Spring naar bijdragen

Jeepclub Nederland


Beest
 Share

Recommended Posts

JCN is een mooie club waar we heel veel plezier aan beleven. Het is een club waar ierdereen elkaar helpt om geacht rijkunsten of het type jeep. thumbsup.gif

Ik sluit me echter wel aan bij Utah. In een groep rijden is natuurlijk erg gezellig, maar zeker als de groep "te" groot wordt. Rij je soms maar een paar proeven op een dag en dat is jammer. We komen toch in eerste instantie ook allemaal om te rijden.

Van het in groepen rijden is voor mij ook het nadeel dat Utah zwarte proeven rijd en ik hoog uit rood. Welke keuze maak je dan. Ik vond het afgelopen voorjaar in Veldhoven was voor mij een goede middenweg 's ochtend in groepen rijden en 's middags vrij rijden (mocht dus ook in je groep blijven).

Utah zegt vaak rij jij maar, maar ik vind dat in groepen toch vaak moeilijk. ik wil liever effe oefen zonder daar de hele groep mee op te houden. Ook heb je dan vaak zoveel mensen die roepen wat je moet doen dat ik het niet meer weet en denk laat maar. Ja, ik weet het dat heet faalangst. ph34r.gif

Ik heb het ook erg naar mijn zijn als bijrijder/fotograaf.

Jeepclub is een mooie club en zoals Cruijff altijd zegt ieder voordeel heeft een nadeel. of was het nou andersom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

ik ben wel lid

nee, ik kom niet vaak

ja ik ben erg druk met andere dingen

ik vind dat je op dit forum absoluut geen lid hoeft te zijn van de jeebclub en je dus ook niet hoeft te verontschuldigen als je geen lid bent.

ik zie dit forum als een plek waar gelijkgezinde mensen online kunnen ontmoeten en (technische) problemen kunnen aanpakken.

ook lid van een andere club zijn moet kunnen.

bij mij gaat het om het Jeep gevoel en het leuke geouwehoer onderling....

verder heb ik niks aan te merken behalve een grote thumbs up voor alle admins, mods en gezellige spemmers die dit forum maken tot wat het is..

"I wouldn't have it any other way!!!"

yes.gifthumbsup.gif Nix aan toe te voegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JA, leuk topic. Ik zelf ben sinds kort lid van de jcn en ook lid van de ojoc. Ik rijd nu bijna 1 jaar met mijn jeep in het rond, zonder terrein ervaring(heel klein beetje). Ik had gelijk al gedacht lid te worden van een club maar wist niet welke club, omdat een jeep-kennis lid was van de ojoc, dus ben ik daar ook maar lid van geworden.

Ik hoop binnenkort tijd vrij te maken, om zelf te gaan rijden op een zondag of een weekend. Dat weekends zal wel moeilijk worden, omdat ik op zaterdag werk en ook af en toe op zondag.

Ben via via (oa dit forum en de website) in aanraking gekomen met de jcn en ben vorig jaar met mijn zoon een keertje wezen kijken in Rhenerlaag (als ik het goed schrijf) Dit jaar gaan kijken in Duiven en weer Rhenerlaag en heb toen besloten ook lid te worden van de jcn omdat het allemaal prachtig is.

Ondanks een enkele onaardige ervaring met een enkeling van de jcn dit jaar, lijkt mij de jcn een zeer toffe club, waar ik graag bij wil horen. IK hoop dan ook kennis met jullie te kunnen maken in de komende tijd en veel te leren wat betreft het rijden op terrein.

De club duur ?? nee ik vind van niet, voor niets gaat de zon op. Bij een organisatie komt veel bij kijken en daar is ook geld voor nodig. Als je het bedrag deelt door de dagen van het jaar, dan is dat bijna niets.

Het zou voor de jcn zeer prettig zijn als er meer jeepers lid zouden worden van de club, hoe meer leden, hoe sterker de club, maar dat geldt natuurlijk voor elke club.

Dus doe net zo als mij wordt lid, ook al heb je weinig tijd.

