Spring naar bijdragen

Even Voorstellen..


Mav
 Share

Recommended Posts

exp0003uo8.th.jpg

exp0005up5.th.jpg

img0943kh8.th.jpg

Bovenste plaatjes geschoten in Inner Mongolia. Ongeveer 6 uur rijden vanaf Beijing. Hankook Dynamic 4x4 banden eronder (kosten ongeveer 45 Euro p/st), zijn prima als ze nieuw zijn maar na een jaar of drie drogen ze uit en dan...schuiven maar en natuurlijk langzaam leeglopen. Nog iemand tips voor goede banden? Wat ik kan krijgen hier zijn Goodyear Wranglers, Bridgestones en BF Goodrich allemaal rond de 60-70 Euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik me afvraag, kan jij zomaar op een nederlandse site kijken?

Ik dacht dat china zo krampachtig het internet in de gaten houdt, zodat er niet mensen ineens liberale/democratische ideeen krijgen. (stel je voor!)

Maar goed dat terzijde, wat cool dat je daar gewoon zo relatief goedkoop nog kan Jeepen!

Ik heb een chinese mede-student en die heeft thuis ook iets wat heel erg sterk op een Wrangler lijkt. (in licentie gebouwd?)

En wat een mooi gebied daar zeg! lijkt wel eindeloos op die foto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ruud,

Onderdelen koop je bij iedere shop of gelijk bij de fabriek. Je kan kiezen uit geimporteerde onderdelen of lokale onderdelen. Alles is op voorraad. En de fabriek zit in Beijing dus ook voor blokrevisie kun je daar gewoon je auto afleveren en een nieuwe motor laten inbouwen. In '98 kon dat nog voor 1200 USD maar zou niet weten wat ze er vandaag de dag voor vragen. Sinds 1984 worden de Cherokees in Beijing gebouwd. Eerste 10 jaar was assemblage waarbij steeds meer lokale componenten werden gebruikt. Mijn 4 Liter Jeep is er nog eentje waarbij de drive train, de motor en bijna alles behalve de carroserie werd ingevoerd.

Latere modellen hadden lokale zescylinder motoren die in de eerste jaren uiteraard wat kinderziektes hadden. Waterpompen die na 2000 KM uit elkaar vielen enzo. Dat is uiteraard na een tijdje beter geworden want een bijkomend voordeel was dat goede lokale leveranciers natuurlijk snel als OEM wereldwijd onderdelen konden gaan leveren. Er zijn hier zoveel bedrijven gespecialiseerd in specialty casting dat er voor de Chryslers va deze wereld keuze genoeg is voor leveranciers. Het enige wat vaak ellende is zijn goede niet piepende remblokken te vinden. Ze zijn er wel maar aan de buitenkant zie ik niet welke piepen en welke niet. Goed ze kosten niet teveel dus soms moet je door drie setjes heen piepen om goede exemplaren te vinden.

De 4 Cylinder versies hebben altijd lokale onderdelen gehad en de leden die hier in rondrijden hebben zo'n beetje alles verwisseld wat los en vast zit en rijden nu dus eigenlijk in een zelfgebouwde originele Jeep rond. Vooral de stoelen zijn slecht. ie slopen ze eruit, nieuw frame laten lassen en opnieuw met leer laten bekleden. Nieuwe lederen bekleding voor de gehele auto kost ongeveer 200 Euro en duurt twee uur.

Voor Kombat: Tsja er gaan veel wilde verhalen rond over het communistische rode China en dan denken we dat er achter iedereen een stasi agent met gaatjes in zijn krant geknipt loopt. Daar is met 1,3 miljard Chinezen geen beginnen aan. China is gewoon een kapitalistisch land waar je je vrij kan bewegen en inderdaad zijn er internetsites waar je alleen via een proxy server op komt (doen alle Chinezen). Internet is goed voor de handel. Alibaba is een b2b website met 6 miljoen leden. Dus men is wel zo pragmatisch om vooral de business niet onder al teveel paranoia te laten lijden. Journalisten komen hier even een tijdje bivakkeren en schrijven het liefst alleen maar dat het allemaal ellende is. Woon hier sinds '95 en de vooruitgang is niet bij te houden.

Die namaak Wranglers zijn 2020 Jeeps die ze een beetje opleuken. Is eigenlijk een oude Russische legerJeep met een waardeloze motor erin en een ongelooflijk lage 4WD lage gearing zodat je toch nog tegen de bergen kan opkruipen.

Inner Mongolia is supermooi. Vanaf de bergen en bossen gaat het over in eindeloze prairies en vervolgens in een eindeloze Gobi Woestijn. Paarden, geiten kamelen en heel af en toe ook nog wat mensen.

exp0017dp1.th.jpg

En af een toe een rare Hollander:

exp0017zs8.th.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb die foto's op mijn laptop staan maarre...hoe kan ik een foto uploaden?

Welkom hier Rens!!!

