Spring naar bijdragen

The End Is Near


chero25
 Share

Recommended Posts

DC wil de Chrysler divisie verkopen! De geschiedenis herhaalt zich. Het is nog net geen Fokker maar het lijkt er wel op.

Het eens zo trotse Chrysler is onder de Daimler vlag verworden tot een B merk dat kwalitatief met Korea vergelijkbare auto's bouwt.

Jeep is het merk dat de eer lange tijd hoog heeft weten te houden, maar ook hier zijn de nieuwe modellen (Compass) beneden de maat.

Geen wonder dat de verliezen oplopen. Als Daimler de Chrysler belangen straks in Chineese handen laat overgaan is dit het begin van het einde.

Amerikanen kopen de eerste jaren geen Chineese auto produkten (alhoewel bijna alles wat je in de VS koopt made in China is).

Merken als Dodge en Chrysler zullen gaan verdwijnen. Wellicht dat Daimler het merk Jeep zelf houdt (vergelijk Land Rover en BMW).

Dat zou de redding van ons fiere merk kunnen zijn. Zo niet dan zal ook Jeep een chineese auto worden.

Let's hope for the best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tnx..

Jeep is al eerder doorverkocht, het voordeel van een sterke 'naam'.

Ik weet zeker dat de nieuwere Jeep rijders ongeveer hetzelfde gevoel krijgen als de Jeep eigenaars in de tachtiger jaren toen Chrysler 'Jeep' overnam.

Nu nog lopen er velen met AMC-logo's. Dat zegt genoeg.

Time will tell...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van businessweek:

GM executives have also war-gamed specific strategies for cutting costs and streamlining operations if they do acquire Chrysler. They have picked through various product lines to determine whether two or more can be built on the same platform to trim costs and simplify purchasing. Possibilities include building the next-generation Dodge Ram pickup with the same platform as the Chevrolet Silverado and using the Jeep Wrangler platform for the Hummer H4 concept car from GM. GM executives also see an opportunity to improve Chrysler's profitability by buying parts from around the globe.

<_<

(gelukkig allemaal nog met een grote 'als')

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wordt steeds spannender. Zal GM de Chrysler divisie overnemen? Tot nu toe lijkt dit de beste optie. Blijft Chrysler tenminste amerikaans.

Die duitsers zijn echt onbetrouwbaar! Toen ze Chrysler inlijfden voorspelde ik het al. Als het even niet mee zit laten ze het zo weer vallen. Kijk maar naar "love baby' Fokker.

Ik hoop dat er een de VS een koperstaking voor Mercedes komt. Krijgen ze koekje van eigen deeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we nou niet net doen alsof de Duitsers Chrysler de nek omdraaien.

Chrysler heeft een hele historie van (financiële) problemen.

Lee Iacocca heeft het concern eind jaren 80 al een keer voor de poorten van de hel weggesleept.

Was toen ook al op sterven na dood. Daarna is het nooit een echt lekker draaiened concern geworden (of gebleven...)

De problemen/marktpositie is nooit echt verbeterd, het blijft een moeizaam verhaal, wat het altijd eigenlijk al was.

Daarbij, als je een product maakt, wat blijkbaar in onvoldoende mate aansluit op de marktvraag, moet je wel rigoreuze maatregelen nemen. Zie ook de giga move die Chevrolet gemaakt heeft.

Als een """fusie""" je eigen merk/positie niet (meer) versterkt, maar verzwakt, moet je natuurlijk wel iets doen...

Ik wil die Duitsers niet verdedigen, wat ze met Fokker gedaan hebben is in 1 woord schandalig!

"Vriend" Jürgen Schremp kon schaamteloos zijn gang gaan, niet gestopt door wie of wat dan ook.

Inderdaad zijn "Love Baby"...om korte tijd later zijn eigen kind de nek om te draaien. Uiteindelijk waarschijnlijk gewoon een concurrent uit de markt "gekocht".

Ik vind de situatie bij/met Chrysler wel wezenlijk anders.

Ik hoop dat we in NL hier iets van leren, en stoppen met die waanzinnige uitverkoop van ons NL bedrijfsleven.

Daarover maak ik me eigenlijk meer zorgen.

