Spring naar bijdragen

JohsH

Forum member
  • Aantal bijdragen

    69
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    1

JohsH last won the day on March 18 2016

JohsH had the most liked content!

Over JohsH

  • Verjaardag 06/10/1962

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hardenberg

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    M38A1 MD
  • Bouwjaar
    1957

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

JohsH's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

11

Waardering in de gemeenschap

  1. Misschien een wat late reactie: Gooi even wat benzine bovenin de carburateur. Dan even starten (contact aan). Als hij dan even loopt weet je genoeg ;) Groetjes Johs
  2. Hallo. Lange tijd niet op dit forum gekeken ivm computer wissel etc. Het systeem werkt prima! Erg mooi omdat je alles origineel kunt laten op de Jeep zelf. Onderdeeltjes gewoon bij Conrad..... Succes !!
  3. Hallo, Vreemd. Daar ga je zo niet achterkomen. Ik heb even gekeken bij mijn jeep, maar die van mij is zoals die minder gebogen (rechtse) uitvoering.
  4. Klaar!! Nu nog een tweede nummerbord voor de kar...... 4 stuks l7812cv spanningsregelaar 12V . En wat kleine elco's.
  5. Hallo Ab, Ja. ik weet ze zijn ook te koop voor ca 139,00 Euro. Maar nu ben ik aan onderdelen ca 2,40 Euro kwijt (excl munitiekistje, maar die had ik al). En inderdaad: maken is leuker.
  6. Uhh: Munitiebox natuurlijk. Waar zit die 'wijzig bericht' button....
  7. Hallo, Misschien een beetje laat. Maar ja: misschien voor het idee, of voor anderen die dat nog willen toepassen. Ik heb een hoeklijntje aan het chassis gelast, een demper van een Land Rover gekocht en een beugel aan de stuurstang. Werkt perfect!
  8. Ik wil graag een 'normale' aanhanger aan de Nekaf Jeep koppelen. Maar de Nekaf heeft 24 V boordspanning. De aanhanger heeft 12 V lampjes. Ik wil de lampjes in de aanhanger niet wisselen voor 24 V omdat de kar ook achter de gewone auto moet. Ik wil nu een leger-minutiebox (zo'n klein stalen doosje) tussen de kabel zetten die 24 V naar 12 V transformeert. Nog een paar elco's erop en inbouwen in het kastje. De Nato stekker heb ik al op internet gekocht. Op de stalen box komt dan de 'gewone' aanhanger contra-stekker. Ik ben benieuwd of het werk....... (zie foto)
  9. Oke, Ik had een jaar of 4 geleden dit gehele setje vervangen. Dus de as zelf moet goed zijn. Maar ik heb de radiator eruit genomen en ik kon de bovenste moer nog 45 graden aandraaien (hij zat nl niet echt vast). De hele as kantelt als het ware een beetje in het gat. Dan kan eigenlijk alleen als het gat ovaal is, zou je zeggen. De Nekaf staan op bokjes (voorwielen vrij), morgen even kijken of ik het geheel niet te vast heb gedraaid. want ik moet nog wel kunnen sturen Wordt vervolgd.
  10. Zo, het stuurhuis is eruit. Het linkerspatbord heb ik erafgehaald, zodat het stuurhuis incl stuurbuis zijdelings kan worden weggenomen. Het stuurhuis blijkt achteraf niet veel speling te hebben, maar ik kan nu ook de hoorn-schakelaar repareren. De meeste speling in de stuurinrichting komt uit de bell-crank (=centrale stuurarm). Het lijkt wel of de as die hierin zit, kantelt in de bevestiging. Ik had al een complete reparatie/revisieset gemonteerd een aantal jaren geleden, dus aan de lagering kan het niet liggen. Op (bij 37 sec) zie je dat de as er gewoon 'los' in zit. Volgens mij kantelt mijn as over deze speling. Heeft hier iemand ervaring mee? Hoe zou je dat kunnen oplossen.......
  11. Dank je. Ik zal het eens rustig lezen. Maar het zal wel een klusje worden denk ik........
  12. Hallo mensen, Ik heb nogal veel speling in het stuurhuis. Als ik de speling wegdraai met de stelschroef dan draait het stuur (te) zwaar in de uiterste standen. Ik wil het stuurhuis uit de Nekaf verwijderen en openmaken. Kijken of er iets te verbeteren of te vernieuwen is. Ik heb de manual VTH9-1345/2 pag 224 en verder al eens doorgelezen. Het lijkt wel of alles uit elkaar valt (kogels eruit ed) op het moment dat je de stuurpen eruit neemt. Ook is het loshalen van het stuurhuis van het chassis niet eenvoudig (je kunt er bijna niet bij). Heeft er iemand tips? Bijv wat moet ik met de buis waar de stuurpen in draait, moet die eerst losgenomen worden. Kun je het stuurhuis verwijderen zonder de remcilinder los te halen ed? Ik hoor graag van de handige knutselaar!.
  13. Hallo Frank, Rustig hier op het forum Ik heb even voor je opgemeten, de ruimte tussen stuurstang en bladveer: Links 30 mm Rechts 25 mm Maar als je de vooras indrukt (bladveer veert in) dan wijzigt die afstand maar nauwelijks. Dit komt omdat de stuurstang een klein stukje verder aan de bewegende vooras zit. Aan de andere kant over een veel grotere afstand, daar zit hij aan de 'vaste' wereld. Met maar 1 cm ruimte icm slappe bladveren zou het misschien kunnen dat ze elkaar raken. Maar je zou slijtsporen moeten zien dan? Of de bladveer even een beetje wit markeren en kijken of die lak eraf gaat..... Note: ik heb nieuwe bladveren ! Ik hoor wel hoe het verder verloopt..... Groetjes Johs
  14. Hallo, Op zich wel een leuke actie om zo'n Nekaf gewoon te kopen. Had je er bij de aankoop wel iemand bij die verstand heeft van auto's? Eigenlijk zou je de Nekaf bij een gespecialiseerd bedrijf moeten brengen en laten nakijken van top tot teen. dan kun je samen met hen een keuze maken wat het belangrijkst is om aan te pakken. Dat gewoon laten doen. Als je dan een goede basis hebt, kun je kleinere klusjes gewoon zelf doen. dan heb je in ieder geval geen verassingen zoals je eerste 150 km..... Heel veel succes met de Nekaf! Hoe meer je er aan hebt gedaan hoe meer ' eigen ' hij wordt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...