Spring naar bijdragen

Overhaulin' Gladiator


Green bear
 Share

Recommended Posts

Foto-8PRIKUA8.jpg

Ben eerst begonnen met verleden van de pick-up te achter halen, via Google ben ik veel te weten gekomen over de motor en aandrijflijn.

De Gladiator is een J200 uit 1964, de motor is jonger deze komt uit 1975 en is geen standaard motor zover ik te weten ben gekomen.

De motor is van Ford een 302 een Mexican Block deze waren met zwaardere hoofdlagers uitgevoerd dan de US versie.

De versnellingsbak is een Ford toploader 4 speed zover ik zie kom ik deze bak alleen tegen in een Ford Mustang:unsure:.

De trans is een Dana Spicer 18 een oude vertrouwde en de assen zijn 44ers van Dana met een verhouding van 4,27.

Ik ben begonnen onder de motorkap,

De motor is droog en loopt lekker, wel had de waterpomp speling dus deze vervangen en een aantal afgebroken bouten uitgeboord en de draad opgezuiverd.

Het blok is lekker schoongemaakt en in de verf gezet voor een frisse look.

Foto-P8OAUBJE.jpg

De volgende stap is om de andere delen is goed onderhande te nemen, schoon maken en een nieuwe verf laag te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 100
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

erg leuke auto :blush:

verder nog grootse plannen mee:unsure: of blijft hij zo?

De Pick-up krijgt een kleine verhoging zodat r 35" of 37" bandjes onder passen, met Fabtech Dirt Logic shocks.

Ik ben er nog niet uit wat mooier zou staan, er zitten nu 33" onder maar vind deze te klein onder de Jeep :yes:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Foto-8PRIKUA8.jpg

Ben eerst begonnen met verleden van de pick-up te achter halen, via Google ben ik veel te weten gekomen over de motor en aandrijflijn.

De Gladiator is een J200 uit 1964, de motor is jonger deze komt uit 1975 en is geen standaard motor zover ik te weten ben gekomen.

De motor is van Ford een 302 een Mexican Block deze waren met zwaardere hoofdlagers uitgevoerd dan de US versie.

De versnellingsbak is een Ford toploader 4 speed zover ik zie kom ik deze bak alleen tegen in een Ford Mustang:unsure:.

De trans is een Dana Spicer 18 een oude vertrouwde en de assen zijn 44ers van Dana met een verhouding van 4,27.

Ik ben begonnen onder de motorkap,

De motor is droog en loopt lekker, wel had de waterpomp speling dus deze vervangen en een aantal afgebroken bouten uitgeboord en de draad opgezuiverd.

Het blok is lekker schoongemaakt en in de verf gezet voor een frisse look.

Foto-P8OAUBJE.jpg

De volgende stap is om de andere delen is goed onderhande te nemen, schoon maken en een nieuwe verf laag te geven.

Mooooooi! Heb je het hele blok eruit gehad om het een kleurtje te geven? ziet er heel goed uit! toppie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Up date

Omdat de koelvloeistof er toch uit was voor de waterpomp gelijk maar de kachel-unit er uitgehaalt om na te kijken.

Foto-BXIVX6VT.jpg

De kachel radiateur had een kleine lekkage bij de aansluitingen van de slangen.

Eerst de radiateur opgeschuurd en de aansluitingen gesoldeerd

Foto-URHGCI77.jpg

Gelijk maar de verf gestript zodat de unit weer strak in de verf komt.

Foto-8CWA7EQ8.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

De laatste tijd weinig tijd gehad maar de kachel unit zit er weer in

en sinds een week draait het torretje weer.

Foto-GBR6CCC7.jpg

Nieuwe kachel slangen gemonteerd

Foto-XBOSTIQ7.jpg

Verder de ophanging van de dynamo verandert en de dynamo na laten kijken.

Foto-CP6WLATY.jpg

Verder de Carb. terug geplaatst en een nieuw luchtfilter gestoken

Foto-GFCRBW66.jpg

Wil nu het remsysteem aanpakken aangezien dit een enkelwerkend systeem is en ik wil een gescheiden systeem.

