Spring naar bijdragen

Loopt Niet Op 8 Cylinders


Recommended Posts

Bij de LPG specialist geweest die zei dat mijn cherokee niet op 8 maar op 7,5 cylinders liep

Waar kan ik zelf naar kijken, de 4 gassentest was oke????

Hij dacht ontsteking of bougie of bougiekabel of iets dergelijks

Is bij de dealer een computer uitlezing mischien slim???

Of is het een kwaaltje/??

zowel benzine als lpg hetzelfde

motor hobbelt ook een beetje

Alvast bedankt voor het meedenken

Groeten Appie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Net wat beest zegt nieuwe bougiekabels en zo. Evt nieuwe bougies. Als je bougiekabels slecht zijn kun je vaak zien, door om in het donker de motorkap te openen dan zie je meteen al de bougiekabels doorslaan. Bij was het net kermis, de hele boel vervangen en eht liep weer OK. Maar net wat beest zegt een aardig klusje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zou gewoon naar dealer gaan of B&S

deze kan je ook proberen http://asp-eberle.com/

wil je goed, ok is niet goedkoop dan deze kit

  • Magnecor KV85 ignition wires
  • MSD high output replacement coil
  • Autolite platinum plugs (one heat range colder than stock)
  • Heavy duty US made brass terminal distributor cap with rotor

www.magnecor.com

$269.97 maar heb je wel wat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de computer dit aangeeft (dit weet ik dus niet, misschien iemand hier?) Laat dan even de wintercheck doen bij de dealer.

Die loopt tot 28 februari en kost 9,95 teven wordt ook de computer uitgelezen. Vinden ze iets dan krijg je een offerte en kan je besluiten om zelf te gaan klussen of niet. :whistle:

Misschien een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel eens meegemaakt dat er nieuwe bougies gemonteerd waren en dat er eentje binnen een paar duizend kilometer de geest gaf. Een bougie die gevallen is kan al defect zijn.

Ik weet niet of het kwaad kan (mij leverde het geen schade op) maar ik heb toen een voor een de kappen losgehaald. Toen de loop van de motor niet veranderde wist ik welke cylinder de schuldige was en een nieuwe bougie deed wonderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay top ik ga dit zaterdag even proberen nog voor ik naar de dealer ga

Ik zal vragen voor de wintercheck

Bedankt weer voor de reacties

Dat maakt een forum leuk

Groeten Appie

Ik heb wel eens meegemaakt dat er nieuwe bougies gemonteerd waren en dat er eentje binnen een paar duizend kilometer de geest gaf. Een bougie die gevallen is kan al defect zijn.

Ik weet niet of het kwaad kan (mij leverde het geen schade op) maar ik heb toen een voor een de kappen losgehaald. Toen de loop van de motor niet veranderde wist ik welke cylinder de schuldige was en een nieuwe bougie deed wonderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ben ff aan het hobbiën geweest in de garage.

Moest eerst ff mijn zooi opruimen om bij de cherokee te kunnen sleutelen.

Afijn alle bougies er een voor een uitgelepelt.

Tjonge wat weinig ruimte daarzo.

Resultaat: 7 bougies als nieuw en eentje een beetje bruinig zwart??

Ga deze morgen vervangen door een nieuwe dezelfde.

Het zijn Bosch super plus FR8DCX

Zijn de goede, na ff googelen en worden zelfs herverpakt door Mopar en als origineel verkocht.

Hopelijk morgen een dealer of autoshop die hem op voorraad heeft.

Weet iemand waarom bougies soms donker verkleuren?

Hopelijk is het geen kapotte ef lekkende klep.

Heb de auto net een paar dagen en dat zou dus tegenvallen.

En gelijk een hoop sleutelwerk opleveren.

Alvast bedankt voor enige reactie....................

Appie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoy, indien mogelijk compressie meten dan weet je het zeker, je weet nu welke bougie anders kleurt. Het geeft je ook een indicatie als je de bougiekabel even van de bewuste bougie afhaald, dan moet zeker verschil merken met lopen, merk je weinig verschil dan lijkt het wel op een verbrande klep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

koud,warm, benzine of lpg, met of zonder bougiekabel...................

motor loopt allemaal hetzelfde en schudt een beetje....

Morgen zal een andere bougie mischien uitkomst brengen...

Ben beetje bang dat er een klep verbrand is

wel raar de motor staat pas sinds 70.000 km op prins gas

er staat nu 239.000 km op

Doet hij dit koud of warm
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De klep-pen vervangen, koprevisie oftewel 2 koppen reviseren

Vandaag gezien een heel klein scheurtje in een kop

En die Jeep had ook 1 zwarte bruine bougie.

Scheurtje zit tussen de twee kleppen.

Het is niet te hopen dat het zoiets is.

De Jeep verloor zeer weinig koelvloeistof.

Het was dus eigenlijk bijna niet te verwachten.

Sterke met het onderzoek.

En we lezen het wel wat het was.

Ben benieuwd.

Mazzel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...