Spring naar bijdragen

leontien

Forum member
  • Aantal bijdragen

    130
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    (Nog)Geen Jeep
  • Bouwjaar
    N.v.t.

leontien's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Is bijna zeker de Lambda sensor die kapot is. Zijn zo geprogrammeerd dat ze na 1 uur overschakelen naar veiligheidsstand..
  2. Uiteraard met volle tank, elke keer na bijna exact een uur rijden geeft ie het signaal dat ie leeg is..
  3. Een raar probleem doet zich voor: na 1 uur rijden valt Lpg uit en knippert het rode lampje, schakelt over op benzine. Gaat om een gewone Prins installatie.. Iemand een idee ?
  4. Hoi, t'is een 97-er, dus de update versie. Thnx alvast voor checken ! John
  5. Klopt, alleen mijn parkeerlichtvoor en achterlicht links werken niet, dimlicht etc. gewoon wel. Rechts doet alles het prima, vandaar mijn vraag of links en rechts apart gezekerd zijn ? Thnx
  6. Mmmm..maar zouden ze links en rechts apart gezekerd zijn ?
  7. Aan de bestuurderskant werkt én het achterlicht niet én ook de stadsverlichting vóór niet. Nou heb ik laatst zitten rommelen aan de voorzijde bij, sindsdien geeft de hele linkerkant geen licht. Dimlicht, remlicht en knipperlicht werken wel normaal, zou stadslicht voor en achter aan 1 kant apart gezekerd zijn ? Thnx, John
  8. Met JeepEd gekeken en geluisterd, de tril en het geluid komen bij 120 km/h uit de 'voortrein'. Vooralsnog 1 kruisje met speling geconstateerd op het voorwiel rechtsvoor, maar ik vraag me af of het de oorzaak is. Als we een wiel opkrikte en lieten draaien in 4WD dan voel je dezelfde trilling. Dus gelukkig niet de pignonas ellende die ik had verwacht, nu nog bovenstaande oplossen. Iemand nog een idee over de bijgeluiden uit de voortrein ? John
  9. Bijvullen via de pijlstok, koop een oliefles met een schenktuit. Wel doen als de motor goed warm is, dus na een flinke rit. Automaat eerst door alle standen heen doen, en uiteindelijk in z'n N zetten met draaiende motor. Dan bijvullen, voorzichtig dat je niet teveel doet ! (Wijze les van Ed) John
  10. Ok thnx, hoe had de juiste keerring vervanging eruit moeten zien, welke stappen/gereedschappen/onderdelen ? John
  11. We hebben hem met zo'n luchtdruk ratel los en weer vast gedraaid.. Overigens is nog niet zeker of het hierdoor komt, wel vreemd dat het pas boven de 120 sterk merkbaar wordt.
  12. We hebben onlangs de pignonas-keerring vervangen omdat deze lekte, dus de aandrijvingsas is los geweest. Nu hebben we de grote moer waar de as op vast komt weer heel vast gedraaid (deze was ook bijna niet los te krijgen). Nu zegt B&S dat als je deze te hard aandraait, je de lagers van de pignon kapot kan rijden. Zou een hoop kunnen verklaren, maar zeker is het niet....... Mocht het zo zijn, dan is het kwaad al geschiedt zegt men
  13. Al veel over geschreven op het forum, maar nu ook bij onze Cherokee met km stand 225.000. De banden zijn gebalanceerd, maar boven de 120 gaat de auto een soort van trillen. Het wordt dan een bepaald soort 'sinus-achtige' terugkerende en verdwijnende resonantie onder in je rug. Lijkt van achter uit te komen, ook maakt de aandrijving meer herrie. Voorheen 'gonzden' de wielen achter nogal, waarvan men zei dat het de lagers konden zijn. Onlangs zijn de diff. olieën ververst. Iemand een idee hoe je zaken kunt uitsluiten en ontdekken ? Thnx alvast, John
×
×
  • Nieuwe aanmaken...