Spring naar bijdragen

graag met spoed advies over XJ


sannepol
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Ik heb al meerdere malen zitten surfen door dit forum omdat ik binnenkort ook bij "de club"kom. Ik heb een geweldige zwarte Cherokee XJ gezien bij iemand die in Jeeps handelt. Ik heb een aantal vragen:

-Ik heb de auto gezien bij Roger uit Ede! Iemand ervaring hier?

-Er zit geen ABS op deze Jeep. Hij zei dat dit geen probleem is; wat denken jullie?

-Er zit geen airco meer in. Weet iemand een adres waar ik die eventueel in zou kunnen laten bouwen en wat kost dat???

-Auto ziet er echt strak uit van binnen en buiten. Is een zwarte Limited uit feb. 1991 met gouden accenten. 230.000 op de teller, LPG onderbouw. BBS velgen Wat is volgens jullie een normale prijs hiervoor?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

gr Sanne blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sanne,

Op een limited edition is zowel ABS als Airco standaard! Waarom dat er niet meer opzit kan meerdere redenen hebben... ABS wil in die bouwjaren nog wel eens een probleem veroorzaken, en sommigen hebben het dan ook laten demonteren. Het is wel zaak dat dat goed gebeurt, er moet dan een hoofdremcilinder van een ABS loze Cherokee in gemonteerd zijn. Iedere andere ombouw is geen verbetering, omdat die gebruik blijven maken van de problematische komponenten. Let daar dus goed op! Dit moet je kunnen zien zitten:

0326.jpg

Hij zit ongeveer ter hoogte van het stuur, in de motorruimte, tegen het schutbord.

Dan de airco: Reden dat hij het niet doet kan van alles zijn! Als hij niet meer compleet aanwezig is, vergeet dan maar om hem werkend te krijgen! Gewoon te duur. Is hij wel kompleet, maar doet 'ie het gewoon niet meer, dan is er nog hoop. Ook dan sta je mogelijk voor relatief hoge kosten trouwens....

Dan de prijs.... tja...

Een echt mooie XJ mag nog wel zo'n 2500 euro opbrengen.... maar dan zou de airco eigenlijk nog wel moeten werken! In dit geval dus zeker niet meer dan 2000 euro, mits de auto verder in uitstekende staat is!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1991, LPG, 230.000 ... dan vind ik persoonlijk 4400 een hoop geld, hoe goed/strak hij ook is.

Of neemt de verkoper deel aan de stijgende vraag naar auto's met LPG? wink.gif

Aan de andere kant: het is een vrààgprijs, geef maar een lekker laag tegenbod. 2500 of zo, kijken hoe groen hij wordt. biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4400,= is absoluut veel te veel gevraagd voor deze cherokee !

Ga zeker gezien de defecte/verwijderde airco en abs niet hoger dan 2500,= of liever zoals Moderator aangeeft: max 2000,=.

En natuurlijk een aankoopkeuring door een externe partij.

(bijv ANWB of Jeep garage).

Er zijn genoeg "strakke" cherokee's te koop !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by leontien@Sep 19 2005, 16:18

4400,= is absoluut veel te veel gevraagd voor deze cherokee !

Ga zeker gezien de defecte/verwijderde airco en abs niet hoger dan 2500,= of liever zoals Moderator aangeeft: max 2000,=.

En natuurlijk een aankoopkeuring door een externe partij.

(bijv ANWB of Jeep garage).

Er zijn genoeg "strakke" cherokee's te koop !

<div align="right">

Lijkt me een strak plan huh.gifohmy.gifohmy.gifwink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon bikkelhard maar 1000 euro bieden,

Als de verkoper begint te gloeien maak je er 1250 van, als ie vraagt of je gek bent moet je hem vragen of hij je een stuk edelmetaal aan het verkopen is ??? biggrin.gif

Zonder gekheid die 4400 euro is naar mijn mening echt veel te hoog.

