Spring naar bijdragen

M6000 Lier Te Licht?


Recommended Posts

Er zit een nooit gebruikte Warn M6000 lier op m'n CJ7 en als ik de lier-topics lees is dat aan de lichte kant. Nu is hij nog maagdelijk en als ik hem er nu af haal, brengt de lier waarschijnlijk nog het meeste op. Voldoet de M6000 voor niet al te zwaar terreinwerk? Is een stalen kabel met deze fairlead niet erg gevaarlijk?

m6000.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind ik best een goeie keuze.

Wat leverd een tweedehands lier op? Ook al is hij niet gebruikt?

Wat kost een nieuwe Warn die wel ruim binnen de marge zit?

Deze verkopen kan zeker, je bent m zo kwijt, maar voor het geld wat je vangt heb je geen Warn meer. Het is een keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat levert een tweedehands lier op? Ook al is hij niet gebruikt?

Wat kost een nieuwe Warn die wel ruim binnen de marge zit?

Ik heb rondgekeken en je hebt gelijk. Laat ik eerst maar eens zorgen dat het materiaal de beperkende factor in het terrein is en niet de bestuurder :lol:

Met een beetje geluk kan je zondag testen of de lier zwaar genoeg is :unsure:

PS heb nog een rollenvester liggen....

Ik stuur je een pm, interesse, maar ik zit zondag wel in de beginnersgroep dus ik hoop hem niet nodig te hebben! Of misschien toch wel :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Menno heeft de juiste oplossing Snatchblok Aleen de fairlead vervangen voor een rollen venster

Die lier is prima. Je hebt hem om jezelf uit een netelige situatie te lieren en dat gaat goed komen met een snatchblok.

Gewoon houden dat ding en tot zondag ( Kun je mijn snatchblok wel lenen om te proberen)

oops stond even verkeerd ingelogd

Dezperado

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een oude 5000 op m'n YJ ( nahja.. al ff niet, maar hij komt er wel weer op ) mét fairlead, zoals deze.

'k Heb mezelf in het verleden heel wat keertjes weten te redden met die lier! Snatchblok is wel aan te raden, maar da's bij een 10.000 ook zo. Natuurlijk issie minder sterk... maar bij gemiddeld gebruik sterk zat hoor!

't is allemaal mooi, die grote lieren... snelloop en weet ik veel wat nog meer... Maar zolang je niet aan wedstrijden op tijd deelneemt, maken die paar minuten ook niet zoveel uit! Al die grote lieren is voor een deel ook "elkaar gekmaken"... Nodig is het bij recreatief gebruik niet.

Maar dan wel met snatchblock!

En wat die fairlead betreft: Werd origineel bij veel Warn lieren of montageplaten geleverd...en ik heb er nooit problemen mee gehad. Slijtage aan de kabel valt heel erg mee, al is de mijne nu wel aan vervanging toe ( knikken, géén slijtage ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...