Spring naar bijdragen

Jeepclub Nederland


Beest
 Share

Recommended Posts

nah jah..ik begin gewoon....BDW ik ben niet lid tongue.gif

een nadeel kan ik niet bedenken,

wat ik lees op het forum over meetingen, is het altijd perfect georganiceerd

leuke trails, voor beginners en gevorderden.

voordelen tegen over andere clubs, de gemengde merken clubs bedoel ik dan

geen onderlinge strijd tussen de verschilende merken.

volgens sommigen zijn dat geen echte Jeeps en zijn niks waard in het terrein

nou dit was dus de aftrap.... tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Nice Beest. Goed werk m'n jong... wink.gif (of hoe gaat dat op z'n oosters)

Even de achtergrond info:

De site.

De vereniging heeft zich ten doel gesteld alle Jeepers in Nederland te verenigen om zo gezamenlijk het go-anywere en do-anything gevoel echt te kunnen ervaren.

Iedere Jeeper is welkom, van jong tot oud, in bezit van een Willy of een Grand.

De club wil voor iedereen mogelijkheden bieden om met de Jeep® een stuk vrijheid te genieten, maar ook om vaardigheden eigen te maken, ervaringen te delen en om je eigen grenzen te verleggen.

De club bied je de kans om de andere kant van de Jeep® en van jezelf te leren kennen.

Datgene te beleven waaraan je dacht toen je voor het eerst het stuur van de Jeep® in handen nam.

Wat gaan we doen? We organiseren o.a. de Jeep®Academy, de Jeep®Tour, Jeep®Trial maar ook een Jeep®Camp. Jaarlijks stellen we een internationale Jeep®Agenda samen waarbij internationale uitwisseling wordt gesti muleerd. Samen met onze zusterorganisaties In Europa presenteren we ons bovendien op de centrale website; www.jeepclubinternational.com.

  • De Academy is in eerste instantie bedoeld voor de Jeeper die vaardigheden en vertrouwen
    in het off-road rijden wil verkrijgen. Tevens is de Academy geschikt voor de meer
    ervaren off-roader die zijn stuurmanskunsten verder wil uitbouwen.
    Ontdek precies hoe jij en je Jeep® bepaalde situaties kunnen tackelen.
    Bijvoorbeeld: Je nadert een waterpartij, ga er erdoor of ga je er om heen???. Je leert hoe je een waterpassage veilig kunt nemen, hoe steile hellingen en afdalingen genomen kunnen worden, wat je juist niet en juist wel moet doen.
    Jeep®Academy zal je het vertrouwen, de vaardigheden en de ervaring geven voor alle situaties.
  • Dutch Jeep®Camp
    Jeep®Camp is een treffen van Jeepers, met hun partners, kinderen, vrienden en bekenden. Spel en ontspanning, zien en bekeken worden, verhalen en luisteren.
    Als club organiseren we dit treffen onder de naam Dutch Jeep®Camp ergens op een locatie in Nederland in het tweede weekend in september.
    Deelname staat open voor alle leden, ongeacht type en uitvoering van de Jeep.
    Het programma omvat in grote lijnen de volgende activiteiten:
    Aankomst vanaf vrijdagmiddag op de camping met aanmelding en technische keuring,
    Jeep®Proloog op vrijdagavond
    Jeep®Tour op zaterdag en zondag in de omgeving met gebruik van privé off-road terreinen,
    Jeep®Trial in verschillende moeilijkheidsgradaties op zaterdag en zondag,
    Jeep®Diner op zaterdagavond het camp terrein,
    Jeep®Feest op zaterdagavond met een Concours d’Elegance en life-muziek
  • Euro Camp Jeep®.
    Daarnaast wordt door Chrysler International in samenwerking met importeurs en dealers een internationaal treffen georganiseerd onder de naam Euro Camp Jeep®.
    Dit treffen, dat ergens in Europa wordt gehouden, voorziet in overnachtingen in hotels, alle maaltijden en een zeer gevarieerd programma, uitgevoerd door en onder begeleiding van een professionele evenementbureau.
    Een unieke mogelijkheid om Jeepers uit nagenoeg alle landen van Europa te ontmoeten.

Ik heb het erg goed naar m'n zin, gezellige club met een hoog pret-gehalte.

Helaas zijn er in Nederland nog maar weinig terreinen waar we ongestoord kunnen genieten, gelukkig gaan we een paar keer over de grens kijken volgend jaar. Goeie zet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik/we zijn al heeeeeel lang lid van JCN, nu toch al zeker weer een week of 6 smile.gif

Na door Ollie B letterlijk in ee Jeep geschopt zijn, de Smokkel Tour meegereden en was verk(n)ocht, binnen 3 dagen stond er een Jeep voor de deur, 1 week later was ik lid van JCN.

