Spring naar bijdragen

Zehher

Forum member
  • Aantal bijdragen

    10
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Zehher

  • Verjaardag 18/11/1983

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wagoneer
  • Bouwjaar
    1976

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Zehher's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Rene/Schneiders, Net weer even verder gekeken. Vloeistofniveau diff was goed. Kon met vingerkootje net onder t vul/peilgat de vloeistof voelen. Echter beetje bruin. Weet niet of dat zo hoort. Ook even gevoeld (voor zover dat mogelijk is) of ik metaal deeltjes kon voelen. Maar die kwam ik nog niet tegen. Net even ook het linker achterwiel eraf gehad. Dit omdat daar het geluid zo sterk vandaan kwam. Bij heen en weer draaien van de as hoorde en voelde ik ook de knars waar ik het eerder over had. Precies waar het lager zit eigenlijk. Ook kon ik mijn linker achter as max 2 mm heen en weer halen. Is dat normaal? Zag ook precies over deze afstand lichte slijtage. Daar waar hij dus eigenlijk in het lager zou moeten lopen. Waar moet ik nu aan denken? Is het nu toch de lager aan de naafkant, of heb ik nu met een versleten achteras of diff te maken? Hoor het graag van jullie, M.v.g. Zehher
  2. Bedankt voor de reacties, ik vermoed ook niet dat het een wiellager is We gaan s verder zoeken. Ik laat de uitkomst wel even weten. M.v.g. Zehher
  3. Beste medejeepers, Allereerst na jaren van afwezigheid (bezat een Wrangler YJ uit 86 welke ik met spijt verkocht heb) weer een echte Jeep. Een wagoneer uit '76 met een 360 AMC v8 en Quadratrac. We hebben hem nu al ruim een jaar en zijn er erg blij mee. Eigenaar ervoor was er erg zuinig op en liet alles doen. Ons gezinnetje rijdt dagelijks met de jeep. Nu had ik de wagen gisteren en schrok me rot wat voor geluid eronder vandaan kwam. Knarsend geluid. Lijkt wel metaal op metaal en op het ritme van de snelheid van de banden. Dus niet weg bij gas los en ook niet bij gas erop. Kon het geluid eerst niet plaatsen, maar ik dacht meteen aan de volgende zaken: - aandrijfassen - wiellagers - tussenbak - diff's Ik heb gisteravond gelijk maar even alle doorspuitnippels door gespoten. Soepeler rijdt de jeep nu wel, maar geluid is niet weg. Teveel speling op de aandrijfassen was er ook niet. Heb ik ook gecontroleerd. Daarna ff met zn 2en gereden, ik op de achterbank en vrouw achter t stuur. Viel me meteen op dat het geluid links achter erg sterk was. Ik zat er als het ware bijna bovenop. Dus ik vermoed wiellager. We hebben ook even het stuur flink heen en weer naar links en rechts getrokken. Bij naar rechtssturen was het geluid ineens weg. Zodra je weer normaal rijdt komt het weer naar boven. Het geluid is trouwens niet continu aanwezig, het komt om de zoveel tijd omhoog en verdwijnt weer zoals het gekomen was. Had op de planning staan: - alle wiellagers te vervangen (weet toch niet wanneer dat voor het laatst gedaan is) - vloeistoffen diff's vervangen incl pakkingen - vloeistof tussenbak verversen De vragen: Zijn de wiellagers lastig te vervangen? Voor de diff's had ik begrepen dat er 80w90 in moet. Maar moet daar nu nog een toevoeging bij? Wat voor olie moet er in de tussenbak? Zijn er nog andere zaken waar ik naar moet kijken/denken? Alvast bedankt voor jullie reacties.
