Spring naar bijdragen

N.a.v. de werkzaamheden aan de server


Mav
 Share

Recommended Posts

Zoals aangekondigt zou afgelopen vrijdag op zaterdag de server van het forum verhuist worden. Na de verhuizing was de server weer beschikbaar en ben ik bezig gegaan het forum weer neer te zetten.

Echter heeft de server hierna de geest gegeven. We zijn bezig geweest om een snelle oplossing hiervoor te vinden. Helaas is dit niet gelukt.

Hierop heb ik besloten het forum tijdelijk ergens anders onder te brengen. Dit heeft echter enkele consequenties:

- Vanwege een langzamere verbinding zal/kan het forum langzamer overkomen dan je gewent bent.

- Doordat ook de Jeepforum mailserver verplaatst is naar deze tijdelijke omgeving kan het zijn dan het versturen van PBs langzamer gaat of dat je geen notificaties via het forum ontvangt.

Het betreft een tijdelijke oplossing, in de tussentijd werk ik samen met de hoster aan een nieuwe definitieve oplossing om het Jeepforum te hosten.

Dit zal hopelijk de komende week vorm gaan krijgen en z.s.m. gerealiseerd gaan worden.

Tot die tijd graag enig begrip van jullie kant m.b.t. de performance van het forum.......

Excuses voor het ongemak.

Mav

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 93
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

nog niet aangesloten :no:

Mare , wat zal dat kosten aan stroom ?

Heb hier ook een web/mailserver staan waarop ik een website host. Ik heb het ooit eens uitgerekend. Viel me toen mee.

Kwam geloof ik destijds op zo'm 25 a 30 eurocent per dag. Server hangt dus geen randapparatuur zoals monitor etc. aan.

Om de kosten voor domeinnaam, stroom, apparatuur etc. te dekken heb ik Google Adsense advertenties in mijn site opgenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

150W * 24h = 3,6KWh * 0,22 = 80 cent per dag

Ja, was inderdaad lang geleden dat ik dat uitrekende .......:no:

Maar stel dat Mav een Fiber to the Home glasvezelaansluiting heeft in Amersfoort, (en ik weet dat heel veel mensen glas hebben in Amf) kan ik wel wat betekenen qua bandbreedte ;);). Vandaar dat ik dat aanslingerde.

Scheelt wel weer een hostingprovider.................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het forum draait weer, das het belangrijkste

alleen waar gewerkt wordt kunnen fouten voorkomen

alles gaat goed mav

namens velen, bedankt voor het goede werk :lol:;)

Thnx :)

He Mav,

Je woont in Amerfoort. Hebbie geen glasvezel dan ???

Server thuis etc etc.

Kees

Nee nog niet ;)

En is ook niet geheel zaligmakend....

Ik heb nog wel een 1U server liggen die je kan gebruiken, mocht je daarmee geholpen zijn. Die ligt hier toch al een tijdje niks te doen.

Thnx voor het aanbod Frank, je hebt een pb'tje van me.

Ja, was inderdaad lang geleden dat ik dat uitrekende .......:wacko:

Maar stel dat Mav een Fiber to the Home glasvezelaansluiting heeft in Amersfoort, (en ik weet dat heel veel mensen glas hebben in Amf) kan ik wel wat betekenen qua bandbreedte :yes::P. Vandaar dat ik dat aanslingerde.

Scheelt wel weer een hostingprovider.................

Scheelt wel een hostingprovider, maar je hebt dan nog te maken met je internetprovider. En die levert geen service level op je verbinding ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat hij weer draait.

Mocht je qau kosten niet uitkomen , kun je eens aan sponsering gaan denken , daar hebben we het volgens mij al een keer over gehad , en je vertelde toen dat je dat nog niet wilde.

(Ik heb toen maar een donatie in de pot gedaan.)

Goed werk ! , goed bezig !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

150W * 24h = 3,6KWh * 0,22 = 80 cent per dag

Uhuh, en vaak nog iets meer Watt. En ook dat moet betaald worden...

sterker, die draaien gewoon de kraan dicht als we teveel spemmen :D

maar nice work Mav. :lol:

Yup is in het verleden gebeurd ja.... "goeie" ouwe tijd...

en als je enige vorm van service wil hebben op je verbinding dien je iets zakelijks af te sluiten en dat kost zo enige honderden euro's per maand.

Maar desnalniettemin het draait weer.

enige honderden per maand is veel, maar komt alles bij elkaar zeker op honderden per jaar....

Hij draait wel weer idd, maar op tijdelijk ijzer...

Goed dat hij weer draait.

Mocht je qau kosten niet uitkomen , kun je eens aan sponsering gaan denken , daar hebben we het volgens mij al een keer over gehad , en je vertelde toen dat je dat nog niet wilde.

(Ik heb toen maar een donatie in de pot gedaan.)

Goed werk ! , goed bezig !

Bedankt voor je aanbod en ideeén, ga ik zeker wat meer doen ;)

hallo

hier in frankrijk heb ik veel moeite om op het forum te komen het gaat een stu langzamer.

alsjeblieft geen reclames

is beter als elk lid een donatie doet .

of een reclame voor de donatie

groeten voor dit superforum uit frankrijk

hans

Dat moeilijk op het forum kunnen komen kan kloppen, forum draait momenteel op een huis-tuin en keuken verbinding.... Heb even geduld a.u.b. ;)

Reclames, zover is het nog niet maar zal in de toekomst rekening mee worden gehouden. Reclame en donatie heft elkaar wel op ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alleMAVtig goed werk!

Voor de financiering, doe als Wikipedia: vraag een vrijwillige bijdrage van de gebruikers. Ik beleef veel plezier aan Jeepforum|NL en zal met plezier ook letterlijk een duit in het zakje doen.

Mijn dank aan de hele crew.

Succes,

Carl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uhuh, en vaak nog iets meer Watt. En ook dat moet betaald worden...

Das waar. Ik vond die 80 cent per dag overigens niet zo erg. Wel die 80 dB aan herrie die dat ding produceerde. Alsof je de hele dag een stofzuiger aan hebt staan.

Maar links- of rechtsom: thuis is geen goed idee :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...