Wat mij/ons juist in de JCN aansprak waren 3 zaken:

a. het is óók een familie uitje (en dat zochten we ook)

b. de "merk Jeep" toewijding (anders ga je ook niet in zo'n ding zitten...)

c. de goede organisatie (ook voor de rest van de familie, kids etc.)

Mij lijkt dat als je naast het off road rijden, ook een merk Jeep "idioot bent (en gek bent op sleutelen biggrin.gif ), je bij de JCN absoluut aan het goede adres bent.

Gaat het je meer om het off road in het algemeen, ben je waarschijnlijk bij een algemene club beter af (?).

Het lijkt mij overigens ook leuk aan algemene off road events mee te doen, en andere merken "idioten" te ontmoeten.

Ik denk ook dat als de technische kant van Jeep je interesseert, je bij/binnen JCN meer klankbord vind (naast dit Forum uiteraard), om daar met mede-Jeepers van gedachten te wisselen en alle voornemens met elkaar uit te wisselen.

Kortom; zoals met alles; het is maar waar je het meeste waarde aan hecht.

Overigens ken ik zelf geen enkel verschil tussen Wrangler rijders en Cherokee en GC rijders. Je deelt een gevoel en een passie, een ieder doet dat met de auto die het beste bij hem of haar past

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij Quattro en ondergetekende zijn gelijk lid geworden nadat we de Quattro voor Marian kochten

onder druk van Ruud en Jos die hier in ons dorpje wonen werden we gelijk gedwongen lid te worden en hebben daar nog nooit spijt van gehad en zelfs vorg jaar december er nog een wrangler bij gekocht.

Alleen al het feit dat we via de Jeep club ( en Jeep forum) in contact kwamen met gelijkgezinden die ons met raad en daad ( vooral met daad) bij hebben gestaan heeft ons het lidmaatschap vele malen laten terug verdienen.

We werden goed voorgelicht over wat wel en wat niet kopen. Welke garage wel en welke niet.

Waar kunje het best onderdelen bestellen en hoe gaat dat indien het uit USA moet komen.

We gaan ook regelmatig bij andere off road evenementen rijden en kennen intussen al heel wat 4x4 hobbyisten en niet alleen Jeep fans. Onze voorkeur blijft uitgaan naar JEEP maar is leuk om zo af en toe eens een Laro of een Soes uit de bagger te trekken maar passen er voor op om niet gelijk een andere auto af te kraken. Wel grappen maar moet leuk blijven.

Ik heb er heel veel respect voor hoeveel uren Ruud en mede bestuursleden erin steken om het de leden en henzelf een leuke dag(en) te bezorgen. Kan me dus behoorlijk opwinden als er weer eens wordt gezeurd over dat het zo duur is.

Ik zie heel goed het verschil tussen een dagje Veldhoven met alleen een bak koffie en geen proeven maar vrijrijden

en een dag Loon op Zand waar je dus echt aan je lot wordt overgelaten als je pech hebt.

JCN is een hechte club en zorgt er altijd voor dat er onder leiding van een aantal ervarenleden nieuwelingen worden opgevangen en begeleid. Leuke parcoursen met een Acedemy en gezellige trips met onderweg een speelterrein

en aan het eind lekker eten en gezellig met zn allen bijelkaar.

Het verschil tussen Jeep Camp in Giesbeek en 4x4 het Noorden in Giesbeek was behoorlijk in prijs maar niet te vergelijken. Geen toiletten Geen grote tent met Livemuziek Geen super Bar BQ, Engels ontbijt etc. Geen routes uitgezet gewoon verstand op nul en blazen en hopen dat er niemand je tegemoet kwam.

Kortom die vijf euries per maand gewoon waard. Ook al ben je het niet altijd eens met het beleid

Doe het maar eens beter... smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik ben dus geen lid....

En dat zal ook niet snel gebeuren. Maar dat heeft niets met de, overigens uitstekend georganiseerde, evenementen of prijs te maken, 't is puur een keuze van mezelf! smile.gif

Jammer dat de prijs voor deelname aan evenementen door niet-leden opgetrokken is, daardoor is de drempel om een enkele keer aan een evenement deel te nemen voor mij te hoog geworden. En ik ken de reactie van sommige JCNers: Lid worden is voordeliger! Dat weet ik, maar zoals hierboven al aangegeven: Heeft alles met keuze's te maken en ik heb dus voor een andere club gekozen.

