Spring naar bijdragen

Even Voorstellen..


Mav
 Share

Recommended Posts

Gegroet Wagoneer-menners! Het geeft me een goed gevoel dat ik, na motorrijders en ouwe-volvo-rijders nu jullie ga groeten bij het tegenkomen op de weg! Ik zal me even voorstellen: Mijn naam is Peter, en ik ben een staalhouwer uit Utrecht. Zzp-er in las- en smeedland, en al heel lang gek op het oude type Wagoneer. Ongeveer 'n jaar geleden kwam de mijne ('76-er) ineens voor me staan, met 'n habbekrats-prijskaartje eraan: Verkocht!

Na een beetje :B inschikken in mijn werkplaatsje, naar binnen met dat ding en toen had ik ineens geen vrije uurtjes meer...

Het laswerk viel erg mee :huh: maar wat was hij afgebeuld! De vorige eigenaar is vast overgestapt op een CJ! Moeder natuur zat tot aan het dak (aan de binnenkant).

De motor is een L6 4.2, want ik heb een plannetje om een Chev Trailblazer (Vortec V6 4.3) zijn hart te veroveren... Alleen, hé da's geen Dana20! Hè? en ook geen AMC 258 :blink:, blijkt het na wat gezoek een Toyota Landcruiser FJ40 blok en bak te zijn :lol:! Ach wat, van een goede vriend heb ik ook al onderdelen uit zijn Landrover 109-onderdelen-voorraad in de Wagoneer gestopt! Ik rij een hybride :P.

Toch moest er een donor bij waar ramen grill chroom bumpers enzo vanaf moesten. De rest (rollend frame met body) is nu bij mij (voor een habbekrats!) te koop.

Nu een jaar verder, en met alle delen en deeltjes van de wagoneer kennis gemaakt, en de werkplaats uit, snap ik ineens de vorige eigenaar! Dat FJ spul voelt zich helemaal thuis, rollebollend door de modder! Hmm, waar ga ik eerst naartoe? Een landcruiser-, jeep-, of landrover-meeting? Ik denk naar een landrover-one, al is het alleen al om ze te stangen met het landrover-ruitenwissersproeierpompje <_<.

Tot zover voorlopig.

Gegroet!

Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....en een eigen bedrijfje op te starten waarvoor ik een auto aan wil schaffen......

De auto is bedoeld als dagelijks vervoer, moet 4 zitplaatsen (minimaal) hebben, omdat hij niet alleen zakelijk ingezet zal worden...... Als (mogelijk) jonge startende ondernemer is er niks zo &*%^&% als de onderhoudskosten in het eerste halfjaar de aanschafwaarde van de auto overschrijden.....

...... ik wil een goed beeld krijgen van de mogelijkheden die het merk Jeep me kan bieden in mijn zoektocht naar net dat beetje anders als het gaat om vervoer. ....

Klinkt zeer bekend in de oren. Ben je al ondernemer of zou je dat graag willen? Eerst die vraag maar eens beantwoorden :B

Ikzelf ben zo'n anderhalf jaar zelfstandig ondernemer en rij een (nieuwe) Jeep Patriot (benzine) zakelijk en privé -> ik kon begin dit jaar een zeer goede deal sluiten met de plaatselijke Jeep-dealer in 's-Hertogenbosch -> dus ook Brabant :blink:

Ondanks het iets hogere verbruik, ben ik meer dan waanzinnig tevreden over m'n Jeep. Zo zelfs dat ik onlangs een Cherokee uit 2000 erbij heb gekocht (met LPG G3 installatie) voor mijn vriendin.

Mocht je meer info willen, stuur gerust een pb-tje of email <_< Ik had voorheen nooit gedacht aan een Jeep: veel te duur, bijtelling, belasting, onderhoud, e.d., etc, maar daar ben ik absoluut meer dan 100% van teruggekomen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gegroet Wagoneer-menners! Het geeft me een goed gevoel dat ik, na motorrijders en ouwe-volvo-rijders nu jullie ga groeten bij het tegenkomen op de weg! Ik zal me even voorstellen: Mijn naam is Peter, en ik ben een staalhouwer uit Utrecht. Zzp-er in las- en smeedland, en al heel lang gek op het oude type Wagoneer. Ongeveer 'n jaar geleden kwam de mijne ('76-er) ineens voor me staan, met 'n habbekrats-prijskaartje eraan: Verkocht!

