Spring naar bijdragen

skywacker

Forum member
  • Aantal bijdragen

    15
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over skywacker

  • Verjaardag 18/06/1984

skywacker's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. ja normaal geen probleem past er zo direct op maar zijn wel een ander type ruitenwissers, dus als je ergens een van een wrangler koopt kijk dan ook even dat de ruitenwissermotor en wissers zelf er nog op zitten, deze geven dan ook wel niet de originele CJ look maar dat valt misschien aan te passen dat weet ik niet. ook zit je in een wrangler met 2 gaten aan de bovenzijde van elke hoek waar je normaal de rolbeugel aan vast maakt van de wrangler, bij een CJ heb je deze rolbeugel niet maar ook dat is geen probleem je zit gewoon met 4 opstaande gaatjes in de raamkader bovenaan dan. natuurlijk als je een restauratie aan het doen bent en je wilt het origieneel houden is dit niet wat het moet zijn natuurlijk.
  2. hallo ik rijd zelf ook met een CJ (wel een 7 en geen 5) met een V8 360 staat op brede assen (weet niet of CJ5 ofp brede assen staat of niet?) maar in alle geval ik rijd dus dagelijks met de CJ naar vriendin, werk, ardennen enzovoort. Italie of een ander buitenland heb ik nog niet geprobeert maar denk dat dit ook wel zal lukken als hij technisch goed in orde is. ik rijd er dan ook nog eens op het terrein mee en heb tot nu toe "nog" geen as naar de kl....n gereden, het zal er inderdaad van af hangen hoe je met de wagen rijd ik heb over het algemeen een zeer rustige rijstijl dus zal misschien daarmee zijn dat weet ik niet? misschien zijn er andere mensen hier met een zwaardere voet die al veel meer last gehad hebben. heb wel al veel gelezen dat een CJ5 nogal klein is en niet comfortabel, als je zegt dat je er lange reis mee wilt maken is dit misschien niet zo positief? mvg.
  3. Heb nog een bodylift van 3 inch liggen voor een CJ of een wranler denk dat deze eenzelfde aantal ophangpunten hebben. het is geen zelf gemaakte lift maar een gekochte in zeshoek en hol vanbinnen. ook nog 2 schakels van vooraan liggen die verlengd zijn denk ook een goeie 2.5 inch verlengd om het gewicht vooraan van een eventuele winch en dergelijke op te vangen. prijs voor alles samen 125euro
  4. Ja makkelijk maar ik weet het niet gewoon de originele verhouding zit er in de assen 3,... er is niet aan verandert. het is dus een D 30 vooraan thx for the advise!
  5. heb ook nog een complete achteras liggen AMC 20 en een complete vooras denk dana 27 (wat er standaard onder een CJ zit van 84 om het zo te zeggen) ik ben bezig met het ombouwen van de jeep van mijn broer en de assen zullen overbodig worden we hebben al wat stukken op reserve ondertussen de achteras zitten nog remtrommels op maar remblokken moeten vernieuwd worden. de vooras is zonder remmen maar met de cardans en dergelijke in natuurlijk. heb eigenlijk geen idee wat ze kosten op de occasie markt zal er maar iets op zetten , vraagprijs 400euro een degelijk bod word zeker overwogen want heb er geen idee van. ik lees het wel moest hier intresse voor zijn.
  6. Hallo ik heb hier nog 4 aluminium velgen liggen passen voor een CJ met goede wrangler A/T banden op met dura wall protection het zijn 35" 12.5 R15 velgen zijn 10.5. de banden zowel als de velgen zijn in zeer goede staat ik zou er foto's bij zetten maar ik weet nog niet hoe dit moet ben nog nieuw ik ben volop aan het uit zoeken . prijs: 650euro.
  7. hehe jeps inderdaad tijd, geld en veel geduld en alles komt in orde