Ik ben opzoek naar een dubbele master cilinder, maar dan wel van het zelfde model.

Foto-A6KRCRVA.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Erg leuke auto. Volgens mij heb ik die auto al eerder gezien bij een Dfsjo-meeting(http://autos.groups.yahoo.com/group/dfsjo/). Dat was in 2003. Ik meen dat er toen een zelfgemaakt klokkenhuis in zat in een latere dash. De toenmalige eigenaar wilde'm verkopen omdat hij te licht was voor zijn paardentrailer. Waren vast van die Belgische trekpaarden:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

De toenmalige eigenaar wilde'm verkopen omdat hij te licht was voor zijn paardentrailer. Waren vast van die Belgische trekpaarden:lol:

Het kreng weegt 2 Ton :P

Maar ik zou wel eens willen weten wat ik met de Gladiator mag trekken???

Het RDW kan het me niet vertellen :lol: Ook het bij TUV Nord geprobeerd

maar deze laten niks meer van zich horen :D.

Is het verplicht om het trekgewicht op het kenteken te hebben bij een auto van 1964. ????

Chrysler Nederland kon het me ook niet vertellen.

Wie kan me helpen ????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Net met de post binnen gekomen uit de USA een nieuwe fuel pump.

edelbrock_1791.jpg

Deze komt ter vervanging van de oude mechanische pomp.

De oude pomp werkte niet meer en lekte naar buiten.

De nieuwe pomp heeft een Free Flow en een instelbare druk regeling, het voordeel van de nieuwe pomp is dat ik hem kan uitschakelen bij het rijden op gas.

In bestelling staat nog een DUI Distributor en Kabelset de oude ontsteking heeft wat kuren

d469_2.JPG d679_2.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik heb nu de hele set binnen gekregen en kan weer verder met de motor.

Foto-SVESYQ6R.jpg

Eerst de intake manifold onder de freesbank

Foto-7DPAGUTL.jpg

de top van de letters zijn ruw, ik wil ze mooi glad hebben

Foto-CVTHLSFI.jpg

oude carb en ontstekking gedemonteerd

Foto-I7TXC3WZ.jpg

De oude intake eraf zodat de nieuwe air intake en carb van Edelbrock er op kunnen.

Foto-6MFOOAEM.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de nieuwe air intake zwart gespoten met hitte bestendige verf.

En de letters daarna weer gepolijst tot het aluminium.

Foto-CBNOGBWN.jpg

Air intake gemonteerd en ik vond de keuze om de intake zwart te spuiten

niet verkeerd al zeg ik het zelf :wacko:

Foto-PK3UCFR6.jpg

De Dui ontsteking zit er nu ook in, vande week eens ff kijke om

de andere delen te monteren en alles afstellen.

Foto-7QJFXF3B.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de nieuwe air intake zwart gespoten met hitte bestendige verf.

En de letters daarna weer gepolijst tot het aluminium.

Foto-CBNOGBWN.jpg

Air intake gemonteerd en ik vond de keuze om de intake zwart te spuiten

niet verkeerd al zeg ik het zelf :wacko:

Foto-PK3UCFR6.jpg

De Dui ontsteking zit er nu ook in, vande week eens ff kijke om

de andere delen te monteren en alles afstellen.

Foto-7QJFXF3B.jpg

Mooi man! :wacko: Zulke details maken het echt af......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de nieuwe air intake zwart gespoten met hitte bestendige verf.

En de letters daarna weer gepolijst tot het aluminium.

Foto-CBNOGBWN.jpg

Air intake gemonteerd en ik vond de keuze om de intake zwart te spuiten

niet verkeerd al zeg ik het zelf :blush:

Foto-PK3UCFR6.jpg

De Dui ontsteking zit er nu ook in, vande week eens ff kijke om

de andere delen te monteren en alles afstellen.

Foto-7QJFXF3B.jpg

Nice job !!!! :worshippy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...