Spring naar bijdragen

Verenliftkit van 4WD


Recommended Posts

achterste trackbar bij YJ kun je weglaten

voorste niet

beste is een telescopische die je los kunt zetten in het terrein en vastzet als je op de harde weg gaat rijden en ook de quickdisconnects weer vastzet.

quickdisconnects zijn de loskoppelbare stabilisatorstangetjes.

Ik rij ook veel met alles los maar ga ik afstanden maken met sleurhut dan zet ik het vast.

trackbar houd je veerbladen op zn plaats. indien voor alles los dan duikt hij met remmen op een rotonde

bij TJ is dit nog heftiger omdat die schroefveerbladen heeft.

bewerkt door dezperado
Link naar opmerking
Deel via andere websites

het zal allemaal best wel hoor

maar ik heb er net een nieuwe onder zitten 1tje zonder speling van een cm op de kogel

en het rijd een stuk beter

hij reageerd weer op het stuur en nog gelijk ook, niet 3 seconde later

een XJ heeft voor spiraalveren en control arms, heel anders dan bladveren voor.

met bladveren kun je wel zonder trackbar en met spiraalveren op de originele manier kun je NIET zonder trackbar rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof dat de meningen hierover nogal flink verdeelt zijn.

Ben het wel eens met het verhaal dat hij je as in het midden houdt, maar waarom koppel je hem dan wel los in het terrein en niet op de weg.

In het terrein krijgt hij toch nog veel meer voor zijn kiezen lijkt mij?

En inderdaad,het sturen op de weg is een kwestie van wennen.

Zou je in het terrein zoveel meer kans maken dat de heleboel kapot gaat of vreselijk verbuigt o.i.d.?????

Heb er nu 1 keer mee gereden en tot nu toe gaat het goed. Misschien een hoop geluk?

Ga van het weekend naar Overloon en zit er toch sterk over te denken om hem weer te monteren voordat er wat sneuvelt. Moet wel effe een nieuwe beugel in elkaar flanzen die op de vooras zit als verlengstuk, omdat hij 3,5inch verhoogt is.

Deze was dus finaal in tweeën gebroken.Staat dus best wel een beetje kracht op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens, dat verhaal dat hij de as recht onder de auto houdt klopt ook niet helemaal na een beetje hersenpijnigenen logisch denken.

Als hij uit veert scharniert hij naar links en in veert naar rechts.Hij duwt de vooras toch iets om toch? Alleen niet in die mate dat hij een heel eind om schuift als dat je zonder trackbar rijdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb voor en achter verlengde remleidingen gemonteerd, want ik vond ze met maximaal uitveren op de brug wel erg strak staan. Had ook eerst geprobeert de beugeltjes die bij de verhogingskit zaten te gebruiken om ze een ander plekje te geven, maar vond dit toch maar niks.

Heb vandaag toch maar weer de trackbar op de vooras gemonteerd en ik moet zeggen dat het toch wel weer lekker stuurt als de boel weer een beetje op zijn plaats blijft zitten.Heb zelf maar een lekkere dikke beugel gemaakt en hem zonder spanning vastgezet.De oude beugel stond gigantisch onder spanning en kreeg je met moeite op zijn plek.Bij de nieuwe beugel gingen de bouten er zo in.

Laat hem toch maar weer zitten, rijdt toch wel weer een stuk prettiger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Heb je een foto van voor en na de verhogen?

Wat kost zo'n hele complete set?

Weet jij of die verhogingset altijd zo compleet zijn of was dat alleen bij dit merk?

gr Mark

Voor een indruk van de prijs en de compleetheid van de sets kan je kijken op www.4wd.com Daar kan je de sets bestellen. Hier in Nederland kan je het ook bestellen maar dan ben je aanzienlijk duurder uit. Aad en ik hebben het laten monteren bij Autobedrijf hogewoning in Rijnsburg. Die doet voor ons het onderhoud wat we zelf niet kunnen. Je woont zelf in voorhout zag ik dus dat is denk aardig dichtbij voor je. Een verhoginskit kost al gauw € 1000,- ex. montage.

Foto 1 hoe die nu is.

Foto 2 pas gekocht en nog niet verhoogd.

Gr, Marcel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...