Spring naar bijdragen

Ferdi WJ

Forum member
  • Aantal bijdragen

    51
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    2004

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Ferdi WJ's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. En ik zou zeggen, als je toch bij de airco specialist bent laat ze dan de pomp meteen vervangen, kost een paar tientjes extra en dan weet je meteen dat het goed zit. Anders blijf je op en neer aan het rijden. Hier valt niet veel eer aan te behalen. Vorige week zelf ook geen werkende airco meer, deze gebracht naar ERF in Eindhoven, was de condensor lek. Voordat je daar achter bent als je niet de juiste methode/apparatuur hebt om lekken op te sporen, een drama. Is specialisten werk naar mijn mening. Hij is nu weer ijskoud
  2. Ik lees dat bij een dergelijke reparatie van de blenddoors de dual zone functie niet meer werkt, hoe komt dit, is dat omdat de achterste klep (passagiers zijde) niet meer op de motor van de passagiers zijde werkt, (geen grip heeft), of omdat het tussenschot weggehaald is tussen de 2 kleppen? Of is er een andere oorzaak.
  3. Haha, knap als je 255.000 km kan rijden zonder deze onderdelen te hoeven vervangen, je hebt er zeker ook nog de eerste set banden op liggen :-)
  4. Had de koeltunnel wel los gemaakt maar ik kreeg hem er niet uit getild. Het ding liep continue ergens op vast, met name achter het stuurbekrachtiging reservoir/stuurhuis, slang aansluiting bovenkant radiateur. Of had ik ook de radiateur eruit moeten halen?
  5. Klus geklaard, zonder het verwijderen van het ventilatorhuis. Gaat veel tijd zitten in het vinden van de juiste gereedschappen, zodat je er redelijk bij kunt. Er zat 1 meelooprol met torx bout vast welke al wat was beschadigd, komt nog eens bij dat de diepte van het reces minimaal was waardoor de bout niet meer op een normale manier los kon. Uiteindelijk de meelooprol gepeld tot op de bout en deze toen eruit kunnen draaien. Wel de accu, accubak verwijderd en de hogedruk leidingen van de stuurbekrachtiging los gemaakt. Bedankt voor de vele reacties en tips, zonder jullie had ik de klus niet kunnen klaren. :-) Blijkbaar niet veel 2.7crd rijders/monteurs.
  6. Klus geklaard, zonder het verwijderen van het ventilatorhuis. Gaat veel tijd zitten in het vinden van de juiste gereedschappen, zodat je er redelijk bij kunt. Er zat 1 meelooprol met torx bout vast welke al wat was beschadigd, komt nog eens bij dat de diepte van het reces minimaal was waardoor de bout niet meer op een normale manier los kon. Uiteindelijk de meelooprol gepeld tot op de bout en deze toen eruit kunnen draaien
  7. Binnenkort ga ik de multi V riem, spanrol, meelooprollen en waterpomp vervangen. Kan dit zonder het ventilatorhuis van de radiateur te verwijderen? Iemand ervaring en tips.
  8. Dat zal je zeker merken in het verbruik. En dat de motor mooi gelijkmatig loopt is ook fijn. Wat kleine dingetjes toch een hoop ellende kunnen veroorzaken. Het mooiste is dat je het zelf opgelost hebt, zonder hulp van de garage. Is zeker zo leuk en scheelt een berg geld.
  9. Kijk eens of er niet een klein scheurtje in de verdelerkap zit. Maak het contact van de rotor onder de verdeler schoon, deze kan ingebrand zijn. Uiteraard kan het ook aan je lpg installatie liggen en moet deze afgesteld worden. Wat je kan controleren of er geen valse lucht in het inlaattraject aangezogen wordt, door een lekje in een slang, pakking spruitstuk etc. Je gaf aan dat hij op benzine ook niet lekker loopt, dus denk ik niet dat de lpg installatie de hoofdoorzaak is. Ik zou hem eerst op benzine goed zien te krijgen en daarna het lpg deel gaan fijn tunen.
  10. Toch de vonken controleren, ik heb een keer meegemaakt dat er een kapotte bougie tussen de nieuwe zat. Controleer ook of de kabels in de goede cilinder volgorde zitten. Juiste electrodeafstand gecontroleerd voordat de bougies gemonteerd werden? Het lijkt allemaal simpel, maar vaak zijn dat de veroorzakers van dergelijke problemen.
  11. Het signaal kan ook niet kloppen wat je oliemeter doorkrijgt. Heb je de oliedruksensor/bekabeling/stekker al bekeken vervangen? En heb je de ontsteking gecontroleerd, begin bij de vonk van alle bougies yr controleren Draai alle bougies eruit, druk de bougiekabels erop en laat iemand de auto starten. Kijk naar de verschillen tussen de bougievonken onderling. Zwakkere vonken duiden vaak op slechte kabels, vedelerkap/bobine. Succes
  12. Hier kan je de popnagels, maar ook een set met tang kopen http://www.msh-equipment.nl/producten/?getwgfilters=true&artdetail=BD%20810090
  13. Bij mij zaten de kunststof binnenscherm delen met kunststof popnagels vast.Deze zijn bij alle Jeep dealers te koop, je hebt wel een speciale tang daarvoor nodig. Ik heb deze van de Jeep dealer in Echt even mogen lenen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...