  8. ja inderdaad een CJ koop je toch voor langer (allee zo denk ik er toch ook over). misschien is iedereen gewoon druk bezig met te sleutelen en alles in orde aan het zetten voor de zomer en hebben ze geen tijd om even te antwoordden . heb er ook een tijdje last van gehad heb 6 weken uit rotatie gelegen omdat mijn waterpomp stuk was en alles begon ineens te lekken! maar ondertussen alles mooi hersteld en we zijn weer mobiel
  9. zeer mooi klinkt zeer positief althans ik wacht af op verdere reacties tot je een prijs kan aanvragen dan
  10. Ok dat klinkt anders al zeer intressant, ik zal proberen van hier te blijven volgen en het in de gaten te houden, nog een vraagje dan, hoe worden deze dan vervaardigd? Allee tis te zeggen word er naar de lengtes van elke buis afzonderlijk enzovoort gekeken? zodat je een betere performence krijgt? of word er een origineel nagemaakt? Je zegt dat je al een uitlaatsysteem hebt van EPS heeft deze iets bij gedragen aan het vermogen van de motor?
  11. aha ok ja als het over inoxen gaat dan toon ik zeker de nodige intresse om wat onderzoek te doen naar prijs en dergelijke. ikzelf had al prijs gevraagd in duitsland maar vond dit er lichtjes over, kwam uit op een slordige 800 euro voor 1 kant dus das 1600 voor de complete motor, heb bij mezelf gedacht dan steek ik wel om de 6 jaar nieuwe stalen deze kostten mij maar 450 euro en kan ik dus 3.5 keer kopen om hetzelfde geld uitgegeven te hebben
  12. unimog assen onder de CJ plaatsen is mogelijk (niets is onmogelijk) maar makkelijk zal het zeker niet worden. ik ben er zelf aan bezig momenteel en het ene probleem na het andere komt naar boven, ten eerste gaat de jeep nooit meer harder dan 100km/uur kunnen rijden zonder de assen warm te laten lopen de verhoudingen in de assen zijn te klein en draaien te snel, dwz geen autosnelweg meer of geen lange vakantie's. ten 2 de de assen van de unimog werken met een vast huis rond de cardan waar de volledige as mee opzijn plaats gehouden word en ook de cardan dit zit en de verdeelbak van de boit van de mog ingewerkt, het eerste mogelijkheid hiermee is je kan deze buis van rond deze cardan verwijderen en er een gewone cardan aandrijving tussen plaatsen dan moet je enkele onderdelen laten maken die op de pont van de as passen endergelijke (dit nog goed te doen) maar dan moet je ervoor zorgen dat je as degelijk onder je CJ chassis komt te hangen met dus de stangen en veren enzovoort. 2 de mogelijkheid is dat je de assen van de mog in de boit van de mog laat zitten en de bolkoppelingen waarmee da as vast zit gebruikt maar dan is het probleem dat je de volledige aandrijflijn (V8 motor, T18 Bak en dan de vitessenbak van de mog nog) niet meer binnne de wielbasis van de CJ krijgt! het probleem van de vitessenbak van de mog is namenlijk dat deze in 1 stuk gegoten is (de vitessenbak samen met de verdeelbak voor de 4X4) en dat deze nogal veel plaats inneemt. als je nog meer moet weten vraag gerust of kom eens lang ik kan je alles laten zien het ligt kompleet gedemonteerd mog helemaal afgebroken en aan het nadenken wat we ermee gaan doen want de wielbasis van de CJ zoek ik niet te verlengen deze vind ik prima!
  13. Hallo ik had uw vraag gelezen of er eventueel nog intresse was in RVS headers voor de V8 motor, ik heb hier zeker intresse voor maar natuurlijk moet de prijs eerst meevallen over welke prijsklasse hebben we het hier dan? bij benadering? en RVS dit is roestvrij staal maar als ik juist ben dan denk ik dat jij inoxe headers wilt laten maken nee? kan mis zijn ook natuurlijk maar dacht dat RVS en inox een ander materiaal was nee? mvg
×
×
  • Nieuwe aanmaken...