Hopelijk wordt mijn keuze vanaf nu dan ook gerespecteerd, zodat ik in de toekomst meteen van die "steken onder water" afben... Want elke keer de reden van het geen lid zijn te moeten verdedigen, of te moeten horen dat ik geen "echte Jeeper" ben, daar heb ik het heel eerlijk gezegd wel mee gehad... sad.gif

Overigens: No hard feelings.... 'k moest het gewoon ff kwijt en dit topic vroeg erom... wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

87wrangler,

Ik vind dat je volledig gelijk hebt. Het is volledig je eigen keuze.

Een geintje, prima moet kunnen.

Ik denk daarbij dat je niet moet vergeten dat je een zéér prominent en buitengewoon gerespecteerd lid/moderator van dit forum bent. Misschien dat iedereen wel juist daarom graag zou willen dat je ook bij JCN evenementen aanwezig bent.

Ik denk ook dat je die "steken onder en boven water"meer als compliment zou moeten zien.

Nogmaals: iedereen is vrij in zijn/haar keuzes, en dat zou iedereen moeten respecteren. Ik doe dat in ieder geval zonder enig voorbehoud.

thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeb, wij zijn wel lid, en hebben veel geleerd,lol en plezier.

Ze komen je zelfs helpen verhuizen in Noorwegen.

maar alle gekheid, ieder moet zelf weten waar die zich thuis voeld en bij welke club.

Naast de aktieviteiten van JCN heb ik ook op andere evenementen gereden.

zo heb ik ook 87 wrangler tegen gekomen,en gesproken.

niks mis mee,

verder wens ik iedere Jeeper een vrolijk kerstfeest , en dat er in 2006 weer veel offroad gereden mag worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook lid van de club.

Al kom ik niet op veel bijeenkomsten,maar de weinige keren dat ik kom heb ik het erg naar mijn zin.

Rij zelf Wrangler en ik heb niets tegen Cherokee's,vind het zelfs prachtige wagens, maar voor mij alleen zijn ze te groot.

M.a.w. Allemaal lekker doorgaan met genieten en lol maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ben lid.

Heb te weinig tijd.

Maar blijf lid.

Ben een paar mensen tegen gekomen van de club......

En die zijn op zijn Haags uitgesproken toppie.....

Ja wat moet ik meer zeggen....

G E W O O N L I D W O R D E N..........

Al heb je niet zoveel tijd......je helpt andere Jeep fan's.........en heb je wel tijd dan is de korting leuk meegenomen(niet leden betalen meer)

Mazzel Rene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooi he zo'n topic wink.gif

@ dez......je bent gek blink.gif

waneer mij as zondag in heerde lidnummer 666 aangeboden wordt ben ik direct lid.

en dat betaal ik zelf tongue.gif

dat nummer staat al voor je gereserveerd !!!! smile.gifsmile.gifsmile.gif

Tja, ik ben dus geen lid....

En dat zal ook niet snel gebeuren. Maar dat heeft niets met de, overigens uitstekend georganiseerde, evenementen of prijs te maken, 't is puur een keuze van mezelf! smile.gif

Jammer dat de prijs voor deelname aan evenementen door niet-leden opgetrokken is, daardoor is de drempel om een enkele keer aan een evenement deel te nemen voor mij te hoog geworden. En ik ken de reactie van sommige JCNers: Lid worden is voordeliger! Dat weet ik, maar zoals hierboven al aangegeven: Heeft alles met keuze's te maken en ik heb dus voor een andere club gekozen.

Hopelijk wordt mijn keuze vanaf nu dan ook gerespecteerd, zodat ik in de toekomst meteen van die "steken onder water" afben... Want elke keer de reden van het geen lid zijn te moeten verdedigen, of te moeten horen dat ik geen "echte Jeeper" ben, daar heb ik het heel eerlijk gezegd wel mee gehad... sad.gif

Overigens: No hard feelings.... 'k moest het gewoon ff kwijt en dit topic vroeg erom... wink.gif

Respecteer je besluit maar blijf je absoluut plagen tot je lid bent Dus maak je borst maar nat laugh.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is natuurlijk zo dat iedereen zelf mag weten wat hij doet.

Maar als een moderator die mensen adviseert en begeleid. en waar iedereen respect voor kan hebben is onpartijdigheid geboden.

Als ik op jouw site geen link naar de Jeepclub kan vinden en wanneer wij een terrein hebben en achter mijn rug om deze wil

scoren voor jouw club dan vraag ik me af waarom, en natuurlijk zijn onze evenementen erg duur !!!

En als er pijn zit tussen jullie voorzitter en onze club dan is dat kwalijk dat dit meegenomen word op het forum.

En jouw club, daar ben ik al 5 jaar lid van en ook van off road challenge en van O.J.O.C. omdat ik de clubs die nog wat willen

doen voor het 4x4 rijden een warm hart toedraag.