  4. Heeft niemand een mooi stel veren voor me?
  5. Ik heb er net een gloednieuwe onder zitten, dus als ik er iemand mee kan blij maken doe ik dat graag! Dus als er nog mensen 1 zoeken...hier heb je er 1 voor weinig. Trouwens hoe kan zo'n ding snel kapot gaan in het terrein dan? Hij zit vrij hoog en hij wordt toch niet extra belast tijdens het terreinrijden?
  6. Hallo mede jeepers! In een opkoop van oude onderdelen heb ik nog een startmotor over. Komt van een YJ '89 2.5L Hij is welliswaar gebruikt maar doet t nog prima. Ik heb m netjes schoongemaakt binnen en buitenkant. Ik vraag er 90 euro voor. Tis wel een beetje wat ik ervoor wil hebben, maar een goed bod is altijd welkom natuurlijk. Ik hoor t wel. M.v.g. Zehher
  7. Hallo mede jeepers! Ik ben opzoek naar een set bladveren voor een 2,5 inch verhoging. Kheb een YJ 2.5L uit '89 waar t nu al onderzit, maar ze zijn een beetje op. Wie o wie heeft er een mooi setje liggen waar ik nog wel een tijd mee vooruit kan? En natuurlijk voor een leuk prijsje natuurlijk. Laat het me weten. M.v.g. Zehher
  8. Heren! Bedankt voor de reacties tot nu toe. Het is erg vaag nu, want het probleem leek vanochtend weer gevlogen te zijn. Hij loopt nu weer netjes, dus ik weet niet wat het was. Ik kijk het even aan denk ik. En anders klop ik weer even bij jullie aan! Thanks! M.v.g. Zehher
  9. Hallo, Ik heb het volgende aan de hand. Mijn wrangler wil de laatste tijd een beetje slecht lopen. Hij begon tijdens het rijden ineens te sputteren. Leek wel of de benzine op was. (dat was dus niet het geval) Nou heb ik onlangs de bougies en kabels vervangen. Verdeelkap en rotor zien er ook goed uit. ANWB er een keer bijgehaald. Deed de check met het uittrekken van de bougiekabels. Alles vonkt. Alleen bij cilinder 2 en 3 geen verschil in lopen van de motor. 1 en 4 reageert de motor wel op door nog slechter te lopen. De kerel van de ANWB dacht dat het eventueel aan me kleppen ligt. Ik hoor echter niets vreemds... Hij gaf aan dat het iig niets ernstig zou moeten zijn. Hij loopt nu nog wel maar niet echt met plezier als ie ervoor deed. Ik dacht zelf misschien de injectoren? En kan je deze makkelijk zelf vervangen? Ik kan wel naar de garage hobbelen en alles uitelkaar laten halen, maar ik denk ik vraag het eerst hier. Wie o wie kent dit probleem en kan me helpen? M.v.g. Zehher
  10. Zehher

    Even Voorstellen..

    Hallo allemaal! Ook ik heb sinds de zomer een jeepie! Een beige Wrangler Sahara 2.5L uit '89. Zeldzame kleur volgens mij...want ik heb m nergens gezien! Hij is verhoogd (met brede spatborden rondom) en heeft grote tereinbanden. Hij staat nu op nette wintervelgjes zodat de "monstertruck"banden even gespaard blijven voor de zomer Ik wilde een plaatje toevoegen maar dat lukt me blijkbaar nog niet echt. Ik heb al het 1 en ander gedaan, te noemen: - Voorpijp vervangen; - Katalysator vervangen; - Bougies vervangen; - Nieuw olie en filter; - Nieuwe luchtfilter. Binnekort ff benzinefilter vervangen en gaan we een Cat-back demper met eindpijp erop doen, demper moet toch vervangen worden, dus dan maar gelijk goed toch? Planning omvat verder nieuwe bladveren rondom, achterbank erin, een mooi radio systeem erin bouwen, openluchtfilter, mooi hardtopje erbij zoeken, enz. Kortom een mooi en vooral stoer jeepie ervan maken. Groetjes Zehher
×
×
  • Nieuwe aanmaken...