87wrangler Geplaatst December 9, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2005 Als ik die foto's zo zie, valt me een offerte van 1000 euri nog niet tegen.... Bepaalde dealers rekenen dat al bijna voor een rondje remmen reinigen.. Wat een klus, man! ( Ergste is nog, dattie de hele volgende zomer de garage niet uit is geweest... ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst December 9, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2005 Goh ben ik blij dattie bij mij niet kapot kan gaan pfff wat een klus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
corfu Geplaatst December 10, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2005 Als ik die foto's zo zie, valt me een offerte van 1000 euri nog niet tegen.... Bepaalde dealers rekenen dat al bijna voor een rondje remmen reinigen.. .............. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bart Grand Geplaatst December 11, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2005 WHOWWW, Dat is een bere klus zeg.........voor een beetje in de kou zitten.... ff afkloppen dat ie bij mij goed blijft, klop klop klop Maar alles nog steeds goed? Heb je trouwens geen onderdeeltjes overgehouden (zoals bij die ikea bouwpakketen) gr Bart Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 11, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2005 Heb je trouwens geen onderdeeltjes overgehouden Ha ha, heb een heleboel standaard onderdelen over; Assen, veren, velgen etc. En wat betreft de airco, moet weer opnieuw gevuld worden. Is nogal al wat gedemonteerd geweest in de motorruimte. Maar dat deel van het verhaal volgt nog Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 13, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2005 Juli 2004 Zoals reeds eerder gemeld willen we deze maand naar Sclayn. Zou tevens de eerste keer camperen worden met de kids en een vouwwagen. De dag voor vertrek tot de conclusie komend dat we te weinig bagage ruimte hebben, een skibox aangeschaft. Best wel gunstig om die in de zomer te kopen, keus genoeg en direkt leverbaar(gelukkig). Heb voor de rit naar Sclayn de "kleine wielen" er weer onder, de 31" gaan mee op een ambu onder een Banaan. Dus inderdaad verhoudingsgewijs niet de meest toonaangevende foto's Mede door het miserabele weer was het voor vrouw en kinderen wat minder succesvol, Maar ik heb me fantastisch vermaakt. Heb er alleen geen pic's van. Augustus 2004 Staan de nodige modificaties op de planning. -F>R spring swap -3" langere front spring's -Adjustable CA's F>R swap is niets meer dan je voorveren achter plaatsen. Is in jeep termen een erg goedkope optie om 3" a 3,5" lift te pakken in combinatie met de BB's nu dus achter 5" a 5,5" lift. Moeten er voor natuurlijk wel langere veren komen. Ik heb gekozen voor Skycrappers 3" langer dan standaard. Dat in combinatie met de ACOS'sen voor toch gauw iets van 5,5" a 6" lift. En dat flext wel lekker, met name achter goed te zien. En van voren En van onderen Andere verbouwing deze maand zoals gezegd de Control Armen. Wat zijn control armen; ten dele houden ze de assen op z'n plaats en zijn ze bepalend voor wielbasis en de hoeken in de aandrijfassen. Waarom de standaard CA's vervangen voor in mijn geval JKS exemplaren. -Algemene stelregel(bron diverse US fora) om met standaard CA's niet verder te liften dan 4"a 4,5" -Bij een suspension(veren) lift met standaard CA's wordt je wielbasis korter en rake de hoeken in de aandrijflijn van slag. Met de in lengte verstelbare CA's is dat dus weer te corrigeren -Bijkomend groot voordeel van de JKS armen is dat ze in de lengte richting draaibaar zijn waardoor de as makkelijker flext zonder dat je daarbij stress of "binding" krijgt op de CA montage punten. Heb er niet veel foto's van maar hier 1 van de vooras. Plakband met streep op de banden is voor het uitlijnen. Hier nog een