JEEP YJ1987 Geplaatst June 5, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 5, 2013 Als de motor stationair draait en je geef achter mekaar gas lijkt net of dat die af en toe verzuipt. Als je rijd of optrekt loopt die goed en 5 minuten later bevoordeeld houd die in en lijkt net of dat paar cilinders te weinig benzine krijgen. gebeurt zowel met optrekken als bij constante snelheid. Gaat die sputteren. Heb brandstof filter vervangen en leidingen door geblazen Nieuwe Bougie bougiekabel rotor verdeelkap. net de fout codes gekeken geeft nu aan ( engine check lampje brand altijd als de motor loopt ) 33 airco maar die zit er niet op55 einde codes en hij geeft code 36 aan. ( 36: Wastegate control circuit open or shorted) geld alleen voor turbo motoren toch ??? iemand een tip of advies wat het zou kunnen wezen? heb ook de weerstand van injectors gemeten zitten allemaal rond de 1.43 omh is volgens mij goed (?) Jim van der Bel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
emielelzerman Geplaatst June 5, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 5, 2013 Als de motor stationair draait en je geef achter mekaar gas lijkt net of dat die af en toe verzuipt. Als je rijd of optrekt loopt die goed en 5 minuten later bevoordeeld houd die in en lijkt net of dat paar cilinders te weinig benzine krijgen. gebeurt zowel met optrekken als bij constante snelheid. Gaat die sputteren. Heb brandstof filter vervangen en leidingen door geblazen Nieuwe Bougie bougiekabel rotor verdeelkap. net de fout codes gekeken geeft nu aan ( engine check lampje brand altijd als de motor loopt ) 33 airco maar die zit er niet op 55 einde codes en hij geeft code 36 aan. ( 36: Wastegate control circuit open or shorted) geld alleen voor turbo motoren toch ??? iemand een tip of advies wat het zou kunnen wezen? heb ook de weerstand van injectors gemeten zitten allemaal rond de 1.43 omh is volgens mij goed (?) Jim van der Bel Heb ik ook gehad, had alles al vervangen/uitgewisseld zoals sensoren, computer, injectors enz enz hij bleef maar sputteren/stotteren. De oplossing: een nieuwe brandstofpomp (4,5 bar) en hij loop weer als een zonnetje!! (meet de brandstofdruk maar eens op je rail, waarschijnlijk nog geen 1 bar, en dan komt ie echt te kort! de klachten die je krijgt met te veel of te weinig benzine lijken erg op elkaar) gr Emiel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rene83 Geplaatst June 5, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 5, 2013 En je gasklephuis schoon maken, daar kan ook een hoop vuiligheid inzitten. Even die slang die vd luchtfilter afkomt eraf halen en daar Wynn's gasklepreiniger (of zoiets) inspuiten, en met een doek schoonwrijven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
emielelzerman Geplaatst June 5, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 5, 2013 En je gasklephuis schoon maken, daar kan ook een hoop vuiligheid inzitten. Even die slang die vd luchtfilter afkomt eraf halen en daar Wynn's gasklepreiniger (of zoiets) inspuiten, en met een doek schoonwrijven. Dat is inderdaad ook goed om af en toe te doen, alleen met een vies gasklephuis houd ie af en toe in, maar blijft ie niet stotteren........ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst June 5, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 5, 2013 Het is sowieso vreemd dat je check engine lampje blijft branden. 33 en 55 zijn normaal, dus zou toch eerst die code 36 proberen te verhelpen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst June 5, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 5, 2013 Gasklep sensor kan ook wel eens de boosdoener zijn, alleen is dan het symptoom dat ie niet goed oppakt bij gas geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
emielelzerman Geplaatst June 5, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 5, 2013 Als je langer wacht krijg je waarschijnlijk nog meer foutcodes, je computer probeert aan allerlei kanten bij te sturen omdat je te weinig brandstofdruk hebt, hij geeft alle sensoren de schuld, maar de boosdoener heeft geen sensor, dus die ziet hij niet! Dus gewoon nieuwe brandstofpomp, computer resetten, en rijden maar! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JEEP YJ1987 Geplaatst June 11, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 11, 2013 hier in de buurt is niemand die de brandstof druk kan meten van een jeep . ben zelf even beetje aan het aan prutsen geweest. oude bandenpomp gepakt stuk slang er aan gemaakt toen het ventiel bij de brandstof rail er uit gedraaid slang er op met slangklem contact aangezet gaf de meter 2.4 bar aan. Auto gestart gaf de meter ook 2.4 bar als je gas geeft is het maximaal zo 3 / 3.2 bar is dit voldoende? weet alleen niet hoe betrouwbaar de meting is. ??? weet iemand hoeveel bar druk het moet wezen? is dat 4.5 bar constant ? bij mister-auto.nl heb ik even gekeken voor brandstof pomp daar staat dan bij 3.5 bar. weet iemand nog een garage die betrouwbare meting zou kunnen doen??? Jim van der Bel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 11, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 11, 2013 Waar is "hier in de buurt"? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst June 11, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 11, 2013 Ab stelt de juiste vraag, als je in de buurt van Delft zit ben je welkom voor een brandstof drukmeeting. Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst June 11, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 11, 2013 Throttle body en TPS eens goed reinigen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JEEP YJ1987 Geplaatst June 12, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2013 Heb alles al 2 keer schoon gemaakt. Woon in Dirksland op het eiland Goeree-Overflakkee. Weet iemand hoeveel brandstofdruk je minimaal moet hebben?? en is dat contstant Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Funky Brown Geplaatst June 12, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2013 Het kan ook je MAP sensor zijn, geeft ook soortgelijke klachten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