Na een beetje :yes: inschikken in mijn werkplaatsje, naar binnen met dat ding en toen had ik ineens geen vrije uurtjes meer...

Het laswerk viel erg mee :huh: maar wat was hij afgebeuld! De vorige eigenaar is vast overgestapt op een CJ! Moeder natuur zat tot aan het dak (aan de binnenkant).

De motor is een L6 4.2, want ik heb een plannetje om een Chev Trailblazer (Vortec V6 4.3) zijn hart te veroveren... Alleen, hé da's geen Dana20! Hè? en ook geen AMC 258 :), blijkt het na wat gezoek een Toyota Landcruiser FJ40 blok en bak te zijn :lol:! Ach wat, van een goede vriend heb ik ook al onderdelen uit zijn Landrover 109-onderdelen-voorraad in de Wagoneer gestopt! Ik rij een hybride :P.

Toch moest er een donor bij waar ramen grill chroom bumpers enzo vanaf moesten. De rest (rollend frame met body) is nu bij mij (voor een habbekrats!) te koop.

Nu een jaar verder, en met alle delen en deeltjes van de wagoneer kennis gemaakt, en de werkplaats uit, snap ik ineens de vorige eigenaar! Dat FJ spul voelt zich helemaal thuis, rollebollend door de modder! Hmm, waar ga ik eerst naartoe? Een landcruiser-, jeep-, of landrover-meeting? Ik denk naar een landrover-one, al is het alleen al om ze te stangen met het landrover-ruitenwissersproeierpompje :bye1:.

Tot zover voorlopig.

Gegroet!

Peter.

welkom Peter,

veel rij plezier toe gewenst, een mede rijder van het type, ook motor rijder

Honda cb 750 K2 1972 orgineel ongerestaureerd!!

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Peter,

veel rij plezier toe gewenst, een mede rijder van het type, ook motor rijder

Honda cb 750 K2 1972 orgineel ongerestaureerd!!

Theo

Bedankt Theo, mijn motorfiets is ook orgineel, een Moto Guzzi V65 SP uit '83, ongerestaureerd, maar wel doorlopend in revisie!:wacko: O nee, onderhoud noem je dat...:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, ik ben erik uit groningen en heb bijna twee maanden geleden een Grand Cherokee 4.0 uit 1996 gekocht. Fijne auto, rijdt prima alleen zijn er wat elektrische dingetjes die niet ok zijn, maar daar hebben meer mensen last van zoals ik op het forum al gezien heb. Ik heb altijd kleinere auto's gehad, zoals golf, de leukste was een mercedes 280 met automaat. Heb ook nog een motor, suzuki gsx1100f, toerfiets. Groeten en ik kom jullie misschien nog wel tegen op het forum als ik ergens niet uitkom en vakkundige :unsure: hulp nodig heb :wacko:. Erik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Mijn naam is Joeri van Mourik en ik woon in Dalem, vlakbij Gorinchem. Ik wordt over een paar maandjes 18 en ik ben al druk aan het zoeken (en sparen :wacko:) voor een grand cherokee 5.2 v8 uit 96-99. Ik rij nu nog op brommers, crossmotoren, quads e.d. rond. Ik zit nog op school, 6 VWO, en ga volgend jaar waarschijnlijk beginnen met HBO werktuigbouwkunde in Breda. Misschien dat ik tussendoor nog een jaartje ga werken om een GC te kunnen betalen:B. Ik ben blij dat dit forum er is, zodat je elkaar veel kan helpen, en je kan veel algemene info vinden.

Groetjes Joeri

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeepers,

Mijn naam is Michel en zit nu een paar weken op dit forum te lezen en steek er erg veel van op.

Ik heb een transportbedrijf met 2 Volvo's FH16 520 en een N12 en vervoer voornamenlijk zware bouwmatrialen zoals heipalen,betonmortel,betonvloeren, enz.

