Spring naar bijdragen

Mijn Ervaringen Met Jeep-Service.nl / Jeeponderdelen.com


jeepertje
 Share

Recommended Posts

Met tweede hands spull is het buyers beware. Je had die moeten laten na kijken en keuren door een ander bedrijf. Als de betreffende handelaar daar een probleem mee heeft dan is het beter om ergens anders je geld te brengen. Op ze minst breng een monteur dij je vertrouwd met je bij de aankoop van een Jeep of wat voor voertuig dan ook. Gebruikte voertuigen hebben meestal reparaties nodig dus je kan dat beter maar meteen in calculeren. Met 75 psi compressie op een paar cylinders kan je zo horen dat ze geen compressie hebben bij stationair draaien. Lekages en dergelijkezijn ook zo te zien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geert dit topic heeft bijzonder veel stof doen opwaaien waarvan iedereen er een stukje van mee krijgt alleen voor jou een financieel stuk ,maar je kan het ook

positief bekijken het is en blijft een mooie bak om te zien en zeker als hij af is.

Uiteindelijk blijven we met z'n alle sleutelen aan jeeps.

Weet je al wat over het kenteken over zetten naar nl,v8 emisse uitstoot ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je al wat over het kenteken over zetten naar nl,v8 emisse uitstoot ?

aan de homologatie nog niet kunnen beginnen, wil eerst die rookbom eruit krijgen.

Ondertussen wat aan de kabelboom verder gedaan, + nieuwe sonde, en eindelijk, op z'n twee banken in closed loop gekregen :D

Alleen vrees ik dat die sonde (en katalysator) niet lang mee zal gaan met die rookbom, maar ben alvast blij dat de PCM niet aan de oorzaak lag...

Ook eens de plenum gasket gecontroleerd (http://dodgeram.info/tsb/2000/09-05-00.htm) en vastgesteld dat deze nog goed zou moeten zijn. Jammer, had gehoopt dat het daarmee zou opgelost zijn, maar zelfs met de carterontluchting afgekoppeld, blijft ie roken (in closed loop) dus vanwaar krijgt ie olie binnen? (zuigerveren, inlaatklep, ???) Dus die rookbom is niet zo snel op te lossen :no:

Een aangezien hij zo rookt, veronderstel ik dat de test met de 4gasmeter ook niet zal lukken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aan de homologatie nog niet kunnen beginnen, wil eerst die rookbom eruit krijgen.

Ondertussen wat aan de kabelboom verder gedaan, + nieuwe sonde, en eindelijk, op z'n twee banken in closed loop gekregen :D

Alleen vrees ik dat die sonde (en katalysator) niet lang mee zal gaan met die rookbom, maar ben alvast blij dat de PCM niet aan de oorzaak lag...

Ook eens de plenum gasket gecontroleerd (http://dodgeram.info...00/09-05-00.htm) en vastgesteld dat deze nog goed zou moeten zijn. Jammer, had gehoopt dat het daarmee zou opgelost zijn, maar zelfs met de carterontluchting afgekoppeld, blijft ie roken (in closed loop) dus vanwaar krijgt ie olie binnen? (zuigerveren, inlaatklep, ???) Dus die rookbom is niet zo snel op te lossen :no:

Een aangezien hij zo rookt, veronderstel ik dat de test met de 4gasmeter ook niet zal lukken...

denk ook even mee met je heb je de carb al nagekeken of er niet iets blijft hangen choke ofzo

geeft ook veel rook of valse lucht is maar een idee heb het vaker gezien

scoob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

denk ook even mee met je heb je de carb al nagekeken of er niet iets blijft hangen choke ofzo

geeft ook veel rook of valse lucht is maar een idee heb het vaker gezien

scoob

Aangezien de 5.9 van een ZJ met een multipoint injectiesysteem is, zit er geen carburator of chokeklep op. Aangezien hij nu in closed loop gaat draaien, veronderstel ik dat het niet aan een teveel aan benzine ligt...

Wel vind ik het eigenaardig dat de short term fuel trim in bank 1 en bank 2 toch zo'n 30% verschillen, zeker als je weet dat zee dezelfde O2 sensor gebruiken...

OBD1.jpg

OBD2.jpg

OBD3.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geert, ik veronderstel dat hij dus ook olie verbruikt?

je kan misschien eens proberen de kleppen te regelen (indien mogelijk), als hij dan nog rookt zijn de zuigerveren er aan.

