Spring naar bijdragen

Loopt Niet Op 8 Cylinders


Recommended Posts

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Okay nog geen compressie test gedaan

Wel andere bougie en kabel dit was maar ? 9,50

Zal maandag compressie test doen want nog steeds geen verschil

Motor lijkt iets beter en minder schommelent te lopen

Maar als ik de nieuwe kable lostrek haast of nauwlijks verschil

Waar kan ik eventueel goedkoop nieuwe of gerviseerde cylinderkoppen halen

of wegbrengen dat het gedaan wordt

Anders ga ik zelf de koppen demonteren en nieuwe kleppen inslijpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het zal wel zoiets zijn als kapotte klep of kop, want ik heb je auto ook wel te koop zien staan en had er eigenlijk ook oren naar had ook gebeld naar de verkoper, maar jij was denk ik toen al in vergevorderd koop stadium maar waar het om gaat is dat ik vond dat het voor dat type uitvoering wel een erg scherpe prijs oplag dat pastte mij ook maar gezien de perikelen die je er nu mee hebt heeft het toch wel met de prijs te maken maar goed daardoor heb je nu wel enig reparatie voordeel t.o.v de waarde.

succes

<blockquote>

Okay nog geen compressie test gedaan

Wel andere bougie en kabel dit was maar ? 9,50

Zal maandag compressie test doen want nog steeds geen verschil

Motor lijkt iets beter en minder schommelent te lopen

Maar als ik de nieuwe kable lostrek haast of nauwlijks verschil

Waar kan ik eventueel goedkoop nieuwe of gerviseerde cylinderkoppen halen

of wegbrengen dat het gedaan wordt

Anders ga ik zelf de koppen demonteren en nieuwe kleppen inslijpen

</blockquote>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het maar een verbrande klep is valt het wel mee denk ik de auto ziet er voor de rest als nieuw uit

Versnellingsbak, visco en cardan's zijn allemaal vervangen. Airco is keurig onderhouden Motor is nergens lek

Dus ik maak de Jeep gewoon in topconditie en blijf hem verlopig rijden.

Een nieuwe klep kost 6 euro en 2 dagen sleutelen of mischien de kop stuk..wie weet!!

Sleutelen is leuk dus ga ik morgen de kop eraf trekken en wat foro's maken om jullie op de hoogte te houden..

Groeten Appie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee geen compressie gemeten maar op hogere toeren puft de uitlaat minder

Ik heb een kenner laten luisteren,

die zei een lekkende klep.

Nu heb alles op de kop na eraf....

In het uilaatspruitsuk is de lekke klep cylinder ook zwarter

Dus morgen haal ik de kop eraf

Wel een gesleutel ze om bij de kop te komen.

Maar het vordert goed nu

Morgen laat ik weten wat er met de klep of kop is

Alsvast weer bedankt voor enige reactie

Appie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de kop aan de bijrijders kant eraf gelepelt.

De bewuste cylinder die niets meer deed stond de uitlaatklep klepsteel circ 4 mm hoger als de inlaat klep steel dus vet ingeslagen.

Vervolgens naar de kop specialist gereden die gaat in alle uitlaatkleppen LPG zittingen zetten van zeer harde kwaliteit.

Deze man heet Harry van Oosterhout en zit in Bosschenhoofd voor een ieder die dat ook hier wil laten doen:

Van Oosterhout kop revisie bedrijf

Past van Breugelstraat 76

BOSSCHENHOOFD

4744 AE

Nederland

Tel: +31 165-313677

Fax: +31 165-311922

Het is zoals bij alle amerikanen die een tijdje op LPG rijden zei de vakman.

Alle uitlaatkleppen zover ingeslagen dat de hydraulisch klepstelling aan zijn einde zit en vervolgens gaan de kleppen lekken, Hij zei haal de andere kop er ook maar af. Die is er hetzelfde aan toe. Dus dat vanavond nog even gedaan.

Deze man voorziet elke dag V8 blokken van harde klepzittingen.

Kosten: ? 205,- per kop inclusief alle kleppen weer pas geslepen dus da's ? 410,- afrekenen en hoef ik zelf niets meer aan de kop te doen tevens lektest en vlakheids test.

Ook heb ik een complete koppakingset moeten bestellen deze kost ? 215,-

Dus ben ik voor ? 625,- klaar en loopt de motor weer als nieuw.(inc BTW)

De koppen zijn nog voor het weekend klaar, dus zal ik dan weer een reply posten met hopelijk het goede resultaat.

Groeten Appie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag alle pakkingvlakken netjes schoongemaakt

De koppen zouden vrijdagavond klaar zijn.

dus vrijdag avond ga ik dan beginnen met terugmonteren van alle delen

Zaterdag ook nog

Vandaag kreeg ik een compressietester binnen met slangetje

dus dat was een beetje te laat enfin kan ik wel testen of alle cylinders dadelijk gelijk en goed van druk zijn

Groeten Appie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even niet als een speer.................. :P

Koprevisie heeft gebeld :thumbsup:

De koppen zijn beide tussen de kleppen op diverse plaatsen begonnen met scheuren

Zodoende scheur ik zelf nog even niet met de cherokee

Ben volop aan het bellen voor andere koppen

Net oud importeur gebeld maar de juiste man Mark was er niet

Die kan me vertellen of de 5.9 kop verwisselbaar is met de 5.2 kop

De man aan de telefoon dacht van wel

Hopelijk lukt dat dan heb ik voor zoon 300 euro 2 andere koppen welke ik dan alsnog voor LPG laat aanpssen

