Spring naar bijdragen

Wie Weet Het Verband?


Recommended Posts

Zo begon het : zonder enig voorteken, motor is op temperatuur, neem 4 rotondes, uit de bocht komend, toerental valt weg tot bijna stilvallen, moet veel gas geven om in de versnelling te komen! (geen gebonk), Zet de auto aan de kant motor uit/aan, bovengenoemde weg (waarschijnlijk zichzelf gereset na aan/uit), alleen het volgende probleem doet zich nu voor , de bak is van slag, duurt lang voordat ie naar zijn twee schakelt, en soms ook naar zijn drie (heb het gevoel dat ie minder toeren maakt bij snelheid), probleem zowel bij koud als warm (al is het iets minder), soms ook bij stationair een kleine duikeling in toeren (rond de 400 rpm), heb al wat bakolie erbij gedaan, helpt niks en was goed op niveau en kleur (overigens functioneert de kickdown ook niet lekker meer, duurt steeds erg lang voordat ie zijn snelheid pakt, en piekt dan in 1 keer naar de 4000 rpm).

Wie weet het verband? of heeft een idee?

Alvast dank voor het meedenken.

Type: Grand Cherokee 5.9

bewerkt door GCORVIS
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Alle voorstellen nagelopen, voorlopige conclusie slippende bak ( duurt heeeel lang, voordat ie de 2 pakt, rest schakelt goed, ook in stilstand met het op en terugschakelen met 2 sec tussenpauze)), heeft het nut om de olie nog een keer te verversen + filter? (kort geleden nog gedaan, kan alleen het filter verdenken, aangezien die in een alucasket zat die we grondig hebben schoongemaakt, aangezien we de geleverde vervanging op geen enkele manier erin konden plaatsen, laat staan opzichzelf te vervangen, wie weet hier misschien iets vanaf?) alvorens over te gaan om de bak te vervangen/reviseren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle voorstellen nagelopen, voorlopige conclusie slippende bak ( duurt heeeel lang, voordat ie de 2 pakt, rest schakelt goed, ook in stilstand met het op en terugschakelen met 2 sec tussenpauze)), heeft het nut om de olie nog een keer te verversen + filter? (kort geleden nog gedaan, kan alleen het filter verdenken, aangezien die in een alucasket zat die we grondig hebben schoongemaakt, aangezien we de geleverde vervanging op geen enkele manier erin konden plaatsen, laat staan opzichzelf te vervangen, wie weet hier misschien iets vanaf?) alvorens over te gaan om de bak te vervangen/reviseren?

De automaat laten spoelen en reinigen heeft ook al vaak geholpen bij dit soort klachten, voor 300,- weet je het, revisie is duurder.

Zelf automaat olie vervangen heeft niet zoveel zin omdat je nooit alles vervangt.

Er zijn diverse adressen die dit goed kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie aanvullende tips, Geert ga ik zeker ook even proberen!, vraag me alleen af of een reiniging a +/- 300 zin heeft bij slippende bak (staat nu 2 ton op, besteed dat liever dan aan de de revisie/overzetting en dergelijke).Blijft ie bij de reiniging er gewoon onder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie aanvullende tips, Geert ga ik zeker ook even proberen!, vraag me alleen af of een reiniging a +/- 300 zin heeft bij slippende bak (staat nu 2 ton op, besteed dat liever dan aan de de revisie/overzetting en dergelijke).Blijft ie bij de reiniging er gewoon onder?

De bak blijft bij de reiniging er gewoon onder. De hele procedure duurt 2 a 3 uurtjes.

Je wil niet weten hoeveel automaten zijn gered met reinigen, die volgens de dealers alleen door revisie weer in orde konden komen.

En dan praten we over allerlei merken van kleine simpele automaten tot een Mercedes SLR. Zie het filmpje waarbij de SLR word gespoeld.

Het systeem word in Duitsland nu steeds vaker door dealers toegepast, mede op advies van de fabrikant. 

In Nederland is het langzaam aan het opkomen.

Een automaat hoeft met 200.000 km echt nog nog niet versleten te zijn.

Ik heb mijn automaat laten spoelen en ben er zeer tevreden over.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Uiteindelijk , de bak laten spoelen , helaas niet het gewenste resultaat , veel gas moeten geven voordat ie schakelt, toerental zakt naar bijna nul, bij het gas geven, en bij stilstaan voor het stoplicht, en bij plotselinge gaspedaal beweging .......nu toch maar tps sensor ook vervangen , geen garage lijkt het zelf op te kunnen lossen, steeds zelf de idee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ab,

Ook schoongemaakt, heb alleen de K&N generation 2 erop zitten, heeft nooit echt goed afgesloten gezeten, zelfs niet met de toendertijd geleverde rubber, denk dat ik de originele luchtfilterbehuizing erweer op ga zetten, denk nog steeds dat er ergens een kink in de kabel is gekropen en toen bovengenoemde klachten boven kwamen...mss speedsensor of afstelling banden, snap het verband nl nog steeds niet, anders had ik gelijk geconcludeerd dat het de bak was

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...