Spring naar bijdragen

R.v.s. Headers


Recommended Posts

  • Reacties 72
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 5 months later...

Ik zou de Partsstore maar even vergeten..... Zeker als het gaat om laswerk. Mijn (door Partsstore gelast) reservewieldrager brak na 80 km (alleen maar asfalt) - op 1 ophangpunt na - af. De gescheurde body is daarna erg slecht hersteld!

Vervolgens kwam ik bij de complete demontage van mijn CJ erachter dat mijn schokbrekers (eveneens geleverd door partsstore) niet nieuw waren, maar gewoon opnieuw gespoten....en daarbij ook nog niet eens het goede type!

Dus nogmaals; Laat de partsstore de **^!@#^ krijgen!

Zou Partsstore al wat verder zijn ? We zijn inmiddels al 1 jaar later :wacko:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
maar waneer ik veel geld over heb voor een uitlaat dan wil ik ook echt goed spul en dan kies ik zeker niet voor een borla. want er zit natuurlijk wel een stukje kwaliteits verschil in, niet dat ze slecht zijn. helemaal niet.

______________________

Plaatsen Datum

???

Als je goed spul wilt ga je niet voor Borla ?

Ben benieuwd wat jij dan goed vind ? Borla is een uitstekend merk !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

omdat ze goed uitlaten kunnen maken bij eps , wil nog niet zeggen dat ze goede headers kunnen maken voor jou motor!!

wat voor moter heb je 180-350 pk . wil je alleen meer koppel onderin, vermogen bovenin. wat voor maat primairies wil je, full lenght, shorty's

allemaal dingen waar je aan moet denken als je headers koopt...

je moet headers bouwen overlaten aan bedrijven die er groot mee geworden zijn.. oa zoals doug thorley, hooker, doug's etc etc.

en nee je moet geen chrome nemen, dat is troep, ceramisch gecoat is het beste rvs gaat schreuren naar verloop van tijd...

kijk maar eens in naar bijv. een summit catalogus, bij headers... wat zijn de duurste jawel ceramisch gecoat!!

je kan ook je stalen headers laten coaten.. werkt perfect..

Doe je zelf een lol. laat ze bij eps een mooie uitlaat voor je jeep maken, maar koop je headers ergens anders.. (denk ook niet dat ze een setje onder de 1000,- euro maken voor je..) veel succes.

ps headers leveren niet meer koppel onderin, maar voornamelijk pk's vanaf 3000-3500 rpm, dus voor de meeste terrein rijders absoluut overbodig. en zijn shorties eigenlijk perfect voor in terrein. op straat zou ik wel voor full lenght gaan.

veel succes,

groeten paul

86 wrangler 4.2

68 firebird 400 ci 450 pk met hooker super competition headers, ceramisch gecoat.!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Zaterdag was er een technischedag bij E.P.S. deze mensen zijn gespecialiseerd in het vervaardigen van R.V.S. uitlaten.

Nou heb ik een jaar of acht geleden al door deze firma een dubbel systeem onder mijn Jeep CJ7 V8 laten monteren.

Alleen heb ik toen wel metalen headers gemonteerd met een speciale coating,maar deze laat dus nu wel los ,en ik denk dat ik tussen nu en twee jaar nieuwe headers nodig heb.

Kom ik bij de kern van de zaak: Zonde om nu weer metalen headers te monteren.

Alleen rijst er dan een probleem,er zijn geen bedrijven die R.V.S. headers maken.Toen niet en nu ook niet.

Alleen is er misschien een mogelijkheid dat E.P.S. dit wel wil doen als er maar meer mensen zijn die dit willen kunnen ze er een mal voor maken en is het voor E.P.S. ook rendabel.

Dan dus nu de vraag: Hebben er mensen met AMC V8 motoren evt, belang bij een set headers,deze kunnen op alle AMC V8 motoren dus van de 304,343,360,401.

Het is mijn plan om in eerste instantie te gaan kijken wat de kosten zijn.

Dus laat weten of je er e.v.t. belang bij hebt,het verplicht je natuurlijk tot niets maar geef even blijk van intresse voor nu of in de toekomst.

Je kan mij ook een p.m. sturen.

groeten Walter

heb deze besteld kosten nu ongeveer 350 dollar

verzend kosten en ivoer weet ik nog niet

OBX Stainless Steel Exhaust Header Manifold 71-79 AMC 401 304 V8 Dog-Leg Port

  • Sus-304 stainless steel
  • Designed for "inside the frame rail"
  • 1.6" primary tube size
  • 3.0" collector
  • 2.25" adaptor

  • 16 gauge runner wall



  • CNC machined flange for perfect fitment



  • Mandrel bend for smoother flow



  • Individual tube for equal flow


  • OBX backed warranty

bewerkt door scoob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn pa heeft ze voor zijn eigen Jeep zelf gemaakt.

Dit heeft hij al voor meerdere Jeeps gedaan voor hemzelf, maar ook wel eens in opdracht van.

Ik zou het zelf ook nog wel eens willen, alleen kost dit aardig veel tijd om ze te maken.

Het is op zich goed te doen om ze te maken, maar je moet dus genoeg tijd en geduld vinden om ze zelf te maken. En kunnen lassen, wat ik zelf helaas niet kan. Anders had ik al wel een poging gewaagd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

vandaag binnen gehad zien er super uit zijn dus in frame headers ga kijken of ze passen dan maak ik wat fotos

buizen zijn wel wat dik ivm met mijn motor steunen moet wel lukken denk ik

invoer rechten waren 66 euro totaal dus nu kwijd 487 euro de set incl pakingen bouten naar de kop

en een goede losse flens naar uitlaat systeem

foto komen zeker nog

scoob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag binnen gehad zien er super uit zijn dus in frame headers ga kijken of ze passen dan maak ik wat fotos

buizen zijn wel wat dik ivm met mijn motor steunen moet wel lukken denk ik

invoer rechten waren 66 euro totaal dus nu kwijd 487 euro de set incl pakingen bouten naar de kop

en een goede losse flens naar uitlaat systeem

foto komen zeker nog

scoob

Help me even ......

De headers kosten 350 dollar schrijf jij en de transportkosten bedragen 86 dollar. Dat maakt het samen 436 dollar. Dat deel ik door de koers van 1.30. Dan kom ik uit op 335 euro. Jij moet 66 euro invoerrechten betalen. Dat maakt het totaal bedrag 401 euro.

Hoe kom jij dan aan 487 euro?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

vandaag begonen met de rvs in frame headers voor een amc v8

best wel wat werk startmotor eraf koelleidingen van de automaat er weer onder uit

voor as los moeten maken

maar past nu wel zit dus tussen het frame nu nog de side pipes passend maken

al met al goed te doen

maak wel wat foto's

scoob

bewerkt door scoob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...