Spring naar bijdragen

Ermerstrand dicht??


Utah
 Share

Recommended Posts

Zat net ff gastenboek JCN te lezen, staat er het volgende:

Geachte Jeep rijders,

Ik wil hierbij een ieder nog even bedanken die er mede verantwoordelijk voor zijn dat de provincie Drenthe de vergunning van het Ermerstrand heeft ingetrokken! Ik ben blij dat iedereen bij de Jeep club de groene code respecteerd en strikt naleefd. In de brief van de provincie wordt de Jeep club met naam genoemd als reden voor het intrekken van de vergunning.

De klachten over het rijgedrag zijnvanuit de weide omgeving binnen gekomen, het is dus niet alleen op het Ermerstrand fout gegaan maar in de weide omgeving van het Ermerstrand hebben jullie je misdragen. Ik vind dit droevig en een schande voor het hele 4x4 gebeuren, als jullie zo door gaan komt de 4x4 sport alleen maar meer onder druk en komen er steeds minder leuke terreinen! Nogmaals bedankt voor jullie bijdrage om onze sport in een slecht daglicht te zetten! fantastisch! Ga zo door.

:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 73
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Kwam het volgende ook nog tegen:

Provincie zet streep door illegale motorsport op Ermerstrand

Recreatiepark Ermerstrand in Erm moet op straffe van fikse dwangsommen motorsportevenementen afgelasten waarvoor geen milieuvergunning is aangevraagd. De provincie legt Ermerstrand BV en de twee directeuren ieder een dwangsom van 12.500 euro op als dergelijke evenementen toch plaatsvinden

Ermerstrand trotseert verbod voor geluidsmeting

Voorbijgangers op recreatiepark Ermerstrand in Erm moeten gisteren hun ogen hebben uitgekeken. Nog geen dag na het verbod van de provincie op motorsportevenementen op het park rijdt er opnieuw een Landrover rond op het strand.

De directie van het Ermerstrand bij Erm hangt een dwangsom van 12.500 euro boven het hoofd. Dat bedrag moet het recreatiepark iedere keer aan de provincie Drenthe betalen, als zij een motorevenement houdt. Op het terrein van het Ermerstrand vinden regelmatig motorwedstrijden plaats, maar daarvoor heeft de parkdirectie nooit een milieuvergunning aangevraagd. Het Ermerstrand legt daarom per direct alle motoractiviteiten tijdelijk stil.

Met de maatregel voorkomt de provincie dat de illegale wedstrijden leiden tot klachten van omwonenden over geluidsoverlast. In het Provinciaal Omgevingsplan (POP) staat vermeld dat dergelijke motorsportwedstrijden met geluidshinder alleen mogen worden gehouden in drie aangewezen regionale sportcentra. Daar hoort het Ermerstrand niet bij, waar tot nu toe zeven evenementen in die orde zijn gehouden.

Zo was begin juni het Ermerstrand het toneel van de Total Outdoor Challenge en werd in het eerste weekend van oktober de Dutch Jeep Camp op en rond het strand gehouden.

Het legaliseren van de activiteiten op het Ermerstrand behoort volgens de provincie niet tot de mogelijkheden. De dwangsom van 12.500 euro per keer, met een maximum van 100.000 euro, is door de provincie ingesteld op basis van controles die eerder dit jaar zijn gehouden op het recreatiepark.

Namens de directie van het Ermerstrand meldt Jan Maarten Veurink dat over de bewuste evenementen intensief contact met de gemeente Coevorden is geweest. `Daaruit is naar voren gekomen dat wij zondermeer de mogelijkheid hadden om op ons park deze activiteiten te houden. Nu blijkt dat de provincie de gemeente heeft `overruled` en vindt dat de motorevenementen te vaak plaatsvinden. Met de provincie zullen wij nu in overleg moeten gaan om in de toekomst hiermee door te gaan.`

Het park legt zich neer bij de beslissing van de provincie en meldt dat de resterende, bewuste evenementen in 2007 zijn afgelast. In 2008 wordt de draad weer opgepakt. `We willen geen enkel risico op dat gebied lopen`, zegt Veurink. `In het nieuwe jaar staan al een aantal grote 4x4 evenementen gepland, zoals het 20-jarig jubileum van de Land Rover Club Holland, de reeds alom bekende Total Outdoor Challenge op 24 en 25 mei en het grootse trekkerslepspektakel op Hemelvaartsdag. Voor deze evenementen vragen wij aparte vergunningen aan zodat deze wel door kunnen gaan.`

De directie vraagt tenslotte begrip voor de huidige situatie. `Deze plotselinge actie van de provincie zagen wij simpelweg niet aankomen.`

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is het nadeel van clubstikkers op je 4x4. kunnen ze precies zien van welke club je bent. en sommige clubs hebben grote stickers om de halve deur te beplakken of heel je auto

stickers van clubs hebben daar niks mee te maken. dit soort dingen komen door mensen met een IQ ondergeschikt aan een baksteen (AKA randdebielen) die lomp en onbenullig rijden zonder zich aan de regels te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stickers van clubs hebben daar niks mee te maken. dit soort dingen komen door mensen met een IQ ondergeschikt aan een baksteen (AKA randdebielen) die lomp en onbenullig rijden zonder zich aan de regels te houden.