paar plaatje van het eindresultaat deze maand Persoonlijk vindt ik hem hier te hoog staan in combinatie met de 31"ers Voordeel hiervan is veel ruimte in de wielkasten, dus veel flex. Nadeel hiervan is dat de skycrapper voorveren daar niet tegen kunnen. Kwamen in Januari 2005 namelijk zo onder de ZJ vandaan En in de tussentijd deze memorabele button gekregen Zo inmiddels is het September 2004 Er moet getest worden en we zitten 1 week voor het eerste dutch jeepcamp. Zo gezegd zo gedaan, testen in Ressen Foto's spreken voor zich zelf, denk ik. Voor de volledigheid, er zitten voor inmiddels langere remleidingen op, alles nog vast. Dit is dus een ex-voorveer nu op de achteras, fully compressed Detail, rechtsonder dat is Utah's YJ. Van onderen! En de laatste Zooooooo, dat was het voor nu. ps, test was goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spiderman Geplaatst December 13, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2005 ziet er cool uit ogdak ben benieuw naar de rest Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eelco Geplaatst December 13, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2005 Hier ogdak nog eventjes onder de modder in Sclayn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 13, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2005 Hier ogdak nog eventjes onder de modder in Sclayn Helemaal goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 19, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 19, 2005 September 2004 onlosmakelijk verbonden met o.a. Dutch Jeep Camp Ook in 2004 stonden de brandnetels net zo hoog als dit jaar. Het uitzetten van deze proef heeft me een 27MC antenne gekost. Hier de camping Had het in m'n bol om grotere bandjes te gaan rijden(Op dat moment toekomstvisie) Dus de 33"ers onder Mav 's YJ(rechts in beeld) vandaan gehaald. dus hier een paar "poser" pic's. Een paar dames uit m'n favorieten lijstje. En... Neerlands hulp in bange dagen, met (....)jack De zaterdag, heel mooie stukje om te "flexxen" De jongste dochter let ook al goed op. Hee deze ken ik ergens van. En tot slot de zondag. Voetje van de vloer. 'kale' hulptroepen. En dat was jeepcamp 2004, tot volgend jaar. Later die maand was de welbekende FOC trophy in het belse Overpelt. Wou daar wel heen, het liefst op 33"ers. Dus het met Mav © op een akkoordje gegooid en aan de slag om het een en ander "pas" te maken. Ook hier heeft het nut van verstelbare Control Armen zich weer bewezen. Uiteindelijk de "kop" van de bout van de stuurdemper voor de helft weggeslepen, moet toch kunnen sturen immers. Ook de sway-bar definitief opgeknoopt wat toch wel tot wat hellend rijgedrag leidde met name op fly-overs en klaverbladen. Was voor de rest prima mee te rijden. Op de camping sfeer proeven, gelukkig het regent. Inschrijven, erg goed geregeld geen lange rijen met wachtenden en dat terwijl er toch honderden deelnemende voertuigen waren Zaterdag na het verplichte parcours gereden te hebben al vlot een "lekke band". Was door een trekker enigzins scheef uit een gat getrokken, waardoor bleek later er nogal wat prut en zelfs een klein steentje tussen band en velg zat. Met een paar banden lichters een veel water de boel toch weer schoon gekregen. De zondag was een verhaal apart, stukje bos van een paar honderd meter waar je heel de middag zoet bent, en waar ongelooflijk veel is stuk gegaan. Bij mij de lier later na het aandraaien van een accupool deed ie het gelukkig weer. Zie hier een bijna gezonken ZJ. Geloof niet dat ik hem eerder zo vies heb gehad. Dit was tot op heden het laatste evenement waar ik met de ZJ aan heb deelgenomen. Dus... tijd voor de nodige modificaties. Wordt vervolgd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 19, 2005 Mooie foto's en een net zo mooi verhaal! Maar... nu gaat het pas echt beginnen... toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst December 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 19, 2005 Onwaarschijnlijk maar waar, ik ga een nuttige bijdrage in dit topic leveren. Nee ik ga niet zeggen hoe tof die ZJ is want dat weet ie zelf wel hoe ik daar over denk Maar ondanks dat ik ruim een jaar geleden een bepaalde internetverbinding heb opgezegd, kwam ik er onlangs achter dat m'n webspace daar nog steeds actief is...... En laat daar nou een filmpje staan van een 80 MB........ Dus jaag die gasten maar mooi op een extra load dataverkeer en enjoy Starring: Otto's ZJ op Jeepcamp 2k4, en mijn YJ op hetzelfde evenement Klikkerdeklik (rechtermuisknop "opslaan als" of normaal klikken en rustig afwachten tot ie gedownloaded is en media player opent) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst December 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 19, 2005 Onwaarschijnlijk maar waar, ik ga een nuttige bijdrage in dit topic leveren.Nee ik ga niet zeggen hoe tof die ZJ is want dat weet ie zelf wel hoe ik daar over denk Maar ondanks dat ik ruim een jaar geleden een bepaalde internetverbinding heb opgezegd, kwam ik er onlangs achter dat m'n webspace daar nog steeds actief is...... En laat daar nou een filmpje staan van een 80 MB........ Dus jaag die gasten maar mooi op een extra load dataverkeer en enjoy Starring: Otto's ZJ op Jeepcamp 2k4, en mijn YJ op hetzelfde evenement Klikkerdeklik (rechtermuisknop "opslaan als" of normaal klikken en rustig afwachten tot ie gedownloaded is en media player opent) Kun je nog een nieuw filmpje uploaden ? Deze had ik al Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 21, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2005 Zo inmiddels November 2004, waarom omdat ik in Oktober niks heb gedaan. Een volgend item van de wishlist is de tire-carrier. Nadat Sjikita reeds eerder aan het meten was geweest nu dus een blik op het voorlopige resultaat. Een ingrijpende aanpassing zit in deze kist. Dit zat er ook in Een Dana30RC 4.56 R&P en een Ford 8.8 4.56 R&P Ondertussen verder met het passen van de tire-carrier Wiel opgekrikt in de wielkast om de uiteindelijke lijn aan de achterzijde van het wiel te bepalen. Inmiddels staan er nog meer lijntjes op, ben er nog niet geheel uit. Inmiddels zit ook het swing-out gedeelte er aan. Zo nog meer bumper issue's, dit keer de voorkant. Moeten de nodige stukken ijzer af i.v.m. motorkoeling(afgelopen jaar 2 keer aan de kook), ruimte in de wielkasten en natuurlijk verlichting. De lampen van jeepcamp. Komen op de plek waar eigenlijk de richtingaanwijzers zaten Tussendoor nog wat las oefeningen gedaan. Linksboven ligt de 16.16 uit te rusten. Ondertussen ook een as van een cherokee gevonden, gekocht en opgehaald, helemaal in Limburg. Er wordt gezegd dat een Xj vooras welke reverse cut is, pak em beet 30% sterker is dan de normal cut welke onder de Zj zit. Ander voordeel is dat de hoek in de voorste aandrijfas kleiner wordt omdat de Differentieel Yoke hoger zit. Nog een groot voordeel is je hoeft er normaliter niks voor aan te passen je kan hem er zo onder bouten, slechts 4 control armen, 1 trackbar en 1 stuurstang. Dat 1 en ander bij mij iets anders loopt zal nog blijken. Hier in ieder geval zo als ie was toen ik er aan begon. Handig zo'n tafel op wielen, alsof het er voor gemaakt is. Het inwendige, kan je een hoop over zeggen maar alle draaiende delen worden vervangen. Is trouwens een 3.55 mocht iemand nog zoekende zijn. En je loopt natuurlijk het risico dat het een en ander vast zit, dat was zo. Verroest. Ook de andere kant wou niet 1, 2, 3. Hier nogmaals het geopende diff. Goed zichtbaar is dat het hier een RC, ook wel High Pinion genoemd, betreft. En dat was het alweer voor 2004, tot volgend jaar. Nieuwe ronde, nieuwe kansen Januari 2005 dus Na het debacel met de skycrapper veren opzoek naar een alternatief. RE