Spring naar bijdragen

Zo heb je nog een achterwiel en zo is tie weg!


Blue4.2
 Share

Recommended Posts

Reed vanmiddag op m'n gemakje richting Tiel om een setje remschoenen te halen. Ik dacht dat ie links achter versleten was. Werd de laatste dagen wat warm, vreemd maar kan. Nou 't was dus zeker niet de remschoen die warm werd. Nu achteraf kan ik met zekerheid zeggen dat het lager warm gelopen is en niet te zuinig ook. Laat de plaatjes spreken.

afb046ui8.jpg

En zo ziet je wiel en steekas en ander toebehoren eruit als er een vrachtauto overheen gaat. Gelukkig was het een soort kipwagen die wat hoog op z'n pootjes stond. Het gebeurde percies bij de afrit A15-A2 En het wiel is linksachter eruit gekomen heeft zich een weg van de a15 naar de A2 gebaand (uiteraard door het gras, tis een Jeep wiel.) en via de vrachtwagen tot stilstand gekomen(in de berm) waar ik op nog geen 3 meter vandaan ook tot stilstand kwam. Heel bijzonder allemaal. Ben blij dat er niks achter me zat. Er stopte nog 2 automobilisten die het hadden zien gebeuren, en erg onder de indruk waren dat ik 'm op 3 wielen zo rustig naar de kant had kunnen brengen. Ben in iedergeval blij dat niemand anders incl mijzelf gewond is geraakt in dit avontuur!:wacko: En ook hulde voor de mannen van Rijkswaterstaat die er als de kippe bij waren en een sleepwagen hebben besteld!

afb045eb4.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

SOW, jij hebt geluk gehad !

Maar hoe kan dit nou gebeuren ?

Was is er nu afgebroken dan ?

Idd zat een dozijn engeltjes op m'n schouder!!!:wacko: Met 100 km/uur is zoiets best spannend te noemen.

Maar tis een Dana 35 non c-clip. Lagertje wordt warm/vreet weg. As en lager separeren en d'r is niks meer wat de steekas tegen houdt. De opsluitplaat van het lager zit gewoon nog keurig op z''n plek. Lager zelf heb ik nog niet bekeken(had eerst een borrel nodig bij thuis komst:yes:), maar wat ik zo in de gauwigheid zag zit het er nog wel enigzins, incl seal etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo hee...! :yes:

Gelukkig heb jij zelf niets Nils...:wacko:

Idd Jan! Op zo'n moment is zo'n Jeep maar gewoon een klomp ijzer, ben echt blij dat er verder geen gekke dingen gebeurd zijn! Maar ook blij dat het wiel andere geen schade heeft berokkend. Die vrachtwagen was alleen z'n nummerplaat kwijt en daar konden ik en die chauffeur best mee leven:rolleyes:!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd zat een dozijn engeltjes op m'n schouder!!!:wacko: Met 100 km/uur is zoiets best spannend te noemen.

Maar tis een Dana 35 non c-clip. Lagertje wordt warm/vreet weg. As en lager separeren en d'r is niks meer wat de steekas tegen houdt. De opsluitplaat van het lager zit gewoon nog keurig op z''n plek. Lager zelf heb ik nog niet bekeken(had eerst een borrel nodig bij thuis komst:yes:), maar wat ik zo in de gauwigheid zag zit het er nog wel enigzins, incl seal etc.

ik kan jou wel vertellen waarom je steekas eruit gelopen is. je linker lager is drooggelopen. want als ik zo de foto bekijk zie ik geen vet op de binnenlagerring zitten. is ook ff verstandig om de rechtsachter ook wiellager te controleren of er nog genoeg vet opzit of roest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kan jou wel vertellen waarom je steekas eruit gelopen is. je linker lager is drooggelopen. want als ik zo de foto bekijk zie ik geen vet op de binnenlagerring zitten. is ook ff verstandig om de rechtsachter ook wiellager te controleren of er nog genoeg vet opzit of roest

:wacko:

Misschien is na 180.000km een lager wel versleten........

En door de hitte van vastlopen kan het zomaar zijn dat het vet weggebrand is.

OT:

Nils je hebt idd een dozijn engeltjes bij je gehad.

Toen je belde klonk je nog rustig ook.

Dit probleempje gaan we voor de 20ste nog wel ff oplossen:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...