Spring naar bijdragen

Geert Wilders, hoe denk je erover


F.M
 Share

Recommended Posts

Hij heeft een half jaar lang dagelijks in de schijnwerpers gestaan en dat zal hem geen windeieren leggen. Het integratievraagstuk en de bange benadering van de andere politieke partijen staat weer op de agenda en hij heeft met een relatief gematigde film aangetoond dat de regering zich meer door angst laat leiden dan voor belangrijke waarden als vrijheid van meningsuiting staat.

Veel belangrijker - mijn ruitenwissers doen het weer. Ik weet niet welke indiaan rare dansjes aan het doen is, maar hert gaat nat worden de komende dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo

nou maken ze daar herrie over

die film is zo slecht niet ik heb hem bij mij bekeken

het is geen film voor de kinderen

als geert een schuilplaats zoekt mag hij bij mij komen maar alleen in een jeep en met twee potten pindakaas

kan hij bij de geit slapen

groeten hans from france:bye1::huh::ph34r::(:bye1:

kzal geert er even bij inproppen is nog ruimte in de doos:lol:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier nog een link

KLIK

Film ook net bekenen.

Tja, erg suggestief.

Zet eens je eigen slechte momenten achter elkaar en je hebt ook een vervelend filmpje.

Ben zelf geen Wilders man, maar vindt goed dat de film er nu eindelijk is. Denk alleen dat hij zijn kruit verschoten heeft met het lange wachten. Heb de indruk dat het bij de meeste mensen een beetje tegen valt. Dat is op zich al raar!

Doet me wel een beetje denken aan vroeger. Toen ik zelf een jaar of 8 was , kwamen de eerste Turken bij ons in de wijk wonen. Jongetje van mijn leeftijd kwam toen bij ons op school. Die roep toen al dat de Islam Nederland zou overnemen. Had toen geen idee waar hij het over had.

Is me toch altijd bijgebeleven, die uitspraak.

Wilders heeft nu aangekondigd dat hij met iedereen in discussie wil gaan en dat is weer een goede zaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn mening:

De film gaat over angst, fobisch of niet.

Terrorisme dat zich beroept op de koran

Moslims die de koran als hun heilige boek beschouwen

Wilders die vraagt aan de moslims om openlijk afstand te doen van expliciete teksten uit de koran.

Het is volgens mij reëel om de moslim gemeenschap te vragen naar buiten te treden en de discussie aan te gaan:

“Hoe letterlijk nemen jullie deze expliciete teksten uit de koran waar extremisten zich op beroepen?”

“Hoe strikt is de scheiding tussen extremisten en de moslimgemeenschap binnen de muren van de moskee?”

Er is vrijheid van geloof, maar volgens mij dient dat geloof wel binnen de kaders van onze maatschappij te vallen. Maw het dient compatible te zijn. De moslim-gemeenschap is erg gesloten en voor mij persoonlijk is die “gerustellende” duidelijkheid er niet.

Het is een probleem dat deze onduidelijkheden bestaan.

Mensen die dit probleem bagatelliseren proberen zich volgens mij achter de “wijzen” te scharen.( JPB-tjes)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn mening:

De film gaat over angst, fobisch of niet.

Terrorisme dat zich beroept op de koran

Moslims die de koran als hun heilige boek beschouwen

Wilders die vraagt aan de moslims om openlijk afstand te doen van expliciete teksten uit de koran.

Het is volgens mij reëel om de moslim gemeenschap te vragen naar buiten te treden en de discussie aan te gaan:

“Hoe letterlijk nemen jullie deze expliciete teksten uit de koran waar extremisten zich op beroepen?”

“Hoe strikt is de scheiding tussen extremisten en de moslimgemeenschap binnen de muren van de moskee?”

Er is vrijheid van geloof, maar volgens mij dient dat geloof wel binnen de kaders van onze maatschappij te vallen. Maw het dient compatible te zijn. De moslim-gemeenschap is erg gesloten en voor mij persoonlijk is die “gerustellende” duidelijkheid er niet.

Het is een probleem dat deze onduidelijkheden bestaan.

Mensen die dit probleem bagatelliseren proberen zich volgens mij achter de “wijzen” te scharen.( JPB-tjes)

Dat 'probleem' bestaat al zolang er boekdrukkunst bestaat.

Sommige mensen halen hun inspiratie uit mensen, anderen uit boeken.

Terrorisme en godsdienst zijn net zo gescheiden als kerk en staat, dat komt dus neer op wat en hoe mensen hun eigenbelang willen dienen.

Dit filmpje heeft niks te maken met de werkelijke problemen, het is een 'piont of view'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de geschiedenis leest zie je dat er zich steeds dezelfde (polariserende)processen afspelen. Steeds met een zelfde uitkomst: een stevige knokpartij.

Altijd is het de verdeeldheid die de kritische massa vormt voor een grootschalig conflict.

Als “lont”heb je alleen een paar idioten nodig. In dit geval misschien de terroristen versus Wilders-achtigen.

Volgens mij moet je de kritische massa oplossen om een paar onschuldige lontjes over te houden.