Groet, Philip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een poespas over de prijs van een lidmaatschap of de kosten over een evenement

een hobby mag toch geld kosten en het organiseren van een evenement kost tijd en een terrein huren en spullen kost ook iets en dit wordt meestal gedaan door vrijwilligers die er een hoop tijd in steken

als ze zien dat er mensen op afkomen geeft dit de beste respons die er is

daar doen ze het voor no better feeling than an happy jeeper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Philip heb je een probleem ventileer het laat ons weten

alleen als club is er toekomst voor 4x4 Hoop je 11 dec in Heerde te zien

Nee Hans, ik heb geen problemen en ja ik ben vandaag in Heerde geweest echter zonder Jeep, omdat ik 's morgens moest werken en het werkadres bijna halverwege Heerde was, 's middags had mijn vrouw een late dienst dus moest ik op tijd naar huis.

Zonde, want ik had het naar mijn zin.

groet Philip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn lid geworden toen we ons jeepie kochten in 2002. We vonden dat als we een jeep hadden het misschien wel leuk zou zijn om lid te worden bij een club. JCN was toen net gestart en dus op naar het eerste evenement en lid worden. Het leuke vond ik dat we gelijk werden opgenomen in het bescheiden clubje. Mensen waren oprecht geinteresseerd in de auto en de ervaring daarmee. Ook de begeleiding vond ik errug fijn als beginnend jeepster, toen nog alleen bijrijdster want stel dat ik vast kwam te zitten en onze mooie auto helemaal VIES maakte.

We hebben nooit spijt gehad van deze beslissing, leuke en leerzame ervaringen in het terrein opgedaan, we hebben vele leuke mensen leren kennen, enorm gezellige weekenden gehad, met zijn alle rondom het kampvuur zitten en (sterke) verhalen vertellen onder het genot van een drankje.

Tja ........wat te zeggen over de kosten ..........als je een keertje lekker gaat uiteten ben je het ook kwijt en dan heb je er maar 1 avond plezier van ( met een beetje pech de volgende dag ook nog ph34r.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja ........wat te zeggen over de kosten ..........als je een keertje lekker gaat uiteten ben je het ook kwijt en dan heb je er maar 1 avond plezier van ( met een beetje pech de volgende dag ook nog ph34r.gif )

Met een beetje pech heb je met de Jeep daar ook de volgende dag ook nog "plezier" van blink.gifrolleyes.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben geen lid van de JCN. Ben zelfs van geen enkele club lid.

Waarom? mja, ben niet zo'n club-type.

De JCN zal ongetwijfelt een prima club zijn, net zoals de andere clubs, maar bij iedere club krijg ik weer dat "Wij tegen de rest" gevoel, jeep tegen suzuki, YJ tegen XJ, rond tegen vierkant, atari tegen amiga, enzovoorts, en daar heb ik gewoon geen zin in.

Ik wil gewoon naar een bijeenkomst kunnen gaan als ik zin heb, of die nou van JCN, de ORC, de suzuki, de impreza club of wat dan ook is. Ik wil niet naar Heerde 'moeten' komen, terwijl er ook in mijn achtertuin gereden wordt door een andere club.

Ik geef het toe, ik ben gewoon niet sociaal smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teruglezend mis ik wel een beetje serieuze kritiek (positief of negatief) over de club zelf.

Ik denk dat de discussie iets anders moet, 'voors en tegens' kan verder gaan dan waarom je al dan niet lid bent.

ff een paar vragen uit m'n hoofd...

Heeft een Jeepclub nut?

En waarom?

Zijn er dingen bij JCN die anders kunnen? Of is het zo prima?

Is de structuur van de vereniging goed?

Hoe is de verhouding tours/trials/weekenden? Meer tours, of juist meer weekenden?

Moet Chrysler Nederland zich meer of minder met de club bemoeien?

Hoe groot moet JCN zijn? Zit er een maximum op het aantal leden voor de club uit z'n voegen barst?

Waarom komen er zo weinig mensen op een ledenvergadering?

Ik mis zeker nog wel wat van die punten die best besproken mogen worden.

Gaarne wat meningen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teruglezend mis ik wel een beetje serieuze kritiek (positief of negatief) over de club zelf.

