Spring naar bijdragen

Koop Tips


Michel_Jeep
 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal, na jaren met veel plezier een Wrangler gereden, ben ik nu op zoek naar een leuke Liberty (KJ) / Cherokee.

Wie kan mij tips geven die ik kan gebruiken voordat ik er een ga kopen.

Ik heb bv vragen over de keuze 2.4L en 3.7L of bv LPG of niet. Ook vraag ik mij af hoe ik kan zien welk soort 4WD er onder zit.

Zijn er specifieke zaken die ik moet controleren ? Stuurinrichting,ophanging of bv carroserie ?

Om een indicatie te geven, ik wil maximaal € 15.000,- uitgeven en daarbij natuurlijk zo recent mogelijk bouwjaar en lage km-stand.

Alvast bedankt, Michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Groentje en Rick voor jullie reactie.

Even een kleine update, vanmiddag gereden in 3.7L op LPG.

Trekt, stuurt en remt prima, alleen viel mij een lichte fluittoon op in de eerste versnelling. Aangezien dit de eerste Jeep van dit type is dat ik ooit gereden heb, weet ik niet of dit normaal is.

Het gaat om deze auto:

http://www.chryslerjeepapeldoorn.nl/voorraad/details/index.html?id=1611210

Gr.Michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie auto!

Vraagprijs is wel veel vond ik, we hebben het hier over een Sport van eind 2001 zonder geluidssysteem (?).

Dit vond ik een hele mooie, voor 1100,- meer: http://link.marktplaats.nl/223684111

Er is al een topic geweest over de 2.4i vs. 3.7L, uiteindelijk is het de 3,7 geworden: http://jeepforum.nl/showthread.php?t=13123

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is al een topic geweest over de 2.4i vs. 3.7L, uiteindelijk is het de 3,7 geworden: http://jeepforum.nl/showthread.php?t=13123

Klopt dat ik voor de 3.7L ben gegaan,en tot nu nog geen spijt van gehad.

Echt een heerlijke realexte alles kunner.;)

Een ander kwaaltje,wat bij de Kj voor kan komen is krakende veren.

Bij lage temparaturen.

Maar wil dit eens uitzoeken of dit met een goede liftkit te verhelpen is.

martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een NL Jeep koopt dan zullen de recalls wel uitgevoerd zijn en anders is dat door de dealer wel na te gaan. Er zijn ook sites waar je dit kunt zien als je het VIN invoert.

Krakende veren had ik vorig jaar ook. Heeft de dealer verholpen door ze in te vetten. Dit jaar geen gekraak meer.

Verdere zwakke punten:

de stoelen zijn van slechte kwaliteit en dan vooral de zittingen. Zakken snel door.

brandstofverbruik (maar dat weet je van te voren)

Voor 15K vind je denk ik geen nieuw model > 2004. Hoewel de handel wel van dit soort auto's af wil en er zonder inruil goede deals te sluiten zijn.

Er is zat te koop.

Succes met zoeken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik heb zelf een uitvoering met Fulltime 4x4 (Selec-Trac II). Achteraf ben ik hier erg blij mee, omdat het in NL toch nooit echt glad is. Dan kun (en mag) je ook 4x4 rijden als de weg afwisselend glad en stroef is.

Suc 6

JohsH

bewerkt door JohsH
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi JohsH

,

Er zitten BF Goodrich allterrain T/A banden op met nog wel 10mm profiel.

Welk type 4WD erin zit, weet ik zo niet meer ondanks dat Wrangler87 mij dat wel gezegd heeft. :whistle:

Er zitten de volgende standen op : 2WD , part-time 4H en full 4WD en natuurlijk 4WD Laag.

Groet`n Michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Michel,

Gefeliciteerd: het is de Selec Track II. Persoonlijk vond ik dat de beste keuze in ons Nederland.

Je kunt Fulltime 4x4 rijden, omdat er een middendif onder zit. Dus als de weg afwisselend glad en stroef is (Dat is het geval in NL, en ook in bijv wintersport gebieden). Als het extreem spannend wordt kun je dit middendif blokkeren (Parttime).

Afgelopen winter geprobeerd in het reuzengebergte. Echt verbluffend systeem. Hiervoor had ik een LR Freelander, maar die hebben vaak gedonder met een vastzittende viscokoppeling met alle gevolgen van dien.

Groetjes Johs

Hardenberg

bewerkt door JohsH
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag heb ik de nieuwe aanwinst van Michel mogen bewonderen en heb ik er zelfs een stukkie in gereden.

Het is echt een prachtige wagen! :lol: Ook technisch heb ik geen rare zaken waar kunnen nemen. Hij rijdt en stuurt zeer strak!

Een auto waaraan 'ie veel plezier gaat beleven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...