Als je het allemaal goed leest ontbrak het aan de vergunningen. Dus heeft het niks met stickers of onbenullen te maken.

Provincie treedt op tegen illegale motorsport bij het ErmerstrandErm - Gedeputeerde staten van Drenthe leggen aan het Ermerstrand bv en de beide directeuren dwangsommen op. Tijdens controles is namelijk gebleken dat op het Ermerstrand gemotoriseerde sportevenementen plaatsvinden, waarvoor geen milieuvergunning is aangevraagd. De provincie Drenthe wil met deze dwangsommen voorkomen dat illegale motorsportevenementen met geluidshinder voor de omgeving hier in de toekomst plaatsvinden.

Tijdens controles in het kader van de Wet milieubeheer bleek dat het terrein bij het Ermerstrand gebruikt wordt voor wedstrijden met gemotoriseerde voertuigen. Voor deze activiteiten is geen milieuvergunning aangevraagd.

Bij de beoordeling van de aanvraag voor een milieuvergunning wordt rekening gehouden met het Provinciaal Omgevingsplan (POP). Hierin is vastgelegd dat deze vorm van motorsport met geluidshinder alleen kan plaatsvinden in de drie regionale geluidssportcentra. Het Ermerstrand hoort hier niet bij. Legalisatie van de activiteiten behoort dan ook niet tot de mogelijkheden.

De provincie heeft Ermerstrand bv en haar directie de geconstateerde overtredingen meegedeeld en hen alle drie een dwangsom opgelegd van 12.500 euro voor iedere keer dat er een motorsportevenement plaatsvindt, met een maximum van 100.000 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwam het volgende ook nog tegen:

zo te lezen in het verhaal had ermerstrand de boel ook niet voor elkaar kwa vergunningen. en ja dat er mensen rondom zo,n evenement klagen is hier wel bekend maar vind het toch triest dat het door een paar mensen zoiets moois word verpierd.

en dat er mensen zijn die nog steeds wild offroad rijden was nu een landrover maar hier in drenthe gebeurd veel illegaal offroad en dat terwijl er toch wel plekken zijn die legaal zijn

ik hoop dat jeepcamp 2008 hier weer in drenthe mag worden gehouden maar of dat zo is is nog de vraag (je kunt altijd nog naar schloss dankern proberen uit te wijken)

neem aan dat de meeste jeepers de gedrags code wel kennen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niets nieuws onder de zon. Gewoon een herhaling van Rhederlaag.

Mensen hebben plezier-> anderen zeggen er last van te hebben -> politiek bemoeit zicht ermee -> milieu rakkers staan op -> en 't is weer over.

-Zucht-

En dan te weten dat wij onze sport uitoefenen zonder miljoenenverslindende stadions, politiemachten en afgesloten woonwijken.....:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou wel eens willen weten wie dat stukje op de JCN site heeft gezet.... Ben daar vanaf woensdag tm maandag geweest (Jeep Camp), is niets maar dan ook helemaal niets gebeurd wat strijdig zou kunnen zijn met de Groene code.

Hadden zelfs "verboden" terreinen helemaal afgelint om de verleiding enz.

Ik steek mijn handen er voor in het vuur dat tijdens Jeep Camp alles helemaal 100% volgens de regels is gegaan, want juist JCN leden kennen het belang hiervan.

De inhoud van dat stukje is dan ook volslagen klinklare onzin!

Schade aan onze hobby/sport word dan ook mede veroorzaakt door randdebielen die dit soort teksten schrijven.

Bah!:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou wel eens willen weten wie dat stukje op de JCN site heeft gezet.... Ben daar vanaf woensdag tm maandag geweest (Jeep Camp), is niets maar dan ook helemaal niets gebeurd wat strijdig zou kunnen zijn met de Groene code.

Hadden zelfs "verboden" terreinen helemaal afgelint om de verleiding enz.

Ik steek mijn handen er voor in het vuur dat tijdens Jeep Camp alles helemaal 100% volgens de regels is gegaan, want juist JCN leden kennen het belang hiervan.

De inhoud van dat stukje is dan ook volslagen klinklare onzin!

Schade aan onze hobby/sport word dan ook mede veroorzaakt door randdebielen die dit soort teksten schrijven.

Bah!:P

Heeft geen zin Kollee.