Ik denk dat de discussie iets anders moet, 'voors en tegens' kan verder gaan dan waarom je al dan niet lid bent.

ff een paar vragen uit m'n hoofd...

Heeft een Jeepclub nut?

En waarom?

JA, ik denk dat een club absoluut nut heeft. Het is ten eerste een stukje reklame voor het merk, ten tweede leg je goede contacten over en voor je auto en ten derde het is gewoon beregezellig

Zijn er dingen bij JCN die anders kunnen? Of is het zo prima?
Tuurlijk, er zijn altijd wel dingen die mensen vinden dat anders moet. Het bestuur staat er open genoeg voor, om deze aan te horen en in overweging te nemen. Maar wie wel klaagt (bijv. leden onderling of hier op het forum)en niets van zich laat horen bij het bestuur, mag/kan ook geen verandering verwachten.
Is de structuur van de vereniging goed?

Aan de toewijding en inzet van het bestuur en alle vrijwillegers zal het zeker niet liggen. Maar kan je van een club die pas een jaar of 3 bestaat al over struktuur praten. Het is eerder nog steeds de struktuur verder uit-, en opbouwen. Maar de basis vind ik top.

Hoe is de verhouding tours/trials/weekenden? Meer tours, of juist meer weekenden?
Ik zou graag zien dat er vaste data's zijn om te kunnen 4x4-en, bijv elke laatste zondag van de maand. Maar of dat haalbaar is i.v.m. € of vergunningen?
Moet Chrysler Nederland zich meer of minder met de club bemoeien?

Lijkt me duidelijk. Het is belachelijk dat Chrijsler Nederland het (eigen)belang van een Jeepclub niet inziet. Als we naar de landen om ons heen kijken, kunnen we makkelijk concluderen dat het "sponseren"van de importeur bijna noodzakelijk is voor dit soort clubs. Terwijl de club ook weer voor positieve publiciteit zorgt. Dus: sponseren---> JA bemoeien met / invloed hebben op de club ---> NEE

Hoe groot moet JCN zijn? Zit er een maximum op het aantal leden voor de club uit z'n voegen barst?
Hoe meer zielen, hoe meer kampvuur.......eeeh vreugd.
Waarom komen er zo weinig mensen op een ledenvergadering?

Zodra de club een ander weekend kiest voor de vergadering, ben ik erbij. Ze plannen het nu altijd in het weekend rond 21 november en dan vier ik mijn verjaardag.

Ik mis zeker nog wel wat van die punten die best besproken mogen worden.

U roept, wij draaien wink.gif

Kortom ik vind de Jeepclub Nederland een hele fijne club om bij aangesloten te zijn. Een club waar gastvrijheid, gezelligheid en grenzen van je auto verleggen hoog in het vaandel staat.

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Kameel, denk dat je gelijk hebt, wordt een beetje een "klef" verhaal nu.

Ik heb echter maar 6 weken ervaring en ben dus niet in de positie met (ongefundeerde) kritiek te komen/verzinnen.

Ik denk wel dat je als nieuw lid wat meer info zou kunnen krijgen (zoek ik nu zelf) zoals;

- ik ga terreinrijden en neem mee..

- welke gereedschappen schaf ik aan

- do's en don'ts met een Jeep (vertegenwoordigen toch een merk/sponsor)

- basistechnieken terreinrijden

- vraagbaak - contactpersoon

Ik verzin zo maar even wat zaken, waarvan ik me kan voorstellen dat nieuwe leden dit als welkome info zien. Deels werd dit overigens ook al op de jaarvergadering aan de orde gebracht en praat ik dus een beetje voor of na mn beurt.

Daar werd ook aan de orde gesteld om een basis cursus lieren te organiseren. Dit werd ook door het bestuur meegnomen.

Verder denk ik dat WE als club nieuwe leden wat warmer kunnen ontvangen/opnemen. Viel mij zondag een beetje op, valt in wat clubjes/individuen uit elkaar. Na afloop was ook het merendeel vliegensvlug verdwenen.

Niet dat ik daar zelf nu mee zit, ik/wij zoeken onze weg wel. Het moet echter niet in een kleine harde kern ontaarden, waarbij je het merendeel van de leden niet of nooit ziet omdat ze het clubgevoel helemaal niet hebben/krijgen.

