Spring naar bijdragen

Jeepforum Veranderingen


Kameel
 Share

Recommended Posts

Ik persoonlijk had meer gezien in een eigen bijdrage van de leden.

Op die manier hou je het onafhankelijk en kan eenieder de mening verspreiden die hij of zij meent te moeten ventileren.

In het geval van sponsoring is het altijd maar de vraag in hoeverre de sponsor bereid is mee te werken aan een open forum waarop eenieder vrij is in zijn of haar mening,zonder daarop censuur toe te passen,te uiten,omdat hun mening een probleem kan vormen voor het imago van de sponsor.

Verder vind ik ook dat de "staff" in staat is om een en ander af te kunnen wegen, en die beslissing te nemen die niet alleen voor hun, maar zeker ook voor het forum het beste is.

Enige openheid van zake is in dit opzicht best op zijn plaats,omdat voor iedere gebruiker van dit forum, er enige veranderingen op het spel staan.

Als buitenstaander heb ik geen recht van spreken natuurlijk,maar ik kan me de reactie van Beest enigszins voorstellen.Het is altijd maar afwachten hoe het verder verloopt,welke keuze er ook gemaakt wordt.

In het geval van sponsoring zal naar verloop van tijd de invloed van de sponsor,hoe dan ook, steeds invloedrijker worden.

Dit is een langzaam maar zeker proces,dat ook hier zichtbaar zal worden.

Ik hoop uiteindelijk dat iedere gebruiker, 1 post user of niet, dit forum zal blijven steunen, niet voor de sponsor,maar voor elkaar en voor alles wat hier op dit forum gebeurt.

Alleen zo laat je blijken dat je hier voor elkaar bent.

sponsor of niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 194
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

vandaag uit betrouwbare bron het een en ander gehoord...... :worshippy::thumbsup:

moet eerlijk zeggen dat wat ik hoorde me niet helemaal lekker zit :thumbsup:

Ik hoop dat het allemaal toch mee gaat vallen......

Dus ook hier bij het jeep-forum wordt er gelekt :mellow:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm... Kameel nog niets gepost??? Vreemd...

Nahja... Vergadering was nogal "éénzijdig", zeg maar.... Erg veel info, weinig echt overleg. ( maar dat was te verwachten, onderhandelingen worden tenslotte door Mav/Kameel gevoerd.)

Vragen van mede Forummers heb ik niet mogen ontvangen... wel een aanbieding, die dan ook besproken/doorgegeven is.

Wat de door mij eerder aangegeven vragen betreft:

-Blijft de "staff" zoals 'ie is? -> Waarschijnlijk niet. Er zal op z'n minst een moderator bij komen.

-Komen er écht geen irritante popups?? -> Nee, dat niet. Waarschijnlijk komt er een "portal" met (veel?) reclame. ( Een portal is een soort "opstart site", idereen die www.jeepforum.nl intypt, komt daarop en kan dan op "Forum" klikken, bijvoorbeeld.)

-Wat als de sponsor, niet onbelangrijk, ons over 2 jaar wil "doorverkopen"? -> Sponsor kan altijd "de stekker eruit trekken"... Bekeken wordt of het vast te leggen is wat er dan gebeurd en of "doorverkoop" dan te verhinderen valt. ( Weer terug bij Mav/ Kameel??? )

-En wat als er inderdaad, op het forum, kritiek op de sponsor wordt geuit??? -> Tja... er worden moderatierechten gevraagd... Er zou dus, theoretisch, ingegrepen kunnen worden. Hierover wordt ook getracht e.e.a. vast te leggen.

Sponsornaam vrijgeven kan (Helaas!) nog niet, daarvoor moet eerst toestemming gegeven worden. Ik kan wel vermelden dat het "geen onbekende" is. Het gaat ook over een groot bedrijf/instelling.