maakt goede veren, en getipt door 87wrangler terecht gekomen bij een veren fabrikant in Breukelen. Daar de vraag gesteld kunnen/willen jullie schroefveren maken waardoor mijn ZJ 7" hoger komt te staan dan standaard. Ja dat kunnen/willen we maar dan moeten we de rijhoogte van de standaard veren weten met al het toekomstige gewicht op de ZJ. Dus zo gezegd zo gedaan, de standaard veren er weer onder geschroefd en de veerlengtes opgemeten na 4 zakken beton achterin gelegd te hebbeb om de tire-carrier met reserve wiel te simuleren. Vervolgens de standaard veren en meetgegevens naar naar Breukelen gebracht. Standaard hoogte met 33" ziet er dus zo uit. http://www.ogdak.eu/images/2005-01/DSCF1420.JPG http://www.ogdak.eu/images/2005-01/DSCF1421.JPG Inmiddels begonnen aan de demontage van de tussenbak. De beroemde/beruchte 249 wordt vervangen voor een 231 met super short SYE van JB conversions. Eerst de olie eruit. http://www.ogdak.eu/images/2005-01/DSCF1424.JPG Hier de input shaft(in de 249), hier zijn nogal wat varities voor mogelijk afhankelijk van het type automaat/versnellingsbak waar de tussenbak aanhangt. Aantal splines kan 21 of 23 zijn, beide zijn er in 3 verschillende lengtes. Uiteindelijk heb ik de input van de 249 overgezet naar de 231. http://www.ogdak.eu/images/2005-01/DSCF1425.JPG De achterkant van de automaat de 46RH. http://www.ogdak.eu/images/2005-01/DSCF1427.JPG Van li. naar re. Mijn 231, mav 's 231, mijn 249 en een hoop oud ijzer http://www.ogdak.eu/images/2005-01/DSCF1430.JPG Nogmaals van boven http://www.ogdak.eu/images/2005-01/DSCF1431.JPG Hmm, meekijkers http://www.ogdak.eu/images/2005-01/DSCF1432.JPG Hier het lengte verschil van de mainshaft, onder dus de standaard shaft http://www.ogdak.eu/images/2005-01/DSCF1437.JPG Tot zover de tussenbak, nu nog een carrosserie oefening. Mijn ZJ heeft in het verleden schade gehad waardoor hij rechtsvoor wat korte en smaller is. Hier het bewuste onderdeel maar dan wel in de juiste afmetingen, dat zit dus achter de rechter koplamp. http://www.ogdak.eu/images/2005-01/DSCF1443.JPG http://www.ogdak.eu/images/2005-01/DSCF1444.JPG Wat afval, had hem vrij ruim uit Mav 's donor ZJ geslepen om vervolgens met een puntlasboortje de boel netjes te demonteren. http://www.ogdak.eu/images/2005-01/DSCF1445.JPG Het bewuste stuk nog op z'n plaats. http://www.ogdak.eu/images/2005-01/DSCF1447.JPG http://www.ogdak.eu/images/2005-01/DSCF1448.JPG En verwijderd, met name links de oude schade nog zichtbaar. http://www.ogdak.eu/images/2005-01/DSCF1460.JPG Ook het voorste "U"-profiel losgemaakt, hier moeten een paar uitsparingen in komen voor de PIAA lampen. http://www.ogdak.eu/images/2005-01/DSCF1462.JPG Zo en weer een maand om, mazzel Februari 2005 Verder met de voorbumper aanpassing voor de lampjes, kokers in de bumper gelast zodat de lampen mooi verzonken "staan". http://www.ogdak.eu/images/2005-02/DSCF1496.JPG http://www.ogdak.eu/images/2005-02/DSCF1499.JPG http://www.ogdak.eu/images/2005-02/DSCF1495.JPG http://www.ogdak.eu/images/2005-02/DSCF1502.JPG Op z'n plek. http://www.ogdak.eu/images/2005-02/DSCF1508.JPG Sorry beetje wazig. http://www.ogdak.eu/images/2005-02/DSCF1510.JPG Op naar de veren, jawel ze zijn klaar. Ze zijn niet veel langer als standaard, maar wel stugger. Draaddikte is met 50% toegenomen, van 12 naar 18mm. http://www.ogdak.eu/images/2005-02/DSCF1511.JPG Tja dat moet dan gelijk onder de ZJ. http://www.ogdak.eu/images/2005-02/DSCF1512.JPG http://www.ogdak.eu/images/2005-02/DSCF1516.JPG http://www.ogdak.eu/images/2005-02/DSCF1515.JPG Wazig man. http://www.ogdak.eu/images/2005-02/DSCF1514.JPG Beetje scheef bij gebrek van een TB en nog steeds op 33" http://www.ogdak.eu/images/2005-02/DSCF1519.JPG http://www.ogdak.eu/images/2005-02/DSCF1520.JPG Waarom ie naar buiten moest weet ik niet meer, maar dat dit het voor februari was, weet