Het is over en uit, Jeepclub wordt genoemd en degene die dat op de JCN site heeft gezet is een 4x4'er van een ander merk, die zijn frustraties omdat het terrein dicht gaat, uit op leden van de Jeepclub.

Lekker laten gaan, mocht bekend worden wie het was wordt het net als de "overlast", "milieuschadelijkheid" etc etc discussies een ordinair welles/nietes spelletje (het toepasselijke moddergooien :lol: ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens Jeepcamp mochten we al niet meer door het water(milieuvervuiling).

Verhaal was natuurlijk dat er enkele weken daarvoor het Ermerstrand bij de rijdende rechter in het nieuws was omdat enkele eigenaren van vakantiehuisjes in de clinche lagen met de nieuwe eigenaren van het Ermerstrand.

Wie weet dat deze mensen er misschien nu weer achter zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om nog even inhoudelijk te reageren.

Ik ben er niet door verrast (eerlijk zeggen wie wel...) Leek mij na de eerste keer daar al vrij duidelijk dat dit niet te handhaven zou zijn, deze sport (en de intensiviteit van evenementen die ze organiseerden) icm met de vorm van recreatie die daar uitgeoefend wordt (huisjes in prive bezit van mensen etc).

+

Nederlands beleid en alle linkshandigegroenegrashoppers die een veel te dikke vinger in de pap hebben

=

Dat het uiteraard wel kud is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een citaatje:

De provincie is tegen meer motorsportevenementen op terreinen als het Ermerstrand. Er zijn in Drenthe drie regionale geluidssportcentra waar dat wel mag, waaronder de Pottendijk in Emmer-Compascuum. Legalisatie van de activiteiten behoort volgens de provincie dan ook niet tot te mogelijkheden.

Ofwel: Motocrossterreinen! Alsof Jeeps net zoveel geluid geven. Maar alle gemotoriseerde sporten op het onverhard willen ze dus daarheen verbannen.

(Behalve naar Groesbeek dan...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou wel eens willen weten wie dat stukje op de JCN site heeft gezet.... Ben daar vanaf woensdag tm maandag geweest (Jeep Camp), is niets maar dan ook helemaal niets gebeurd wat strijdig zou kunnen zijn met de Groene code.

Hadden zelfs "verboden" terreinen helemaal afgelint om de verleiding enz.

Ik steek mijn handen er voor in het vuur dat tijdens Jeep Camp alles helemaal 100% volgens de regels is gegaan, want juist JCN leden kennen het belang hiervan.

De inhoud van dat stukje is dan ook volslagen klinklare onzin!

Schade aan onze hobby/sport word dan ook mede veroorzaakt door randdebielen die dit soort teksten schrijven.

Bah!:P

Ik denk dat het al veel langer speelt dit probleem en dat de mensen al eerder hebben lopen klagen en dat het dit jaar de druppel was. Of die druppel kwam door de jeep club of de landrover club of de landcruiser club of welke willekeurige 4x4 club dan ook. Je hebt maar 1 druppel nodig om er een eind aan te maken. En dan maakt het niet uit welke druppel verantwoordelijk is. Het is nu eenmaal gebeurd en daar kunnen we niks meer aan veranderen. We moeten er alleen voor zorgen dat zoiets niet weer gebeurd en dus niet alleen wij als jeepclub maar ook alle andere 4x4 clubs moeten hun verantwoording nemen en dragen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

......en dus niet alleen wij als jeepclub maar ook alle andere 4x4 clubs moeten hun verantwoording nemen en dragen!

Als er 1 club in NL is die daar bloedserieus mee omgaat is het de JCN wel.

Rij/reed ook veel als gast/lid bij andere clubs, bij veel (niet allemaal)is het droevig gesteld, maar geen één haalt het niveau van JCN.

Het is juist daarom dat ik zo pislink word/ben dat specifiek JCN en haar leden hiervan worden beschuldigd.

Bah II dus...:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja... wen er maar aan.

Als je ergens een evenement organiseerd, en ergens binnen een straal van 100 km gaat een terreinwagen de bossen in, dan issie van jouw club. En om dat het op een terreinwagen lijkt, is het dus een Jeep!

Stokken vinden om honden te slaan, enzo...:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er 1 club in NL is die daar bloedserieus mee omgaat is het de JCN wel.

Rij/reed ook veel als gast/lid bij andere clubs, bij veel (niet allemaal)is het droevig gesteld, maar geen één haalt het niveau van JCN.

Het is juist daarom dat ik zo pislink word/ben dat specifiek JCN en haar leden hiervan worden beschuldigd.