Verdeeldheid komt vaak voor uit miscommunicatie….praten dus, duidelijkheid geven en elkaar geruststellen.

Gaat dat niet dan is er altijd wel een lontje…en boem dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de geschiedenis leest zie je dat er zich steeds dezelfde (polariserende)processen afspelen. Steeds met een zelfde uitkomst: een stevige knokpartij.

Altijd is het de verdeeldheid die de kritische massa vormt voor een grootschalig conflict.

Als “lont”heb je alleen een paar idioten nodig. In dit geval misschien de terroristen versus Wilders-achtigen.

Volgens mij moet je de kritische massa oplossen om een paar onschuldige lontjes over te houden.

Verdeeldheid komt vaak voor uit miscommunicatie….praten dus, duidelijkheid geven en elkaar geruststellen.

Gaat dat niet dan is er altijd wel een lontje…en boem dus.

Helemaal waar.. en dat maakt deze film-collage juist zo nikszeggend.

Het zijn de beelden van een persoon (of personen) die hun mening over anderen kwijt willen op basis van slechte communicatie.

Als je een jongen van 17 van de straat plukt die net van de politie een bon heeft gehad omdat hij geen helm droeg en je vraagt hem een film te maken over de politie, krijg je ook een vrij krap beeld te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De "kritische" massa bestaat al. Het lontje (de film) wil vooralsnog niet branden. Een onbedoeld (?) effect van deze film is dat er gepraat wordt. Hopelijk is er ook veel bespreekbaar

Nu we toch in het cafe zitten:

Zitten er toevallig ook (jeeper)moslims aan de bar?

Kunnen we hier gelijk beginnen met de onduidelijkheden (onwetendheid) uit de wereld te helpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Hier kan heel Europa een lesje aan nemen!!!

· Moslims die onder de Sharia-wet wensten te leven werden woensdag gevraagd om Australië te verlaten, toen de regering zich richtte tot de radicalen in een poging om potentiële terreur- aanvallen te verijdelen.

·

Afzonderlijk zette Premier Howard woensdag kwaad bloed bij sommige Australische Moslims door te verklaren dat hij de inlichtingendiensten steunde die de binnenlandse moskeeën in de gaten houden.

Citaat:

'DE IMMIGRANTEN, NIET DE AUSTRALIËRS, MOETEN ZICH AANPASSEN!

Aanvaard dit of vertrek. Ik ben het beu dat deze natie zich ongerust maakt of we een individu of een cultuur beledigen. Sinds de terreur aanslagen op Bali, hebben we een grote toename meegemaakt van patriotisme bij de meerderheid van de Australiërs, zoals we dat voordien nog nooit hebben meegemaakt.'

'Deze cultuur heeft zich ontwikkeld gedurende twee eeuwen van strijd, proberen en overwinningen door miljoenen mannen en vrouwen die vrijheid nastreefden.'

'Wij spreken voornamelijk ENGELS. Niet Spaans, Libanees, Arabisch, Chinees, Japanees, Russisch, of welke andere taal dan ook. Daarom zeg ik U; als je deel wilt uitmaken van onze samenleving, dan hebben jullie geen andere keuze dan ONZE taal te leren.'

'De meeste Australiërs geloven in God. Dit is geen rechtse radicale politieke praat maar een vaststaand feit, omdat Christelijke mannen en vrouwen deze natie gesticht hebben, gefundeerd op Christelijke principes, en dit is duidelijk gedocumenteerd. En het is zeer zeker gepast om dit feit te tonen op de muren van onze scholen. Als God u beledigt, dan stel ik voor dat u overweegt om een ander deel van de wereld uw thuis te noemen, want God maakt deel uit van onze cultuur.'

'Wij aanvaarden jullie geloof, en zullen ons niet afvragen waarom. Het enige dat we van jullie vragen is dat jullie ons geloof accepteren en vredig en harmonieus met ons wilt samenleven.'

'Dit is ONS LAND, ONZE GROND, en ONZE MANIER VAN LEVEN, en we willen jullie alle mogelijkheden geven om hiervan te genieten. Maar als jullie nu eens eindelijk ophouden met klagen, jammeren, onze vlag te verscheuren, onze EED, ons Christelijk Geloof en onze levenswijze onderuit te halen, raad ik jullie ten zeerste aan om gebruik te maken van nog een ander Australisch voorrecht, …'

· 'HET RECHT OM OP TE STAPPEN!'

'Als je niet gelukkig bent STAP DAN OP. Wij hebben jullie niet gedwongen om naar hier te komen. Jullie hebben zelf gevraagd om naar hier te komen. Aanvaard dan ook het land dat jullie aanvaardde.'

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

· 'HET RECHT OM OP TE STAPPEN!'

'Als je niet gelukkig bent STAP DAN OP. Wij hebben jullie niet gedwongen om naar hier te komen. Jullie hebben zelf gevraagd om naar hier te komen. Aanvaard dan ook het land dat jullie aanvaardde.'

:cry:

Wat zouden de Aboriginals hiervan vinden :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...