Spring naar bijdragen

hoeveel KM op volle tank


miteho
 Share

Recommended Posts

800 km???? Volgens mij zit er een 80L tank in, dan zou je 1 op 10 moeten halen. Ik haal dat alleen als ik op de snelweg 110 op de cruise rij........

Ik rij gemiddeld 1 op 7 wat aardig met de fabrieksopgaaf overeenkomt. En dan moet je zeker géén zware rechtervoet hebben.

Ik denk persoonlijk dat 500 km gemiddeld op een tank een stuk realistischer is.:wub:

Als ik naar Italië rij, 120/130, kom ik op 1 op 7 uit. :(Met de boot (2000KG!!)er achter en 85/90 km ook 1 op 7 en dat vindt ik dan wel weer netjes.:rolleyes:

Vanwege de luchtweerstand van een flink tuinhuis is hoge snelheid niet handig voor je portemonee met een Jeepie........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij slechts 1 op 4,5 in de stad terwijl ik me echt serieus inhou. Heeft iemand een idee hoe dit komt en of er iets aan te doen is. Afstelling oid??

Dat is bij mij niet anders hoor en ik heb bepaald geen zware rechtervoet. Het is dat ik ook veel op de snelweg zit en daardoor ongeveer op 1:7 uitkom. Alleen in de stad is het echt een drama.

OT: tussen de 400 en 450 kilometer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfde bij mij.....

Die 1 op 7 is gemiddeld over 2000km, heel gevarieerd verkeer. 1 op 10 snelweg, maar niet boven 120. Maar als ik hier de berg op rij naar mijn huis zie ik de teller af en toe op lopen naar 50 l/100km..... 1 op 2 dus.:lol:

Ach, anders neem je toch gewoon een Daihatsu Terios.....:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zit op ongeveer 350 km per tank benzine met echt heel lief zijn tegen dat rechter pedaal en ook niet op de cruise zetten want dan gaat ie júist zuipen.

heb er 31-ers onder en dat merk je toch wel want hij moet gewoon meer trekken.

overigens heb ik er maar iets van 50 ltr in( exclusief het reserve gedeelte) ?!? heeft voorheen ooit gas ingezeten dus misschien iook een kleinere tank geplaatst?

maar dan klopt het wel weer met de 1 op 7 gemiddeld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zit op ongeveer 350 km per tank benzine met echt heel lief zijn tegen dat rechter pedaal en ook niet op de cruise zetten want dan gaat ie júist zuipen.

heb er 31-ers onder en dat merk je toch wel want hij moet gewoon meer trekken.

overigens heb ik er maar iets van 50 ltr in( exclusief het reserve gedeelte) ?!? heeft voorheen ooit gas ingezeten dus misschien iook een kleinere tank geplaatst?

maar dan klopt het wel weer met de 1 op 7 gemiddeld

Met cruise control gaat ie meer verbruiken?? Dat hoor je niet vaak volgens mij. Rijdt zo'n 300 mile op een volle tank dus ook zo n 420 km. Moet zeggen dat ik niet altijd even voorzichtig met het gaspedaal ben en veel kilometers in de stad en altijd op 4 wd fulltime. Ben benieuwd wat ie van de vakantie doet met een caravan richting zuid Frankrijk en de cruise control op 110 a 120.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk: 300 miles is circa 480 km??

Moet je vooral doen met een automaat: caravan er achter en op cruisecontrol. Het verbruik zal je verbluffen.:yes:;)

Het is niet zelden dat je met een CC meer verbruikt. De CC houdt het gas er min of meer op, met de voet kun je het pedaal iets liften en dat scheelt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk: 300 miles is circa 480 km??

Moet je vooral doen met een automaat: caravan er achter en op cruisecontrol. Het verbruik zal je verbluffen.;):yes:

Het is niet zelden dat je met een CC meer verbruikt. De CC houdt het gas er min of meer op, met de voet kun je het pedaal iets liften en dat scheelt!

kijk dat is hem: met cc wil ie perse op snelheid blijven no matter what, ook tegen taludtjes bruggen enz. hij gaat zelfs helemaal plat en schakelt zo veel mogelijk om de snelheid maar te handhaven zoals we weten komt er dan toch echt een kolk in je tank:lol:.

dus: @ michel 1975 ik denk dat je op 1 op 3 a 4 uitkomt:yes:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is juist van die cruise control:

in frankrijk in de heuvels, schakelt ie bergop plots 2 versnellingen terug, om er als een gek vandoor te gaan, met de toerenteller naar 3500 RPM, ...

ja, dat haalt mijn gemiddelde ferm omhoog.

maar we hebben hier al eens een topic over gehad: die cruise control doet precies wat je vraagt: de snelheid constant houden, en ik denk dat dit drank kost...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kijk dat is hem: met cc wil ie perse op snelheid blijven no matter what, ook tegen taludtjes bruggen enz. hij gaat zelfs helemaal plat en schakelt zo veel mogelijk om de snelheid maar te handhaven zoals we weten komt er dan toch echt een kolk in je tank:lol:.

dus: @ michel 1975 ik denk dat je op 1 op 3 a 4 uitkomt:yes:;)

@Newbe zal de sterke koffie wel geweest zijn:wacko:

@corfu zo had ik het nog niet gezien idd. met vorige auto scheelde het wel veel met cruise control maar dat was geen automaat. Weer wat wijzer geworden:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nooit CC gereden in een schakelbak, maar het nut ontgaat mij totaal in de bergen. met een gangetje van 100 in z'n 5 een berg op buffelen op de CC zonder trug te schakelen? Het gaspedaal zal door de bodem willen, maar de gang komt er nooit in... Met automaat schakelt'ie braaf terug.

Wel heb ik soms dat 'ie gaat trugschakelen / opschakelen / trugschakelen / opschakelen enz. dan zet ik hem met de hand even in de bergversnelling (met de CC aan natuurlijk :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...