Spring naar bijdragen

Ardin

Forum member
  • Aantal bijdragen

    28
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Ardin

  • Verjaardag 11/03/1948

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Ardin's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. te koop aangeboden een in goede staat zijnde motorkap ornament uit de jaren 80 met het jeeplogo aan twee zijden zonder crack's of andere beschadigingen ,compleet met rubber voetpakking en allebei de moeren prijs 45 euro zonder verzendkosten eventueel kan een foto toegezonden worden mail maar
  2. Hallo ,in Brummen hebben ze een spreekwoord ,veel beloven weinig geven doet een gek in vreugde leven,heb mogen ondervinden dat ze op dit adres een mooie serie foto's plaatsen en als je er dan komt een auto te zien krijgt <ze wijzen aan waar deze staat op hun terrein> is het er een waarvan je denkt ik heb mooiere gaten gezien Probeer eens met iemand die echt verstand heeft van auto's te gaan kijken naar een jeep bij een particulier en laat je dan vertellen wat een auto van meer als 18 jaar oud mag mankeren geen gel... is van een oude dame geweest of heeft altijd binnen gestaan , kruip door en onder de auto door en neem een magneetje mee succes er mee
  3. Ardin

    Pakkingset Wagoneer

    Hallo ,ik Heb Hier Een Pakkingset Voor De Oliepan ,compleet Nieuw Oliepan Links,rechts En Voorste En Achterste Keerring Krukas En Nog Twee Kleppendekselpakkingen. Past Op :304 ,360 ,401 Van1971 Tot En Met 1991. Krijg Je Thuis Gezonden Voor € 25,00 ,groet Ardin
  4. hoi ardin , ik ben niet dezelfde knorretje.

  5. Hallo ,even een vraag ,ben jij dezelfde "knorretje"als degene die aan mij gevraagd heeft waar de pakkingset op past (via marktplaats) groet Ardin

  6. Ardin

    v8 revisie

    Hallo , eigenlijk moet je een zitting slijp machientje hebben maar ik ga er van uit dat dit er niet is ,de slijppasta een beetje nat/vochtig maken en op de schuine zijde van de klepsmeren de klepin de klepgeleider plaatsen zodat de klepop de klepzitting valt een beetje spuug op het rubberzuignapje doen en dan aandrukken op de klep en tussen je handen de steen een draaiende beweging laten makenaf en toe kijken of de schuine kant van de klep en de klepzitting al een glimmende ring vertonen zoja schuurstok opzij leggen (en zo deed ik het altijd) een vloeitje nemen en hiervan een strookje afscheuren en met de linkerhand van onder de kop de steel iets oplichten zodat de klep en zitting iets gapen ,vloeitje er tussen en de klep laten zakken zit het vloeitje vast rond om de gehele klepzitting ga verder met de volgende klep zoniet slijp de zitting wat langer tot het vloeitje wel vast zit:bye1: succes Ardin oja de kop na het gehele slijp proces goed (uit)spoelen met petroleum
  7. Hallo , F.M.heeft het bij het juiste eind ik kan er alleen nog aan toe voegen dat je het beste voordat je de afdekplaat van de olie pomp monteerd een flinke hoeveelheid doodgewone ordinaire VASELINE in de tandwiel ruimte moet/kan smeren. Vaseline ofwel petroljelly kan je het best halen bij het kruitvat of een andere discounter sucses er mee:bye1:
  8. deze jeep staat te koop in SWOLGEN LIMBURG FOTO TE ZIEN OP www.nolensplein.nl Te koop prachtig jeep wrangler laredo 4.0 benzine met gas instalatiee eerste lak keurig onderhouden auto met mooie grote en uigebouwde orginele jeep. vraagprijs 5650 euro 0478-585949 voor alle duidelijkheid de jeep is niet van mij ,wil alleen liefhebbers hier op attenderen en ook niet iedereen kent nolensplein succes Arcar
  9. Ardin

    Gespot!

    BIJ HET ZOEKEN OP DE ELEC-SNELWEG KWAM IK EEN KRUISING TEGEN VAN EEN JEEP WAGONEER MET EEN FERRARIE KIJK MAAR OP : MOBILE.DE>MERK JEEP> TYPE WAGONEER> ZOEKEN ALS JE DAN DE ONDERSTE AANBIEDING BEKIJKT ZIE JE DEZE BASTAARD
  10. Ardin

    Nieuwe Plannen Kabinet

    behalve dat de "milieu belasting"zal gaan veranderen (lees verhogen) wil men ook de wegenbelasting voor motorfietsen gaan veranderen dat houd in dat geheven gaat worden naar aantal kw's en dat de halfjaarlijkse heffing die gold voor EEN jaar nu echt maar voor een half jaar is en dat houd dan een verdubbeling in van de wegen belasting , ook de diesel accijns zal verhoogd gaan worden . hoe moet het dan wel worden met de kilometer heffing met mijn jeep rijd ik niet zoveel maar reken er maar op dat straks een flinke graai wordt gedaan in een ieders beurs
  11. Ardin