Jeep als merk zal echt wel overleven. Maar het zegt natuurlijk genoeg dat je als merk de eigen broek niet op kunt houden. Als dergelijke niche-speler, zul je altijd een speelbal blijven van concerns waar je aansluiting bij hebt/zoekt.

Ik was recent in Engeland en reed door de plaats waar vroeger Rover gevestigd was.

Complete spookstad geworden, onvoorstelbare werkeloosheid etc etc.

Naar mijn bescheiden mening zal er voor Jeep altijd een markt blijven, als men dicht bij de kernwaarden van het merk blijft. Ik zie nu teveel ontwikkelingen die een gemiddelde zjjn van het merk Jeep en massamarkt producten. Jeep in de ware Jeep-vorm, zal ongetwijfeld aansluiting ergens vinden...als die Duitsers het merk al weg zouden doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we nou niet net doen alsof de Duitsers Chrysler de nek omdraaien.

Chrysler heeft een hele historie van (financiële) problemen.

Lee Iacocca heeft het concern eind jaren 80 al een keer voor de poorten van de hel weggesleept.

Was toen ook al op sterven na dood. Daarna is het nooit een echt lekker draaiened concern geworden (of gebleven...)

De problemen/marktpositie is nooit echt verbeterd, het blijft een moeizaam verhaal, wat het altijd eigenlijk al was.

Daarbij, als je een product maakt, wat blijkbaar in onvoldoende mate aansluit op de marktvraag, moet je wel rigoreuze maatregelen nemen. Zie ook de giga move die Chevrolet gemaakt heeft.

Als een """fusie""" je eigen merk/positie niet (meer) versterkt, maar verzwakt, moet je natuurlijk wel iets doen...

Ik wil die Duitsers niet verdedigen, wat ze met Fokker gedaan hebben is in 1 woord schandalig!

"Vriend" Jürgen Schremp kon schaamteloos zijn gang gaan, niet gestopt door wie of wat dan ook.

Inderdaad zijn "Love Baby"...om korte tijd later zijn eigen kind de nek om te draaien. Uiteindelijk waarschijnlijk gewoon een concurrent uit de markt "gekocht".

Ik vind de situatie bij/met Chrysler wel wezenlijk anders.

Ik hoop dat we in NL hier iets van leren, en stoppen met die waanzinnige uitverkoop van ons NL bedrijfsleven.

Daarover maak ik me eigenlijk meer zorgen.

Jeep als merk zal echt wel overleven. Maar het zegt natuurlijk genoeg dat je als merk de eigen broek niet op kunt houden. Als dergelijke niche-speler, zul je altijd een speelbal blijven van concerns waar je aansluiting bij hebt/zoekt.

Ik was recent in Engeland en reed door de plaats waar vroeger Rover gevestigd was.

Complete spookstad geworden, onvoorstelbare werkeloosheid etc etc.

Naar mijn bescheiden mening zal er voor Jeep altijd een markt blijven, als men dicht bij de kernwaarden van het merk blijft. Ik zie nu teveel ontwikkelingen die een gemiddelde zjjn van het merk Jeep en massamarkt producten. Jeep in de ware Jeep-vorm, zal ongetwijfeld aansluiting ergens vinden...als die Duitsers het merk al weg zouden doen.

:bye1::P:P

De amerikanen zijn sowiezo al goed in het omdraaien van hun eigen nekken, kijk maar hoe Detroit en omstreken er nu bij liggen en de complete criminaliteit die er heerst.

Allemaal te danken aan een wet die NAFTA (North American Free Trade Agreement) heet. na het passeren van die wet (om handel tussen VS, Mexico en Canada makkelijker te maken hebben een hele boel bedrijven hun spullen gepakt en naar Mexico gegaan om goedkopere arbeiders te hebben. (Mooi stukje van Micheal Moore over wat het de amerikaanse belastingbetaler zou schelen om de hele Amerikaanse regering naar Mexico te verhuizen)

Zo'n gevolg zie je nu ook bij de grote Nederlandse bedrijven: Phillips die zijn fabrieken naar Polen verhuisd.

Op deze manier wordt inderdaad onze economie opgeofferd om andere landen (en de raad van bestuur) beter te maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harley davidson zou een voorbeeld voor Jeep moeten zijn:

Toen der tijd heeft men besloten bij de basis te blijven.