Surf eens lekker rond op internet en ga dan eens kijken wat je er links en rechts voor betaald, zal zeker veel minder zijn.

Suc6 met je zoektocht, enne ff w8ten word goed beloond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by JeePieRo@Sep 19 2005, 22:49

Gewoon bikkelhard maar 1000 euro bieden,

Als de verkoper begint te gloeien maak je er 1250 van, als ie vraagt of je gek bent moet je hem vragen of hij je een stuk edelmetaal aan het verkopen is ???  biggrin.gif

Zonder gekheid die 4400 euro is naar mijn mening echt veel te hoog.

Surf eens lekker rond op internet en ga dan eens kijken wat je er links en rechts voor betaald, zal zeker veel minder zijn.

Suc6 met je zoektocht, enne ff w8ten word goed beloond.

<div align="right">

Je hebt gelijk JeePie,maar zelf vind ik de eerder genoemde prijs van 2000 tot2500 wel reeel , omdat ie wel mooi is , of dat ie goed is is van hieraf(forum dus) moeilijk in te schatten, maar heeft al een aardig verleden die auto wink.gif

Veel km,s en 1991 .tja wat een gek ervoor geeft is het spreekwoord toch rolleyes.giftongue.gifwink.gifwink.gifsmile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by JOHN GRAND@Sep 19 2005, 22:09

Je hebt gelijk JeePie,maar zelf vind ik de eerder genoemde prijs van 2000 tot2500 wel reeel , omdat ie wel mooi is , of dat ie goed is is van hieraf(forum dus) moeilijk in te schatten, maar heeft al een aardig verleden die  auto  wink.gif

Veel km,s en 1991 .tja wat een gek ervoor geeft is het spreekwoord toch rolleyes.gif   tongue.gif   wink.gif   wink.gif   smile.gif <div align="right">

hehehhe,

wat een mafkees met zijn 4400 euro.

Die raakt die kar echt in geen 4400 jaar kwijt voor die prijs.

Maximaal 2600 euro voor betalen. Ding heeft al reeds een zooi km's gelopen, kan dat ding nog zo bling bling zijn, dan nog is 4400 veels te veel.

Heb je een foto?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by sannepol@Sep 21 2005, 20:11

Bedankt voor al jullie reacties. Ik ga in onderhandeling!! Ik wil m laten keuren door de Dekra, slim of niet?

Ik heb wel een foto maar krijg dat stomme ding niet in dit bericht geplakt!

Sanne

<div align="right">

Spannend. Ik hoop niet dat je je snel laat verleiden... huh.gifwink.gif

Keuren is altijd goed. Dekra? Waar ken ik dat van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dekra is beslist een goede keuringsinstantie. Je kunt ook naar een ANWB station gaan (wel erbij blijven dan, voor je het weet ondergaat hij een botsproef.. tongue.gif ) of de Jeep dealer met een bezoekje vereren.

Dat je hem laat keuren is in ieder geval verstandig. Maar als jij het bent die de keuring moet betalen (en dat zal wel), zou ik eerst trachtten rond te komen met de verkoopprijs. En laat dan meteen een reparatieverplichting en/of een ontbindende voorwaarde in het koopkontrakt inbouwen, voor het geval er gebreken bij de keuring aan het licht komen!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by BUFFALO@Sep 22 2005, 20:00

Neeeuuh, je snapt hem niet....

Als je je Jeep met je verstand had gekocht c.q. betaald, dan hadden een aantal onder ons GEEN Jeep gehad laugh.gif   laugh.gif <div align="right">

ooowhhhh ,nou snap ik ut laugh.giflaugh.gif

Ben ook maar simpul mensch hee sad.giflaugh.giflaugh.gif

Rijd ook nog eens JEEP tongue.giftongue.gifwink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by BUFFALO@Sep 22 2005, 19:00

Neeeuuh, je snapt hem niet....

