Spring naar bijdragen

Jeep Dealer


DATZZ5.9
 Share

Recommended Posts

Bestaat ie nog??,

Moest vandaag wat bestellen, uiteindelijk goed geholpen in Rotterdam, maar sturen kwa vloeistoffen niks op, dus even 80km rijden, maar ok kan niet "anders", ook in Den Haag geprobeerd, nou heel de dag in de wacht tot 5 keer toe en niemand te pakken krijgen!!uiteindelijk ander doorschakel nummer gekozen: uh waar belt u voor? Uh Toyota? Nee l#ml#l voor een Jeep, weet je nog wat dat is halve tamme, uh ja, nee iets bestellen kan alleen nog via de mail! Of langskomen met het risico dat we het niet hebben, ongelooflijk wat een baggerzooi is dat geworden.... Moest ik even kkwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, die dealer in Den Haag die een mailtje tegenwoordig niet meer beantwoordt als je opzoek bent naar een onderdeel van een paar cent wat teveel zoekwerk is  :lol: Vroeger was dat nog een echte dealer op de Binckhorst toen Voyagers nog als warme broodjes over de toonbank gingen. En dan willen ze ook dat je eerst een aanbetaling komt doen als zij hem ook moeten bestellen, zelfs als de wagen destijds nieuw bij ze is gekocht  :dry: 

 

Maar goed, Mopar spul kan B&S ook voor je krijgen, ook zij halen het bij de dealer maar uiteindelijk ben je goedkoper uit! Volgens mij sturen zij vloeistoffen wel gewoon op, LS-toevoeging wel iig.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha,

 

Hier een lijstje waar ik ervaring mee heb (en ook allemaal de hand heb geschud en in de ogen heb gekeken ;-)

 

Sluit wellicht niet geheel op je topic aan maar toch aardig om eens te vermelden en redelijk verdeeld over NL zodat het indien nodig is toch bereikbaar is:

 

-B&S Tiel (http://www.bsautoparts.nl): vorige week geweest: zeer aardige mensen, goede (ruime) werkplaats en prachtig magazijn en Know how.

-Cherokee parts Waalwijk (http://cherokeeparts.nl/cherokeeparts/): Boris (zeer actief op dit forum), toffe peer, zeer veel onderdelen, origineel, 2e (of 3e) hands en ook 'aftermarket'

-Bob ten Harkel 4X4 (http://www.tenharkel.nl): 'onafhankelijke' garage Zutphen: zeer deskundig (15 x Dakar!), kan alles maken..

-Cherokee4me Voorst (http://jeep.cherokee4me.nl): Caspar: Deskundig, prima werkplaats, goede prijzen.

 

Voor originele VM Motori onderdelen (de diesel die in de Europese Jeep ligt zoals in die van mij)  raad ik ten zeerste CF Techniek aan: alle originele onderdelen beschikbaar (en verzenden alles) met zeer vriendelijke, behulpzame werknemers die je met raad en daad helpen:

 

http://www.cftechniek.nl

 

Groet Indro

bewerkt door inny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Omar,

 

Onderdelen bestel ik bijna altijd bij asp-eberle.com

 

Heel veel in huis en snel geleverd. Zijn meerdere bedrijven in Nederland die het ook daar vandaan halen en er dan nog tig % bovenop gooien wat natuurlijk logisch is want zij moeten ook bestaansrecht hebben maar je kan het dus ook zelf daar bestellen.

 

Verder zijn er online genoeg bedrijven waar je veel kan bestellen maar je moet dan wel zeker weten dat je de juiste spullen besteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha.... Ja, ASP-Eberle is ook hier bekend. Al vaker spullen gekocht. Ze zijn niet duur, maar ik ben nog niet overtuigd van de kwaliteit.

Een remleiding van voor naar achteren voor de ZJ bleek helemaal niet te passen (uiteindelijk maar van koper gemaakt) en een demper die twee jaar onder de auto heeft gezeten ziet er slechter uit dan een originele die nu onder mijn '98 ZJ zit.

 

Voor onderdelen van mijn ZJ ga ik ook vaak naar Tyra in Bunschoten of ik bestel het zelf op Rockauto.com.

 

Olie heb ik laatst bij oel-guenstig.de besteld. Na de startersdag komende zondag ga ik de olie van mijn diffs en tussenbak vervangen met die olie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha.... Ja, ASP-Eberle is ook hier bekend. Al vaker spullen gekocht. Ze zijn niet duur, maar ik ben nog niet overtuigd van de kwaliteit.

Een remleiding van voor naar achteren voor de ZJ bleek helemaal niet te passen (uiteindelijk maar van koper gemaakt) en een demper die twee jaar onder de auto heeft gezeten ziet er slechter uit dan een originele die nu onder mijn '98 ZJ zit.

 

Voor onderdelen van mijn ZJ ga ik ook vaak naar Tyra in Bunschoten of ik bestel het zelf op Rockauto.com.

 

Olie heb ik laatst bij oel-guenstig.de besteld. Na de startersdag komende zondag ga ik de olie van mijn diffs en tussenbak vervangen met die olie.

 

Er zit verschil tussen immitatie en origineel spul. Dat is bij meerdere bedrijven het geval. Scheelt soms serieus geld maar is vaak ook terug te vinden in de kwaliteit met bijbehorende levensduur.

 

De originele ZJ demper had je nieuw niet kunnen kopen voor het geld van de immitatie demper. Dus prijstechnisch appels met peren vergelijken B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:unsure:

 

Even kleine kanttekening .... :D

 

Rij naast de Jeep ook nog zo'n beetje mijn hele leven al oude Volvo's van gemiddeld 20 jaar oud, maar de Volvo dealer heeft toch echt bijna alles op de plank....

 

Nu nog een magazijn mede werker die ook een beetje auto verstand heeft en geen nerd achter de bali die alleen via een kenteken een artikel pakt uit het magazijn , geen idee wat ie pakt .....

 

Hopeloos soms , die dozen schuivers :frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Nu nog een magazijn mede werker die ook een beetje auto verstand heeft en geen nerd achter de bali die alleen via een kenteken een artikel pakt uit het magazijn , geen idee wat ie pakt .....

 

 

 

 

Inderdaad, dat scheel echt veel..... Die kennis is vaak wel weer aanwezig bij de bovenstaande adressen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duh.... als je bij een andere merk dealer komt voor onderdelen van een auto die al 17 jaar oud is, wordt je ook raar aangekeken. Niet alleen de Jeep dealer!

 

Gaat er niet echt om dat het in dit geval om een 'ouwe bak' van 17 jaar oud gaat (was toen wel een van de beste en duurste SUV's die je kon kopen met een nieuwprijs van fl. 150.000,- en geen goedkoop Seatje oid, dus je mag kwaliteit verwachten wat lang mee gaat). Waar het om gaat is de werkwijze van de Jeep dealer de afgelopen jaren. Deze verhalen hier kwamen 5 jaar geleden al overeen met mijn ervaringen met de dealer voor spullen voor de KJ, die toen pas 2 jaar uit productie was dus toen nog geen 'ouwe bak'. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan alleen spreken over het midden van het land en hier verwijst de Mercedes dealer mij nu door naar de Fiat dealer (Vireo in Alkmaar, Amersfoort, Bussum, Haarlem, Houten, Purmerend en Utrecht).

De Mercedes dealer in Hilversum heeft niets meer aan onderdelen liggen en doet alleen nog onderhoud aan (Chrysler groep) auto's van klanten die door hun geleverd zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...