Libero Geplaatst February 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2007 Bij de LPG specialist geweest die zei dat mijn cherokee niet op 8 maar op 7,5 cylinders liep Waar kan ik zelf naar kijken, de 4 gassentest was oke???? Hij dacht ontsteking of bougie of bougiekabel of iets dergelijks Is bij de dealer een computer uitlezing mischien slim??? Of is het een kwaaltje/?? zowel benzine als lpg hetzelfde motor hobbelt ook een beetje Alvast bedankt voor het meedenken Groeten Appie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2007 tja ik zou nieuw rotor verdelerkap bougies en bougiekabels er op zetten...... 125 eurie en een leuk klusje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst February 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2007 Net wat beest zegt nieuwe bougiekabels en zo. Evt nieuwe bougies. Als je bougiekabels slecht zijn kun je vaak zien, door om in het donker de motorkap te openen dan zie je meteen al de bougiekabels doorslaan. Bij was het net kermis, de hele boel vervangen en eht liep weer OK. Maar net wat beest zegt een aardig klusje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst February 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2007 tja ik zou nieuw rotor verdelerkap bougies en bougiekabels er op zetten......125 eurie en een leuk klusje Echt een klusje als je aan het terreinrijden bent Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2007 Echt een klusje als je aan het terreinrijden bent krijg je dit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst February 8, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2007 Okay zal ik dan origineel of imitatie nemen of weten jullie een goed merk of mischien een internetshop ofzo?? Goedkoop en goed bedoel ik dus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2007 zou gewoon naar dealer gaan of B&S deze kan je ook proberen http://asp-eberle.com/ wil je goed, ok is niet goedkoop dan deze kit Magnecor KV85 ignition wires MSD high output replacement coil Autolite platinum plugs (one heat range colder than stock) Heavy duty US made brass terminal distributor cap with rotor www.magnecor.com $269.97 maar heb je wel wat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst February 8, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2007 Heb mijn facturen nagekeken.... 1000 km geleden Nieuw gemonteerd: 8 x bougies USA Rotor Verdelekap Bobine Bougiekabelset Mischien zit er wat los.... <_< Alvast bedankt voor evntuele reacties Appie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Limited 97 Geplaatst February 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2007 Bij mij werd het een andere cylinderkop, maar liep op gas wel slechter dan bezine. Verbrande klep noemen ze dat.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2007 in dat geval alle kabels even nakijken rotor ook, dan is elektrieke uitgesloten, ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst February 8, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2007 Verbrande klep? Dan heb je wel een slechte 4 gassen test of niet?? Bij mij is de co zeer laag en goed?? Bij mij werd het een andere cylinderkop, maar liep op gas wel slechter dan bezine.Verbrande klep noemen ze dat.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Limited 97 Geplaatst February 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2007 Was niet te zien met meten, maar B&S had gelijk. Kleppen verbranden sneller op Lpg door hoge temp en slechte smering. Kan je het met vacuumtest meten ? Weet het niet zeker meer... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Armani607 Geplaatst February 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2007 Als de computer dit aangeeft (dit weet ik dus niet, misschien iemand hier?) Laat dan even de wintercheck doen bij de dealer. Die loopt tot 28 februari en kost 9,95 teven wordt ook de computer uitgelezen. Vinden ze iets dan krijg je een offerte en kan je besluiten om zelf te gaan klussen of niet. Misschien een idee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst February 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2007 Ik heb wel eens meegemaakt dat er nieuwe bougies gemonteerd waren en dat er eentje binnen een paar duizend kilometer de geest gaf. Een bougie die gevallen is kan al defect zijn. Ik weet niet of het kwaad kan (mij leverde het geen schade op) maar ik heb toen een voor een de kappen losgehaald. Toen de loop van de motor niet veranderde wist ik welke cylinder de schuldige was en een nieuwe bougie deed wonderen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst February 9, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2007 Okay top ik ga dit zaterdag even proberen nog voor ik naar de dealer ga Ik zal vragen voor de wintercheck Bedankt weer voor de reacties Dat maakt een forum leuk Groeten Appie Ik heb wel eens meegemaakt dat er nieuwe bougies gemonteerd waren en dat er eentje binnen een paar duizend kilometer de geest gaf. Een bougie die gevallen is kan al defect zijn.Ik weet niet of het kwaad kan (mij leverde het geen schade op) maar ik heb toen een voor een de kappen losgehaald. Toen de loop van de motor niet veranderde wist ik welke cylinder de schuldige was en een nieuwe bougie deed wonderen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst February 9, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2007 Zo ben ff aan het hobbiën geweest in de garage. Moest eerst ff mijn zooi opruimen om bij de cherokee te kunnen sleutelen. Afijn alle bougies er een voor een uitgelepelt. Tjonge wat weinig ruimte daarzo. Resultaat: 7 bougies als nieuw en eentje een beetje bruinig zwart?? Ga deze morgen vervangen door een nieuwe dezelfde. Het zijn Bosch super plus FR8DCX Zijn de goede, na ff googelen en worden zelfs herverpakt door Mopar en als origineel verkocht. Hopelijk morgen een dealer of autoshop die hem op voorraad heeft. Weet iemand waarom bougies soms donker verkleuren? Hopelijk is het geen kapotte ef lekkende klep. Heb de auto net een paar dagen en dat zou dus tegenvallen. En gelijk een hoop sleutelwerk opleveren. Alvast bedankt voor enige reactie.................... Appie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst February 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2007 Hoy, indien mogelijk compressie meten dan weet je het zeker, je weet nu welke bougie anders kleurt. Het geeft je ook een indicatie als je de bougiekabel even van de bewuste bougie afhaald, dan moet zeker verschil merken met lopen, merk je weinig verschil dan lijkt het wel op een verbrande klep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst February 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2007 Bij de LPG specialist geweest die zei dat mijn cherokee niet op 8 maar op 7,5 cylinders liep Doet hij dit koud of warm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst February 9, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2007 koud,warm, benzine of lpg, met of zonder bougiekabel................... motor loopt allemaal hetzelfde en schudt een beetje.... Morgen zal een andere bougie mischien uitkomst brengen... Ben beetje bang dat er een klep verbrand is wel raar de motor staat pas sinds 70.000 km op prins gas er staat nu 239.000 km op Doet hij dit koud of warm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst February 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2007 Als dat zo is dat je geen verschil merkt, ben ik bang dat het toch een klep is. Nogmaals als je zekerheid wilt moet je compressie laten meten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst February 9, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2007 Als het een verbrande klep is ... Wat kan ik dan het beste doen??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst February 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2007 Als je zekerheid wilt moet je de compressie meten. Nogmaals je weet nu welke bougie slecht is dus welke cilinder niet goed meekomt, dan kun je je daar op concentreren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst February 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2007 Als het een verbrande klep is ...Wat kan ik dan het beste doen??? De klep-pen vervangen, koprevisie oftewel 2 koppen reviseren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst February 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2007 De klep-pen vervangen, koprevisie oftewel 2 koppen reviseren Vandaag gezien een heel klein scheurtje in een kop En die Jeep had ook 1 zwarte bruine bougie. Scheurtje zit tussen de twee kleppen. Het is niet te hopen dat het zoiets is. De Jeep verloor zeer weinig koelvloeistof. Het was dus eigenlijk bijna niet te verwachten. Sterke met het onderzoek. En we lezen het wel wat het was. Ben benieuwd. Mazzel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst February 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2007 klem ook even de carter ontluchting op je kleppendeksels af als deze nietgoed werken krijg je valse lucht onder je gasklep en loopt ie ook beroerd of je pakking is onder je intak manifold uitgeblazen als gevolg van backfire,s op gas dit komt ook geregeld voor bij de 5.2 en 5.9 gc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.