Spring naar bijdragen

Armani607

Forum member
  • Aantal bijdragen

    142
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Armani607

  • Verjaardag 26/10/1967

Armani607's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Ja, een nieuwe is ongeveer die prijs. Ik weet dat bij de mercedes motor je gereviseerde kan kopen mits je je oude inlevert. Dus zal ook moeten kunnen bij de VM.
  2. Laat de motor stationair draaien en dan merk je van zelf of de fan aanslaat. Duurt wel even. Moet volgens mij bij 90 graden (of 100) aanslaan. 120 graden is te hoog. Maar als er geen alarmbellen in de auto afgaan zou het oke moeten zijn. Het kan ook zo zijn dat je termostaat aangekoekt is. Het is dan mogelijk dat hij niet compleet open gaat en niet voldoende koelvloeistof door laat. Ik weet niet of er voor jeep een zomer of winter termostaat te koop is.... De zomer termostaat laat meer door.... Dit zal je eens moeten na vragen. Voor hete landen monteren ze namelijjk op sommige auto's een andere termostaat...
  3. Nou, het is waaschijnlijk dat een van de verstuivers kapot is. Dan kan er diesel via de retour weglopen. Als er diesel via de retour wegloopt ontstaat er niet voldoende druk (Bar). De computer laat de motor pas aanslaan als er 230 bar staat..... (Gas geven heeft dus geen enkele zin omdat dit nog niet is ingeschakeld) Dus op een gegeven moment werkt de verstuiver weer wel (retour klepje gaat dicht)... Blijkt bij Mercedes (motor) rond de 150.000 kilometer te kunnen ontstaan.... Nu kan je alleen niet bij de laatste 3 verstuivers en moet je dus alles sloppen of de motor laten zakken om te zoeken welke kapot zijn..... Tsja........
  4. Het lijkt of hij te snel rond draait. Dan blijf ik door starten en soms geef ik gas (diesel) en dan slaat hij aan. Echter wel op alle 5 de cilinders. Hij loopt ook goed, als hij aan is. Het is dus niet zo dat ik hem niet aankrijg. Vandaar ook mijn vermoeden dat hij bij het starten compressie verliest vandaar het zoeken bij de hydro kleppen stotters, mits deze motor ze heeft. Als 1 of een paar kleppen open blijven verliest hij compressie en kan dan sneller rond draaien, dit is mijn vermoeden. De computer geeft echter aan dat er geen spelling op de kleppen zit. Maar als de een of meerdere kleppen stotters "kapot zijn" en met doorstarten wel door de olie weer gaan "werken" dan slaat hij aan???? Echter dit is mijn idee immers ik weet niet of hij hydra. kleppen stooters heeft. En zo ja of ze bij een bepaalde staand vervangen moeten worden c.q. de kleppen....... Bij het rijden is er niks aan de hand, geen vermogen verlies, ect.
  5. Hoi, WJ Diesel start soms slecht. Hij heeft aan de computer gehangen en geeft geen fout meldingen. Kleppen, compressie, gloei, nokkenas, druk suysteem alles is goed zegt de computer. Als hij slecht start vind ik hem ook te snel rond draaien. De kilometerstand is nu 240.000. Weet iemand of de mercedes hydro. kleppen stoters heeft? Want ik krijg het vermoeden dat hij wanneer hij slecht start (niet altijd) de klep open blijft en zodoende niet genoeg compressie heeft. Iemand ervaring met dit probleem?
  6. Hoi, Dat signaal is een alarm om je ergens op te wijzen.... Het lijkt mij als er niks op je dashboard springt het niet zo erg is, controleer ook even je consule boven, het lijkt mij dat de vloeistof van de ruiten wissers te laag staat of je coolant... Maar dat geeft hij wel aan op de boven consule of hoe je het ook noemt....
  7. Ok, bedankt..... Het hangt los, was niet zo duidelijk... Hij is dus vanaf boven los.... Ga dadelijk even kijken waar het aan de accu zit... of waar die op staat... Accu moet er dan zeker uit? Gelijk maar even de radio code opzoeken.....
  8. Hoi, Ik zag vanmorgen een slangetje los hangen in mijn linker voor wiel kast. (links vanaf het stuur). Het is een afvoer slangetje van een overloop denk ik, echter ik kan het 1,2,3 niet terug leiden. Iemand een idee waar hij aan moet?
  9. Hoi, Ik heb eerst de 3.1 gehad. Goede motor, haast niet kapot te krijgen.... Nu de 2.7 even te vreden. Wel iets minder lawaai, en gedrag is anders. Beetje te vergelijken met het italiaanse of duits karater. 3.1 tot 3 ton gereden zonder problemen, de mercedes staat nu op 230.000 tot nu toe ook geen problemen. Buiten het gebruikelijke onderhoud.... Alles staat of valt met de vorige eigenaar. Koud hard weg, tsja, dat is voor geen enkele diesel goed. Natuurlijk ook de onderhouds historie... bij bepaalde kilometerstanden kunnen dingen kaopt gaan en is dus te verwachten.
  10. Eerst een 3.1 nu een 2.7... Over beide zeer te vreden. Ook de VM is een zeer goede motor.....
  11. Achter as jankt? Dat kan ook.... Het is altijd moeilijk om op afstand te bepalen wat er aan de hand is. Maar janken van een handrem, dat denkt ik niet.
  12. http://www.trademotion.com/partlocator/index.cfm?siteid=214683 Hier kan je ze ook bestellen. Ga ik in Januari maar doen....
  13. En nog een straat.... Bij mij zijn ze ook op...bij koud weer....
  14. Tsja, maar daar heb ik nu net geen tijd voor. Heb maar een meter besteld online. Heb ze gevonden van 3,95 tot 12,95. Dan heb ik hem gelijk liggen Ach, voor al die keren dat ik hem nodig heb . Maar ja, het zal toch maar zijn dat er alleen water in zit, je weet het immers nooit precies bij een tweede hands auto....... Dan zijn de kosten niet te overzien
  15. Hoi, Ik wil weten tot welke min temperatuur mijn koel vloeistof kan hebben. Ik weet namelijk niet wat er in zit, koelvloeistof, antivries of misschien niks.... Dat laatste kan haast niet, maar toch. Iemand hier een idee voor? Ga naar de bergen en het kan daar min 20 zijn.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...