Dus laten wij allemaal de clubs steunen met alles wat we hebben en geloof me, het is voor alle organisaties nodig.

Ik denk dan ook dat deze topic eens helderheid kan veschaffen, en dat is goed voor de club en voor de jeepers op het forum.

Kortom het Jeeplife is leuk en iedereen zou optimaal gebruik van moeten maken met welke Jeep dan ook.

Groeten

Hendrik

Sorry!! maar no hard feelings moest dit even kwijt de topic vroeg erom maar verder no hard feelings!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben wel lid

nee, ik kom niet vaak

ja ik ben erg druk met andere dingen

ik vind dat je op dit forum absoluut geen lid hoeft te zijn van de jeebclub en je dus ook niet hoeft te verontschuldigen als je geen lid bent.

ik zie dit forum als een plek waar gelijkgezinde mensen online kunnen ontmoeten en (technische) problemen kunnen aanpakken.

ook lid van een andere club zijn moet kunnen.

bij mij gaat het om het Jeep gevoel en het leuke geouwehoer onderling....

verder heb ik niks aan te merken behalve een grote thumbs up voor alle admins, mods en gezellige spemmers die dit forum maken tot wat het is..

"I wouldn't have it any other way!!!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben ook lid van de jcn en kom er zo nu en dan houd zelf meer van meerdaagse evenementen het zit hem niet alleen in het rijden zelf

ben ook lid van de ojoc en de offroad-challenge

als van geen club lid bent en je gaat zomaar wat jeepen is het voor iedereen zo afgelopen en wat betreft clubs iedereen is daarin vrij

bij welke club hij of zij gaat je kiest toch waar het het leukst is en je

je op je geak voelt het is toch geen verplichting

en bij alle clubs heb je minimaal een feestavond

behalve bij de belastingdienst hoge contributie maar feestavond ho maar en daar wordt hier ook niet over geklaagt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben ook lid van de jcn en kom er zo nu en dan houd zelf meer van meerdaagse evenementen het zit hem niet alleen in het rijden zelf

ben ook lid van de ojoc en de offroad-challenge

als van geen club lid bent en je gaat zomaar wat jeepen is het voor iedereen zo afgelopen en wat betreft clubs iedereen is daarin vrij

bij welke club hij of zij gaat je kiest toch waar het het leukst is en je

je op je geak voelt het is toch geen verplichting

en bij alle clubs heb je minimaal een feestavond

behalve bij de belastingdienst hoge contributie maar feestavond ho maar en daar wordt hier ook niet over geklaagt

hey 6-pack 25 december is wel een feestavond voor ons allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wordt er dan zoveel geklaagt dat JCN duur zou wezen?

Als je het onder de noemer "klagen" wilt zetten, JA.

Maar dan gaat het voornamelijk om niet leden die extra moeten betalen bij een JCN evenement.

Vandaar ook de opmerking; gewoon lid worden zoals men hier nog wel eens neerzet.

Maar dat is dan meer voor diegene die wat vaker op een JCN evenement komen waardoor het inderdaad voordeliger is om dan lid te worden. Ga je maar 1x per jaar naar evenement kost je het evenement inderdaad meer ben uit eindelijk toch goedkoper dan 1x per jaar rijden en lid zijn van JCN.

Mijn mening over JCN

Het mooie van JCN is dat men altijd het beste uit een terrein weet te halen waar andere clubs het vaak het op de "paden blijven rijden" houd. Maar ook dit is een keuze van hoe je met je Jeep wil rijden. Cherokees rijders om het zo maar even te zeggen, zeker als ze vrij standaard zijn, zullen met die paden sneller tevreden mee zijn dan ik zoals ik er nu voor sta. Ik als Wrangler rijder kan me nu, naar de Jeep bijna 2 jaar te hebben, nou eenmaal niet meer vermaken met alleen maar de paden. te volgen. Je wilt wat meer. Dat is iets wat JCN bied dus vandaar ook mijn keuze voor Jeep Club Nederland.

Alleen dat in groepen rijden....... Tja dat zal van mij wel iets minder mogen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de Jeepclub Nederland gaat het vooral om de behendigheid bij het doen van een trial,

bij andere clubs staat de snelheid centraal (sta zelf regelmatig in de weg als een Zuus haast heeft blink.gif )

en minder hóe je een proef neemt (minder rekeninghoudend aan de schade aan je auto en de natuur).

Zelf heb ik niet zoveel met wedstrijdjn enzo, maar dit heeft natuurlijk wel te maken met voorkeuren en keuzes bij het kiezen van een club (of twee).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...