Spring naar bijdragen

welk beroep


Beest
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 235
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Waterklerk in het Rotterdamse...!

Denk dat ik een van de weinigen ben die weet wat een waterklerk is. Al zijn de werkzaamheden aardig veranderd.

Ik heb het ook jaren gedaan. 30 jaar geleden . Dag en nacht schepen op en af. Toen liep ik elk weekend met een

60 tot 100.000 gulden cash in mn tas om aan de kapiteins te betalen die hun personeel in de haven betaalden om te gaan stappen. Soms lag het geld in mn auto als ik in de kroeg zat te wachten op een schip. Mijn moeder kreeg de stuipen van al dat geld in het weekend. Ben in die tijd op elk denkbaar schip geweest van de "Willem Ruys"later Achille Lauro tot duikboten bij de rdm lash schepen in de Waalhaven , supertankers in de Europoort en natuurlijk containerschepen en de slepers van Smit Tak.

Geweldige tijd was dat alleen maakte ik idiote uren dag en nacht. Ik had toen 120 merken whisky thuis. Merken niet het aantal flessen. Toen smokkelde de douane nog harder dan de waterklerken.

De waterklerk was de rechterhand van de kapitein in de haven. regelen van slepers , bunkeren. lossen laden. ligplaatsen, verhalen. wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat ik een van de weinigen ben die weet wat een waterklerk is. Al zijn de werkzaamheden aardig veranderd.

Ik heb het ook jaren gedaan. 30 jaar geleden . Dag en nacht schepen op en af. Toen liep ik elk weekend met een

60 tot 100.000 gulden cash in mn tas om aan de kapiteins te betalen die hun personeel in de haven betaalden om te gaan stappen. Soms lag het geld in mn auto als ik in de kroeg zat te wachten op een schip. Mijn moeder kreeg de stuipen van al dat geld in het weekend. Ben in die tijd op elk denkbaar schip geweest van de "Willem Ruys"later Achille Lauro tot duikboten bij de rdm lash schepen in de Waalhaven , supertankers in de Europoort en natuurlijk containerschepen en de slepers van Smit Tak.

Geweldige tijd was dat alleen maakte ik idiote uren dag en nacht. Ik had toen 120 merken whisky thuis. Merken niet het aantal flessen. Toen smokkelde de douane nog harder dan de waterklerken.

De waterklerk was de rechterhand van de kapitein in de haven. regelen van slepers , bunkeren. lossen laden. ligplaatsen, verhalen. wink.gif

Tja, ik dacht, als iemand het wil weten, vragen ze het maar! Je hebt het goed uitgelegd Dez. Ik doe het al vanaf 1989, met een korte uitstap naar de I.T., maar de haven bleef trekken, dus was redelijk snel weer terug in het wereldje!

De 'charme' is er een beetje van af. Douane komt alleen nog aan boord als het echt nodig is, inklaren gaat elektronisch en als dat straks ook met het uitklaren het geval is komen we helemaal niet meer op de secties...

Feit blijft dat elke dag anders is en we gelukkig nog wel aan boord gaan en daarbij veel verschillende mensen ontmoeten van allerlei nationaliteiten. Ben nu bijna 37 en heb al wel wat aanbiedingen gehad om meer de binnendienst te kiezen maar vooralsnog vind ik het prima zo! Werkgebied voornamelijk de Europoort (erts/kolen) en Rotterdam voor het kleinere stukgoed.

Bij wie heb je gezeten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

plaat/constructiewerker wink.gif De opdrachten bestaan met name uit klantspecifieke maatwerkproducten (van popcornwarmer tot explosionproof kasten, bullbars,waterzuiveringsapperaten,onderdelen voor transportbanden in kassen etc... ph34r.gif )

ofwel je kan het zo gek niet verzinnen of we maken het cool.gif

en daarnaast ook nog laser operator tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begon na de MTS bij Ruys & Co ( later Nedlloyd) en heb nog een paar jaar de kapiteinskamer gedaan bij de B+I line ( Ierse shorsea rederij ) heet nu EUCON. Ben daar met een paar man het eerste kantoor begonnen.

Daarna leerde ik mn vrouw (ex) kennen en begon een kantine op een camping en pachtte een paar jaar later nog een camping waar ik een beheerder op zette.Omdat mn hart in de scheepvaart lag ben ik 's winters parttime weer het transport wereldje ingegaan bij Wim Bosman en later GTW wat nu P&O is en inmiddels onder de Maersk vlag zit. Na scheiding ( 3 banen tegelijk gaat niet als je getrouwd bent) naar het Franse Calberson wat in middels Geodis heet en het Rotterdamse Vitesse heeft gekocht.

Paar jaar wegtransport, kantoor opgezet voor luchtvracht met een paar collegas in de luchtvracht. En toen dat liep weer terug naar Rotjeknor

en doe nu alleen zeevracht. Hoofdzakelijk verschepingen vanuit Azie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
huh.gif Parkeerwachter in de zin van het beheren van een parkeergarage.....geen bonnetjesschrijver tongue.gif

owwwwwwwwwww zeg dat dan meteen tongue.gif

ik werk in een droom, een chocolade fabriek. Iedere dag wentel ik me in pindarotsjes, chocopindas, m&m's, chocorozijnen enzovoorts. Nicole werkt in een ziekenhuis als recovery verpleegkundige, zij regelt de voor en nazorg bij patienten die geopereerd worden.

hey Sjakie rolleyes.gif

je vrouw werkt thuis dan zeker als verpleegkundige voor mensen met een chocoladevergiftiging? tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben werkzaam als sleepbootkapitein, voornamelijk in het buitenland. Veel assistentiewerk voor het uitbaggeren van havens, kanalen enz.

De laatste 2 jaren doen we ook regelmatig sleepreizen b.v. nieuwbouw casco's ophalen, aannemers materiaal en opgelegde schepen. Blij dat we die reis met de Otapan (dat asbestschip dat voor niets naar Turkije is versleept) niet gekregen hebben!

Zit op de "Amstelstroom" - www.wijngaarden.com

Gr. Charon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Hoi mijn wens was altijd miljonair als beroep maar kon daarvoor geen opleiding voor vinden :P .

Ben daarom ?maar? helipiloot geworden :frusty: .Jaren lang wereldwijd gevlogen Noord en zuid Amerika, Azië enz doormiddel van contracten :P .

Daarna voor een Amerikaanse firma helikopers verkocht wereldwijd(samen mét mijn vrouwdie ook vliegt :bye1: ).

Nu werk ik voor een Duitse firma die wereldwijd machines onderhouden, verplaatsten (op en afbouwt), moderniseren, engineering enz en dat voor bijna alle type machine is heel interessant. Werk wat ik er doe is technical en commercial adviser :P .

Groetjes william :wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...