Spring naar bijdragen

Nieuwe Plannen Kabinet


ronnie
 Share

Recommended Posts

zoals het er nou uitziet, gaan we binnenkort twee keer zoveel motorrijtuigenbelasting betalen. Tenminste voor de "vieze"auto's ( geen modder ) :P

Is een jeep een vervuilende auto? Er zit wel een katalysator onder

tegen de tijd dat ze dat rond hebben is je jeep 25 jaar oud en hoef je helemaal geen wegenbelasting meer te betalen.36xb3.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tegen de tijd dat ze dat rond hebben is je jeep 25 jaar oud en hoef je helemaal geen wegenbelasting meer te betalen.36xb3.gif

Ik weet niet of je de gebeurtenissen in Den Haag volgt, maar indien ja, dan weet je ongetwijfeld wie er tegenwoordig op de geldkist zit. ;)

Drie maanden zou wel eens eerder aan de orde kunnen zijn, want de wetten zijn er al en het vervelende van tarieven is, dat ze op elk gewenst moment kunnen worden aangepast (lees: verhoogd). :lol:

Laat ik nou denken dat ik voor die ZJ al ongeveer twee keer zoveel betaal als gemiddeld. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het bericht betreft de extra belasting bij aankoop van een nieuwe auto. Dus niet de wegenbelasting. Zie link hier beneden

http://www.nu.nl/news/1015188/34/Vervuilen...en_duurder.html

Verkeerde citaat? Ik denk dat je de openingspost wilde citeren. :thumbsup:

Maar je hebt gelijk, het is een aanschafbelasting.

Eigenlijk komt dat op hetzelfde neer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verkeerde citaat? Ik denk dat je de openingspost wilde citeren. :thumbsup:

Maar je hebt gelijk, het is een aanschafbelasting.

Eigenlijk komt dat op hetzelfde neer?

Tja, da's nu eenmaal de koerswijziging die ze willen.

Ben benieuwd hoe ze met 'n hybride Lexus SUV omgaan.

Wanneer de belasting op al bestaande auto's zou veranderen, dát zou onrechtvaardig zijn. Da's net zoiets als een eenmaal goedgekeurde auto plotsklaps niet meer toelaten (zie bv de parkeerdiscussie). Daar zou ik dan nog wel eens wat rechtszaken over tegemoet willen zien.

Over een aantal jaren rijden we geen van alleen meer in benzineauto's of op benzinemotoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zoals het er nou uitziet, gaan we binnenkort twee keer zoveel motorrijtuigenbelasting betalen. Tenminste voor de "vieze"auto's ( geen modder ) :thumbsup:

Is een jeep een vervuilende auto? Er zit wel een katalysator onder

De toekomstige 2e handse (vervuilende type) autos worden hierdoor wel duurder.

Er komt meer accijns op Dieselbrandstof terwijl moderne Diesels juist zuiniger omgaan met de brandstof.

Diesels met roetfilter zijn haast net zo schoon/vuil als benzineauto's

Men koopt straks dus niet meer zo snel een nieuwe schonere Dieselauto, maar blijft nog wat langer in de oude

(vervuilende) Dieselauto rijden lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

behalve dat de "milieu belasting"zal gaan veranderen (lees verhogen) wil men ook de wegenbelasting voor motorfietsen gaan veranderen dat houd in dat geheven gaat worden naar aantal kw's en dat de halfjaarlijkse heffing die gold voor EEN jaar nu echt maar voor een half jaar is en dat houd dan een verdubbeling in van de wegen belasting , ook de diesel accijns zal verhoogd gaan worden .

hoe moet het dan wel worden met de kilometer heffing met mijn jeep rijd ik niet zoveel maar reken er maar op dat straks een flinke graai wordt gedaan in een ieders beurs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach de heren hebben bedacht om "zuinige auto's" te promoten met "kortingen"

die kortingen kan ook zat, waneer je kijkt naar de abnormale bpm enz. die je op een nieuwe auto erbij opgeteld krijgt.

om toch weer gelijk uit te komen qua inkomsten is dat gelijk een goede reden om dus de niet zuinige auto's zwaarder te belasten. en natuurlijk dat moment gelijk aan te grijpen om meer geld in de schatkist te krijgen.

dus de korting levert geld op...

volgens mij is er ook ergens een onderzoek dat het produceren van Milieu vriendelijke auto's helemaal niet zo Milieu vriendelijk is

ach boeit het mij ook eigenlijk...

ik blijf lekker rijden met deze V8

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Den haag moest eens wat beter naar Duitsland kijken. :thumbsup:

Nu betaal ik veel accijns aan de pomp door verbruik

Nu betaal ik ?57 per maand wegenbelasting.(684 per jaar dus)

Nu maak 'k niet veel km's per jaar (+/_ 6.500 km/jaar) maar betaal evenveel belasting als iemand die 50.000 km per jaar rijdt!!!

Iemand die veel rijdt belast het wegennet meer dus verrekenen aan de pomp is logischer toch?

Wegenbelasting laten vervallen en in de benzineprijs stoppen,aardgas NIET mee omhoog ennuu.....

Oh ja, ff met terugwerkende kracht dat kwartje op m'n rekening storten a.u.b. :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Den haag moest eens wat beter naar Duitsland kijken. :thumbsup:

Nu betaal ik veel accijns aan de pomp door verbruik

Nu betaal ik ?57 per maand wegenbelasting.(684 per jaar dus)

Nu maak 'k niet veel km's per jaar (+/_ 6.500 km/jaar) maar betaal evenveel belasting als iemand die 50.000 km per jaar rijdt!!!

Iemand die veel rijdt belast het wegennet meer dus verrekenen aan de pomp is logischer toch?

Wegenbelasting laten vervallen en in de benzineprijs stoppen,aardgas NIET mee omhoog ennuu.....

Oh ja, ff met terugwerkende kracht dat kwartje op m'n rekening storten a.u.b. :whistle:

Ze kijken al naar Duitsland ...................de belasting betaal je AL in je brandstof en daarboven op ook nog eens houderschasbelasting!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...