Kameel Geplaatst November 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2009 Ben benieuwd hoe hij straks de gaten gaat dichten. <_< Gaat lekker Ab. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst November 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2009 Mooi, 't begin is er. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 12, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2009 (bewerkt) Vandaag wat snijwerk binnen gekregen..... Omdat de ogen van de nieuwe veerbladen een stuk groter zijn en ook de boutmaat anders is, moeten de oude veerschommels er ook aan geloven. Nieuw ontwerpje gemaakt en laten laser-en. De steek van de veerschommel blijft gelijk. Er moet nog een klein verzet in de veerschommel komen, het nieuwe veerblad is breder als het bovenste veerschommel oog. Oude veerplaten zijn dus ook te smal. Hier ook nieuwe voor gemaakt. Heb nog het idee om de aan zijkanten van de veerplaten ook een opstaande kant te maken, zodat je niet meer blijft hangen op de veerstropbouten, maar over de zijkanten glijdt. Verschil in steek van de veerstroppen aan diff zijde. Vooras ligt er weer netjes bij. HD stuurdemper gemonteerd, verse diff olie, vers lagervet en een verfje. November 12, 2009 bewerkt door Ab Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DEEF Geplaatst November 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2009 mooi werk Ab ! ziet er allemaal netjes uit ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst November 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2009 mooi werk Ab, Gr Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst November 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2009 Mooi stukje werk, zie er weer als nieuw uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 20, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2009 Veerplaten gemaakt met hergebruikte pennen voor de swaybar..... Eerst de pennen uit de oude platen gesneden... .... daarna de bussen afgedraaid. De nieuwe veren en dus ook de veerplaten zijn breder en de swaybar blijft dezelfde maat. De bussen moeten hierdoor smaller worden..... ..... en klaar! De strippen op de zijkanten moeten bescherming voor de veerstrop moeren bieden. Hier goed te zien hoe het straks onder de as zit. Ben benieuwd hoe het straks over een boomstronk of rotsblok heen gaat. Veren erop...... klaar voor montage. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst November 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2009 Het ziet er goed uit Ab. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 6, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2009 Inmiddel de vooras weer gemonteerd. Gelijk nieuwe rvs remslangen gemonteerd, de oude waren uitgedroogd en tekort. De YJ 2,5" veerbladen zijn toch iets langer als de orginele CJ veerbladen...... De veerschommels staan behoorlijk ver naar voren. Het bovenste veerschommel oog naar voren plaatsen kan dit oplossen, maar dan moet ik eerst de voorbumper aanpassen. Straks met flexen maar eens kijken of dit nodig is. De disconnects moeten ook nog wat langer worden. Bij maximaal uitveren raken deze bijna de spoorstang. Hier ook weer, met flexen kijken hoe ver deze langer kunnen worden zonder de remleiding beugel te raken. Veerstroppen moeten nog afgeslepen worden...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 29, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2009 De laatste weken weer een stukje verder...... Achteras er onderuit. Schokdemperbevestiging bleek ietwat omgebogen. Deze zit op het laagste punt van de veerplaat, blijft dus ook als eerste ergens achter haaken. Moet ook maar veranderd worden. Achterste stuk van het chassis is niet echt best..... weer een "bekende plek". Daar moet wel wat aan gebeuren........ ...... vooral aan de binnenzijde. Volgende week de tank er onderuit! Veerpad op de as heeft ook betere tijden gehad. Van een stuk 80x60x5 koker een paar nieuwe veerpads gemaakt. En nieuwe veerplaten, zelfde model als voor. Schokdemper bevestiging ga ik nog een nachtje over slapen. As schoon en gestript, oude veerpads eraf geslepen. Voordeel is dat ik straks de veerpads op de de ideale hoek op de as kan lassen, geen geklooi met wiggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DEEF Geplaatst December 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2009 goed bezig Ab !! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst December 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2009 Lekker bezig Ab, Het blijft toch lekker he, om met staal te werken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst December 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2009 En nieuwe veerplaten, zelfde model als voor. Schokdemper bevestiging ga ik nog een nachtje over slapen. "U-bolt skid plate for 2.5" springs. Will work front or rear on axles up to 3.25" in diameter. U-bolt sizes up to 9/16". Has built in threaded mounts and hardware for shock mounts or sway bar end links. " Zo maken ze die bij RE: extra plaat eronder zodat moeren van U-bolts verzonken zitten. De strud voor de schokbrekers wordt aan zijkant ingeschroefd en is dan niet meer het laagste punt; die extra plaat functioneert als een soort skidplate . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2009 "U-bolt skid plate for 2.5" springs. Will work front or rear on axles up to 3.25" in diameter. U-bolt sizes up to 9/16". Has built in threaded mounts and hardware for shock mounts or sway bar end links. " Zo maken ze die bij RE: extra plaat eronder zodat moeren van U-bolts verzonken zitten. De strud voor de schokbrekers wordt aan zijkant ingeschroefd en is dan niet meer het laagste punt; die extra plaat functioneert als een soort skidplate . Ja heb ik ook naar gekeken, maar zie de sleufgaten wel als een nadeel. De inschroefbare bevestiging is mooi, de bout is idd niet meer het laagste punt, maar het oog van de schokdemper nog steeds wel...... Ik hoop dat de wijze waarop ik het aan de voorkant gemaakt heb afdoende is. Anders las ik nog een brede strip in het midden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst December 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2009 Of nog een skid plate onder het oog van de schokbreker; de veerplaat in een L vorm zeg maar. Aan de andere kant; hoe vaak rijd je dat oog scheef, en als eenvoudig nieuwdraadeind erin kan draaien is dat snel genoeg gerepareerd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst December 31, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2009 Ja heb ik ook naar gekeken, maar zie de sleufgaten wel als een nadeel.De inschroefbare bevestiging is mooi, de bout is idd niet meer het laagste punt, maar het oog van de schokdemper nog steeds wel...... Ik hoop dat de wijze waarop ik het aan de voorkant gemaakt heb afdoende is. Anders las ik nog een brede strip in het midden. Ab als je nu inbusbouten neem van de zelfde dikte met een zelfborgende moer. En dan de kop eraf slijpen, de 12,9 inbusbouten zijn sterk en taai. Suc6 Ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 31, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2009 Ab als je nu inbusbouten neem van de zelfde dikte met een zelfborgende moer.En dan de kop eraf slijpen, de 12,9 inbusbouten zijn sterk en taai. Suc6 Ed Ook een mogelijkheid...... Ik ga de as toch eerst eronder zetten om de hoeken van de veerpads te bepalen, dan ga ik gelijk bekijken hoe ik dit wil oplossen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 10, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2010 Benzinetank eronderuit dus....... Met het demonteren van de achterste veerbladen had ik al iets gezien. Maar dit had ik toch niet verwacht. De rechterzijde is kompleet weggerot. Links is iets beter, de dwarsbalk is bij het chassis ook door. Beetje tegenaan gekeken en nog een nachtje over geslapen, gisteren flink de slijptol gehandeerd. De rotte plekken rechts weg gelepen, tot waar het chassis weer hard is, links laten zitten als voorbeeld. Linksachter gaat er op dezelfde plek ook vanaf, en een nieuwe dwarsbalk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst January 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2010 nou, daar kan wel wat nieuw staal ingezet worden je pakt het goed aan Ab Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2010 Hoi Ab dat ziet er allemaal mooi uit. Jammer van die rotte plekken maar dat komt zeker weten ook goed! Ben benieuwd wat het allemaal zal brengen tijdens het flexen. Denk persoonlijk dat je voorshackles wel tegen je bumper aan zullen komen als ik de hoek nu eens bekijk. De veerbladen zijn nieuw toch? Dus zullen ze nog iets gaan inzakken waardoor je shackle voor nog een heel klein stukje verder schuin naar voren komt te staan na verloop van tijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 Achteras weer dicht geschroefd. Over het nut van het repareren van de Trac-lok ga ik nog even nadenken. Klaar voor de nieuwe veer pads. Ik had ook al een nieuwe achterbalk gemaakt, maar doordat de nieuwe balken niet dezelfde maat hebben als orgineel gaat dit niet passen..... Wel ondertussen alle roest weggebikt en in de primer gezet. Van een koker 80x60x4 nieuwe stukken chassis, naar oud model, gemaakt. Bij de gaten inwendig busjes geplaatst en vast gelast. U-profiel 80x40x4 voor nieuwe achterbalk........ .......en veel passen en meten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst January 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2010 Sow, wat een werk! Maar zo te zien gaat het er weer als nieuw uitzien! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nico 4x4 Geplaatst January 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2010 Dat ziet er goed uit. Gr Nico Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cj7berend Geplaatst January 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2010 super man wat een werk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst January 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2010 begint weer ergens op te lijken ben blij dat ik dat soort plekken niet in het chasis heb... en anders breng ik heb wel ff bij jou langs ik heb gezien dat jij dat wel netjes kan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.