Spring naar bijdragen

Verenliftkit van 4WD


Recommended Posts

Heb een complete verhogingset besteld van 3,5 inch bij 4WD.com.

Het is van hun eigen huismerk 4WD.

Wel een rete complete set met alles erop en eraan.

Heeft er al iemand ervaring met deze verhogingset van 4WD?

Hoor hier eigenlijk niets over op het forum, terwijl hij er toch goed uit ziet.

Maar ja, je weet natuurlijk niet wat het op de weg of in het terrein doet.

Dat nemen we dan maar voor lief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat zeker iets horen hoe het spul zich houdt.

Ben zelf wel gerust over de resultaten die het setje neer gaat zetten.

Neem aan dat ze in Amerika geen troep verkopen, anders hebben ze daar gelijk een proces aan hun kont en een slechte naam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat zeker iets horen hoe het spul zich houdt.

Ben zelf wel gerust over de resultaten die het setje neer gaat zetten.

Neem aan dat ze in Amerika geen troep verkopen, anders hebben ze daar gelijk een proces aan hun kont en een slechte naam.

Daar denken ze zelf anders over.:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Heb mijn 3,5 inch suspensionkit van 4wd binnen.

Ziet er allemaal goed uit. Set is helemaal compleet met verlengde stabilisatorstangen, U-beugels voor om de assen, wiggen voor de achteras, alle bussen van de bladveren en in het chassis in polyurethaan,pitmanarm, bakverlagingsset en alle bouten en moeren nieuw.

En natuurlijk ook de schokbrekers compleet met hoezen.

Ga als het goed is aanstaande vrijdag de boel eronder schroeven.

Ben benieuwd naar het resultaat en de rij-eigenschappen van de set.

Erg complete set voor dat geld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De heleboel eronder geschroeft en zondag naar Zeumeren gegaan.

Set doet het super op de weg, alleen in het terrein is mijn veeruitslag van mijn vooras niet helemaal optimaal.Als ik een ongelijk stuk heb hangt mijn ene voorwiel in de lucht.Heb al bij andere staan kijken, maar die hadden op het zelfde stuk geen problemen en bleven de wielen netjes op de grond.Ik denk dat ik de stabilisatorstangen in het terrein los moet maken om dit op te lossen, of ze helemaal te verweideren.

HEEFT IEMAND HIER ERVARING MEE??????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:(

Die moeten idd los !

Anders heeft het geen nut.

Als je er veel mee op de weg rijdt, kun je stangen kopen die je kunt los en weer vast maken (disconects). Als je niet op de weg rijdt, kun je ze er ook in zijn geheel afhalen.

Sommige rijden helemaal zonder (ook op de weg), maar zelf vindt ik het wel prettig als ik met lange afstanden ze weer vasthebt. Helt iets minder over in de bochten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De heleboel eronder geschroeft en zondag naar Zeumeren gegaan.

Set doet het super op de weg, alleen in het terrein is mijn veeruitslag van mijn vooras niet helemaal optimaal.Als ik een ongelijk stuk heb hangt mijn ene voorwiel in de lucht.Heb al bij andere staan kijken, maar die hadden op het zelfde stuk geen problemen en bleven de wielen netjes op de grond.Ik denk dat ik de stabilisatorstangen in het terrein los moet maken om dit op te lossen, of ze helemaal te verweideren.

HEEFT IEMAND HIER ERVARING MEE??????

We zijn gek op foto's hier! Ben benieuwd hoe het eruit ziet en ik denk anderen ook wel. Het is wat EJG al aangeeft. In het terrein om meer flex te hebben is het beter om de stabilisatorstangen los te halen. Hierdoor kan je wagen simpelweg meer veren in het terrein. Om dit probleem op te lossen kan je quick disconnects aanschaffen van bijvoorbeeld skyjacker maar er zijn talloze merken die ze leveren. Zodra je het terrein in gaat haal je ze los en zodra je het terrein verlaat maak je ze weer vast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EN een flexibele trackbar telescopische van JKS usd 200

dus flex door verenlift

stabilisatorstangen los

en trackbar los of eraf voor

achter heb ik hem helemaal eruit gesloopt merk je niet

voor merk je wel met remmen bij een rotonde dus met sleurhut erachter zet ik e vast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je hem aan de achterkant er ook onder vandaan haalt en hem op de vooras weer vast zet voor op de weg, dan rijdt hij toch nog wel redelijk?

Ik ga hem in elk geval voor zo maken dat hij los te koppelen is en achter eens een keer zonder proberen.

Dezperado, heb je adresje nog niet te pakken kunnen krijgen helaas.Denk dat de beste man nog op huwelijksreis is.

Ga hem volgende week weer een keer proberen te bereiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Heb er nu 33ers onder zitten, maar het motortje moet er wel effe meer aan trekken.