Het logo lijkt redelijk neutraal te blijven. Geen rare veranderingen in kleuren ofzo, voor zover nu bekend. Ook zal het forum gewoon Jeepforum|NL blijven heten. Wel zal er een ander lettertype gebruikt gaan worden, als het aan de sponsor ligt. Er ligt een voorstel, dat we echter nog niet hebben goedgekeurd.

Tegenvoorstel is het behoud van het huidige logo, met klein bijschrift van de sponsor bijvoorbeeld. Daar is al wel even over geproken en men stond daar niet negatief tegenover.

Nieuwe stickers zullen dan, bijvoorbeeld, voorzien zijn van dat onderschrift, forummers die al één of meer sticker(s) bezitten zouden dan die "add-on's" toegezonden kunnen krijgen, met daarbij het verzoek om die erbij te plakken. (.....)

Denk, bijvoorbeeld, aan zoiets:

post-1858-12873016450112_thumb.jpg

(In werkelijkheid zal het grafisch iets geraffineerder zijn natuurlijk :worshippy: )

Nogmaals: Dit is een voorstel, wat niet slecht viel en ook voor "ons" niet ongunstig is.

Verder zijn er nog wat zaken als hosting e.d. aan de orde geweest... niet onbelangrijk, maar ook niet iets om hier nu verder uit te diepen. Komt er op neer dat er in ieder geval snelheid en capaciteit gewonnen kan worden. Daardoor kunnen de gebruiksmogelijkheden voor een ieder fors toenemen.

Nadeel van een sponsor die ook host kunnen jullie zelf vast bedenken. Maar volgens mij heeft men het beste met Jeepforum|NL voor, dus daarover maak ik me nog het minst zorgen.

Wat me wel zorgen baart is de snelheid waarmee alles nu geregeld lijkt te moeten gaan worden... we praten niet over maanden, maar eerder over weken! Ik zou het erg jammer vinden wanneer er, door tijdsdruk, dingen niet goed geregeld zouden zijn.

Voorlopig lijken Mav en Kameel de vinger echter goed op de "zere plekken" te hebben liggen.

Ander punt zijn de financiën... daarover wordt weinig gepraat. Erg weinig... Ook daarover zijn vragen gesteld, in dit geval door Beest.

Ik, en Beest, gaan niet (openbaar) speculeren en gedachten ventileren... Kameel zal eerdaags wel met meer info daarover naar buiten komen...

Wordt, hopelijk spoedig, vervolgd!

Vragen mogen nog steeds gestuurd worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm... Kameel nog niets gepost??? Vreemd...

Nahja... Vergadering was nogal "éénzijdig", zeg maar.... Erg veel info, weinig echt overleg. ( maar dat was te verwachten, onderhandelingen worden tenslotte door Mav/Kameel gevoerd.)

Vragen van mede Forummers heb ik niet mogen ontvangen... wel een aanbieding, die dan ook besproken/doorgegeven is.

Wat de door mij eerder aangegeven vragen betreft:

-Blijft de "staff" zoals 'ie is? -> Waarschijnlijk niet. Er zal op z'n minst een moderator bij komen.

-Komen er écht geen irritante popups?? -> Nee, dat niet. Waarschijnlijk komt er een "portal" met (veel?) reclame. ( Een portal is een soort "opstart site", idereen die www.jeepforum.nl intypt, komt daarop en kan dan op "Forum" klikken, bijvoorbeeld.)

-Wat als de sponsor, niet onbelangrijk, ons over 2 jaar wil "doorverkopen"? -> Sponsor kan altijd "de stekker eruit trekken"... Bekeken wordt of het vast te leggen is wat er dan gebeurd en of "doorverkoop" dan te verhinderen valt. ( Weer terug bij Mav/ Kameel??? )

-En wat als er inderdaad, op het forum, kritiek op de sponsor wordt geuit??? -> Tja... er worden moderatierechten gevraagd... Er zou dus, theoretisch, ingegrepen kunnen worden. Hierover wordt ook getracht e.e.a. vast te leggen.