De kleine opkomst bij de jaarvergadering was mij in dat kader ook opgevallen.

Maar, ik/we blijven absoluut positief over de club!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ( nog ) geen lid van de JCN maar wel van een aantal andere clubs in zowel binnen en buitenland. Ik weet ook wel dat de belangen van een rasvereniging anders zijn dan van een autovereniging maar er zijn natuurlijk wel overeenkomsten en wil er dan toch ook wat over zeggen.

Redenen om lid van een club te worden zijn divers, lid van de buitenlandse clubs ben ik bv omdat ik de lidmaatschappen heb aangeboden gekregen van bevriende fokkers die daar wonen in ruil voor lidmaatschap van de nederlandse verenging stemrecht heb ik in die clubs zal er echter geen gebruik van maken omdat mijn belangen anders zijn binnen die club, ik vind vooral de clubbladen leuk en zo kan ik op de hoogte blijven van het reilen en zeilen van "mijn"ras in het buitenland.

Verder ben ik in NL lid van andere clubs, 3 clubs puur vanwege het clubblad en om deel te kunnen nemen aan de evenementen die ze organiseren. Daar ik fokker ben en redactie van de nederlandse basenji club heb ik daar het grootste belang, ik ga dan ook naar de ledenvergaderingen. Niet in de laatste plaats omdat ik dan veel bekenden weer zie en bij kan praten en de goede koffie tongue.gif Ik vind dat als je wat in te brengen hebt in je club en dat ook wilt je hier naar toe moet gaan, alleen dan heb je recht om te spreken en niet pas als je de notulen leest en denkt van maar dit en dat, nee doe dat tijdens een vergadering dan kan je erover discussieren. je mening delen en argumenten voor en tegen afwegen en zo als het goed is gezamnelijk tot een besluit kan komen, als je het er dan alsnog niet mee eens bent is dat jammer maar dan is het in elk geval ter sprake gekomen.

Helaas heb je binnen elke vereniging de beste stuurlui aan wal staan en in sommige verenigingen speelt vriendjespolitiek een wel erg grote rol blijkbaar hoort dat erbij en daar leg ik mij persoonlijk dan maar bij neer omdat ik het de constante frustratie niet waard vind en ik ga toch wel mijn eigen gang haha

Een groot voordeel van verenigingen is dat ze evenementen organiseren waar je aan deel kan nemen, ervaringen uit kan wisselen en je hebt allemaal één ding gemeen, dezelfde passie waarje lekker over kan keuvelen of stevig kan discussieren. Clubbladen vind ik ook altijd leuk zo word je goed op de hoogte gehouden van alles wat er zich in en rond om de club afspeeld.

verschillende meningen hou je altijd, spreek je daarom uit op vergaderingen daar zijn ze voor, een goed bestuur luistert ernaar en doet er wat mee.

Veel leden? prima toch? wellicht zijn er een aantal met goede ideeen die voor positieve veranderingen kunnen zorgen en meer leden betekent meer inkomsten betekent het bestaan van een club zodat ze weer dingen kunnen organiseren waar alle leden aan deel kunnen nemen. Inkomsten betekent vaak ook een leuk vol clubblad waardoor iedereen op de hoogte blijft van e.e.a. aangaande de gedeelde passie.

Laten we bovendien niet vergeten dat in de meeste gevallen een vereniging draait op vrijwilligers die hun best doen om een deel van hun vrije tijd vrij te maken in het belang van zichzelf en de leden, allemaal vrijwillig. das toch al een pluim waard deze inzet nietwaar?

Ik zie binnen veel verenigingen heisa en troubles zowel tussen leden en het bestuur en onderling in het bestuur, ik betreur dit, je staat voor dezelfde passie, heb respect voor elkaars mening en luister naar elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is belachelijk dat Chrijsler Nederland het (eigen)belang van een Jeepclub niet inziet. Als we naar de landen om ons heen kijken, kunnen we makkelijk concluderen dat het "sponseren"van de importeur bijna noodzakelijk is voor dit soort clubs. Terwijl de club ook weer voor positieve publiciteit zorgt. Dus: sponseren---> JA bemoeien met / invloed hebben op de club ---> NEE

Volgens mij als ze veel sponser geld geven, dan willen ze ook invloed in de club.