ik wel. Maart 2005 Wel 2 pic's teruggevonden. Het bewuste carrosseriedeel vervangen. http://www.ogdak.eu/images/2005-03/DSCF1523.JPG En voorbereidend werk voor de remconversie, aangepaste Wj remschijven van 5*5 naar 5*4,5. De dubbelzuiger remklauw op z'n plaats. OP de achtergrond links, het aangepaste "U"-profiel van de voorzijde http://www.ogdak.eu/images/2005-03/DSCF1524.JPG April 2005 dus. De tire-carrier in z'n uiteindelijke toestand, nog wel ongespoten. http://www.ogdak.eu/images/2005-04/DSCF1527.JPG Swing-out gedemonstreed. http://www.ogdak.eu/images/2005-04/DSCF1528.JPG http://www.ogdak.eu/images/2005-04/DSCF1531.JPG Detail van de sluiting. @Bumper, hier hoef je niet zo zwaar aan te tillen. http://www.ogdak.eu/images/2005-04/DSCF1533.JPG Constructie, kokers in de unibody, gaten van de trekhaak benut en kokers naar de zijkant om eventuele druk op de zijkanten op te vangen. Wat off-road natuurlijk niet ondenkbaar is. http://www.ogdak.eu/images/2005-04/DSCF1536.JPG Dat was de bumper. wordt wederom vervolgd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 21, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2005 Inmiddels toch wel erg lekker lees-/kijk voer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst December 21, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2005 uhuh diepe buiging Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst December 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2005 Kilkerdeklik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spiderman Geplaatst December 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2005 zo'n tire carrier is misschien ook wel wat voor mijn broer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bumper Geplaatst December 27, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2005 Mooie foto's Ogdak! @Bumper, hier hoef je niet zo zwaar aan te tillen. Ik wacht geduldig af...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst December 27, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2005 en wat voel ik me weer een simpele lu... Klasse Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst December 27, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2005 Helemaal top. Echt een super project. Mooi om te lezen.... Kijk uit naar het vervolg.... Ga zo door OGDAK Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 27, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2005 OGRAK Heb ik wat gemist. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 29, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2005 Bedankt voor alle complimenten . Nog steeds April 2005 Voorbereidingen aan een 8.8 Ja een Ford 8.8 om precies te zijn. Waarom, tja omdat ie gewoon een stuk sterker is dan een Dana35C. Deze assen zitten standaard onder een Fod Exploder, vanaf bouwjaar '96 met schijfremmem. Dit exemplaar heeft een Limited Slip diff en een R&P van 4.10 welke vervangen zal worden voor 4.56 Aan de brackets is te zien dat deze as bedoeld is voor een bladgeveerde auto, dat moet er dus af. Diff deksel los, wilde i.v.m. ombouw/verbouw de remmerij er af hebben. Verse olie en de contact pasta nog op het ring wiel vanwege het afstellen van het diff. Sateliet wielen, pinion gear mate shaft met aan weerszijde daarnaast de uiteinden van de steekassen. Pinion gear mate shaft borgbout los. Pinion gear mate shaft eruit. Steekassen naar binnen drukken dan kunnen de c-clips eruit. Op de re. steekas is nog net een oranje rubber te zien welke de c-clip op z'n plaats houdt tijdens montage/demontage. Ondanks dat is het me toch gelukt een c-clip onderin het diff te doen verdwijnen. Lekker hoor vooaral omdat ik de olie niet wou aftappen. En omdat dit een off-set diff is(klok niet in het midden van de as) is er dus een lengte verschil in steekas. Het verwijderen van de brackets, gewoon met de slijptol En uiteindelijk