Sponsornaam vrijgeven kan (Helaas!) nog niet, daarvoor moet eerst toestemming gegeven worden. Ik kan wel vermelden dat het "geen onbekende" is. Het gaat ook over een groot bedrijf/instelling.

Het logo lijkt redelijk neutraal te blijven. Geen rare veranderingen in kleuren ofzo, voor zover nu bekend. Ook zal het forum gewoon Jeepforum|NL blijven heten. Wel zal er een ander lettertype gebruikt gaan worden, als het aan de sponsor ligt. Er ligt een voorstel, dat we echter nog niet hebben goedgekeurd.

Tegenvoorstel is het behoud van het huidige logo, met klein bijschrift van de sponsor bijvoorbeeld. Daar is al wel even over geproken en men stond daar niet negatief tegenover.

Nieuwe stickers zullen dan, bijvoorbeeld, voorzien zijn van dat onderschrift, forummers die al één of meer sticker(s) bezitten zouden dan die "add-on's" toegezonden kunnen krijgen, met daarbij het verzoek om die erbij te plakken. (.....)

Denk, bijvoorbeeld, aan zoiets:

post-1858-12873016450112_thumb.jpg

(In werkelijkheid zal het grafisch iets geraffineerder zijn natuurlijk :worshippy: )

Nogmaals: Dit is een voorstel, wat niet slecht viel en ook voor "ons" niet ongunstig is.

Verder zijn er nog wat zaken als hosting e.d. aan de orde geweest... niet onbelangrijk, maar ook niet iets om hier nu verder uit te diepen. Komt er op neer dat er in ieder geval snelheid en capaciteit gewonnen kan worden. Daardoor kunnen de gebruiksmogelijkheden voor een ieder fors toenemen.

Nadeel van een sponsor die ook host kunnen jullie zelf vast bedenken. Maar volgens mij heeft men het beste met Jeepforum|NL voor, dus daarover maak ik me nog het minst zorgen.

Wat me wel zorgen baart is de snelheid waarmee alles nu geregeld lijkt te moeten gaan worden... we praten niet over maanden, maar eerder over weken! Ik zou het erg jammer vinden wanneer er, door tijdsdruk, dingen niet goed geregeld zouden zijn.

Voorlopig lijken Mav en Kameel de vinger echter goed op de "zere plekken" te hebben liggen.

Ander punt zijn de financiën... daarover wordt weinig gepraat. Erg weinig... Ook daarover zijn vragen gesteld, in dit geval door Beest.

Ik, en Beest, gaan niet (openbaar) speculeren en gedachten ventileren... Kameel zal eerdaags wel met meer info daarover naar buiten komen...

Wordt, hopelijk spoedig, vervolgd!

Vragen mogen nog steeds gestuurd worden!

Zoals ik dit lees wordt er te veel blind gestaard op de (paar) goeie punten van sponsoring en niet genoeg gekeken naar eventuele nadelen..

als er een mod bij komt die 'pion' van de sponsor is lijkt me dat ook niks.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikdenk dat we wat minder moeten speculeren, slap lullen, "ik heb gehoord dat...", "ik heb uit betrouwbare bron gehoord dat....". Heeft met interessant doen te maken en voegt niets positiefs toe, gaat alleen maar tot nog meer gespeculeer, onvrede, onzekerheid etc leiden.

Ik begrijp dat mensen erg graag ventileren dat ze meer kennis hebben dan een ander, maar zou het toch achterwege laten.

In Rob zijn stukje lees ik "Wat als de sponsor, niet onbelangrijk, ons over 2 jaar wil "doorverkopen"? " Koopt de sponsor het Jeepforum dan? Een sponsor is geen eigenaar.

Kortom; hou het feitelijk!

Verder wacht ik gewoon af, laat het over aan de mensen die zeggenschap hierover hebben.

Als deze advies willen hebben van een aantal ervaren ondernemers, nou die zijn er hier zat!