(daar draait het in dit topic nl om...;))

Prachtige verhalen en foto's, zou maar gauw een eigen topic openen!!

Foto's, mooie verhalen, en (goedkope) onderdelen hebben altijd onze interesse:)

Heel veel plezier hier!!!

Ab

Link naar opmerking
Deel via andere websites

al je fotoos worden enorm gewaardeerd en de verhalen ook.

de prijzen voor banden etc zijn onwaarschijnlijk laag.

ben bang dat ik maar eens jou kant op moet komen

al was het maar om een beetje mandarijn te leren.

ben heel nieuwsgierig hoe je daar terecht bent gekomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik studeerde in India, ontmoette mijn vriendin die uit Beijing kwam en daar op een all girl college studeerde. '95 naar China, getrouwd en hier aan het werk gegaan. tussen 2000 en 2003 in NL en sindsdien weer in China. Geef zakelijk advies en begeleid projecten voor grote ondernemingen in China.

Chinezen verdienen weliswaar minder maar veel goederen en diensten zijn dan ook een stuk goedkoper. De kwaliteit is veel minder slecht dan je dan je als je de Nederlandse kranten leest zou geloven. IK denk dat het te maken heeft met importeurs die steeds maar lagere prijzen willen en dan worden fabriknten hier op een gegeven moment in een hoek gedrukt. Op de lokale markt kan je voor normale Chinese prijzen goede produkten kopen. Spotgoedkoop kan ook maar dat is dan vaak duurkoop. Bijna alles is tegenwoordig OEM (original equipment manufacturing) dus die onderdelen in NL komen vaak ook ergens uit Ningbo, Shanghai of Guangzhou vandaan.

Garages varieren van de man met een hamer op de hoek van de straat tot superdeluxe (en superdure) outfits die de allernieuwste apparatuur en gereedschappen hebben. Zelf ga ik naar een garage van de Jeepclub die alleen maar Jeeps repareren. Ziet er allemaal heel shabby uit maar de monteurs zijn beregoed en rekenen vaak alleen maar de prijs van de onderdelen. Ik zou echter niet voor een revisie van een automatische versnellingsbak ofzoiets naar ze toe gaan. Dat kun je beter bij de fabriek laten doen. Banden zijn goedkoop want die worden hier gemaakt, in een container gestopt en door je distributeur en dealer in NL tegen een marge van 150% verkocht. Op de amerikaanse specialtymerken na produceren alle grote merken in China. Wat wel duur is is goede synthetische geimporteerde motorolie. Iets van 10 Euro per literfles.

OP het platteland is het soms lastig goede benzine te krijgen. Herinner me dat ik naar de olievelden van Sinopec (staatsoliemaatschappij) moest rijden in '97 en de pomp had alleen maar RON85 benzine. Nou reken maar dat Jeeps daar probelemen mee hadden. Tegenwoordig is RON93 wel overal te krijgen en met een beetje mazzel RON97 en zelfs RON98 heb ik al mogen ontdekken. Diesel is schaars en in principe niet toegestaan voor personenauto's. Had wel ooit een Landcruiser diesel waar we verschillende tanks in en op hadden laten bouwen. Totaal 300 liter aan boord plus extra jerrycans. Kon je het een paar duizend kilometer mee uithouden aangezien er alleen in Beijing een pomp was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de geinterresseerden, dit is de site die mijn chinese collega-student me heeft gegeven. Hij vertelde dat zijn 2020, een mooiere complete fiberglass ombouwkit heeft. (Dit is een beetje a lá Nico Swinkels hieronder)

http://www.chinacartimes.com/2007/06/09/take-your-old-beijing-jeep-2020-and-make-it-into-a-wrangler/

@BeijingJeep; niet alle banden komen uit china hoor, bij mij in de buurt is een Dunlop fabriek. (Het kan ook zijn dat daar alleen maar shovelbanden worden gemaakt tegenwoordig.)

Maar voor de massa autobandjes zullen ze waarschijnlijk ook fabrieken in het buitenland hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ooit eens een paar weken in zo'n ding gereden en het commentaar klopt. Je valt samen met de auto uit elkaar. Inparkeren vereist intensieve armtraining in de sportschool. Het geheel loopt voor geen meter dankzij het rammelende puch maxi blok met handschakeling onder de motorkap. Wel een heel erg lage gearing nodig om ergens tegenop te rijden. Ergens tegenaan rijden is een stuk makkelijker aangezien het ding in de meeste gevallen alleen maar rechtuit wil rijden en verstoken is van iets wat lijkt op remmen.

vwb de banden: zeker niet allemaal maar wel heel veel en veeeeel meer in de toekomst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo

Alweer een paar maanden geleden en dik 20000 km:Dverder maar probeer toch even een paar foto's te plaatsen.

Heb nog steeds erg veel plezier met de Jeep en zijn afgelopen zomer met de boot achter auto naar Kroatie geweest , heerlijk we hebben zo'n 6000 km gereden zonder ook maar enig probleem alleen de aandrijflijn begon wat meer lawaai te maken.