En sponser wil altijd iets terug voor zijn geld. En dat is denk ik vaak niet alleen publiciteit.

Stel er is een zwaar ongeval bij een Jeep dag van de club. (niet en nooit hopenlijk)

Dit komt in de krant......wil jij als sponser je naam hierbij hebben.

Dus zullen ze altijd zich met de zaken gaan bemoeien.(Denk ik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens Jeepie, Wie betaald - bepaald, Money talks, nou zo kennen we er nog wel een paar.

Ik zou het eerlijk gezegd als principe ook niet verkeerd vinden als er meer inmenging zou komen, als we er als club maar iets mee opschieten. In veel gevallen doet men daar vreselijk spastisch over, maar waarom eigenlijk? Kijk maar in het voetbal. Als de pers denkt dat een sponsor veel invloed heeft, worden er pagina's vol over geschreven.

Terecht zeg je ook dat we een merk uitdragen, dat heb ik bij 2 eerdere stukjes ook al geschreven. Daar ben je als merkeigenaar erg zuinig op. Als JCN meer onder de hoede van Chrysler NL zou gaan varen, kan ik me voorstellen dat men dan ook wel een wat strakkere grip op het geheel wil hebben.

En tja, als je het één niet wil, zul je het andere ook niet krijgen.

"Da's logisch he", zullen we maar zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ( nog ) geen lid van de JCN maar wel van een aantal andere clubs in zowel binnen en buitenland. Ik weet ook wel dat de belangen van een rasvereniging anders zijn dan van een autovereniging maar er zijn natuurlijk wel overeenkomsten en wil er dan toch ook wat over zeggen.

Redenen om lid van een club te worden zijn divers, lid van de buitenlandse clubs ben ik bv omdat ik de lidmaatschappen heb aangeboden gekregen van bevriende fokkers die daar wonen in ruil voor lidmaatschap van de nederlandse verenging stemrecht heb ik in die clubs zal er echter geen gebruik van maken omdat mijn belangen anders zijn binnen die club, ik vind vooral de clubbladen leuk en zo kan ik op de hoogte blijven van het reilen en zeilen van "mijn"ras in het buitenland.

Verder ben ik in NL lid van andere clubs, 3 clubs puur vanwege het clubblad en om deel te kunnen nemen aan de evenementen die ze organiseren. Daar ik fokker ben en redactie van de nederlandse basenji club heb ik daar het grootste belang, ik ga dan ook naar de ledenvergaderingen. Niet in de laatste plaats omdat ik dan veel bekenden weer zie en bij kan praten en de goede koffie tongue.gif Ik vind dat als je wat in te brengen hebt in je club en dat ook wilt je hier naar toe moet gaan, alleen dan heb je recht om te spreken en niet pas als je de notulen leest en denkt van maar dit en dat, nee doe dat tijdens een vergadering dan kan je erover discussieren. je mening delen en argumenten voor en tegen afwegen en zo als het goed is gezamnelijk tot een besluit kan komen, als je het er dan alsnog niet mee eens bent is dat jammer maar dan is het in elk geval ter sprake gekomen.

Helaas heb je binnen elke vereniging de beste stuurlui aan wal staan en in sommige verenigingen speelt vriendjespolitiek een wel erg grote rol blijkbaar hoort dat erbij en daar leg ik mij persoonlijk dan maar bij neer omdat ik het de constante frustratie niet waard vind en ik ga toch wel mijn eigen gang haha

Een groot voordeel van verenigingen is dat ze evenementen organiseren waar je aan deel kan nemen, ervaringen uit kan wisselen en je hebt allemaal één ding gemeen, dezelfde passie waarje lekker over kan keuvelen of stevig kan discussieren. Clubbladen vind ik ook altijd leuk zo word je goed op de hoogte gehouden van alles wat er zich in en rond om de club afspeeld.

verschillende meningen hou je altijd, spreek je daarom uit op vergaderingen daar zijn ze voor, een goed bestuur luistert ernaar en doet er wat mee.