Men heeft de verleiding weten te weerstaan trend te volgen en daarmee voorkomen een caricatuur van zich zelf te worden

Het sterke punt van Harley en Jeep is dat ze een "ziel" hebben en hiermee het vermogen een trand te zetten. Geldzuchtige zien dit machtige vermogen niet...of mischien een beetje...

Ze proberen nu tenslotte een "plastic" jeep te verkopen als authentiek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk ook wel dat Jeep de tijdgeest niet mee heeft.

Als ze morgen een wrangler of Grand als hybride, of op waterstof, uit zouden brengen, zouden de verkopen omhoog schieten denk ik.

Zo stond er afgelopen week in de Stentor ook al een lekker suggestieve afbeelding van een Wrangler als benzineslurper. Nog even en je wilt er niet meer mee gezien worden :angry::no::(:cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chrysler heeft idd een enorme 'reputatie' als het gaat om financieele en kwalitatieve problemen. :angry:

Maar ze hebben Jeep wel gered toen het op sterven na dood was in de tachtiger jaren.

Of nu Chrysler en Jeep weer hun wegen scheiden is natuurlijk afhankelijk van het reddingsplan.

De vele verhalen in de pers over een mogelijke verkoop gaat natuurlijk ten koste van erg veel waardevolle dingen. Zonde.. al die roddels.

Daimler heeft gewoon gelijk als ze de optie tot het van de hand doen van Chrysler bekijken, alle opties open houden en je vooral niet laten leiden door het vermijden van gevoelige zaken. (zoals de ontslaggolf bij chrysler zelf)

Een 'Harley' verhaal zou enorm zijn, maar ook bijna onmogelijk. Er zijn simpelweg teveel modellen die gezamelijke platforms hebben met andere merken.

De hele lijn van Commander tot Compass zouden ze dan op moeten geven en Wrangler blijft over.

Die zou dan zeker 2 x zo duur worden.. :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harley davidson zou een voorbeeld voor Jeep moeten zijn:

Toen der tijd heeft men besloten bij de basis te blijven.

Men heeft de verleiding weten te weerstaan trend te volgen en daarmee voorkomen een caricatuur van zich zelf te worden

Het sterke punt van Harley en Jeep is dat ze een "ziel" hebben en hiermee het vermogen een trand te zetten. Geldzuchtige zien dit machtige vermogen niet...of mischien een beetje...

Ze proberen nu tenslotte een "plastic" jeep te verkopen als authentiek

En daarmee werd Harley een showcase in de marketingwereld. Niet in de laatste plaats omdat zij in staat waren en zijn, een wereldwijde clubbinding tot stand te brengen. En inderdaad; bij de roots blijven. Harley is daar buitengewoon consequent in gebleken en gebleven.

Het eerste (clubbinding) is Jeep wereldwijd maar spaarzaam gelukt, het 2e (de roots) is precies het pad dat ze meer en meer aan het verlaten zijn.

Het zet de prestatie van Harley alleen nog maar meer in de spotlights. De prijs voor de beste "fiets" zullen ze nooit winnen, maar toch overeind blijven in al dat Japanse geweld... :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Absoluut geen losse flodders. Chrysler staat weldegelijk in de etalage bij Daimler (Chrysler).

Dat de Chinezen een kleine Dodge gaan bouwen staat daar los van.

Chrysler staat volgens de pers in de etalage, dat is heel wat anders dan feiten.

Wij weten net zoveel/weinig als de pers.

Er waren vreselijk veel berichten dat Chrysler verkocht zou worden...en die kwamen uiteindelijk allemaal van 1 of twee bronnen af.

Blijkt dus dat ze wel aan t praten waren met chinezen, maar dus voor samenwerking ipv verkoop.

Dan zeg ik: losse flodders.

Verkopen is één optie, niet de enige.

Ach, en met het in ogenschouw nemen van een 'wereldeconomie' zal het er tòch wel ooit van komen.

Dus wat dat betreft is het allen maar goed dat we voorbereid zijn op chinese onderdelen. (alsof die er nog niet zijn)

één voordeel van globalisering... na een pakweg 20 jaar is ook China weer te duur en gaan de fabrieken naar vietnam, Argentinië of weet ik veel waar.

Strak komen ze vanzelf weer terug :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...