2 jaar geleden liep ik per ongeluk tegen mijn jongensdroom aan; een blauwe '76 CJ5 304 AMC en was meteen verkocht,helemaal zoals ik hem wil hebben...dacht ik!

Het begon al vrij snel met een 4" suspension lift,een Warn 9500i,een rembekrachtiger,ARB airlockers,Edelbrock carb. en intakemanifold,enz,enz

Volgens mij houdt het nooit op,zeker niet als je hier zit te lezen.

Ik ben niet echt een hardcore offroad rijder,maar zo nu en dan toch wel ff het zand/bagger in want dat is toch wel het leukste wat er is:D

gr. Michel

post-5085-12873026239206_thumb.jpg

post-5085-12873026244491_thumb.jpg

post-5085-1287302624944_thumb.jpg

post-5085-12873026253205_thumb.jpg

post-5085-12873026257984_thumb.jpg

bewerkt door Michel Opdam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeepers,

Mijn naam is Michel en zit nu een paar weken op dit forum te lezen en steek er erg veel van op.

Ik heb een transportbedrijf met 2 Volvo's FH16 520 en een N12 en vervoer voornamenlijk zware bouwmatrialen zoals heipalen,betonmortel,betonvloeren, enz.

2 jaar geleden liep ik per ongeluk tegen mijn jongensdroom aan; een blauwe '76 CJ5 304 AMC en was meteen verkocht,helemaal zoals ik hem wil hebben...dacht ik!

Het begon al vrij snel met een 4" suspension lift,een Warn 9500i,een rembekrachtiger,ARB airlockers,Edelbrock carb. en intakemanifold,enz,enz

Volgens mij houdt het nooit op,zeker niet als je hier zit te lezen.

Ik ben niet echt een hardcore offroad rijder,maar zo nu en dan toch wel ff het zand/bagger in want dat is toch wel het leukste wat er is:D

gr. Michel

Mooie Jeep Michel, welkom.

Hallo,

Mijn naam is Joeri van Mourik en ik woon in Dalem, vlakbij Gorinchem. Ik wordt over een paar maandjes 18 en ik ben al druk aan het zoeken (en sparen :wacko:) voor een grand cherokee 5.2 v8 uit 96-99. Ik rij nu nog op brommers, crossmotoren, quads e.d. rond. Ik zit nog op school, 6 VWO, en ga volgend jaar waarschijnlijk beginnen met HBO werktuigbouwkunde in Breda. Misschien dat ik tussendoor nog een jaartje ga werken om een GC te kunnen betalen:B. Ik ben blij dat dit forum er is, zodat je elkaar veel kan helpen, en je kan veel algemene info vinden.

Groetjes Joeri

Welkom van af de overkant van de rivier. :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal!

Ook ik heb sinds de zomer een jeepie! Een beige Wrangler Sahara 2.5L uit '89. Zeldzame kleur volgens mij...want ik heb m nergens gezien! Hij is verhoogd (met brede spatborden rondom) en heeft grote tereinbanden. Hij staat nu op nette wintervelgjes zodat de "monstertruck"banden even gespaard blijven voor de zomer :worshippy:

Ik wilde een plaatje toevoegen maar dat lukt me blijkbaar nog niet echt.

Ik heb al het 1 en ander gedaan, te noemen:

- Voorpijp vervangen;

- Katalysator vervangen;

- Bougies vervangen;

- Nieuw olie en filter;

- Nieuwe luchtfilter.

Binnekort ff benzinefilter vervangen en gaan we een Cat-back demper met eindpijp erop doen, demper moet toch vervangen worden, dus dan maar gelijk goed toch?

Planning omvat verder nieuwe bladveren rondom, achterbank erin, een mooi radio systeem erin bouwen, openluchtfilter, mooi hardtopje erbij zoeken, enz.

Kortom een mooi en vooral stoer jeepie ervan maken.

