Jump to content

Ab's CJ7


Ab
 Share

Recommended Posts

Ik zat je foto's te bekijken en zag dat je een T4 bak had. Weet je dit zeker? Als ik hem zo op de foto zie lijkt het mij eerder een sr4?

Haha..... daar was ik ook achter, moet alleen nog de tekst aanpassen. :whistle:B)

T4 of SR4, t blijven beide niet echt m'n eerste keuze. Vorig jaar een TF 727 gescoord, deze moet op termijn de 4 bak gaan vervangen.

Eerst komende upgrade: drie zitplaatsen achterin i.p.v. twee.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

SR4 is nu echt overleden......dus moet weer aan de bak. Alle versnellingen doen -tak-tak-tak-tak- behalve de 4e. Geen zin meer in reanimatie, TF727 transplantatie is aanstaande.

Maar eerst extra zitplaatsen achterin. CJ bankje is 2 zitplaatsen, TJ is 3 zitplaatsen. Vorig jaar al een bankje gescoord.......

gallery_937_97_1117238.jpg

CJ bankje zit stijf tussen de wielkasten, deze zullen er grotendeels uit moeten.

gallery_937_97_1818345.jpg

CJ vs TJ.

gallery_937_97_3234936.jpg

Achterste bevestiging is vergelijkbaar, breedte is gelijk, dit deel kan ongewijzigd blijven. Vanaf hier naar de voorzijde moet ik links en rechts zo'n 15 cm uit de wielkasten slijpen.

gallery_937_97_1024606.jpg

Voorste bevestiging zit bij het TJ bankje niet meer op de vloer, maar aan de wielkast. Ook hier zal het een en ander aangepast moeten worden......

gallery_937_97_390785.jpg

Link to comment
Share on other sites

De beugels waar het oude bankje mee vast zat (op onderste foto), verkoop je die niet toevallig? Heb een soortgelijk bankje maar niet van die beugeltjes

Weet nog niet of ik het bankje opruim, kan nog van pas komen in de toekomst.

Beugels zijn simpel zelf te maken, zal ik een detailfoto maken?

ik volg je even , kijk even de kunst af....groeten en succes Walter

:thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Weet nog niet of ik het bankje opruim, kan nog van pas komen in de toekomst.

Beugels zijn simpel zelf te maken, zal ik een detailfoto maken?

Als je dat zou willen doen, heel graag... Namaken kan inderdaad ook

Bedankt alvast!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vandaag de slijptol ter hand genomen....

gallery_937_97_1918283.jpg

Dit moet er ongeveer uit.

gallery_937_97_641732.jpg

Met een dunne doorslijpschijf (1mm) ligt het deel er snel uit.

gallery_937_97_1204264.jpg

En kan het bankje gepast......

gallery_937_97_72279.jpg

gallery_937_97_650619.jpg

Ook de originele bevestigingspunten passen. Wel moeten deze waarschijnlijk nog iets naar beneden gedraaid worden, de bank staat nog niet met z'n voetjes op de vloer.

gallery_937_97_1153090.jpg

30 centimeter meer zitruimte!

gallery_937_97_982511.jpg

Aankomende week even flink flexen om te zien of het vrij loopt.

Link to comment
Share on other sites

Vandaag gekeken hoe het met de ruimte in de wielkasten vergaat tijdens extreem flexen.

gallery_937_97_1550797.jpg

Met de motortakel is dit wel heel makkelijk.......

gallery_937_97_1940409.jpg

Wiel rechts in maximaal in de wielkast, aan de binnenkant is te zien dat dit helemaal vrij loopt. De wielkasten kunnen nu afgewerkt worden.

gallery_937_97_1143776.jpg

En de eerste passagier .......

gallery_937_97_1206787.jpg

Link to comment
Share on other sites

Van de week een begin met het plaatwerk gemaakt.......

gallery_937_97_158125.jpg

gallery_937_97_1657118.jpg

gallery_937_97_427851.jpg

Vandaag de laatste stukken gehecht.

gallery_937_97_979510.jpg

Nieuwe plaats voor de achterste steunen.

gallery_937_97_187310.jpg

Bepalen hoe de bank ongeveer in opgevouwen positie komt.

gallery_937_97_720395.jpg

Genoeg ruimte achter de bank voor wat gereedschap enz.

gallery_937_97_924901.jpg

Nu weer verder met de voorzijde, hier moeten nieuwe steunen gemaakt worden.

gallery_937_97_2429647.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vorige week het laatste slijpwerk gedaan, nu alleen nog wat gele verf en afmonteren.

gallery_937_97_325742.jpg

Meer foto's hiervan volgen later......

Ondertussen ook begonnen aan de ombouw naar automaat. De schakelbak had op de terugweg van Overloon de geest gegeven. In alle versnellingen behalve de vierde (1:1) was een harde tik bij elke omwenteling te horen. Op de snelweg nix geen last, maar de laatste 15 kilometer binnendoor naar huis wel wat rustiger aan gedaan. :whistle:

De nieuwe bak lag al een jaar of twee te wachten in de garage, deze maar eens tevoorschijn gehaald en afgestoft.

gallery_937_133_6390.jpg

gallery_937_133_151802.jpg

Toch nog even de SR4 opengeschroefd om de schade te bekijken......

gallery_937_133_3074803.jpg

gallery_937_133_339255.jpg

gallery_937_133_312551.jpg

Sja..... da's over en sluiten....... :bye1:

Link to comment
Share on other sites

Daar is niet veel meer van te maken Ab maar je zult wel veel plezier van de automaat hebben. Moet je je vliegwiel nog vervangen i.v.m. de automaatbak?

Nee, niet echt veel meer van te maken.... de SR4 is ook niet een bak die bekend staat om zijn sterkte. Dus daar is niets aan verloren, die gaat zo voor het oudijzer. Automaat lijkt me straks erg fijn. Als ik met de XJ (ook automaat) in het terrein zit, bevalt dit me prima!

Vliegwiel moet eraf, en wordt vervangen door een flexplate. Deze zat bij de bak, maar er zit een scheurtje in. Nieuwe flexplate is onderweg uit de U.S.

Deze ligt volgens de track and trace al sinds vrijdag in Chicago. Ik hoopte 'm vandeweek binnen te krijgen -ik heb deze week vrij- maar dat zal wel niet.

Link to comment
Share on other sites

Verrassing......

gallery_937_133_2153187.jpg

Snel uitpakken.

gallery_937_133_324338.jpg

Made in Canada. :D

gallery_937_133_1572162.jpg

De originele verpakking, let op de opschriften...... Uit de tijd dat AMC en Renault nog samen deden. Productie datum 13-7-'84.

Ik kocht de flexplate als geschikt voor een '72-'74 AMC Javelin. $24,75 op Ebay. Op de documenten stond "Antique Auto Parts"

gallery_937_133_541195.jpg

Oud vs nieuw.

gallery_937_133_1280068.jpg

#3232138 unbalanced flywheel for 258 engine with TF727 or TF999

Link to comment
Share on other sites

Nice score, zo is het leuk om nog eens iets over te laten komen.

Inderdaad, ondanks dat de verzendkosten meer waren als de aanschafkosten. Nog steeds wel goedkoper als hier. ;)

Deze week niet veel meer gedaan. Spierpijn in m'n rug houd me behoorlijk van het werk af........

Wel nog het koppelingshuis en vliegwiel gedemonteerd.

gallery_937_133_2112204.jpg

En de nieuwe flexplate gemonteerd.

gallery_937_133_1177192.jpg

Goeie Pasen allemaal!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...