Als je je Jeep met je verstand had gekocht c.q. betaald, dan hadden een aantal onder ons GEEN Jeep gehad laugh.gif   laugh.gif <div align="right">

Nee, en zeker geen drie sad.gif

PS: al een proefrit gemaakt met die strakke Cherokee, want strakke Cherokees bestaan niet cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi,

ik heb pas een 91 cherokee gekocht voor erbij.

alles werkte, de abs en airco dus ook, 125000 mijl.

2800Euro voor betaalt. gelijk naar de dealer gereden waar mn Grand in onderhoud is. de XJ een grote beurt laten geven en APK. voor 500 Euro was ik klaar.

wel wat kleine dingen die moesten gebeuren, nieuwe koplamp, ruitenwissers etc.

heb er nu zelf BFgoodrich op gezet met nieuwe velgen voor 1000Euro

dus klaar voor 4300,=

M

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Bedankt voor alle adviezen. Een auto koop je echter met gevoel en dus...waarschijnlijk teveel betaald maar we hebben hem, dus toch blij! rolleyes.gif

We hebben hem nu een week en hij heeft ons al een keer veilig naar zeeland en terug gebracht. Maar, zoals ik hierover vaker lees hier op het forum: de ellende met de electrische bedrading is al begonnen:

-verlichting in "het plafond"en onderin bij je voeten blijft branden ook al zijn de deuren dicht! (waarschijnlijk is dus morgen de accu leeg) wink.gif ;

-de blower is er spontaan mee gestopt dry.gif ;

-de bestuurdersstoel gaat niet helemaal recht meer sad.gif ;

-1 voorlamp gaat steeds zwakker branden ph34r.gif ;

-de centrale deurvergrendeling is stuk mad.gif !

Wat een feest allemaal zou je zeggen maaaaar.......ik ben nog steeds blij als ik de motor start! biggrin.gif

Aangezien ik en mijn man A-techinsch zijn: weet iemand een goed adresje voor deze reparaties in Noord-brabant/ Limburg??

Alvast bedankt!, gr Sanne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

-verlichting in "het plafond"en onderin bij je voeten blijft branden ook al zijn de deuren dicht! (waarschijnlijk is dus morgen de accu leeg) wink.gif ;

Die knop voor de verlichting, die kun je niet alleen uittrekken en weer induwen. Heb je al eens geprobeerd er aan te draaien??? huh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet zo niemand in die regio, maar er zijn vast wel Jeepers die wel iemand kennen rolleyes.gif

Maar over die binnenverlichting..... als je de dimmer van de instrumentenverlichting terugdraait ( dat "wieltje" naast de lichtschakelaar), kun je die binnenverlichting continu aanzetten.... Je zou niet de eerste hier zijn die dat overkwam en de halve Jeep heeft gesloopt om de oorzaak te vinden....

Voor de rest: Snel handig worden! ( gaat bijna vanzelf met een Jeep tongue.gif )

En, oja:

Gefeliciteerd, en welkom bij de club van Jeepeigenaren!! Veel plezier met je Jeep!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Oct 6 2005, 22:31

Ik weet zo niemand in die regio, maar er zijn vast wel Jeepers die wel iemand kennen  rolleyes.gif

Maar over die binnenverlichting..... als je de dimmer van de instrumentenverlichting terugdraait ( dat "wieltje" naast de lichtschakelaar), kun je die binnenverlichting continu aanzetten.... Je zou niet de eerste hier zijn die dat overkwam en de halve Jeep heeft gesloopt om de oorzaak te vinden....

Voor de rest: Snel handig worden! ( gaat bijna vanzelf met een Jeep tongue.gif )

En, oja:

Gefeliciteerd, en welkom bij de club van Jeepeigenaren!! Veel plezier met je Jeep!

<div align="right">

't is geen wrangler 87 wink.gif binnenverlichting van een XJ gaat aan door aan de lichtschakelaar te draaien.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...