    Lichtmetalen Wielen

    Hierbij bied ik aan : vier orginele lichtmetalen velgen met banden voor een Jeep-Wagoneer de velgen zijn in redelijke staat d.w.z. de goudkleurige lak is na 20 jaar niet zo mooi meer maar de banden zijn nog zeer goed profiel is +/_ 80%. De vraagprijs is ? 250,- heb je belangstelling in de banden kan ik een foto mailen
  12. Hi Tzummi ik heb je een mail gestuurd betreffende de LICHTMETALEN VELGEN. Hoor nog wel van je,Ardin
  13. Ardin

    Cargocover Holders

    Hai.ik ben op zoek naar twee houders (steunen) voor mijn bagage afdek rol hoes deze zijn van PVC of hardplastc en geschroefd met twee schroeven op het metalen binnenwerk achter de achterbank is voor een F.S.J heb je ze liggen en wil je mij er een plezier mee doen laat het maar weten en natuurlijk wat je er voor wilt hebben groet Ardin
  14. volgens de manual die ik bezit mag je een automaat alleen met de nodige voorzichtigheid slepen ,in neutraal en niet sneller dan 40 km per uur
  15. Replacing your rear main seal By Jason West -------------------------------------------------------------------------------- Unfortunately, a leaky rear main seal is pretty common on the 4.0L motor found in most Jeeps. Getting it fixed at the dealership usually runs in the neighborhood of $500, however, if you've got a free afternoon, you can fix it yourself for under $50. But be prepared, as my uncle so aptly put it, this is definitely "one of the oiliest jobs possible on a Jeep." New rear main seals are usually in stock at most auto parts stores, and seem to range from $13 to $15. At that price, you might go ahead and pick up two of them, just in case you mess up one seal during the install like we did... DOH! It might save you from having to make a trip back to the auto parts store, heh-heh... To start with, depending on how much lift you've got, you'll want to jack up the vehicle by the frame, pull the wheels, and let the front axle hang down to give you clearance to get the oil pan out. Once that's done, remove the starter and the bazillion bolts holding the oil pan to the bottom of the motor. Oh yeah, don't forget to drain your oil first! Now comes the fun part of seperating the pan from the rest of the motor. The XJ we were working on had well over 100,000 miles on it, and had never had the oil pan removed before, so it was a bit stubborn. We had 3 flathead screw drivers and a Stanley "wonder bar" pry bar going around splitting the seal all around the oil pan. It finally popped off after about a half hour of work. To get it out, lower the back half and pull it out under the transmission. The oil pan was full of black sludge, so it was probably good we pulled it anyway. In addition, the pick-up for the oil filter was nearly clogged with sludge and crystalized gunk. The old oil pan gasket was rock hard, I'd definitely recommend getting a good gasket scraper, or a chisel! Be sure to remove the front and rear neoprene oil seals, they're pretty easy to pull out and should come off in one piece. Don't forge to clean the old gasket material off of the bottom of the block as well. We probably spent more time scraping off old gasket than doing anything else... The rear main seal is located in the back-most bearing cap. It'll probably take a large breaker bar or impact wrench to get the bolts loose. The bottom half of the seal is in the bearing cap, and if it's old like the one we were replacing, it may take some work to get all the old seal out. Clean the bearing cap thoroughly to make sure all the old seal is out.. The upper half of the seal is actually inside the block itself. It's somewhat hard to see too, especially when everything's covered in oil -- the yellow arrows point to the holes where the upper half of the seal goes in. In order to get this upper half out, you'll need to use a punch or sharp tool (we ended up using a small torx driver and a hammer) to push the seal out from one side. Be very careful not to score the crankshaft. The seal has a metal support wire inside it, this is what you'll be pushing on with the punch to get the seal out. Once you get part of the seal coming out the other side, you can grab it with some needle-nose pliers to pull it out the rest of the way. Again, watch that crankshaft... With the upper half out, carefully insert the new seal half into one of the holes in the block and push it all the way in. An article on the International Full-size Jeep Association website recommended to "coat the block contacting surface at the upper seal with soap, and the lip of the seal with engine oil," (refer to diagram above). It may help to put a breaker bar on the harmonic balancer on the front of the engine to manually turn the crankshaft. note: the lip of the seal must face to the front of the engine. Once the upper half is in, coat both sides of the lower seal half's end tabs with gasket maker, make sure not to get any sealant on the lip of the seal. Next coat the outer surface of the lower seal with soap and the lip of the seal with engine oil, as you did with the upper half. Press the seal into the bearing cap to seat it firmly. Apply gasket maker to both angled edges of the bearing cap, then replace the bearing cap and torque the bolts to the specified torque. The oil pan is actually pretty clean in these photos, compared to what it looked like when we first pulled it out anyway. Once we got a new gasket scraper, we were able to get the rest of the old material off before putting in the new one-piece oil pan gasket. I'd highly recommend getting the one-piece oil pan gasket, it makes like much easier, and only runs about $20 through 4WD Hardware. The part number is #53007568. Now put the oil pan back into place, put all the bolts back in, put the drain plug back in, and fill the engine with oil, and you're done! Return to Jeep Tech | Return to Jeepin' -------------------------------------------------------------------------------- All content and design © 2003 Jeepin.com. Jeepin.com and the author of this article assume no responsibility for the actions taken by readers. All corporate trademarked names & logos are property of their respective owners
×
×
  • Nieuwe aanmaken...