Groetjes

Zehher

Link naar opmerking
Deel via andere websites

héllo iedereen,

mijn naam is Nati Horny (ja Horny.. ik weet het, niet alledaags :P)

en ik ben nieuw op dit forum,

eigenlijk kwam ik hier terecht om 1 ding te weten, maar naarmate ik verder keek zag ik dat er hier heel wat tips & how to's stonden voor moest ik even jeep pech hebben (om maar niet auto te moeten zeggen :whistle: )

ik ben 17 jaar (1992-06-2)

en ga binnekort/lang (ligt aan jouw gedult af) een Jeep Grand Cherokee krijgen van men ouders. a curse or a blessing?

mijn hobbies zijn piano, fitness & op de pc zitten

verder heb ik nog allemaal dingetjes die ik kan vertellen maar zie niet in

waarom mensen op een jeepforum hier interesse in zoude hebben

moest je toch nieuwsgierig zijn, vraag maar raak ^^

oh & btw. ik ben een belg :P maar niet zo 1 die denkt dat Belgen beter zijn dan Nederlanders (en visa versa - ofzoiets)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi ik zou me even voor stellen mijn is uipko

Getrouw en drie kinderen en een klein dochter van 2 maanden

En ben zins kort in het bezit van 76 CJ5 die ik nog geheel moet op bouwen

En terrein klaar moet maken

Daar naast ben ik al een lang poos secretaris van 4x4 het noorden.nl

Naast de CJ5 heb ik ook nog andere terrein wagen waaronder

Een suzuki sj410 genaamd de T-REX

En mijn dagelijks 4x4 is frontera die ik vaak als trek paard gebruik

Maar jullie zullen nog veel van me horen want ik heb nog wat vragen

en onderdelen nodig om de cj weer op de straat eeeh terrein tekrijgen

naast andere forums die ik bezoek heb ik zelf ook nog een forum online

www.roninwarriors.nl dit alleen voor suzuki rijders is bedoelt

uipko

Als iets vast zit - gebruikt uipko bruut geweld. Als het dan breekt - moest het zowiezo vervangen worden.....

www.uipko.nl

www.roninwarriors.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi ik zou me even voor stellen mijn is uipko

Getrouw en drie kinderen en een klein dochter van 2 maanden

En ben zins kort in het bezit van 76 CJ5 die ik nog geheel moet op bouwen

En terrein klaar moet maken

Daar naast ben ik al een lang poos secretaris van 4x4 het noorden.nl

Naast de CJ5 heb ik ook nog andere terrein wagen waaronder

Een suzuki sj410 genaamd de T-REX

En mijn dagelijks 4x4 is frontera die ik vaak als trek paard gebruik

Maar jullie zullen nog veel van me horen want ik heb nog wat vragen

en onderdelen nodig om de cj weer op de straat eeeh terrein tekrijgen

naast andere forums die ik bezoek heb ik zelf ook nog een forum online

www.roninwarriors.nl dit alleen voor suzuki rijders is bedoelt

uipko

Als iets vast zit - gebruikt uipko bruut geweld. Als het dan breekt - moest het zowiezo vervangen worden.....

www.uipko.nl

www.roninwarriors.nl

Welkom op het forum

En laat eens wat foto's zien van je 4x4 zijn we gek op :thumbsup:

Groeten Chris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo.

Mijn naam is Ad en ik kom uit Borssele (zeeland)mijn hobby is 4x4 dat is het al jaren maar even er tussen uit geweest ben al een tijd lid geweest bij 4x4 zeeland en diverse auto,s gehad , suzi,s,patrols,enz.

Maar sinds kort is mijn oog gevallen op een zj uit 95 een v8 het v8 gebeuren is een beetje gekomen door mijn boot een bayliner cierra uit 2001 ook een v8 5.7 ltr helemaal te gek maar dit ter zijde ik heb er een op het oog maar met twee hier op de topic besproken kleinig heden de bekende radio code en geenuitslag op de temperatuurmeter heb hier al de antwoorden gevonden dus iedreeen bedankt die mee werkt aan dit FORUM.

Ik heb alleen nog maar 1 probleempje dat is een audi quattro 2.5TDI uit 98 die moet ik nog even kwijt (dus als iemand!!!!!)ik kan hem wel inruilen maar we vechten nog over hoe veel ik van hem krijg maar ik denk dat we er wel uitkomen want ik heb er heel veel zin in het is wel een gemis (modder)tot zover mijn deel vast en ik hoop hier nog veel ervaring te kunnen krijgen en meschien te delen

groetjes uit Zeeland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Ik ben al enige weken aan het speuren en zoeken naar tips e.d en zelfs al wat spulletjes gekocht via het forum.