Bah II dus...:P

Ik ben op zaterdag in Erm geweest en heb daar de hele dag genoten. Ik heb daar heerlijk gegeten en rondgereden. Ik heb dus ook gezien dat er autosporen op het strand stonden waar je niet mocht komen die richting het restaurant gingen. Dat wil niet zeggen dat het van mensen van de JCN komt maar als er iemand loopt die al niet blij is met de komst van evenementen. Dan kan hij dit aangrijpen om een beklag in te dienen bij de gemeente. Wie weet waren er al groene rakkers die dag aanwezig die gewoon aan het wachten waren op die ene misstap die bijna niet opvalt maar genoeg is om de emmer te doen overlopen. Wat ik al zei. Je hebt 1 druppel nodig en dan heb je de poppen aan het dansen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat bedoel ik dus (o.a.), dat stuk was helemaal afgelint..

Begrijp me niet verkeerd, wij zijn het helemaal eens, de opm. van 87wrangler en Mav ben ik het ook mee eens, maar wil niet zeggen dat ik het met dat verschijnsel eens ben, word er kotsmisselijk van eerlijk gezegd....

Bah III dus....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat bedoel ik dus (o.a.), dat stuk was helemaal afgelint..

Begrijp me niet verkeerd, wij zijn het helemaal eens, de opm. van 87wrangler en Mav ben ik het ook mee eens, maar wil niet zeggen dat ik het met dat verschijnsel eens ben, word er kotsmisselijk van eerlijk gezegd....

Bah III dus....

Ik begrijp je punt volkomen. Tis gewoon balen dit alles! Ik ken het gevoel en begrijp je volkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Degene die het stukje op JCN site heeft geschreven is waarschijnlijk een klager.

Het 'vingertje' wordt weer opgeheven en inhoudelijk slaat het werkelijk helemaal nergens op. "misdragen" staat er letterlijk, terwijl het hele verhaal alleen maar bureaucratisch is. Er is door de provincie geen vergunning afgegeven, alleen door de gemeente.

Geluidsoverlast is iets subjectiefs.

Iemand kan last hebben van een duif die op zijn dak een nest heeft. Elke roekoe klinkt dan als een straaljager..

Dus: meten is in dit geval ook weten.

De provincie reageerd netjes en bekijken de zaak zoals het hoort neem ik aan.

Uit het stukje van Ab:

Visser laat zich nog niet uit over de resultaten. Die moeten volgens hem eerst geanalyseerd worden.

Ben benieuwd hoe dit zich ontwikkeld.

Je boos maken om frusto opmerkingen zoals op de JCN site heeft weinig zin, die mensen leven om anderen het leven zuur te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geluidsoverlast is iets subjectiefs.

Iemand kan last hebben van een duif die op zijn dak een nest heeft. Elke roekoe klinkt dan als een straaljager..

Dus: meten is in dit geval ook weten.

Er werden daar geluidsmetingen uitgevoerd..Ook weer zoiets waar ik helemaal mesjogge van werd/word. Niets beters te doen...??

Het gaat tijd worden dat we eens wat tegendruk gaan geven tegen dit soort volslagen doorgeslagen waanzin, die mede met onze belastingcenten in stand word gehouden en waar commissies, adviseurs etc etc etc een prima belegde boterham aan overhouden.

Ik wens ons succes....:P

(als je nog eens een topic opent Jeffery....:lol:;)'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zal er wel op neer gaan komen dat er maximaal 3 evenementen per jaar gaan plaats vinden.

En omdat Ermerstrand een commerciële aangelegenheid is zal de prijs, die naar ik begreep toch al niet laag was en waarvan men achteraf nog aanvulling wilde, de pan uit rijzen.

Ik verwacht dus dat in ieder geval voor JCN het doek gaat vallen, tenzij we bereid zijn torenhoge prijzen te gaan betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zal er wel op neer gaan komen dat er maximaal 3 evenementen per jaar gaan plaats vinden.

En omdat Ermerstrand een commerciële aangelegenheid is zal de prijs, die naar ik begreep toch al niet laag was en waarvan men achteraf nog aanvulling wilde, de pan uit rijzen.

Ik verwacht dus dat in ieder geval voor JCN het doek gaat vallen, tenzij we bereid zijn torenhoge prijzen te gaan betalen.

Ik denk dat het doek voor iedereen zal vallen op den duur en dat wij alleen nog maar kunnen genieten van onze wagens op terreinen zoals Valkenswaard en Heerde en andere crossbanen waar het wel toegestaan zal blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er 1 club in NL is die daar bloedserieus mee omgaat is het de JCN wel.

Rij/reed ook veel als gast/lid bij andere clubs, bij veel (niet allemaal)is het droevig gesteld, maar geen één haalt het niveau van JCN.

Het is juist daarom dat ik zo pislink word/ben dat specifiek JCN en haar leden hiervan worden beschuldigd.

Bah II dus...:P

TRUE TRUE Als er een club is die serieus met het millieu omgaat is het wel de JCN. Dus ab ik sluit mij volledig aan bij jouw verhaal.

Bah 4 dus...:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...