomen worden, omdat de identiteit van het voertuig niet meer na te gaan is. Voordat je dan de boel weer op orde hebt.... <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Officieel moet je er mee naar de RDW. :(

Zelf doen is niet toegestaan. Als je het toch doet, en men doorziet dat, zijn de rapen gaar. jekenteken zal dan ingenomen worden, omdat de identiteit van het voertuig niet meer na te gaan is. Voordat je dan de boel weer op orde hebt.... :huh:

Idd wat 87wrangler al aangaf "de RDW"

Gewoon de RDW ff bellen met het hele verhaal en dan kan je een afspraak maken voor het opnieuw inslaan van het nummer.

2 Jaar geleden hetzelfde meegemaakt en hier werd kosteloos een nieuw nummer ingeslagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...