emielelzerman Geplaatst June 12, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2013 Heb alles al 2 keer schoon gemaakt. Woon in Dirksland op het eiland Goeree-Overflakkee. Weet iemand hoeveel brandstofdruk je minimaal moet hebben?? en is dat contstant ik zei de vorige keer 4,5 bar, sorry, dat moet 4,0 zijn (minimaal, constant, op 3 bar draait hij nog wel, maar beginnen de problemen) Deze moet je dan hebben: http://www.mister-auto.nl/fl/brandstofpomp/valeo-347243_g458_a021347243.html (druk 4,1) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
emielelzerman Geplaatst June 12, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2013 Je hebt toch wel een 4.0 H.O. (zoals in de titel staat)? en niet een 4.2? 87-ers hebben nogal eens een 4.2 nl........ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JEEP YJ1987 Geplaatst June 12, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2013 heb er van 2 1 gemaakt ik heb een schade yj gekocht en alles overgezet. dus alleen de carrosserie en chassie is van een 1987. Motor versnellingsbak assen complete bedrading remleidingen brandstof leidingen benzine tank enz. is van een yj 1992. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
emielelzerman Geplaatst June 12, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2013 Okay, dan klopt mijn verhaal ...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst June 12, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2013 Even voordat je kosten maakt: Emiel vergist zich, de door jou gemeten druk is de juiste, 2.1 en 2.8 Atm. siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
emielelzerman Geplaatst June 15, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2013 (bewerkt) Even voordat je kosten maakt: Emiel vergist zich, de door jou gemeten druk is de juiste, 2.1 en 2.8 Atm.siert. Siert, kan het niet zo zijn dat de pomp wel 4,1 bar levert, maar op dat je aan minimale druk die 2.1 en 2.8 op de rail nodig hebt? Ik had nl nog maar 1 bar op de rail en daar kreeg ik precies dezelfde klachten mee, hiervoor had ik ook alles al uitgewisseld en vervangen (sensoren, ontsteking, stappenmotor, enz) met 1 bar druk spuit de benzine er nog steeds hard uit dus had ik eerst de rest geprobeerd. Ik heb ook niet uitgezocht hoeveel druk je op de rail moet hebben, had alleen gekeken wat een pomp aan druk levert. Ik heb toen dus een nieuwe pomp geplaatst, computer gereset, daarna alle foutcodes weg en lopen als een zonnetje! Vandaar mijn advies.Gr emiel. June 15, 2013 bewerkt door emielelzerman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JEEP YJ1987 Geplaatst June 17, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 17, 2013 Nog even aan het proberen geweest. als je het vacum slangetje van de luchtmassameter aftrekt dan een nieuw slangetje met een boutje er in op spruitstuk plaats (zodat die geen valse lucht aan zuigt) Loopt die stationair slecht maar als je er mee rijd houd die niet meer in. Even bij een vriend een luchtmassameter van een oude clio er afgehaald en op de jeep gezet ( ziet zelfde er uit stekker past ook) Maar dan gaat die weer in houden en stotteren. deze luchtmassa meter ook stuk. of zit het probleem toch ergens anders? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JEEP YJ1987 Geplaatst June 25, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2013 Nieuwe Map sensor gekocht maar probleem blijft Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst June 25, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2013 en hij geeft code 36 aan. ( 36: Wastegate control circuit open or shorted) geld alleen voor turbo motoren toch ??? Jim van der Bel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
emielelzerman Geplaatst June 25, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2013 Ik verdenk nog steeds de brandstofpomp Als je niet meteen de tank eronder vandaan wil halen en een nieuwe pomp erin wilt zetten, zou je ook een universele brandstofpomp kunnen gebruiken (met voldoende druk, 4,0 bar) en die tussen je brandstofleiding zetten. Een makkelijke plek om dit te proberen is ipv het brandstoffilter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
emielelzerman Geplaatst July 26, 2013 Rapporteren Share Geplaatst July 26, 2013 Loopt ie alweer lekker? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PepijnS Geplaatst July 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2013 Stomme vraag misschien maar heeft een 87-er al een lambda/o2 sensor? Trek die er anders eens uit, zoek iemand die met een multimeter overweg kan (ikke niet een maat heeft dit ooit voor me bij een lambda gedaan, alleen de resultaten zijn me bijgebleven) Sluit de sensor op de multimeter aan, draai wat aan die knop op de multimeter: Hou de sensor in de vlam van je gasfornuis. Dichtbij de vlam minder volt (rijk mengsel) Ver van de vlam hoger volt (Arm mengsel) Doet ie dat niet istie kapot. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.