Gebruik van de 5de versnelling is nu wel een heel stuk minder geworden.Kan alleen nog bij windstil weer of meewind gebruikt worden.Kilometerteller wijkt nu zo'n 10 kilometer p/u af volgens het navigatiesysteem. Moet je wel even aan wennen met al die flitspalen.

Vindt alleen de bladveren van 4WD erg stug.Heb er al aan zitten denken om er een blad tussen uit te halen, maar dat werd me weer afgeraden omdat de veren na een keer of 10 rijden in het terrein wel een beetje soepeler zouden worden.Is dat zo?

Wat betreft de stabilisator achter heb ik me laten vertellen dat hij met de APK-keuring hier op afgekeurd kan worden.Is dit een fabeltje of is dit waar.Zou hem er het liefst uitslopen om meer flex te krijgen.Lijkt me wel wat.

WIE WEET RAAD EN HEEFT ER ERVARING MEE!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb er nu 33ers onder zitten, maar het motortje moet er wel effe meer aan trekken.

Gebruik van de 5de versnelling is nu wel een heel stuk minder geworden.Kan alleen nog bij windstil weer of meewind gebruikt worden.

Volgende mod wordt dus andere overbrenging ;)

Kilometerteller wijkt nu zo'n 10 kilometer p/u af volgens het navigatiesysteem. Moet je wel even aan wennen met al die flitspalen.

Is een tandwieltje voor te koop, kost iets van 10 dollar. Is in 5 minuten omgezet

Vindt alleen de bladveren van 4WD erg stug.Heb er al aan zitten denken om er een blad tussen uit te halen, maar dat werd me weer afgeraden omdat de veren na een keer of 10 rijden in het terrein wel een beetje soepeler zouden worden.Is dat zo?

Wordt idd soepeler , zakt ook nog iets in , voorlopig niets aan doen.

Wat betreft de stabilisator achter heb ik me laten vertellen dat hij met de APK-keuring hier op afgekeurd kan worden.Is dit een fabeltje of is dit waar.Zou hem er het liefst uitslopen om meer flex te krijgen.Lijkt me wel wat.

Is er bij mij af en nog nooit een probleem geweest met de APK.

WIE WEET RAAD EN HEEFT ER ERVARING MEE!!!!!

Ik niet :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de info, ga morgen direkt de achterstabilisator demonteren en effe kijken in de computercatalogus van 4WD voor een tandwieltje. Blijf wel rijden met het complete verenpakket en volg je raad maar op.

Anders kan ik er straks weer onder gaan liggen sleutelen omdat hij dan weer te slap geworden is en er weer een bladveer bij kan zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Afgelopen zondag in Rilland Bath wezen spelen. Leuk terrein waar je nog lekker je gang kan gaan. Op de terug weg vond ik dat mijn auto zo raar stuurde in de bochten. Dacht dat het kwam door de kuub klei die er nog onder geplakt zat.

Bij het schoon spuiten thuis bleek dat de hele trackbar van mijn vooras afgebroken was. Heb hem er maar helemaal eronder vandaan gehaald.Wel effe wennen met sturen.Hij reageert een stuk later als je het stuur omdraait.

Heeft iemand dit al eens meer meegemaakt dat de heleboel afbreekt.

Staat waarschijnlijk een lekker beetje spanning op de zaak. Misschien de trackbar verlengen? Er zit al een adapter tussen i.v.m. verhogingskit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Rij nou een tijdje in het rond zonder trackbar en stabilisatorstang en ben er nu aan gewend dat hij iets anders stuurt dan normaal, maar in het terrein werkt het PERFECT!

WAT EEN FLEX ZONDER AL DAT IJZER!!!!!!!!!!!!!!!!

Alleen een vraagje aan DEZPERADO: de achtertrackbar, kan die er ook uitgehaald worden zonder dat het helemaal een zwabberbak wordt.

Las dat jij hem er ook niet meer eronder had zitten, maar weet nu niet of jij hem voor ook gedemonteerd hebt of dat je er een telescopische onder hebt zitten.

Koppel hem van het weekend maar effe los denk en knoop hem effe op met een ty-rap en ga dan een stukje rijden. Kijken wat er gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rijd al jaren achter zonder . Je merkt er inderdaad (nagenoeg) niets van. Voor is een ander verhaal.

Als ik zijn verhaal goed lees rijdt hij voor ook zonder.

Rij nou een tijdje in het rond zonder trackbar en stabilisatorstang en ben er nu aan gewend dat hij iets anders stuurt dan normaal, maar in het terrein werkt het PERFECT!

Het kan aan mij liggen maar een trackbar weglaten lijkt mij niet een goed idee. Volgens mij is een trackbar ervoor om je as in het midden van je wagen te houden. Zonder trackbar zou de as kunnen bewegen van links naar rechts. Met een trackbar stel je je as precies in het midden van je wagen af.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...