Veel leden? prima toch? wellicht zijn er een aantal met goede ideeen die voor positieve veranderingen kunnen zorgen en meer leden betekent meer inkomsten betekent het bestaan van een club zodat ze weer dingen kunnen organiseren waar alle leden aan deel kunnen nemen. Inkomsten betekent vaak ook een leuk vol clubblad waardoor iedereen op de hoogte blijft van e.e.a. aangaande de gedeelde passie.

Laten we bovendien niet vergeten dat in de meeste gevallen een vereniging draait op vrijwilligers die hun best doen om een deel van hun vrije tijd vrij te maken in het belang van zichzelf en de leden, allemaal vrijwillig. das toch al een pluim waard deze inzet nietwaar?

Ik zie binnen veel verenigingen heisa en troubles zowel tussen leden en het bestuur en onderling in het bestuur, ik betreur dit, je staat voor dezelfde passie, heb respect voor elkaars mening en luister naar elkaar.

wordt jij ff lid ??? tongue.giftongue.giftongue.giftongue.gif

Ja, Kameel, denk dat je gelijk hebt, wordt een beetje een "klef" verhaal nu.

Ik heb echter maar 6 weken ervaring en ben dus niet in de positie met (ongefundeerde) kritiek te komen/verzinnen.

Ik denk wel dat je als nieuw lid wat meer info zou kunnen krijgen (zoek ik nu zelf) zoals;

- ik ga terreinrijden en neem mee..

- welke gereedschappen schaf ik aan

- do's en don'ts met een Jeep (vertegenwoordigen toch een merk/sponsor)

- basistechnieken terreinrijden

- vraagbaak - contactpersoon

Ik verzin zo maar even wat zaken, waarvan ik me kan voorstellen dat nieuwe leden dit als welkome info zien. Deels werd dit overigens ook al op de jaarvergadering aan de orde gebracht en praat ik dus een beetje voor of na mn beurt.

Daar werd ook aan de orde gesteld om een basis cursus lieren te organiseren. Dit werd ook door het bestuur meegnomen.

Verder denk ik dat WE als club nieuwe leden wat warmer kunnen ontvangen/opnemen. Viel mij zondag een beetje op, valt in wat clubjes/individuen uit elkaar. Na afloop was ook het merendeel vliegensvlug verdwenen.

Niet dat ik daar zelf nu mee zit, ik/wij zoeken onze weg wel. Het moet echter niet in een kleine harde kern ontaarden, waarbij je het merendeel van de leden niet of nooit ziet omdat ze het clubgevoel helemaal niet hebben/krijgen.

De kleine opkomst bij de jaarvergadering was mij in dat kader ook opgevallen.

Maar, ik/we blijven absoluut positief over de club!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet zeggen dat ik jullie discussie al een tijdje geamuseerd volg.

Ik ben al op heel wat events van JCN nederland geweest als toeschouwer. Heb er ook al een aantal gedaan van JC Belgie.

Het verschil tussen beide clubs en de events is duidelijk. Wees blij met de club die jullie hebben, de sfeer die er heerst en de events die ze organiseren. Naar mijn mening is dit de club voor de echte jeep liefhebber.

Ik vind persoonlijk JC Belgie de club voor de mensen met de grote portemonnee's die een tj, wj of whatever gekocht hebben omdat het cool staat of in de mode is.

Trek eens 10 min uit om de beide site's te vergelijken, kijk eens naar de foto's van de events op beide site en je zal zien wat ik bedoel.

Ik rij volgende zomer 10 jaar jeep, ga naar zoveel mogelijk jeep events met of zonder jeep. Weet hoeveel tijd clubs in het organiseren van events steken, wil hier dus niemand persoonlijk aanvallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als het ff meezit wellicht in 2007, als de JCN haar eerste Lustrum viert, ik neem aan dat er dan inmiddels een welkomstcommittee en feestcommissie in het leven zijn geroepen yes.giftongue.gif

ik heb begrepen dat er in 2007 er ook een ballotage commissie komt.

Zou maar opschieten tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...