met een bandschuurmachine om de asbuizen schoon te maken. De "truss" gemaakt uit 50*50*6MM koker. Hieraan worden de bovenste control armen gemonteerd. En ja de "truss" staat in het midden t.o.v. de ZJ, as is immers off-set. Ondertussen zijn ook de nieuwe fusee's binnen voor de stuurinrichting. Wederom niet standaard voor de ZJ deze TRE's worden standaard o.a. op Fod Bonco trucks gebruikt. Ter vergelijking met de standaard TRE's, wat hier redelijk goed zichtbaar is is dat met name de diameter van de shaft een stuk groter is 16mm t.o.v. 12,5mm standaard. een "reamer" ook wel een hoon genoemd. De stuurinrichtingen van o.a. de YJ, XJ en ZJ hebben allemaal "hangende" stuurfusee's. d.w.z. de fusee met stuur/spoorstang hangt onder de knuckle en de kasteelmoer met splitpen zit boven de knuckle. En dat wil ik dus omdraaien, voordelen zijn: hierdoor komt de stuur/spoorstang hoger dus minder kwetsbaar en vlakkere hoeken. Gewoon omdraaien gaat niet want de gaten in de knuckle's zijn taps, van beneden naar boven geboord. Daar is dus de reamer voor, van boven naar beneden een nieuw taps gat boren. Secuur werkje niet te diep gaan. De linker gedaan. Bezig met de rechter, ideaal zo'n boorkolom. Hier ook goed zichtbaar de high steer arm van een WJ knuckle. En klaar. Zoals het uiteindelijk onder de ZJ komt. Bovenste fusee is voor de stuurstang. De onderste voor de spoorstang. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst January 4, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2006 Nog steeds April 2005(2) Voorbereidingen aan o.a. de high pinion D30 Zie hier met nog originele brackets van de anti-rollbar, de stuurdemper en de panhard stang. Tja, die moeten er af. Ook de "voet" voor de veer moet er aan geloven, diameter van de nieuwe is groter door de toegenomen draad diameter. Inmiddels ook de eerste spullen binnen voor de longarm setup. Thnx Sjikita Basis voor deze setup zijn 2 U-profielen van 105 cm lang, gezet uit 5 mm dik plaat welke om het bestaande uni-body chassis gelast zullen worden. Vervolgens komen daar aan de onderzijde de bevestigingen voor de nieuw te maken control armen. Een en ander ligt hier dus op de kop. De bevestigingen die midden op tafel staan, komen aan de achteras ter bevestiging van de onderste control armen en zullen tevens gaan dienen als plateau voor de achter veren. Plaatjes op het U-profiel moeten de bevestigingen op de achteras gaan vormen voor de RS9000X shocks. Per control arm gebruik ik een standaard CA bushing en een Johny Joint. Hier een JJ in onderdelen, maak er maar wat van. Hier moet het dus gaan gebeuren. Ja de traverse bevestiging moet ook aangepast worden. De krijtstrepen staan ter hoogte van het hart van de aandrijfas koppelingen van de tussenbak. Uitgangspunt is dat op die hoogte de bevestigingspunten van de onderste control armen komt. Waarom, dan heb je dus bij in/uit veren minimaal lengte verschil in de aandrijfassen. Hier de t-case met ultra short SYE kit van Mav geleend voor de plaatsbepaling van het een en ander. Voor de beeldvorming en het allereerste paswerk. Heb ze in eerste instantie met een paar blindklinkmoeren vastgezet, zijn er immers erg vaak "op en af" gegaan. Ideale fitness oefening. Zo ondertussen de motormounts vervangen, waren zoals te zien gescheurd. En een en ander voorzien van een verfje. Zie hier een originele overbodig geworden voorste, onderste control arm bevestiging. Passed the point off no return, En nu is April 2005 wel om, en het wordt steeds leuker. Mazzel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst January 4, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2006 Ik kan niet wachten op de volgende reeks. Top man! PS wie heeft bij jouw het diff aangepast, ben nog altijd op zoek naar iemand die dit heeft gedaan voor ik aan de mijn begin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.