Jullie horen nog van mij

Iemnad die weet of dit weleens gedaan wordt 5.2 koppen op 5.9 zetten

Groeten Appie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even niet als een speer.................. :P

Koprevisie heeft gebeld :thumbsup:

De koppen zijn beide tussen de kleppen op diverse plaatsen begonnen met scheuren

Zodoende scheur ik zelf nog even niet met de cherokee

Ben volop aan het bellen voor andere koppen

Net oud importeur gebeld maar de juiste man Mark was er niet

Die kan me vertellen of de 5.9 kop verwisselbaar is met de 5.2 kop

De man aan de telefoon dacht van wel

Hopelijk lukt dat dan heb ik voor zoon 300 euro 2 andere koppen welke ik dan alsnog voor LPG laat aanpssen

Jullie horen nog van mij

Iemnad die weet of dit weleens gedaan wordt 5.2 koppen op 5.9 zetten

Groeten Appie

Nee dat zou ik niet weten.

Maar zoals ik al dacht tussen de kleppen kleine scheurtjes.

Is bij mij bekend dat dit veel voorkomt met een 5.9 op gas.

Vandaar dat ik het al eerder zei.

Hoop dat het kan met de 5.2 kop.

Want die van een 5.9 is niet zoveel te vinden.

Mazzel en sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben bij cherokee specialist geweest..

De 5.2 kop is exact hetzelfde gelijk maar meegenomen.....400 euro incl BTW

Ik laat deze kop die ik nu heb (in prefecte staat) gelijk van lpg klpezetels voorzien.

Zodat ik weer jaren op G3 door kan rijden.. :thumbsup:

Morgen avond zijn de twee andere koppen klaar

Ik laat het jullie weer weten als ik weer wat gevordert ben

Groeten Appie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van oosterhout belde net,

De nieuwe koppen zijn klaar en van perfecte kwaliteit De LPG zetels zitten er alle 8 op.

0% speling op de klepstelen en 100 % vlak.

Dus morgenochtend halen en de zaterdag aan sleutelen besteden.

Ben alvast weer blij dat het gelukt is

Ik hoe jullie op de hoogte

Mischien iemand nog tips?

Zou graag weten wat de compressiedruk zou moeten zijn bij de 5.9 motor

Dan kan ik die testen als de kop erop zit

Groeten Appie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het dan ook verstandig om gelijk zo'n smeringsmiddel voor lpg rijders te laten monteren ?

Weet het merk niet meer, maar anderen vast wel, wat zou de koppen specialist hiervan vinden...

Flashlube. :yes:

En heb er vandaag er een ingezet bij mezelf. :ph34r:

En heb het voor ?50 besteld bij........... <a href="http://www.lpginbouw.nl/ond.htm" target="_blank">Autogas Noord Nederland.

</a>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kop reviseerder:

Als als het belooft wat het doet zeer verstandig om de originele kleppen te behouden.

Echter het probleem is niet de smering maar de temperatuur van de gasverbranding en het toegepaste materiaal van de originele kop.

De V8 kop heeft geen klepzetels maar zijn gewoon in het gietijzer materiaal van de kop gefreesd.

Zolang je op benzine rijdt is het perfect, maar met LPG gaat de temperatuur van de gasstroom flink omhoog en wordt het gietijzer waar de uitlaatklep op sluit een stuk zachter.

Doordat steeds de kleppen tegen de (te warme) zetel aanrammen gaan ze steeds verder de kop in, net zolang tot de automatische klepstelling niet meer verder kan intrekken. Dit is het punt waar ook de zetel gaat verbranden en achterop komt later de klep.

Dan komt het punt dat de klep gaat lekken omdat die nu ook zijn warmte niet meer kwijt kan en dus maar in de verbrandingsgassen hangt en dus nog warmer gaat worden, de kop is watergekoeld dus elke keer als de klep sluit geeft de klep ook weer zijn warmte af. De cirkel van stuk gaan is zo nog korter.

De constante belasting van de verbrandigsgassen langs de lekke klep zorgt ervoor dat de kop tussen kleppen flink warmgestookt gaat worden. Zodanig als bij mij, dat de kop door de warmtebelasting gaat scheuren.

De zetels die ik nu heb zijn zeer warmte bestendig. Dus wordt de kop niet meer plaatselijk zo warm. Ook behoeft het nieuwe hoogwaardige materiaal geen smering. Dus omdat ik de nieuwe LPG zetels heb hoef ik geen klepsmering toe te passen.

Voor een ieder die met de klepsmering zijn gietijzeren zetels kan behouden raadt ik het ook aan. Hopelijk werkt het vooral verkoelend voor de klepzitting. Dit is het deel wat stuk gaat en niet die mooie glimmende klep uit de advertentie van Mega Lube of zoiets.

Bedankt weer voor de reacties hopelijk heeft eeb ieder er weer wat aan.

Groeten Appie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smering is vooral van belang bij de klepgeleiding. Wanneer flashlube de verbrandingstemperatuur ook lager weet te krijgen, helpt het ook bij het voorkomen van defecte klepzittingen.

Dat betekent dat flashlube de verbranding moet versnellen, want da's het punt. LPG brandt "langzamer op" dan euro95. Dwz: De verbranding duurt langer, waardoor er langer opwarming in de cilinder plaatsvindt. En dat elke slag opnieuw... Langzaam, maar zeker, worden de kleppen en zittingen dus te heet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...