Spring naar bijdragen

Nieuwe Jeep-Reisserie Op Discovery.


Ab
 Share

Recommended Posts

Terwijl half Nederland terugkeert van zijn brave autovakantie, laat Discovery Channel zien hoe het ook kan. Survivalexpert Gary Humphrey en autofanaat Bill Wu lachen om netjes aangelegde wegen en zoeken liever extremere ondergronden op. In de nieuwe serie One Car Too Far laten ze zich met hun Jeep droppen op de meest onheilspellende plaatsen. Daarvandaan moeten ze in drie dagen zien terug te keren naar de bewoonde wereld. Zo rijden ze over het gletsjerijs van een bevroren vulkaan, door de moerassen van een zompig regenwoud en over de steile zandduinen van een van de droogste woestijnen op aarde. Lukt het de avonturiers om met auto en al de bewoonde wereld te bereiken? Zie het vanaf 3 oktober op Discovery Channel!

-klik-

Ik ben benieuwd....... ga wel even kijken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ruby is de 10 jaar oude off-road wagen die we zien in One Car Too Far. Ruby geniet van elk terrein met haar 2,5-liter vierwiel aangedreven motor.

Ze mogen geen Jeep zeggen? ;)

Leuk zeg, een viercilinder TJ. Net niet wat ik zou verwachten eigenlijk... (voor een tv programma is een V8 natuurlijk veel stoerder) .. leuk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En, wat vonden jullie er van?

Ik was eerlijk gezegd een beetje......teleurgesteld. Dat een TJ de hoofdrol vervuld is natuurlijk +100 punten maar het gedrag van de bestuurder deed soms denken aan zo'n reality serie over een opvoedkamp voor tieners en dat de ex-commando in een spleet valt en vervolgens gaat huilen......zelfs als het niet gespeeld is miste ik even de toegevoegde waarde. Vond het terrein rijden ook niet heel spectaculair om naar te kijken.

That said het format / idee van de serie is leuk dus ga de volgende aflevering wel kijken. Hopelijk dan wat minder 'drama eromheen' en wat meer actie met de TJ!

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vond ze soms wat onbezonnen te werk gaan, beetje Bear Grylls met een Jeep erbij, Kwam ook allemaal wel erg in scene gezet over, maar dat is inherent aan dit soort programma's. Van de andere kant, als ze als Les Stroud te werk zouden gaan is het natuurlijk niet erg spectaculair en zijn ze in een dag weer veilig thuis, die denkt eerst 3 keer na voordat hij iets doet. Ik had in ieder geval minimaal iets beter de route bekeken die ik zou nemen.

Wel leuk om te zien wat er met een "redelijk" standaard Jeep kan. daar geeft het wel een goed beeld van. Het idee dat ie ergens gedropt wordt en zie maar hoe je thuiskomt is ook wel erg leuk. Ben benieuwd wat ze nog meer kapot gaan rijden en wat voor soort terreinen ze nog gaan zien.

handige oplossing met die "makeshift" sneeuwkettingen, heel voor de hand liggend maar zelf nooit aan gedacht. Is er een om te onthouden. De oplossing voor de kapotte as vond ik ook erg inventief.

Ben wel benieuwd wanneer Wu de eerste klappen krijgt lol die is echt lui en de ander heeft volgens mij niet echt veel geduld met hem. Dat kan ook nog leuk worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is die steekas niet zomaar gebroken.

je hebt wat gemonteerd is, wat gefimd is en wat die kerels rondstoeien als de camera's niet draaien.

Wat het leuke is aan de 2,5 is dat we mss te zien krijgen dat het ook allemaal kan met zo een licht motor.

Ben benieuwd, ga zeker elke week verder kijken. Als ik alles ineens bekijk is de lol er ook af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, ik heb er al een paar gezien in het linkje van Royco. Veel is gespeeld, maar blijft wel leuk om naar te kijken.

Trouwens, iedereen heeft het over een 2,5l, maar is het niet de 2,4l die in de TJ zit?

Volgens de voice over in de serie is de auto meer als 10 jaar oud, dus 2.5 liter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ze zitten vast in de duinen en gebruiken de zandborden en matjes van het interieur om los te komen. De jeep zie je aansluitend loskomen en dan ineens zitten de zandborden weer vast op het dak.

Zo jammer dat plak en knutselwerk als het niet eens goed op elkaar aansluit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze zitten vast in de duinen en gebruiken de zandborden en matjes van het interieur om los te komen. De jeep zie je aansluitend loskomen en dan ineens zitten de zandborden weer vast op het dak.

Zo jammer dat plak en knutselwerk als het niet eens goed op elkaar aansluit!

Lol......

Het moeras gaan ze lopend verkennen, en komen dan (lopend) vast te zitten.

De snelstromende rivier steken ze zo, -"hij lijkt niet al te diep"- over.

Ik vroeg me gister ook af waar ze mee bezig waren........

Oja, een PCM waterdicht maken met vaseline???? En... water aanzuigen via de uitlaat????? Het kan allemaal. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...