Spring naar bijdragen

R.v.s. Headers


Recommended Posts

  • Reacties 72
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Hallo ik had uw vraag gelezen of er eventueel nog intresse was in RVS headers voor de V8 motor,

ik heb hier zeker intresse voor maar natuurlijk moet de prijs eerst meevallen ;)

over welke prijsklasse hebben we het hier dan? bij benadering?

en RVS dit is roestvrij staal maar als ik juist ben dan denk ik dat jij inoxe headers wilt laten maken nee?

kan mis zijn ook natuurlijk maar dacht dat RVS en inox een ander materiaal was nee?

mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aha ok ja als het over inoxen gaat dan toon ik zeker de nodige intresse om wat onderzoek te doen naar prijs en dergelijke.

ikzelf had al prijs gevraagd in duitsland maar vond dit er lichtjes over, kwam uit op een slordige 800 euro voor 1 kant dus das 1600 voor de complete motor, heb bij mezelf gedacht dan steek ik wel om de 6 jaar nieuwe stalen deze kostten mij maar 450 euro en kan ik dus 3.5 keer kopen om hetzelfde geld uitgegeven te hebben :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok dat klinkt anders al zeer intressant,

ik zal proberen van hier te blijven volgen en het in de gaten te houden,

nog een vraagje dan, hoe worden deze dan vervaardigd? Allee tis te zeggen word er naar de lengtes van elke buis afzonderlijk enzovoort gekeken? zodat je een betere performence krijgt? of word er een origineel nagemaakt?

Je zegt dat je al een uitlaatsysteem hebt van EPS heeft deze iets bij gedragen aan het vermogen van de motor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok dat klinkt anders al zeer intressant,

ik zal proberen van hier te blijven volgen en het in de gaten te houden,

nog een vraagje dan, hoe worden deze dan vervaardigd? Allee tis te zeggen word er naar de lengtes van elke buis afzonderlijk enzovoort gekeken? zodat je een betere performence krijgt? of word er een origineel nagemaakt?

Je zegt dat je al een uitlaatsysteem hebt van EPS heeft deze iets bij gedragen aan het vermogen van de motor?

de headers zullen dan gemaakt worden naar performance voorbeeld , en ze hebben bij E.P.S echt de know how om dit perfect te maken.

Over mijn bestaande systeem kan ik kort zijn deze heeft een mooie volle sound ,diep en donker.

De tegendruk is nagenoeg nul,er is ook een balanspijp gemaakt tussen de linker en de rechteruitlaat.

kortom ik ben dik tevreden over de uitlaat die ik nu heb,en heb nog niks gezien wat ik na zeven of acht jaar liever zou willen hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de headers zullen dan gemaakt worden naar performance voorbeeld , en ze hebben bij E.P.S echt de know how om dit perfect te maken.

Over mijn bestaande systeem kan ik kort zijn deze heeft een mooie volle sound ,diep en donker.

De tegendruk is nagenoeg nul,er is ook een balanspijp gemaakt tussen de linker en de rechteruitlaat.

kortom ik ben dik tevreden over de uitlaat die ik nu heb,en heb nog niks gezien wat ik na zeven of acht jaar liever zou willen hebben!

zeer mooi ;) klinkt zeer positief althans ik wacht af op verdere reacties tot je een prijs kan aanvragen dan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Beest ik weet niet waarom er zo weinig reacties zijn.

Ik dacht als je een CJ hebt, je die zowieso voor een langere tijd kocht.

Dus dan wil je zeker maar één keer een nieuwe uitlaat kopen,toch?

Misschien als de prijs bekent is,er dan wel meer reacties komen.

Of zijn ze gewoon nog niet aan een nieuwe uitlaat toe en denken ze:

Ik ga er over denken als mijn uitlaat verrot is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja inderdaad een CJ koop je toch voor langer (allee zo denk ik er toch ook over).

misschien is iedereen gewoon druk bezig met te sleutelen en alles in orde aan het zetten voor de zomer en hebben ze geen tijd om even te antwoordden ;).

heb er ook een tijdje last van gehad heb 6 weken uit rotatie gelegen omdat mijn waterpomp stuk was en alles begon ineens te lekken!

maar ondertussen alles mooi hersteld en we zijn weer mobiel :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 cyl headers genoeg maar het gaat hier om rvs V8 headers.

Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat de firma EPS zelf nog geen pakking ervoor zal gaan leveren.

Maar ja het wordt een gezellig klets topic.

Hoezo Hans ,ik heb met ze gesproken en als er animo voor zoiets is, dan maken ze het!

Het is alleen de vraag of er genoeg markt voor is en ik weet natuurlijk niet of dezelfde headers ook in b.v. een wagoneer en een j10 kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik ben net als een aatal van jullie ook aan het zoeken gegaan naar RVS Headers en ik ben uitgekomen bij de Partsstore in Vlijmen. Ik heb hier gesproken met de eigenaar (Jan-Willem) en deze kan RVS headers voor een V8 kant en klaar uit de USA laten komen. Tevens kan hij headers leveren voorzien van een keramische coating. Mocht dit allemaal niet genoeg zijn dan kan ook hij ze op maat maken.

Check maar eens op www.partsstore.eu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

Ik ben via Gumy, een goede klant van mij op jullie forum terecht gekomen vanwege de kwestie RVS headers.

Ik ben daar inderdaad mee bezig. En ook zijn er RVS headers te leveren voor de AMC motoren. Dit zijn echter de shorty headers. Voor zover ik weet zijn er geen full length headers verkrijgbaar in RVS voor de AMC 304-401. Helemaal omdat er dus niks is vind ik het interessant om is een setje te maken op basis van een bestaand ontwerp. Ik ga me hier de komende tijd mee bezig houden om te kijken of dit te maken is voor een interessante prijs. Dit blijft lastig met RVS omdat dit materiaal gewoon erg duur is.

Maar goed, we zullen is zien wat er aan materiaal en uren in gaat. Als ik dat weet dan kan ik er ook een prijs van maken.

Jullie horen van mij al het gelukt is.

Groeten,

Jan Willem

www.partsstore.eu

info@partsstore.eu

073-5111884

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

zit hier nog muziek in? ik wil voor m'n 304 ook graag nieuwe headers. Ik wil graag Tri-y headers, die schijnen meeste trekkracht onderin te geven,

van doug thorley kun je ze verchroomd krijgen voor rond de 400 usd.

Is chroom zoveel minder goed als rvs?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...