kasper Geplaatst December 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2010 jeep5klein.bmpMisschien stel ik wel een vraag waar geen duidelijk antwoord op is maar ik probeer het toch maar. Ik heb al vaker veel gehad aan alle informatie en antwoorden hier op het forum dus ik hoop dat jullie me wat advies of een "diagnose" kunnen geven. Ik heb een Cherokee uit '91 4.0 high output benzine, automaat etc. Sinds een paar maanden trekt mijn Jeep zo slecht op en ik heb het idee dat het steeds erger wordt. Hij schakelt pas heel laat door naar een volgende versnelling. Soms lijkt het te helpen als ik het gas even loslaat maar misschien verbeeld ik me dat? Wat kan dit zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst December 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2010 Trekt de motor niet of wil je automaat niet? Olie van de automaat al gepijlt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kasper Geplaatst December 26, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2010 Nou eh, hoe weet ik of het de motor is of de automaat? Waar kan ik de olie van de automaat peilen? Sorry....vrouwelijk, niet achterlijk maar van auto's nog te weinig kaas gegeten.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2010 Automaat heeft een peilstok, rechts van het motorblok. Peilen met warme bak, draaiende motor, in N, eerst even door alle gangen gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst December 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2010 Automaat heeft een peilstok, rechts van het motorblok. Peilen met warme bak, draaiende motor, in N, eerst even door alle gangen gaan. Aan de passagierkant dus, aan de achterkant van het motorblok. (links en rechts is altijd afhankelijk van waar je e.e.a. bekijkt ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst December 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2010 Komt de jeep wel op snelheid? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2010 . (links en rechts is altijd afhankelijk van waar je e.e.a. bekijkt ) Altijd in de rijrichting, passagierskant dus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kasper Geplaatst December 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2010 Zo zie je maar weer, ik ging al uit van de bestuurderskant omdat ik ervan uit ging dat je, om olie te peilen voor je Jeep staat. Ja, EJG, hij komt wel op snelheid. Het duurt alleen erg lang voor hij opschakelt. Ik zal straks een even peilen. Mocht het dat zijn, moet er dan speciale olie in? Of kan het ook met gewone? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerrit Geplaatst December 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2010 Mijn vorige grand met 4.0 motor heeft dit ook gehad. Bleek bij mij aan een gaskabel die niet meer goed vast zat. Ik meende dat bij mij de kabel voor de kickdown was losgeraakt Hier door schakelde de auto enorm laat en had de motor weinig power.(en toch een hoog verbruik) Misschien dat dit bij jouw ook de oorzaak kan zijn. Kijk eens onder de motorkap en check de gaskabels eens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kasper Geplaatst December 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2010 Gepeild, gekocht en bijgevuld. Iets beter maar nog steeds niet geweldig. Misschien belangrijk om te vermelden dat het Maintenance Required lampje ook al een jaar brandt. Volgens mijn autobeun is dat niets, maar ja, zo'n lampje zit er niet voor niets toch? Las ergens op het forum iets over de koppelomvormer o.i.d. in combinatie met dat lampje, vandaar dat ik het maar even vermeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst December 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2010 Maintenance required gaat na ongeveer 80.000 mijl branden is een waarschuwing dat de lambda-sensor preventief vervangen dient te worden. Check de foutcodes eens, wellicht is daar nog iets te vinden dat van belang is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst December 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2010 Gerrit geeft een goede tip check of de kabel tussen automaat en gashuis nog goed zit. Deze regelt oa het opschakelpunt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cherokee_Chris Geplaatst December 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2010 1: In de automaat zit ook nog een oliefilter, misschien is dat ook een keer aan vervanging toe. 2: Het lampje is idd van de lambdasonde, maar als het al een jaar brand moet ook deze misschien wel vervangen worden. Hier kun je wel achterkomen door de auto even aan een DRB te hangen, eventueel kan het lampje dan gelijk uitgezet worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kasper Geplaatst December 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2010 Hartelijk dank heren voor al jullie reacties. Ik ga morgen de gaskabels checken. Even een paar vragen over dingen die jullie zeiden; Newbe; waar en hoe check ik de foutcodes? Ik heb gegoogled wat een lambda sensor is en ik begrijp dat een hoog stationair toerental ook te wijten is aan een kapotte sensor, mijn jeep maakt stationair 800 a 1000 toeren, is dat hoog? Het was eerder minder namelijk. Waar koop ik een Lambdasensor en wat kost dat? Ik zag hem niet bij cherokeeparts. Kan ik dat zelf monteren? Cherokee_Chris; Oliefilter is afgelopen juni vervangen dus zal nog wel even mee kunnen lijkt me, of niet? Enne wat is een DRB? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cherokee_Chris Geplaatst December 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2010 Hartelijk dank heren voor al jullie reacties. Ik ga morgen de gaskabels checken. Even een paar vragen over dingen die jullie zeiden; Newbe; waar en hoe check ik de foutcodes? Ik heb gegoogled wat een lambda sensor is en ik begrijp dat een hoog stationair toerental ook te wijten is aan een kapotte sensor, mijn jeep maakt stationair 800 a 1000 toeren, is dat hoog? Het was eerder minder namelijk. Waar koop ik een Lambdasensor en wat kost dat? Ik zag hem niet bij cherokeeparts. Kan ik dat zelf monteren? Cherokee_Chris; Oliefilter is afgelopen juni vervangen dus zal nog wel even mee kunnen lijkt me, of niet? Enne wat is een DRB? Stationair zou bij een warme motor in P of N rond de 700/720 toeren moeten zijn, Lambdasonde heeft B&S in tiel wel op voorraad, maar er zijn vast meer adressen. Afhankelijk van waar je zelf vandaan komt. Lambda is zelf te monteren, kan alleen wel eens flink vast zitten. Verder is het 1 "bout" die in je uitlaat geschroefd zit, en er zit één stekker aan. Je bedoelt wel het oliefilter van de automaat ? dan moet hij nog wel een tijdje mee kunnen. DRB is een uitleesapparaat voor Jeep/Chrysler, daarmee kun je verschillende zaken van de auto controleren en resetten. Ik heb er hier een, ik weet niet wie er bij jou in de buurt misschien een of iets vergelijkbaars hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2010 Bouwjaar '91 is een overgangs jaar, van low-port naar hi-port. Low is OBD I, deze kan je alleen met DRB uitlezen. Maintenance lampje zit volgensmij alleen bij low? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst December 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2010 Bouwjaar '91 is een overgangs jaar, van low-port naar hi-port. Low is OBD I, deze kan je alleen met DRB uitlezen. Maintenance lampje zit volgensmij alleen bij low? Yep alleen bij low Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst December 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2010 Ik woon in buurt van Arnhem, heb ook een scanner om DRB uit te lezen. Kan je gelijk kijken of er iets aan de lambda sensor mankeert. Waar woon je ergens? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kasper Geplaatst December 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2010 Yep alleen bij low Nou, zoals gezegd heb ik d'r niet zoveel verstand van maar er staat high op mijn Jeep..... Eucalypta: Ik woon in Zwolle. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst December 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2010 Eucalypta: Ik woon in Zwolle. Is niet echt in de buurt.... Ik zie dat ik volgende week 4 januari, begin vd avond in Zwolle moet zijn, weet niet of je zo lang wilt wachten.... Als je voor die tijd in de buurt van Arnhem komt, je bent welkom. Laat het maar weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst December 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2010 Soms weten we het zelf niet meer, maar de mijne is een HO en heeft óók het onderhoudslampje dat na een ruime 140.000 km. aan gaat om voor de sensor te waarschuwen. Ik ben nu 30.000 km. verder en hij doet het nog prima. Het is dan ook preventief bedoeld. De check gaat als volgt: Startonderbreker uitschakelen en contact aan. Daarna minimaal 3 keer (zelf doe ik 5 keer) contact en weer aan. Laat het contact aanstaan en na een aantal seconden begint het check-engine lampje te knipperen. De codes bestaan uit twee getallen. Tussen elk getal is een pauze. De tabel kun je hier op het forum vast wel vinden. Er zijn er verschillende van, dus opletten met het bouwjaar. Succes!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kasper Geplaatst December 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2010 Newbe; Hoe zet ik de startonderbreker uit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst December 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2010 Newbe; Hoe zet ik de startonderbreker uit? 2 kansen: Hij wordt uitgeschakeld met de centrale vergrendeling AB of hij zit er domweg niet (meer) op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst December 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2010 2 kansen: Hij wordt uitgeschakeld met de centrale vergrendeling AB of hij zit er domweg niet (meer) op. Misschien dat je het ook nog handmatig kunt doen, via het portier slot (bestuurders zijde) Zo kan het bij een ZJ ook, dus misschien ook wel bij een XJ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst December 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2010 Misschien dat je het ook nog handmatig kunt doen, via het portier slot (bestuurders zijde) Zo kan het bij een ZJ ook, dus misschien ook wel bij een XJ Mogelijk, niet bij die van mij.Kasper heeft er geen problemen mee met starten, dus óf hij gaat automatisch óf hij is er helemaal niet, lijkt me. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.