Volgens Rob uiteraard niet, hij heeft olie ververst voor de Jamboree, heeft de Jamboree gereden en heeft niet moeten bijvullen.

Denk hier wel anders over, de olie is gewoon zwart, en heb 0,8liter ATF bij gegoten en zit nu net op het max. Maar heb er nog niet mee gereden, dus weet ook niet hoeveel hij verbruikt, maar lijkt me aardig wat.

Kleppen regelen met hydraulische klepstoters? Hoeveel moet er dan tussen zitten? Warme of koude motor?

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als deze mailwisseling jullie enige contact is geweest snap ik wel dat hij zich er niet druk om maakt.

Jij geeft aan wat er aan mankeert en hoe het opgelost kan worden, jij vraagt hem niet om de Jeep terug te nemen en alles te repareren.

Ik zei ook dat ik nog een tijdje zo kon doorgaan...

Deze mails waren nog braaf, zijn tot eind september, er kwamen er nog veel na...

Maar "Hi best een lijstje idd , vervelend voor je, had gedacht dat er minder aan de hand was." lijkt me duidelijk genoeg, niet?

Toen ik hem op z'n plichten wees en over een advocaat begon, kwam er niet veel meer uit dan wat scheldwoorden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben niet zo goed in een zj blok maar bij een amc blok lijkt me de timing toch ietsanders te staan

zou ook dat eens te proberen lijk me dat ie niet op tijd staat geeft ook rook

zeker als ie geen olie gebruikt is er echt wat anders aan de hand

anders door rijden tot ie stuk gaat moet het toch al vervangen worden

{ heh ik niet van me zelf }

scoob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens Rob uiteraard niet, hij heeft olie ververst voor de Jamboree, heeft de Jamboree gereden en heeft niet moeten bijvullen.

Heb meerdere mensen gesproken die op de Jamboree aanwezig waren en die geven aan dat ze de wagen amper in actie hebben gezien. Ik hoorde zelfs iemand zeggen dat de wagen schoner weg ging dan dat hij aan kwam.

Misschien heeft hij alleen aan de Jamboree deelgenomen in de hoop hem daar te kunnen verkopen.............

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb meerdere mensen gesproken die op de Jamboree aanwezig waren en iedereen geeft aan dat ze de wagen amper in actie hebben gezien. Ik hoorde zelfs iemand zeggen dat de wagen schoner weg ging dan dat hij aan kwam.

Volgens mij heeft hij alleen aan de Jamboree deelgenomen in de hoop hem daar te kunnen verkopen.............

Volgens mij kon je er toen ook gewoon niet mee rijden, want was toen 35

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben niet zo goed in een zj blok maar bij een amc blok lijkt me de timing toch ietsanders te staan

zou ook dat eens te proberen lijk me dat ie niet op tijd staat geeft ook rook

zeker als ie geen olie gebruikt is er echt wat anders aan de hand

anders door rijden tot ie stuk gaat moet het toch al vervangen worden

{ heh ik niet van me zelf }

scoob

Zou niet weten hoe ik die moet aanpassen, die krukassensor kan je niet bij regelen...

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de jeep zo warm wordt, zal ie dan geen lekke koppakking kunnen hebben?

Heb je alle vloeistoffen, ondanks dat je weinig hebt gereden, al gecontroleerd?

En heb je de olie al ververst? Omdat de olie zwart is zoals je beschreef.

Mijn jeep werd binnen 10 a 15 minuten warm vanwege niet goed functioneren smering krukas. Krukas ging door slijtage steeds zwaarder draaien en door de wrijving nam de warmte van het blok toe.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de jeep zo warm wordt, zal ie dan geen lekke koppakking kunnen hebben?

Heb je alle vloeistoffen, ondanks dat je weinig hebt gereden, al gecontroleerd?

En heb je de olie al ververst? Omdat de olie zwart is zoals je beschreef.

Komt niet echt overdreven druk op het koelsysteem, dus ik denk het niet, al sluit ik niets meer uit, die motor heeft zoals Erwin zei, een revisie nodig!

Peil vloeistoffen zijn gecontroleerd, koelwater is ook grijs/zwart van kleur, heb van Erwin vernomen dat er in het verleden toevoeging in gedaan is om de lekken (meervoud!) te dichten in de radiator en het blok. Waarschijnlijk ook een reden dat de verwarming amper werkt. (waterpomp is ok)

Ik vrees dat momenteel de enige optie is om te kijken voor een ruilmotor, en op termijn, na sparen, deze motor te reviseren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn jeep werd binnen 10 a 15 minuten warm vanwege niet goed functioneren smering krukas. Krukas ging door slijtage steeds zwaarder draaien en door de wrijving nam de warmte van het blok toe.

