Spring naar bijdragen

Ermerstrand dicht??


Utah
 Share

Recommended Posts

opzich ben ik het wel met je eens, er moet wel wat gebeuren....alleen hoe?

nu met allerlei energie-keurmerken en milieulovers die onzinnige ideeen spuien, wor het toch wel lastig in Nederland.

ambtenaren die geen beslissingen durven te nemen

gemeentes die zich verschuilen achter die besluiteloze ambtenaren en de milieugoeroes.

en als laatste, de publieke opinie is ook al redelijk gehersenspoeld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 73
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Misschien eens een lange rij Jeeps over de Coolsingel...:whistle: , denk alleen niet dat we daar veel vrienden mee maken met de huidige file gevoeligheid.....:yes:,Laten we maar eens wat ideen spuien......wie schiet ? Heb zelf wel zin in een positief stukkie over de hobby van velen ,en de mogelijkheid om dit te beoefenen op een stuk afgezet - en daarvoor ingericht- terrein.....:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het kopen van een eigen terrein niet haalbaarder? Buiten de randstad zijn voldoende bospercelen te koop met prijzen tussen de 1 en 3 euro per meter.

10 hectare is dan ongeveer 2 ton. Komt nog wel meer bij kijken uiteraard

Als je in je eigen achtertuin een evenement organiseert heb je nog steeds een vergunning nodig....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je in je eigen achtertuin een evenement organiseert heb je nog steeds een vergunning nodig....

yep en dan krijg je een rij met regels van de gemeente waar je niet goed van word en dat is niet echt een leuk blaadje met regels :yes:(hier in drenthe moet je zelfs een evacuatie plan hebben en als je een tent er bij hebt ook nog goedkeuring van de brandweer hebben)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm.. dat soort getallen moet je hebben om iets te kunnen regelen.

Bijvoorbeeld in vergelijk met het aantal motocrossers, waarvoor wel diverse voorzieningen zijn.

ik denk dat een actie zoals met 100 Jeeps ergens gaan protesteren a- geen indruk maakt, en b- in de huidige tijd ( slurptax, asobak, PChoofdtractor ) door de publieke opinie averechts wordt ontvangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aktieve offroad rijders bedoel je......

Zonder gekheid.... hier op t dorp (16.000 inwoners) een stuk of 10. Als dit representatief voor Nederland is zijn het er toch 10.000!

hoeveel clubs zijn er? en leden daarvan, tel daar 10% bij op en dan heb je het wel gehad..

en dan kom je lang niet aan de 10000.

2500 en dan heb je het wel gehad denk ik

is dus echt een kleine groep.

van die groep is er een gedeelte zonder verstand (wildrijders)

hier is ook 1 of andere idioot die tegen dijken op rijd<_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat we reeel moeten zijn en blijven en dat we eigenlijk een uitstervend ras zijn waarbij langzaam al onze pleziertje weg worden genomen. Met als uiteindelijk resultaat dat wij niks meer mogen of kunnen en dat alles voorgeschreven wordt door de staat.

Volgens mij noemen ze dat een communistisch land :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm.. dat soort getallen moet je hebben om iets te kunnen regelen.

Bijvoorbeeld in vergelijk met het aantal motocrossers, waarvoor wel diverse voorzieningen zijn.

ik denk dat een actie zoals met 100 Jeeps ergens gaan protesteren a- geen indruk maakt, en b- in de huidige tijd ( slurptax, asobak, PChoofdtractor ) door de publieke opinie averechts wordt ontvangen.

Maar iets doen in de "positieve "zin kan natuurlijk altijd. Gehandicapten mee rond rijden e.d. zulk soort dingen helpt de publieke opinie mee positief naar je te gaan kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien moetem we RTL 7 achter ons zien te krijgen, die doen veel aan autoprogramma's:)

Maakt me niet uit hoe :wub:,.....al is het de campingzender SBS 6 :D,.....zie graag een manier om goed in de pers te komen waar we dan weer een tijdje op kunnen teren....spuien die ideen :rolleyes:!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoiets is alleen maar (misschien) haalbaar als we aansluiting zoeken met andere 4 x 4 clubs. Krijg je als Jeepers alleen nooit voor elkaar, moet een massale happening zijn.

