Spring naar bijdragen

Gunther

Forum member
  • Aantal bijdragen

    76
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Gunther

  • Verjaardag 08/10/1976

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Gunther's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Nu heb ik inmiddels zo'n beetje alle leidingen onder de JEEP vandaan en stuit ik op de volgende uitdaging.. Heeft iemand enig idee welke maat wartels ik nodig heb en waar ik deze kan krijgen? (in de buurt van Tilburg)
  2. Op de achteras, van het 'T-stuk' naar de linker wielcylinder.
  3. En hoe ga ik die buigen? Breken die leidingen niet erg snel?
  4. Tijdens de inventarisatie van alle benodigdheden voor een nieuwe kabelboom, zijn de prioriteiten ineens ergens anders komen te liggen. In de master brake cylinder bleek geen remvloeistof meer te zitten:blink:.. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij een kapotte remleiding (achter). Nu moet ik deze uiteraard gaan vervangen, waarbij mijn vraag is; kan ik deze leidingen makkelijk zelf maken en welk materiaal (koper of rvs) kan ik hiervoor het beste gebruiken?
  5. Da ziet er $#%@ strak uit man!!! Ik ben benieuwd of ik dat zo voor mekaar ga krijgen... Trouwens dat schema kan ik denk ik wel gebruiken..
  6. JAAAAAAAAAAAAH, zoiets..en voor de V8?
  7. Ik ben van plan om de bedrading - in eerste instantie onder de motorkap - te gaan vervangen. Heeft iemand hier ervaring mee en heeft iemand mogelijk tips over de te gebruiken diktes en kleuren van de bedrading? Ik hoor het graag. Gr Gunther
  8. Eindelijk doet ie het weer!! Uiteindelijk heb ik de hele bak er weer af gehaald en de plaat omgedraaid. Vervolgens alles weer (geprobeerd) te monteren. dit ging helaas niet helemaal soepel. Dus de plaat / drukgroep er weer afgehaald en opnieuw en dit keer zonder de 'centretool' gecentreerd. Nu ging de bak er vrij soepel op. Eindelijk kunnen we dus weer naar buiten!! Dit project heeft mij wel een aantal stevige LEERMOMENTEN opgeleverd..
  9. He Jaap, De koppelingset heb ik uitgelijnd middels de centretool. Vooraf heb ik inderdaad de plaat over de splines geschoven om te zien of deze past en ook dat deed ie.. Maaaaar ik heb de bak in zijn vrij staan.... Ik was nl in de veronderstelling dat dit zo hoorden, nu klinkt jouw verhaal ook wel heel erg aannemelijk..Ga ik van de week ff proberen, nu heb ik het ff te druk met studeren:wacko: Ik laat het wel weten of het gelukt is.
  10. Als het goed is, is het probleem nu verholpen. Ik heb de complete bak er weer afgehaald en de plaat omgedraaid. De koppelingsplaat zat er waarschijnlijk verkeerd op... Ik heb het alleen nog niet kunnen testen, want nu krijg ik de bak er niet terug op.. De laatste paar centimeters wil ie niet verder. $#%@^!! Iemand tips?
  11. Maar natuurlijk laat ik dat ff weten...
  12. Thanx man, Ik heb het zojuist geprobeerd....geen resultaat.... Dan morgenavond maar alles er weer af denk..
  13. Dus als ik het goed begrijp; vanuit de meest 'soepele' stand steeds meer druk opbouwen.. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat in dit geval de koppeling niet ontkoppeld en dat ik daardoor juist zoveel mogelijk druk moest hebben. Dus juist zo min mogelijk ruimte..?
  14. Das dus ruk....da betekent als ik het goed begrijp dat ik of de plaat er verkeerd om in heb gezet, of dat ik niet de goeie koppelingskit heb gekregen.. Dus alles kan er weer onderuit..?
  15. Voor wat betreft het schakelen; als ik hem in z'n achteruit probeer te zetten, dan begint hij te ratelen. Bij de 1,2 en 3 is er helemaal geen beweging in te krijgen en ratelt hij ook niet. Zou het niet kunnen dat ik bij het monteren van het schakelmechanisme en de schakelpook iets fou t heb gedaan? Ik heb er weinig zin in om de bak er weer helemaal onder vandaan te halen..
×
×
  • Nieuwe aanmaken...