Is volgens mij gewoon een te kleine Fan die erop zit, en dan nog eens voor de radiator ook... Heeft ook maar 1 snelheid, en de extra oliekoeler van de automaat is naast de fan gemonteerd

Erg binnenkort moet er gewoon een ander blok in komen, nieuwe radiator, nieuwe ZJ 5.9 fan (na de radiator). En uiteraard eerst de motor meer naar achter monteren om plaats te maken hiervoor. (en nieuwe cardans laten maken, ...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog wel een paar 5.2 's liggen , mag je voor weinig hebben na deze elllende , voor 250,-- heb je hem (kaal blok).

5.2 is in het princiepe geljk aan een 5.2 (een 5.9 is een uitgeboorde 5.2) , dus misschien ook nog wel beter ook heb je wat dikkere zuiger wanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is volgens mij gewoon een te kleine Fan die erop zit, en dan nog eens voor de radiator ook... Heeft ook maar 1 snelheid, en de extra oliekoeler van de automaat is naast de fan gemonteerd

Erg binnenkort moet er gewoon een ander blok in komen, nieuwe radiator, nieuwe ZJ 5.9 fan (na de radiator). En uiteraard eerst de motor meer naar achter monteren om plaats te maken hiervoor. (en nieuwe cardans laten maken, ...)

Bij mij zat de fan ook aan de voorkant van de radiateur met maar 1 snelheid en de bakkoeler aan de binnenkant achter de radiateur.

Nu heb ik een alu radiateur laten maken met alles erop en eraan naar mijn eigen idee. De fan zit nu ook aan de achterkant en de bakkoeler komt aan de voorkant. Ik dacht dat ik te weinig ruimte daarvoor had maar na wat zoekwerk en creatief bouwen ging het toch passen.

Als jij de motor iets naar achteren gaat plaatsen wordt de hoek van je achterste aandrijfas/achteras dan niet een probleem? Er is al zo weinig ruimte nu en met alles naar achteren verplaatsen al is het maar een paar cm wordt het helemaal een scherpe hoek straks.

Als je wat ga zoeken kan je een radiateur met krachtige fan + shroud kriigen die smaller is als 14 cm totaal. Dan hoef je niks naar achteren te verplaatsen. Als ik een big block kwijt kan onder de motorkap dan moet een 5.9 toch helemaal geen problemen geven lijkt mij.

Ik zag dat je een schade 5.9 zocht en ik kan alleen maar zeggen pas daar goed mee op! Blokken uit flinke schadewagens hebben vaak ook problemen.Tevens heb ik hier wat 5.9's over de vloer gehad en daarvan was de helft gewoon rijp voor de sloop motorisch gezien. Veel slopers rommelen nog wel eens wat aan.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog wel een paar 5.2 's liggen , mag je voor weinig hebben na deze elllende , voor 250,-- heb je hem (kaal blok).

5.2 is in het princiepe geljk aan een 5.2 (een 5.9 is een uitgeboorde 5.2) , dus misschien ook nog wel beter ook heb je wat dikkere zuiger wanden.

Bedankt voor dit aanbod! Ik houd dit nog in overweging.

Ben nog wat aan't twijfelen, want heb namelijk ook nog andere onderdelen nodig (kabelboom, 46RE automaat, stuurhuis, Fan, achteras (voor mijn huidige grand) ...) dus lijkt het met dit glad weer beter wat uit te kijken naar een 5.9...

Nog een opie is een Grand 5.9 in goede staat te vinden die minimaal 2,7 ton mag slepen, en dan mijn grand 5.9 te slopen... (mijn Grand mag m'n aanhangwagen niet trekken wegens een blunder van onze gemotiveerde Brusselse ambtenaren)

Thanks!

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

moter is gewoon op.

ik zou ook eens gaan kijken naar een 4.7 volgens mij is die moter lichter en heeft die meer vermogen.

maar ik weet niet of deze op de zelfde bak passen.

mvg maurice.

ps zie de groene niet meer op marktplaats staan.

Ik dacht dat de 4.7 minder vermogen had, en problemen met de koppen en LPG...

Zal ook al moeilijk genoeg zijn om de motor (5.9) die op kenteken staat, hier gehomologeerd te krijgen...

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...