Wat PR voor de 4x4 sport/hobby zou overigens niet verkeerd zijn. Altijd als je het over terreinrijden hebt, krijg je de reactie "ow...lekker crossen" :frusty:.

Onze groene vriendjes hebben de lobby al lang en breed gewonnen ben ik bang. We beginnen de natuur zo langzamerhand als een museum te benaderen.

Natuurbeheer; helemaal vóór, maar het is al jarenlang doorgeslagen. Nu nog wachten op de natuurbelasting, dan zijn we helemaal klaar.

In Engeland is overigens exact dezelfde situatie aan het ontstaan.

Ik snap inderdaad ook niet waarom er wel afgesloten motorcross terreinen zijn, en voor de 4x4 sport/hobby niks. Ook de crossterreinen hebben het overigens steeds moeilijker, kijk maar naar Heerde, waar we door de gelovige broeders niet meer of zeer beperkt op zondag mogen rijden.

Heb uw naasten lief...??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat PR voor de 4x4 sport/hobby zou overigens niet verkeerd zijn. Altijd als je het over terreinrijden hebt, krijg je de reactie "ow...lekker crossen" :wacko:.

Gek ,.....dat zeggen ze hier inderdaad ook altijd.:frusty:.... Misschien toch maar eens wat bekendheid aan het fenomeen terreinrijden geven....:ohmy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Ermerstrand is nog niet dicht. Ik zag dat Hannibal Offroad er in augustus een weekend heeft gereserveerd. Nu wij nog!

yep klopt maar wie weet of de eigenaar een vergunning krijgt voor jeepcamp

is nog al wat in de ronte gegaan op ermerstrand en de buurt daar

ik hoop het van harte maar ja tis en blijft gemeente emmen stelletje #**!!**

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Ik weet dat dit topic al een tijdje geen reactie heeft gehad maar vroeg mij toch af of het ermerstrand nu echt dicht is voor 4x4 evenementen of niet. Ik zie er namelijk heel weinig evenementen gehouden worden als ik bij de bekende 4x4 verenigingen kijk.

De jeepclub zou er eerst ook 1 dag gaan rijden dit jaar zag ik maar dat is ook komen te vervallen als ik het goed heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ermer strand is nog steeds open

de eigenaar heeft zelfs een 4x4 veld aangelegd met enig protest van de gemeente coevorden terwijl er niemand last van heeft

zie hier

Ermerstrand moet parcours weer in oude staat brengen

  • DVHN | Gepubliceerd op 01 augustus 2008, 16:13
  • Laatst bijgewerkt op 01 augustus 2008, 17:20

erm/assen - De gemeente Coevorden heeft recreatiepark Het Ermerstrand in Erm terecht een dwangsom opgelegd voor de illegale aanleg van een zogenoemd 4x4-terrein. Dat heeft de bestuursrechter in Assen vrijdag beslist.

Het geschil tussen Het Ermerstrand en de gemeente Coevorden draait om de aanleg van een terrein voor vierwielaangedreven auto's, de zogenoemde 4x4's. Exploitant Robert van Olst van het Ermerstrand liet die baan dit voorjaar aanleggen voor het evenement Total Outdoor Challenge. Volgens de gemeente Coevorden gebeurde dat illegaal en moet het terrein weer in oude staat worden gebracht.

Dat zou volgens de ondernemer echter kapitaalvernietiging zijn; hij is al een tijd met de gemeente in gesprek om op de bewuste plek een permanent 4x4-terrein aan te leggen. Van Olst stapte naar de rechter om de dwangsom van tafel te krijgen. Hij schermde onder meer met toezeggingen van de verantwoordelijk ambtenaar, maar de bestuursrechter kon daar geen bewijs voor vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...