Zo, moest ik ff kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"In Rob zijn stukje lees ik "Wat als de sponsor, niet onbelangrijk, ons over 2 jaar wil "doorverkopen"? " Koopt de sponsor het Jeepforum dan? Een sponsor is geen eigenaar"

Wacht jij maar gewoon af en laat het speculeren aan ons stomme non-ondernemers over..zijn we veel beter in ...en in de meerderheid...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"In Rob zijn stukje lees ik "Wat als de sponsor, niet onbelangrijk, ons over 2 jaar wil "doorverkopen"? " Koopt de sponsor het Jeepforum dan? Een sponsor is geen eigenaar"

Wacht jij maar gewoon af en laat het speculeren aan ons stomme non-ondernemers over..zijn we veel beter in ...en in de meerderheid...

Dat noemen ze nou een "zeik opmerking" joh....

Succes er mee en "have a nice life "

Link naar opmerking
Deel via andere websites

/me gooit ijswater over het topic heen........ff koelen

Goed plan beest..

Het domein Jeepforum.nl is en blijft van ons (ja, dus ook van iedereen)....

De database is van ons...

De software is van ons...

Het huren van een server, of het (laten) hosten van een site is niets anders dan het huren van een auto: niet goed? Nemen we een andere.

Maak je niet druk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vragen van mede Forummers heb ik niet mogen ontvangen... wel een aanbieding, die dan ook besproken/doorgegeven is.

8<

Vragen mogen nog steeds gestuurd worden!

Volgens mij staan er 2 topics vol met vragen en opmerkingen?

Wat had je dan nog meer verwacht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed plan beest..

Het domein Jeepforum.nl is en blijft van ons (ja, dus ook van iedereen)....

De database is van ons...

De software is van ons...

Het huren van een server, of het (laten) hosten van een site is niets anders dan het huren van een auto: niet goed? Nemen we een andere.

Maak je niet druk.

Ik denk dat je veel rust in de tent kunt brengen door uit te leggen waarom een sponsor interesse heeft in 't Jeepforum en wat hij er mee wil en denkt te bereiken. Persoonlijk kan ik me daar niet goed iets bij voorstellen dus is mijn gedachte onmiddelijk welke adders er onder de nobele motieven te vinden zijn. Adverteerders om je servers en verbinding te betalen is één ding - dit klinkt toch aardig als 'n overname (ondanks hetgeen je hierboven beschrijft) en dat zit velen, mijzelf inclusief, niet lekker. En natuurlijk zijn er een paar grondleggers die "first rights" hebben wat Jeepforum|NL betreft maar het voelt toch alsof "onze ziel" van de hand wordt gedaan en een paar sussende opmerkingen helpen niet echt om het ongemakkelijke gevoel weg te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan me toch niet inhouden.........

Voor mij is het heel simpel. Jeepforum is niet van mij, maar ik beleef er veel plezier aan en haal er veel tips uit.

Aangezien het niet van mij is, heb ik niks te zeggen over hoe en wat .

Als er tips gevraagd worden over wat te doen met het forum en ik heb een antwoord dan zal ik die posten.

Dat er intern de staff een discussie is ontstaan, vindt ik geweldig, hou elkaar maar wakker.

Verder vindt ik de woorden "ziel" "ons forum" niet op zijn plaats.

Tevens denk ik dat we staff niet moeten onderschatten. Dit geldt voor alle staffleden en denk dat ze er ook wel uitkomen.

We zijn met zijn allen geen OR die een vinger in de pap hebben en zo moeten we ons ook niet gedragen.

Jeepforum is een particulier project geweest en zo zal er nu ook gehandeld worden.

Denk je dat toen youtube verkocht werd er ook inspraak was ?

Hou eens op! Forum is leuk en verslavend, maar er is meer..............

Zolang de kennis aanwezig blijft op het forum (database) is er niks aan de hand.

En een ander lettertype ? Welke site wordt krijgt er geen opfrissing na een paar jaar ?

