GCORVIS Geplaatst December 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2012 (bewerkt) Zo begon het : zonder enig voorteken, motor is op temperatuur, neem 4 rotondes, uit de bocht komend, toerental valt weg tot bijna stilvallen, moet veel gas geven om in de versnelling te komen! (geen gebonk), Zet de auto aan de kant motor uit/aan, bovengenoemde weg (waarschijnlijk zichzelf gereset na aan/uit), alleen het volgende probleem doet zich nu voor , de bak is van slag, duurt lang voordat ie naar zijn twee schakelt, en soms ook naar zijn drie (heb het gevoel dat ie minder toeren maakt bij snelheid), probleem zowel bij koud als warm (al is het iets minder), soms ook bij stationair een kleine duikeling in toeren (rond de 400 rpm), heb al wat bakolie erbij gedaan, helpt niks en was goed op niveau en kleur (overigens functioneert de kickdown ook niet lekker meer, duurt steeds erg lang voordat ie zijn snelheid pakt, en piekt dan in 1 keer naar de 4000 rpm). Wie weet het verband? of heeft een idee? Alvast dank voor het meedenken. Type: Grand Cherokee 5.9 December 3, 2012 bewerkt door GCORVIS Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst December 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2012 eventueel codes uitlezen en noteren kunt daarna resetten door accupolen los te maken en even tegen elkaar te houden en daarna weer vastmaken en starten, zal even zoeken om dat computer zich moet inlezen.gerede kans dat daarna alles weer gewoon doet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst December 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2012 Ik denk aan de kabel die van de bak naar de TPS gaat of de TPS zelf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst December 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2012 Ik denk aan de kabel die van de bak naar de TPS gaat of de TPS zelf. had ik nog niet aan gedacht, is een goeie Rijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst December 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2012 had ik nog niet aan gedacht, is een goeie Rijk Gaat er dan een kabel van de tps naar de bak??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst December 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2012 46re heeft id een kabel van bak naar gasklephuis. haal je deze los dan krijg je dergelijke fratsen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst December 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2012 (bewerkt) was dubbel.......... December 3, 2012 bewerkt door Newbe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst December 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2012 Gaat er dan een kabel van de tps naar de bak??? Niet direct vanaf de TPS, maar vanaf het throttle-house. Niet alleen snelheid, maar ook stand van de smoorklep (gaspedaal dus) bepaalt het moment van schakelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GCORVIS Geplaatst January 9, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2013 Alle voorstellen nagelopen, voorlopige conclusie slippende bak ( duurt heeeel lang, voordat ie de 2 pakt, rest schakelt goed, ook in stilstand met het op en terugschakelen met 2 sec tussenpauze)), heeft het nut om de olie nog een keer te verversen + filter? (kort geleden nog gedaan, kan alleen het filter verdenken, aangezien die in een alucasket zat die we grondig hebben schoongemaakt, aangezien we de geleverde vervanging op geen enkele manier erin konden plaatsen, laat staan opzichzelf te vervangen, wie weet hier misschien iets vanaf?) alvorens over te gaan om de bak te vervangen/reviseren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ferdi WJ Geplaatst January 9, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2013 Alle voorstellen nagelopen, voorlopige conclusie slippende bak ( duurt heeeel lang, voordat ie de 2 pakt, rest schakelt goed, ook in stilstand met het op en terugschakelen met 2 sec tussenpauze)), heeft het nut om de olie nog een keer te verversen + filter? (kort geleden nog gedaan, kan alleen het filter verdenken, aangezien die in een alucasket zat die we grondig hebben schoongemaakt, aangezien we de geleverde vervanging op geen enkele manier erin konden plaatsen, laat staan opzichzelf te vervangen, wie weet hier misschien iets vanaf?) alvorens over te gaan om de bak te vervangen/reviseren? De automaat laten spoelen en reinigen heeft ook al vaak geholpen bij dit soort klachten, voor 300,- weet je het, revisie is duurder. Zelf automaat olie vervangen heeft niet zoveel zin omdat je nooit alles vervangt. Er zijn diverse adressen die dit goed kunnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst January 9, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2013 -Bij het verversen van de olie/filter in de automaat, zijn dan ook de rembanden aangespannen (wordt v 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GCORVIS Geplaatst January 10, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2013 Dank voor jullie aanvullende tips, Geert ga ik zeker ook even proberen!, vraag me alleen af of een reiniging a +/- 300 zin heeft bij slippende bak (staat nu 2 ton op, besteed dat liever dan aan de de revisie/overzetting en dergelijke).Blijft ie bij de reiniging er gewoon onder? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ferdi WJ Geplaatst January 10, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2013 Dank voor jullie aanvullende tips, Geert ga ik zeker ook even proberen!, vraag me alleen af of een reiniging a +/- 300 zin heeft bij slippende bak (staat nu 2 ton op, besteed dat liever dan aan de de revisie/overzetting en dergelijke).Blijft ie bij de reiniging er gewoon onder? De bak blijft bij de reiniging er gewoon onder. De hele procedure duurt 2 a 3 uurtjes. Je wil niet weten hoeveel automaten zijn gered met reinigen, die volgens de dealers alleen door revisie weer in orde konden komen. En dan praten we over allerlei merken van kleine simpele automaten tot een Mercedes SLR. Zie het filmpje waarbij de SLR word gespoeld. Het systeem word in Duitsland nu steeds vaker door dealers toegepast, mede op advies van de fabrikant. In Nederland is het langzaam aan het opkomen. Een automaat hoeft met 200.000 km echt nog nog niet versleten te zijn. Ik heb mijn automaat laten spoelen en ben er zeer tevreden over. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GCORVIS Geplaatst January 11, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2013 FerdiWJ, ga dat toch ook overwegen, je hebt me voor een groot gedeelte overtuigd, adressen? Alvast dank weer voor alle reacties Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iksjee Geplaatst January 11, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2013 interssant verhaal spoelen automaat, kwam nog een filmpje tegen op youtube nederlandsbedrijf, oldenhage100 . Mischien is het sowieso verstandig om de bak olie wat vaker te verversen, Chrysler adviseert 48000km of 2 jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ferdi WJ Geplaatst January 12, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2013 Hierbij twee adressen waar ik goede ervaringen mee heb en een redelijke prijs vragen. http://www.automaat-spoelen.nl http://www.powerflush.nl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ferdi WJ Geplaatst January 12, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2013 Hierbij nog een filmpje van GS powerflush. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kneedouwn Geplaatst January 13, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2013 Werkt de od wel ? Als dat niet zo is dan is het zeker de afstelling Anders id spoellen die bak Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GCORVIS Geplaatst March 26, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2013 Uiteindelijk , de bak laten spoelen , helaas niet het gewenste resultaat , veel gas moeten geven voordat ie schakelt, toerental zakt naar bijna nul, bij het gas geven, en bij stilstaan voor het stoplicht, en bij plotselinge gaspedaal beweging .......nu toch maar tps sensor ook vervangen , geen garage lijkt het zelf op te kunnen lossen, steeds zelf de idee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2013 IAC wel schoon? Laatst was er ook iemand met een motor die veel te laag in toeren liep en bijna uitviel, toen was er sprake van vervuiling op de stappenmotor en throttlebody. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GCORVIS Geplaatst March 30, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2013 Hallo Ab, Ook schoongemaakt, heb alleen de K&N generation 2 erop zitten, heeft nooit echt goed afgesloten gezeten, zelfs niet met de toendertijd geleverde rubber, denk dat ik de originele luchtfilterbehuizing erweer op ga zetten, denk nog steeds dat er ergens een kink in de kabel is gekropen en toen bovengenoemde klachten boven kwamen...mss speedsensor of afstelling banden, snap het verband nl nog steeds niet, anders had ik gelijk geconcludeerd dat het de bak was Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meca Geplaatst March 30, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2013 Speedsensor was bij mij stuk, gaf foutcode P0720 aan. Bleef lang in zijn eerste en de andere versnellingen schakelde niet geleidelijk. Na vervanging een heel verschil. Is wel van een 3.1 diesel. Gr, meca. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.