Spring naar bijdragen

zelfbouw spatborden CJ


Sjikita
 Share

Recommended Posts

Op de foto hieronder zie je de zelfgemaakte tubefenders van mijn oude cj7. Het plaatwerk liep door. Ook achter was het homemade en het kon mijn gewicht van 100 kg dragen. De vorige eigenaar had ze laten maken hier in Nederland.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het ook met het boven aanzicht onduidelijk ( betreft de bovenste fender links voor ) Je gaat uit een lager vlak schuin naar boven naar een hoger parallelvlak, zit hier ergens een knik of zit de plaat schuin op de buis gelast ? Ik kom wel net uit de kroeg maar dit blijft toch erg onduidelijk.

Een vooraanzicht met stippellijn voor de plaat zou duidelijkheide geven.

Maar ik zou toch voor de onderste gaan , klassiek maar strak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak de voorkant in plaats van rond of met 2 ronde stappen gewoon schuin.

Werkt een stuk beter voor clearance met bomen en rotsen enz

Kinda like this http://public.fotki.com/aw12345/tube-fenders/lil-yeller-fenders-002.html

Met een tube fender will je bij voorkeur niets raken omdat het de impact direct aan de tub door geeft. De schuine hoek maakt het zo dat je de meeste obsaakels mist met je spatbord.

Gen right maakt hun tube fender nu ook zo

bewerkt door aw12345
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nuchter ook nog even gekeken:blush: maar je hebt bij die ene het hoogteverschil opgelost door boven en onder de buis te lassen , maar dat houdt wel in dat je een mooi "bakje" krijgt om modder mee te nemen :)

Gewoon toch die eenvoudige doen en wat AW schrijft niet te veel laten uitsteken, eventueel een rubber randje eraan . Ik heb sowieso liever een kapot spatbord ( crashzone :yes:) dan een scheve tub.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo maakt gen-right ze tegenwoordig.

[ATTACH]6396[/ATTACH]

Persoonlijk vind ik dit het mooiste, die hoek die ze er eerst in maakte zoals op het plaatje van Utah is weer een ander type.

Deze hebben ook mijn voorkeur.

De aansluitingen van de flare met de fender is mooi smooth.............weinig randjes en hoekjes....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vind de bovenste erg mooi en apart, met name door de hoek in het plaatwerk. Denk alleen omdat je de plaat aan de zijkant "in" de pijp vastzet je daar constant water/vocht blijft staan.Bas mag ik je nog een tip geven, las( tenminste neem aan dat je dat gaat doen) de plaat ietsje terug van het hart van de pijp zodat het afronden mooier en beter wordt. Bij mij heb ik daardoor de tubefenders achter bitsje verklooit.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...