Maar ik heb me nooit voor gesteld hier dus dacht zal ik dat eens even doen.

Ik ben dus Patrick 31 jaar en woonachtig in Axel Zeeuws-Vlaanderen ik heb nu een maandje mijn YJ 4.0 uit '93 hij is verder nog helemaal standaard maar daar gaan we beetje bij beetje wat aan doen.

Heb een 2 inch body lift gekocht via "Pullie" en een mooiere achterbumper van een ander forum lid die al gemonteerd is.

Ik ben in ieder geval al een stukje wijzer geworden via het forum en op vragen en/of opmerkingen word altijd wel gereageerd zodat je weer verder kan.

Ps als er iemand zin en tijd heeft om te helpen bij mijn eerste bodylift is alle hulp welkom en een eventuele plek om het te doen ook (tegen een vergoeding natuurlijk).

Groeten Patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal!

Ik zal mij ook even introduceren, Achter CherokeeWarrior schuilt Eric, woonachtig in Utrecht. Ik heb recent een Blauwe Cherokee XJ uit 1998 gekocht. Hier ben ik natuurlijk heeeeel erg blij mee!

Ik ben al Jeep Cherokee fan sinds lange tijd, altijd gedacht dat ze onbetaalbaar zijn, maar nu mag ik toch eindelijk in een eigen Jeep rijden.

Ik en mijn vriendin..eehh vrouw zijn dit jaar (2009) op huwelijksreis geweest in South-West USA waar we een Jeep Liberty (2009 model, groen) hebben gehuurd en zijn hiermee regelmatig off-road geweest in de prachtige natuur aldaar. Terug in Nederland bleef het Jeep gevoel kriebelen en toch af en toe maar eens gekeken op marktplaats of die Jeeps stiekem een beetje betaalbaar zijn, en nu hebben we er dus een gekocht! Het probleem is wel dat ik nu moet vechten om te rijden, want de lady of the house vindt het veels te leuk om ook achter het stuur te zitten :yes:

Daarnaast heb ik zelf een paar jaar in New Jersey gewoond, waar ik een regelmatig een Grand Cherokee te leen kreeg om mee rond te rijden, maar ik moet zeggen dat ik de Cherokee XJ toch wel mooier vind!

De nickname Cherokee Warrior gebruik ik al langere tijd, niet zo zeer vanwege de Jeep, maar omdat ik tijdens mijn verblijf in NJ een vliegopleiding deed op Piper Cherokee Warrior.... dus ach... Cherokee zit in mijn bloed...toch? :(

Cheers!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het een en ander lezen kwam ik dus ook bij 'ben je nieuw'

ik ben berend 50 jaar ik ben getrouwd en heb 3 dochters ook allen getrouwd hierdoor 6 kleinkinderen

we hebben een tweede auto nodig (en ik een hobby)

ik ben net een week in het bezit van een witte cj7 uit 1980

hier zit nog veel werk aan her en der wat lassen en weer in de verf zetten

motor nakijken en een beetje vervraaien

ik heb geen verstand van auto's maar leer makelijk en ik heb geen twee linker handen dus ik hoop dat het goed komt

sta nu dus veel in de garage (koud)

aan de auto te sleutelen roest bikken lassen spuiten

maar hoop jullie op een treffen met een goed lopende en redelijk uitziende jeep te kunnen ontmoeten

vr gr Berend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, vandaar mijn voorstel-stukje hier.

Ik ben Patrick en kom uit Drunen en heb vanaf vandaag een Jeep Grand Cherokee 4.0 Laredo 4X4 automaat uit 2000 met lederen bekleding en chromen voorgrill. Hij is zwart en heeft 120.000km gelopen.

Ik hoop dat ik er veel plezier van mag beleven en veel aan dit forum zal hebben.

Naast mijn hobby auto's ben ik ook een trotse bezitten van een BMW K1200LT motorfiets en ook op diverse K1200LT forums actief.

Ik hoop op dit forum net zoveel plezier te beleven als op de motorforums!

Groetjes,

Patrick (Patjo)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...