Spring naar bijdragen

Patriot of Wrangler kopen?


Lenok
 Share

Recommended Posts

Ik ben Lena Kazakova. Woon in Heiloo NH en werk als grafisch ontwerpster bij PrimaLabel.nl/Studioprima.nl

Heb mijn Peugeot 307 vorige week tegen een boom gereden en met spoed opzoek naar een nieuwe auto.

Ben toevallig bij een Jeep dealer in Alkmaar terecht gekomen en ernstig verliefd geworden op een zwarte Jeep Patriot 2.4 CVT Liberty Limited Automaat (benzine). Super stoer! Ben verder op internet gaan kijken en kwam een JEEP WRANGLER Unlimited 2.8 CRD Sport Aut. Diesel tegen in de kleur CACTUS GREEN.

Allebei de auto's zijn nieuw, Wrangler is iets goedkoper dan Patriot.

Nu is de keuze erg moeilijk tussen deze twee...

Wat is wijs? Benzine of Diesel als ik ca 25-30.000 km per jaar rij...??

Hoe moet ik deze moeilijke beslissing nemen? Help! :-)

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven.:wacko:

Lena Kazakova

bewerkt door Kameel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lena,

Bij 30.000 km/jaar gaat die benzineslurper al een aardige hap uit je budget nemen hoor.

die diesel lust ook wel een slokje, maar dat zal toch nog altijd wel iets minder duur zijn.

Misschien eerst toch even de rekenmachine erbij halen en het totale kostenplaatje berekenen ?

Ikzelf rij met mijn 4-liter Grand Cherokee maar weinig km, en dan valt de kostprijs heus mee, maar als je zo'n kar gebruikt dagelijks dan is het toch aan te raden even het verstand erbij te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kan een nieuwe Wrangler Unlimited even duur zijn als een Patriot?

Is de Wrangler een grijskenteken uitvoering?

De Patriot is goedkoper in het gebruik dan de Wrangler. Zeker als straks de km.heffing een feit is.

Ik zou voor de Patriot gaan als de kosten doorslaggevend zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lena , als je een beetje exclusive wilt rijden moet je natuurlijk een Wrangler kopen , je kan dan ook "open "rijden zomers , maar wel een benzine zoeken , diesel is voor bestelauto's en stinken .

De patriot is best een aardige auto , maar lijkt toch veel op de gemiddelde SUV waar de moedertjes de kinderen mee naar school brengen.

De wrangler zal ook beter z'n waarde houden !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lena , als je een beetje exclusive wilt rijden moet je natuurlijk een Wrangler kopen , je kan dan ook "open "rijden zomers , maar wel een benzine zoeken , diesel is voor bestelauto's en stinken .

De patriot is best een aardige auto , maar lijkt toch veel op de gemiddelde SUV waar de moedertjes de kinderen mee naar school brengen.

De wrangler zal ook beter z'n waarde houden !

de diesel van tegenwoordig heeft een katalysator dus niet stinken :bye1:

wat wil je er nog meer mee als je een keer het terrein in wil zou ik natuurlijk voor de Wrangler gaan.

kies er een en word lid van de club

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier in de kamer werden net een paar fameuze woorden gesproken: "als je slim bent koop je geen jeep".

:bye1:

Zo te lezen ben je al een beetje verliefd en dat is het einde van rationaliteit en risicoloos autorijden.

Ik zou er een proefritje mee maken en dan:

Plezier met je mooie Wrangler Unlimited V6. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lena , als je een beetje exclusive wilt rijden moet je natuurlijk een Wrangler kopen , je kan dan ook "open "rijden zomers , maar wel een benzine zoeken , diesel is voor bestelauto's en stinken .

Ga vooral eens in zo'n diesel proefrijden Lena, oordeel dan of bovenstaande bewering op één of andere manier klopt....

(tip voor Monkey: probeer 't ook eens :bye1: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga vooral eens in zo'n diesel proefrijden Lena, oordeel dan of bovenstaande bewering op één of andere manier klopt....

(tip voor Monkey: probeer 't ook eens ;) )

AchJP het zijn niet echt slechte motoren en als je handschoenen aantrekt bij het tanken valt de stank te verdragen , maar het is gewoon ook cultuur , in een (cabrio ) jeep "hoort "geen diesel. Een Ferrari met dieselmotor kan toch ook niet:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik ook, die wrangler zit er idd stoer uit.

En diesel rijd net wat zuiniger dan een benzine en aan gezien dat je best wat rijd per jaar, zou dat een goede keuze zijn.

Ohja en welkom hier op het forum ;)

Het verschil in verbruik tussen de V6 (8,8 ltr/100km) en de diesel (8,3 ltr/100km) is niet bijzonder groot op de snelweg..in de stad doet de diesel het wel beter.

De uitstoot van Co2 (280 tegen 268) en de topsnelheid (176 tegen 172) schelen evenmin veel..

(bron:autotrader)

Tis dat diesel per liter een paar dubbeltjes goedkoper is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verschil in verbruik tussen de V6 (8,8 ltr/100km) en de diesel (8,3 ltr/100km) is niet bijzonder groot op de snelweg..in de stad doet de diesel het wel beter.

De uitstoot van Co2 (280 tegen 268) en de topsnelheid (176 tegen 172) schelen evenmin veel..

(bron:autotrader)

Tis dat diesel per liter een paar dubbeltjes goedkoper is.

En vergeet de extra wegenbelasting niet met een diesel dat zijn heeeel veel dubbeltjes;)

Lena zoek nou maar een wrangler op benzine en ik zou ook de korte wielbasis nemen als ik jou was, meisjes hebben al zo een probleem met inparkeren......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitgaande van de huidige brandstofprijzen en een gegokt gewicht van 1451 - 1550 Kg en bovenstaande verbruiken, ben je bij 25000 - 30000 km/jaar zo'n 200 - 400 euro per jaar goedkoper uit met diesel.

In de gewichtsklasse van 2051 - 2150 scheelt het zo'n -100 tot +120 euro.

Uiteraard moet je het prijsverschil tussen de uitvoeringen ook meenemen bij de keuze, evenals de verwachte gebruiksduur.

Uiteindelijk gaat het er qua model toch om wat je zelf het lekkerste vindt rijden, dus ik vrees dat je proefritten moet gaan maken. :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

who cares about fuel consumption and costs....

als je daar wel om geeft koop een prius of blue motion :P

ik zeg Wrangler! en altijd lachend bij de pomp staan...:P

Tsja... T'is crisis, heh!? ;)

Er werden wat onzinnige anti-diesel argumenten gegeven.

Diesel rijden zou o.a. duurder zijn vanwege de hoge wegenbelasting, maar dat is helemaal afhankelijk van het aantal kilometers dat je rijdt.

In dit geval, waar de keus draait om Patriot of Wrangler, speelt geld schijnbaar niet zo'n rol.

En dan gaat het er om wat je eisen zijn:

- Uiterlijk

- Comfort

- verbruik

- etc.

Qua uiterlijk zou ik zelf ook voor de Wrangler gaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...