Denk eens aan de voordelen !

Kan me ook geen voorstelling maken van een sponsormod die ingrijpt in de postjes.

Dat doet zo iemand maar 1 keer en je hebt de poppen aan het dansen.

Tuurlijk is er ook gewin voor de sponsor en terecht ! Daar wordt voor betaald !

Vergelijk het nu eens met een sport, bijvoorbeeld voetbal.

Denk je nu werkelijk dat een sponsor zich zal bezighouden met de opstelling voor een wedstrijd ?

Zo is het hier ook! Wel geld om alles beter te laten verlopen en dus meer mogelijkheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergelijk het nu eens met een sport, bijvoorbeeld voetbal.

Denk je nu werkelijk dat een sponsor zich zal bezighouden met de opstelling voor een wedstrijd ?

Zo is het hier ook! Wel geld om alles beter te laten verlopen en dus meer mogelijkheden.

Als je de vergelijking gaat maken met sport, dan ken ik er nog wel een paar ...

Michel Perridon (Trust) over de sponsoring van Jos Verstappen bij Minardi bijvoorbeeld: "Wie betaalt, bepaalt". Om vervolgens ruzie met de teamleider te gaan maken over het al-dan-niet aanschaffen van onderdelen en de inkomsten van de coureurs ....

Daarmee meteen @kameel: reclame (adverteerders/sponsoring) op een site vind ik iets heel anders dan een sponsor die zeggenschap krijgt. Juist vanwege het hierbovengenoemde voorbeeld. En da's wat ik niet helder toegelicht vond. Maar als het buiten de deur zetten van de sponsor bij niet-geleverde verwachtingen zo makkelijk is als jij zegt - ok.

Natuurlijk heb je te maken met oprichters versus deelnemers. Wie hebben dan "recht van spreken": diegenen die het opgebouwd hebben, of diegenen die de "content" verzorgen?

Wat dat betreft moet je je eigen vergelijking met YouTube ook even doortrekken. Momenteel staat die site flink onder druk van andere spelers in de markt (m.b.t. rechten etc - maar vooral omdat anderen daar geld aan willen verdienen). Wat nou als daar hetzelfde gebeurt als bij KaZaa: daar is ook iedereen weggerend (naar Limewire c.s.). Gebruikt er überhaupt nog iemand Kazaa? YouTube staat of valt met de bijdragen van "usergenerated content". Maar gebruikers rennen net zo makkelijk weg indien de site niet meer biedt, wat wordt verwacht. En precies dat is waar ik (en niet alleen ik, zo te lezen) mij zorgen om maak. Ik denk dat je dat ook niet uit moet leggen als een aanval richting iMav/Kameel, maar juist als een compliment - want 't tekent de betrokkenheid van de veelposters bij dit forum, en de zorg om iets kwijt te raken wat goed functioneert, wat gebruikers dierbaar is en wat zij _samen_ hebben opgebouwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:frusty:

Wel geinig, die vergelijkingen. Maar het gaat hier om een liefhebbers forum waar bijna 2000 mensen zich hebben ingeschreven.

Daarvan sommige dubbel en anderen na inschrijving nooit meer hun 'gezicht' laten zien.

Dus blijven over, een paar honderd 'gekken' die een te dure auto rijden omdat dat simpelweg leuk is of welke andere reden dan ook.

Het is inmiddels een fantastische hoop informatie geworden die we allemaal delen, maar alleen maar omdat dezelfde gebruikers ook die informatie nodig hebben.

Een soort off road- track waar 99% van de mensen vanaf blijven, zodat er een paar liefhebbers overblijven om die weg te gebruiken.

Ga dat nou niet vergelijken met een F1 team, of welke andere professionele sport dan ook.

Zie het in het licht van een lokale zondagskrant die het voetbalteam van het dorp sponsort en er zo voor zorgt dat ze allemaal dezelfde shirts aanhebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...