Was voor die tijd ook al een beetje en ik dacht aan een wiellager maar volgens de dealer zat het in het differentieel en mkon er gewoon mee doorrijden maar na de vakantie ben ik toch maar beter gaan zoeken en de assen losgemaakt zodat ik de wielen goed kon laten ronddraaien en kwam toch op een wiellager uit.

Deze vervangen en hij is weer helemaal stil ( Heb er nog eentje over voor de liefhebber ).

Inmiddels een nieuwe APK erop wat nog een beetje problemen gaf met de uitstoot, ging nog net na veel prutsen.

Dingen die nog moeten gebeuren zijn , Katalisator. uitlaatspruitstuk.

Verder nog veel plezier en nuttige tips op dit forum.

Groeten

Jan

post-2079-12873017077832_thumb.jpg

post-2079-12873017079225_thumb.jpg

post-2079-12873017080597_thumb.jpg

post-2079-12873017082036_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook die van mij rijd niet op waterstof, wel relatief goedkoop op LPG (G3).

Het is heerlijk om daar in Kroatie een beetje te spelen met een boot en waar sommigen tegenaan zien is die lange reis, maar ik vind dat ook al een hele belevenis en geniet daar elke kilometer van.

Vooral als je over de kustweg rijd , is gewoon heerlijk en voor je het weet ben op plaats van bestemming.

Dus volgend jaar weer :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste forumleden,

Ik ben Erik en ik heb (nog) geen Jeep. Al tijden ben ik erg gecharmeert van de hoekige lijnen van de Cherokee. Maar ben nog niet tegen de auto gelopen waar ik een goed gevoel bij heb. Ik ben ook niet echt druk aan het zoeken.

Momenteel rijd ik rond in een volvo 850 estate op gas:blush:(vloeken in de kerk???) en dit rijdt voorlopig nog prima. Maar ik mis een klik met dit merk en type. Het is allemaal zo veilig en geregeld. Ik mis het gevoel dat >>>>> ik weet het nog niet te omschrijven, maar Jeep gaf me dit gevoel wel, robuust en lomp en geweld(ig).

Paar auto's hiervoor heb ik namelijk wel een tijdje rond gereden in een grand cherokee. Wat een auto. Persoonlijk vindt ik em niet zo mooi als de cherokee maar wel erg leuk speelgoed.

Ik heb mezelf aangemeld op dit forum omdat het gevoel om iets anders te willen rijden sinds een paar weken weer kriebelt en ik een mooie cherokee heb gezien. Helaas niet op gas want dit is wel een vereiste. Dus ik snuffel zo nu en dan een beetje rond en hoop er veel van te leren want er staan zoveel leuke en interesante dingen op dit forum.

Groetjes

Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil graag gas rijden omdat ik een kleine 20 a 30 d per jaar rijdt en gas mij erg goed bevalt. En omdat mijn rijstijl fors kan zijn. Zogenaamde klompvoet.

Mijn volvo rijdt ongeveer 1 op 6/7 afhankelijk hoe gek ik ermee doet. En ik ga gewoon geen € 1.50 per liter aan de shell doneren.

Maar wat zijn ongeveer de onderhoudskosten per jaar aan jullie Jeep. Ze staan voor zover ik het weet bekend als zeer duur in onderhoud.

Ik zal 95% op de weg rijden, stevig doorrijden, 20dzn minimaal per jaar koetsen?? Ik kan denk ik 60% zelf doen.

Volvo kost me aan onderhoud gemiddeld €90 in de maand, met netjes 1 grote beurt in het jaar en te geregeld remblokken en schijven vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil graag gas rijden omdat ik een kleine 20 a 30 d per jaar rijdt en gas mij erg goed bevalt. En omdat mijn rijstijl fors kan zijn. Zogenaamde klompvoet.

Mijn volvo rijdt ongeveer 1 op 6/7 afhankelijk hoe gek ik ermee doet. En ik ga gewoon geen € 1.50 per liter aan de shell doneren.

Maar wat zijn ongeveer de onderhoudskosten per jaar aan jullie Jeep. Ze staan voor zover ik het weet bekend als zeer duur in onderhoud.

Ik zal 95% op de weg rijden, stevig doorrijden, 20dzn minimaal per jaar koetsen?? Ik kan denk ik 60% zelf doen.

Volvo kost me aan onderhoud gemiddeld €90 in de maand, met netjes 1 grote beurt in het jaar en te geregeld remblokken en schijven vervangen.

wat is duur ????

ik vind de onderdelen voor mijn jeep wrangler over het algemeen niet zo duur..

onderdelen voor een volvo schijnt ook duur tezijn:wacko:

het ligt er aan waar jij je onderdelen koopt..

er zijn verschilde bedrijven in nederland die jeep onderdelen verkopen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...