Green bear Geplaatst June 9, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2010 Met de Gladiator is er de afgelopen tijd weinig gebeurt Na Inor pak ik de draad weer op, ben nu eerst bezich met de Wrangler. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst November 16, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2010 Kan iemand dit voor mij bevestigen: Ik dacht dat ik een Spicer 18 T-case had, door de code 018-15-24. Wil nu onderdelen voor de revisie gaan bestellen maar via Google kom ik er achter dat het een code nummer is van een Dana 20......??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 16, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2010 Verschil moet toch wel te zien zijn....... D18 D20 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst November 16, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2010 Bedankt Ab, had het ook al gevonden, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keesdaphne Geplaatst March 20, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2011 heb je nog wat kunnen doen aan de gladiator Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JohsH Geplaatst January 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2012 Zojuist adembenemend deze heel topic zitten bekijken. Erg mooi verhaal en veel details. Nu ineens 'Funkstille'. Hoe is het met de knie?? En hoe staat het met de Jeep???? Groet JH Hardenberg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst January 3, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2012 Zojuist adembenemend deze heel topic zitten bekijken. Erg mooi verhaal en veel details. Nu ineens 'Funkstille'. Hoe is het met de knie?? En hoe staat het met de Jeep???? Groet JH Hardenberg Tja het lag ff stil, Laatste tijd was ik bezig met een CJ 7 van een ander Forumlid. Afgelopen Kerst ben ik weer begonnen, ben nu met de voor vering aan het werk. Er komt een Rubicon Express 2,5 Inch Lift onder van een YJ , moet het één en ander aanpassen aangezien de oude bladen 50 mm breed waren en de nieuwen bladen zijn 65mm breed. De ophangstompen van het chassis moet ik verlengen en de nokken op de as moet ik verder naar buiten plaatsen. Ophanging van de shocks vervangen en aanpassen t.b.v 4 nieuwen Rancho 9000. Zal binnen kort weer wat foto´s plaatsen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 4, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2012 (bewerkt) Laatste tijd was ik bezig met een CJ 7 van een ander Forumlid. Heb je daar geen foto's van gemaakt Ed? Tis toch niet dat Haagse project he? Ik hoorde namelijk dat er een Hagenees aan het verbouwen is geslagen zonder dat met anderen te willen delen....... January 4, 2012 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 5, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2012 Nog gelukt met de bladveren Ed? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst January 6, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2012 Heb je daar geen foto's van gemaakt Ed? Tis toch niet dat Haagse project he? Ik hoorde namelijk dat er een Hagenees aan het verbouwen is geslagen zonder dat met anderen te willen delen....... Mich, k mag wel aan de CJ werken........... maar ik mag er gaan foto´s van plaatsen van die Hagenees Nog gelukt met de bladveren Ed? Ja de gladiator staat hoger op zn banden moet het nog wel verder aanpassen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst January 8, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2012 Om de Jeep te verhogen heb ik eerst een studie gemaakt op het internet met wat er tekoop was voor een Gladiator met 2'' breden veerbladen. Algauw kwam ik er achter dat er niet veel was met deze breedte naar mijn zin, maar heb toch het volgende gevonden en maak gebruik van Rubicon Express 2,5 bladen van een Jeep YJ met een add leaf en JKS shackle 2,5" verhoogt van een Cherokee XJ. Deze combinatie zou me +- een 5 inch lift geven. Om de Shackles en bladen moest ik het één en ander wel aanpassen, de rubberbussen uitgeboortnaar 22mm en het voorste oog van het veerblad smaller gemaakt naar 60 mm zodat de Shackles van de XJ passen. Voor het aanpassen 33" Nieuwen BF Goodrich AT Ko 35" De oude / nieuwen bladen Genoeg ruimte tussen de band en het scherm. De lift is totaal 5 Inch deze zal nog iets inzakken 1/2 a 3/4 inch. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst January 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2012 Bruut Ed. Is Jan nou klaar ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2012 (bewerkt) Bruut Ed. Is Jan nou klaar ? Kees, Nope nog lang niet Kees maar denk dat Ed nu wat meer aan zijn Gladi kan gaan werken zodat we straks met zijn allen lekker kunnen gaan touren. January 8, 2012 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst January 8, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2012 Bruut Ed. Is Jan nou klaar ? Kees, zoals je ziet is Jan nog niet klaar maar hij kan weer even vooruit met opbouwen. Aan mijn voorveren moet ik nog het één en ander verder aanpassen. De ophanging moet ik verlengen deze is nu tekort geworden omdat ik naar 2,5" brede bladen ben gegaan.En er komt een bracket over de ophanging om de as te ontlasten. De ophanging van de shocks ga ik ook veranderen aangezien de plakzooi van één van de vorige eigenaren niet echt betrouwbaar is. Er komt een nieuwe ophanging voor 2 adjustable shocks van Rancho 9000 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst January 9, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2012 ziet er top uit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst January 9, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2012 Mooi hoor, blijf je bij trommel remmen voor? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst January 9, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2012 Mooi hoor, blijf je bij trommel remmen voor? De trommelremmen voor blijven denk ik, het hoort bij de Jeep en ik wil niet teveel veranderen. Wel verander ik de mastercilinder en de rem leidingen, er zit nu een enkelwerkend remsysteem op. er is een aanpassings kit Dana 30 Closed Knuckle deze moet ook op een Dana 44 passen geloof ik......?? http://www.ebay.com/itm/Jeep-CJ-Willys-DISC-BRAKE-CONVERSION-KIT-dana-25-27-30-/310365972506?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item484340e81a#ht_1852wt_1037 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst February 25, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2012 (bewerkt) Vandaag February 26, 2012 bewerkt door Green bear Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst February 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2012 Wat voor stabilisator stangen ga jij gebruiken voor je SOA. Ga je die zelf maken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst February 27, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2012 Stabilisator stangen??? die heb ik niet Mich. Volgens mij zaten onder de eerste modellen FSJ geen Stabilisator stangen die kwamen pas later rond 70 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst February 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2012 (bewerkt) Stabilisator stangen??? die heb ik niet Mich. Volgens mij zaten onder de eerste modellen FSJ geen Stabilisator stangen die kwamen pas later rond 70 Met een dergelijke verhoging van ongeveer 5 a 5.5 inch minimaal ga je meer bewegingen van het chassis krijgen. Stabi stangen zorgen voor een stijver chassis op de weg. Dus minder bewegingen in het chassis. Je moet toch alles pas maken dus waarom niet gelijk stabi stangen plaatsen aangezien je de meeste tijd op de weg rijdt. February 27, 2012 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst February 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2012 Welk programma gebruik je voor je tekeningen, Ed? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst February 28, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2012 Hoeveel verhoging krijg jij straks Ed? Je gaat naar een SOA toe toch. Dus 10 cm voor de vooras en een 2.5 inch bladverenset met een add a leaf...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst February 28, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2012 Welk programma gebruik je voor je tekeningen, Ed? Ironcad gebruik ik maarten Hoeveel verhoging krijg jij straks Ed? Je gaat naar een SOA toe toch. Dus 10 cm voor de vooras en een 2.5 inch bladverenset met een add a leaf...... De Gladiator is origineel al uitgevoerd met een Spring Over Axle. Voor de vooras gebruik ik Rubicon Express 2,5 Inch Bladen van een Wrangler YJ, deze heeft de zelfde maatvoering. Heb er een lang add leaf blad bijgevoegd en gebruik JKS Shackles van een Cherokee XJ totaal heb ik nu een 5 inch lift deze zal nog wel wat inzakken. Voor de achteras wil ik Rubicon Express bladen gaan gebruiken van een Cherokee XJ, ook deze hebben de juiste maatvoering als de Gladiator. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst May 9, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2012 Vandaag weer is verder gegaan met de Gladiator, van de week het plaatwerk gesneden voor de duo shock mounts en gelijk nieuwen verzwaarde leaf spring perches. De platen moeten nog gezet worden voor de perches. De platen voor de shock mounts Het plaatwerk even in de straalkast en klaar maken voor het laswerk. Het begin van de mounts. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.